**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Het is al eventjes geleden excuus...
Ik heb er soms gewoon even geen zin in om te kijken of te reageren sorry dames :sigh:
Ben gewoon enorm druk en net zoals ik vluchtig heb gelezen van Susie heb ik geen vertrouwen meer in dit ziekenhuis...

Van de week alles klaar gemaakt voor België, ik wacht nog op mijn medisch dossier...

Welkom de voor mij nieuwe dames en gefeliciteerd voor de zwangere onder ons :yes:

@Vienna onwijs gefeliciteerd met je nieuwe baan! Heeeel veel succes!! :daisy: en mocht je direct zwanger worden dan komt dat vast goed! :thumbsup:

@susie wat balen zeg! En geen escape IUI en geen IVF >:-( begrijp enorm goed dat je er klaar mee bent! Weet je al naar welk ziekenhuis je dan wilt?

@Flomo ik had zo gehoopt jou inmiddels zwanger te zien petje af voor je meis :there: :bigkiss:

Ik ga even kijken hoe het met Snowy gaat :hihi:

Hier op dit moment begonnen aan ronde 5 met Gonal -f en IUI... ik ben afgelopen dinsdag geweest voor een echo en geen cyste nou dat geeft perspectief hoop ik B-) volgende week donderdag CD 12 eerste meting, maar als ik doorga op de afgelopen koers dan heb ik dan nog geen follikel...
We gaan het zien het is bijna juli...

Gelukkig wil het ziekenhuis vlakbij ons de echo's gaan doen als ik begin met de behandeling in België en hoef ik niets zelf voor te schieten wat een opluchting zeg!

Dames ik ga weer proberen actiever te zijn, sorry dat ik jullie een beetje in de 'steek' heb gelaten ik was niet heel erg positief en dan nog 100 zwangerschapsaankondigingen de afgelopen maand en ik ben 3 mei 37 geworden...nha ja jullie snappen me vast ;)

Groetjes liefs Anne
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Annejil: hoef je toch helemaal geen sorry voor te zeggen!
Snappen we allemaal dat je het soms even helemaal gehad hebt en geen zin hebt in alles wat met baby/zwanger (proberen/zijn) te maken heeft. Zeker na 3,5 jaar!
Alle reacties Link kopieren
ik ben het met Vienna eens.. nergens voor nodig en ik heb ook wel zulke dagen.
Alle reacties Link kopieren
geweldig nieuws Bossbaby! gefeliciteerd 😗 was het je eerste iui?
hopelijk zullen wij je snel volgen.
Alle reacties Link kopieren
@vienna25
Wauw gefeliciteerd! Wat goed nieuws zeg! Heel veel succes bij je nieuwe job!

@Rompertje
Dankjewel! 😄
Kan het nog steeds niet geloven ( inmiddels 4 testen gedaan) allemaal hartstikke positief! 7 juni de eerste echo!
Ik heb alleen clomid gehad daar was het mijn eerste ronde mee!
Alle reacties Link kopieren
@ Vienna, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Super!

@ Bossbaby, gefeliciteerd met je zwangerschap.

@ Annejill, ik snap je zo goed. Na al die tijd gaat de rek er ook uit hè.

De overstap naar het andere ziekenhuis gaat geregeld worden, de verwijzing is in orde gemaakt. (wel binnen NL nog)
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Susie: fijn dat je een verwijzing hebt! Hoop dat je een goede andere plek vindt!

Vandaag eerste meting gehad en alles nog klein, maar wel aan de linkerkant stuk of 5 en rechterkant stuk of 7 die mogelijk mee gaan doen. Vind ik een mooi aantal voor IVF/ICSI. Maandag weer terug, want het is nu vooral oppassen voor overstimulatie.
Alle reacties Link kopieren
Vienna ah supergoed! Ben benieuwd maandag :cheer:

Susie ja idd de rek gaat eruit ik ga 9 juli op gesprek in België :proud:
Alles is bijna geregeld nu...

Boss gefeliciteerd :daisy:

Flomo hoe gaat het meissie?

Thanks voor jullie begrip :bigkiss:

Liefs Annemarie
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij eigenlijk af of clomid iets doet aan je cyclus?
Verkort dat je lengte van de cyclus?
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel nog voor de felicitaties voor mijn nieuwe baan! Is echt een opsteker (in ieder geval 1 van de 2 gelukt dit jaar ;)).

Annejil: fijn dat nu (bijna) alles geregeld is voor België. Maar ik duim natuurlijk super hard mee dat het niet nodig is voor je!

Hier lekker buiten bezig geweest in de voortuin. Kwam buurman met kindje langslopen en maakte een praatje. Blijkbaar weer een enorme babyboom hier. Schuin tegenover vandaag ook een babyshower denk ik. Nog nooit zoveel zwangere vrouwen tegelijk gezien o_o .
Gelukkig ervaar ik het dit keer niet als confronterend, heb echt het gevoel dat onze tijd nog komt. Hoop dat ik dit positieve gevoel vast kan houden!

Sparky: bij mij waren mijn cyclussen met Clomid gemiddeld iets korter, maar scheelde niet veel (misschien 2-3 dagen).
vienna25 wijzigde dit bericht op 20-05-2018 16:36
9.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Sparky door Clomid worden ze niet korter dan 28 dagen. De duur van je cyclus is niet afhankelijk van Clomid maar van wanneer je je iui hebt, want daar tel je altijd 14 dagen bij op. je iui word dan weer bepaald door de grootte van je eiblaasje(s).

@Vienna ik geloof ook dat er voor iedereen een eigen pad heeft waarbij de ene langer zal moeten wachten dan de ander maar dat het wel goed komt :)
alles gebeurt met een reden.
Alle reacties Link kopieren
@rompertje
Nee dat weet ik.. ik heb nooit onder de 28 of 28d maar ik was geweest 18 dagen geleden en de gyn zei dat mijn eitje groot genoeg was om te springen.
En ik vond dat nu zo raar dat ik ze nog steeds niet heb.
Ik denk dan dat de eisprong toch niet geweest is.
Alle reacties Link kopieren
@Sparky je bent langs geweest en zei dat ze groot genoeg zijn. wat heeft ze vervolgens met je afgesproken? moest je die dag prikken? of weer terugkomen? wanneer was je iui?
Alle reacties Link kopieren
@rompertje.
Ik neem gewoon clomid in van dag 3-7. Daarna moet ik gewoon naar mijn gyn voor een echo om te zien hoeveel eitjes er klaar zitten. Toen ik ben geweest was mijn eitje 20mm.
Voor de rest moest in gewoon een paar dagen die de gyn mij gaf mijn 'huiswerk' doen. Voor de rest niets..
Alle reacties Link kopieren
dus geen iui behandeling?
Alle reacties Link kopieren
@rompertje : nee :)
Alle reacties Link kopieren
@sparky heb je nog zelf getest wanneer je eisprong zou zijn? of hoefde dat niet?
heeft de gynaecologe nog gezegd wanneer je zwangerschapstest moet doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ovulatietest gedaan. ik heb ondertussen mijn ms gekregen op dag 33.. dus nu vraag ik mij wel af of die eisprong geweest is of ni.
Alle reacties Link kopieren
Sparky, hoe was je cyclus voor clomid? het kan heel goed dat je ei wel gewoon gesprongen is hoor, alleen weet je niet precies wanneer. Wat jouw gyn zegt klopt: vanaf 20 mm kunnen ze springen. Maar Clomid staat erom bekend dat follikels wat langer doorgroeien voordat ze springen, soms wel tot 30+ mm. Het zou dus kunnen dat jouw eisprong gewoon nog even op zich heeft laten wachten. Een cyclus van 33 dagen is meestal wel met eisprong hoor, maar hoefde je geen bloed te prikken om te kijken of de eisprong echt geweest was (progesterongehalte)?

Vienna, fijn dat je er zo positief in staat nu. Scheelt misschien ook dat je nu weer vertrouwen kunt hebben in de IVF en je sowieso ook iets extra leuks hebt om je op te richten met de nieuwe baan. Hoe was de meting gister?

Annejill, excuses nergens voor nodig hoor, niet zo mal. Forum is er juist om te gebruiken als JIJ het nodig hebt. Heb je geen behoefte of geen tijd, schrijf je lekker even niet. Fijn dat je 9 juli hebt om je op te richten, hopelijk voor die tijd nog goed nieuws. Kan me voorstellen dat je af en toe moeite hebt de positiviteit vast te houden. Hopelijk donderdag al mooie groei, ik duim!

Susie, fijn dat de overstap is geregeld. Meer vertrouwen in dit ziekenhuis? En kun je meteen terecht?

Hier even een dipje. Vorige week de Clomid genomen (ronde 4) en nogal last gehad van bijwerkingen. Donderdag was de laatste pil en had gehoopt dat het dan dit weekend weg zou zijn, maar het komt nog met vlagen. Last van mijn maag/darmen, hoofdpijn, beetje depri... het schiet niet op. Inmiddels al wel weer begonnen met de ovulatietesten, maar nog geen positieve test. Ook niet verwacht, want zit pas op CD12. Hoop dat we dit weekend aan de bak mogen.

Afgelopen weekend ook lang gesprek gehad met man over wat we wel en niet willen, gezien het feit dat de clomid nu niks lijkt op te leveren. Nog 2 rondes en dan moeten we denk ik over op spuiten, evt. in combinatie met IUI. Hoe ging dat bij jullie qua proces? Hoeveel rondes clomid en wat was dan de vervolgstap?
Alle reacties Link kopieren
@flomo: nee ik ga enkel op folikelmeting op dag 14 dat is het enigste...
ik denk dat ik deze maand eens ovulatietesten ga gebruiken... dan weet ik mss toch al iets meer van wanneer hij werkelijk springt.
Alle reacties Link kopieren
bahh. wel klote dat je er best laat van hebt Flomo. ik had alleen een opgeblazen gevoel. ik hoop dat je aankomend weekend mag klussen! een beetje vooruitgang geeft je hopelijk positieve vibes. van al dat wachten ga je je ellendig voelen en beginnen de gedachten over zoeken naar symptomen of het wel of niet raak is deze maand.. elke keer weer opnieuw.

voor mij is dit de eerste ronde met Clomid dus kan ik er weinig over zeggen.

ik zou dan wel ovulatietesten gebruiken Sparky. dat neemt al heel wat twijfel weg en weet je dat je op de goede dagen hebt geklust.
Alle reacties Link kopieren
Flomo: Clomid vond ik ook een crime qua bijwerkingen. Was blij toen over te mogen naar Gonal, beviel beter. Ik heb 5x Clomid geprobeerd, maar toen werd ik steeds minder lang ongesteld (uiteindelijk nog maar heel licht en 1,5 dag). Dit was ook een bijwerking van de Clomid. Ik heb toen zelf voorgesteld over te gaan en dat mocht toen gelukkig. Misschien kun je dat ook vragen ala je zoveel last hebt van de bijwerkingen en het weinig lijkt te doen?
Daarna nog 5x Gonal en daarna 3x Gonal icm IUI. Omdat we richting 2 jaar behandelingen gingen werd toen IVF voorgesteld. Op dat punt zijn we in NL gestopt en voor een second opinion naar BE gegaan.
Normaal in het NL ziekenhuis waar wij liepen is 6x Clomid en dan 6x Gonal, daarna 6x Gonal icm IUI en daarna over op IVF/ICSI.
Tenzij je met een bepaalde behandeling zwanger wordt, want dan begin je weer bij 0 met tellen. Kortom: erg lang proces.

Onze meting was goed, de grootste was ongeveer 15mm en er waren iets van 12 follikels te zien. Nu hopen dat ze allemaal mee gaan doen. Bijwerkingen vallen tot nu toe mee, heb wel wat steken en heb het warm terwijl ik normaal een koukleum ben. Vrijdag weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Vienna, thanks, dat is duidelijke info. Ik vroeg me af of je na de 6x clomid dan meteen overging naar IUI, maar in jouw geval dus eerst nog een paar keer Gonal. Dat vind ik denk ik ook wel prettiger. Las dat ze wel 6-12 keer Clomid geven, dus hoop niet dat gyn voorstelt om dat dit jaar nog te doen, hoewel ik weer niet dol ben op naalden. Dilemma's ;-)
Fijn dat de meting goed was! Ga meeduimen dat ze alle 12 lekker doorgroeien en je een goede punctieopbrengst hebt!

Thanks Rompertje!

Sparky, voor mij geven de ovulatietesten altijd wel rust - vind het prettig om te weten wanneer de eisprong ECHT is.
Alle reacties Link kopieren
@ Vienna, jullie lopen dus in België in het ziekenhuis? Dat hoor je steeds vaker hè. Moet zeggen dat ik er ook wel over nadenk maar ik vind de stap wel groot, ook qua afstand enzo.

@ Flomo, ik ging na 3 rondes Clomid over op Gonal-F omdat Clomid niks deed, en de bijwerkingen enorm waren. Met spuiten is dat veel minder.

De overstap verloopt nog niet zo soepeltjes als ik zou willen helaas. Ik belde voor de intake maar ze nemen dat niet in behandeling zonder fax met verwijzing, ook gaf ze aan dat de wachttijd best lang is. Ik heb weinig zin in langere wachttijd en weet nu echt ff niet wat we gaan doen. Het zit allemaal niet echt mee helaas.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
@Susieflower ahh balen zeg. wat een gedoe met die regels en wachttijden. volg vooral je gevoel Susieflower!

morgen is een spannende dag voor jou vienna :) hopelijk krijg je groen licht voor de volgende stap.

hoe is het met jou Flomo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven