Overtijd

11-01-2016 22:49 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben onder behandeling bij de Gyn om zwanger te worden, ik heb PCOS. Ik had afgelopen zaterdag mijn menstruatie verwacht( op dag 10 na m'n eisprong), maar tot op heden ben ik niet ongesteld geworden. Mijn temperatuur blijft hoog, maar de zwangerschapstesten zijn negatief. Lichamelijk heb ik weinig klachten, ik herken het rare 'ongesteldheidsgevoel' van mijn eerste zwangerschap, maar ik heb geen pijnlijke borsten zoals de eerste zwangerschap.

Ik zit me behoorlijk op te vreten, laat ik me voor de zoveelste keer bedotten door mijn lijf of moet ik even geduld hebben? Ik zit nu op dag 13 na ovulatie, dus als mijn lijf zou werken als de gemiddelde vrouw zou ik morgen pas ongesteld moeten worden. Ik had stiekem gedacht dat ik wel een mini tuurstreep op een zwangerschapstest zou zien als ik zwanger zou zijn, maar er was echt niks te zien :(

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, voornamelijk wil ik het even van me afschrijven, ik merk dat het me enorm bezighoud, het is zo'n kwetsbaar onderwerp...
Ik duim voor je TO!
Per aspera ad astra.
Dankjewel 😘
Ook ik duim enorm voor je
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
En ik duim ook!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Dankje ❤
Niet om je te ontmoedigen, maar toen ik hormonen gebruikte werd ik altijd pas op dat 16 na mijn eisprong ongesteld. Maar ik hoop dat je zwanger bent
Hoi Groupie,

Ik had van het weekend precies hetzelfde. Ook overtijd en negatieve testen. Helaas vanochtend ongesteld geworden. Ik vind het jammer dat ik niet zwanger ben maar ik ben blij dat ik nu iig uitsluitsel heb. Ik word er soms gek van om er zoveel mee bezig te zijn, maar loslaten vind ik lastig. Hoe lang ben jij al bezig met zwanger worden? Ik begrijp dat je al een keer zwanger bent geweest. Zijn jullie nu bezig voor een tweede?
Lotslove, mijn hormonen zijn door de PCOS niet op orde, daardoor wordt ik altijd zo snel ongesteld na mijn eisprong. Je hebt helemaal gelijk hoor, het kán best, maar in mijn geval zou het erg bijzonder zijn als mijn luteale fase zo lang zou zijn uit zichzelf.
O dus je slikt geen hormonen?

Ik heb ook PCOS en met clomid kreeg ik een langere lutale fase. Weet je wel zeker dat je je eisprong gehad hebt?
Nee ik slik metformine voor de PCOS via de Gyn, dat hersteld mijn hormoonhuishouding (het bewijs is inmiddels bijna 3 jaar ;) )

Maar zelfs met metformine en bewezen eisprongen in vorige cycli blijf ik die korte luteale fase houden. Volgens mijn Gyn werkt de boel nu met metformine naar behoren, en kan ik ook met de korte luteale fase zwanger worden...
Dan hoop ik dat je snel twee streepjes ziet.

Ik heb nog nooit van metformine gehoord. Zal eens contact opnemen met de gyn, misschien werkt het voor mij ook wel.

Ik geef nog borstvoeding en kan dus geen clomid gebruiken. Ik zie dat je met meformine wel bv kan geven.
Dankje 😘

Metformine wordt wereldwijd veel vaker tegen PCOS gegeven dan in NL gebeurd, dus overleg het zeker even met de Gyn! Succes!
Ja ik zie dat het ook met je bloedglucose te maken heeft.

Mag ik misschien een hele brutale vraag stellen, wat is jou BMI? Want met pcos heb je vaak overgewicht. Dat heb ik dan weer niet. Ik zit altijd op ondergewicht, hoeveel en hoe vet ik ook eet ook wordt ik altijd netjes ongesteld ( wel onregelmatig) maar heb dus geen eisprong en ongelovelijke last van overbeharing ik weet dus ook niet of er wat met mijn bloedglucose aan de hand is. Ik ga zeker even contact opnemen met de huisarts en vragen voor een verwijzing.
Ik heb idd overgewicht.

En ik heb vanavond een paar druppels bloed verloren, ik geloof dat het toch op gang komt :(
Wat vervelend ik hoop dat het snel raak is.

Ik ga het eens met de gynaecoloog bespreken. Ik heb alleen het vermoeden dat ik teveel testosteron heb en dat ik dus toch hormonen zal moeten slikken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven