**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Hearts, ik had de follikel van 20 mm. in deze ronde zonder hormoonspuiten op cd 15 net als vorige ronde, dus dat is mooi.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Dat is echt keurig inderdaad!!! Daar zou ik absoluut voor tekenen. Fijn zeg. Al een positieve ovulatietest?
Alle reacties Link kopieren
Nee, ovulatietesten gebruik ik niet meer, die blijven hoe dan ook blanco dus daar ga ik mijn geld niet meer aan verspillen. Ik vertrouw dus maar op de follikelmetingen. Denk alleen dat ie nog niet gesprongen is want heb onwijs pijn in mijn onderbuik.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Susie van jouw grote follikel op dag 15!
Zou dat ook graag willen, maar hier lijkt nog niet zoveel te gebeuren. Eentje was nu 12mm.
De cyste/blaasje was nu wel weer kleiner dan afgelopen donderdag, dus dat is positief.
Alle reacties Link kopieren
heartsxdaggers schreef:
03-10-2017 20:40
Pfff wat kut zeg :( Heb jij wel van jezelf een cyclus? Want voor mij zit er geloof ik nu niks anders op mijn ronde weer af te wachten (lange cyclus van +40 dagen). Bah... Volgens de gyn kan het gewoon gebeuren en is het domweg pech, maar waarom het ons dan nou weer net moet gebeuren. Hopelijk kun je snel door en gaat dat stomme ding snel weg!!
Sorry ben even afwezig geweest...ik heb inmiddels dupasthon geslikt en ben nu ongesteld morgen om 9.10 een echo om te kijken of de cyste weg is!
Ben blij dat hij al geslonken was 1.5 week geleden...
Nee ik heb dus geen cyclus van mezelf vandaar de pilletjes om ongesteld te worden hihi

Vienna spannend zeg en susie even teruglezen zit nog op mijn werk...ga morgen uitgebreid terug reageren lieve dames

Liefs xxx Annemarie
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zow ladies!

Ik heb eventjes terug gelezen :yes:

@susie dus als ik het goed begrijp zit jij nu op het wachtbankje? Jeetje op dag 15 al zon mooie grote follikel! Ik hoop dat ik deze ronde ook een snel eitje heb :hihi: Hoe gaat het verder met je meis?

@Vienna dus als ik het goed heb gelezen is jouw cyste van 20 mm op zijn retour? En heb je nu een eitje van 12? Op welke CD zit je nu? Ik ben zelf ook meestal vrij laat met eitjes, dag 10 eigenlijk vrijwel nooit iets te zien (zeer zelden een keer 1 eitje van 12mm gehad) en dan ergens dag 13/14 pas net een groeiend eitje. Vervolgens ergens tussen dag 19 en 24 een eisprong :whut:

@hearts krijg jij nog een echo om te kijken of de cyste weg is? :?: Jammer dat je gewoon meteen 2 maanden over moet slaan bah!

Nou vanmorgen een echo gehad, ik moet eerlijk zeggen ik kreeg de assistente van de gynaecoloog en heb totaal niet duidelijk mijn eierstokken in beeld gehad maar zij zag geen cyste meer en ben dus vandaag gestart met clomid 5 dagen lang... Ik hoop echt dat ze het goed gezien heeft :huh:
Nu moet ik volgende week dinsdag de 17e opnieuw een echo CD 10, ik hoop dat er iets te zien is en ik heb schijnbaar haar weer :| Ik ga wel vragen als ik het niet vertrouw of alsnog de echoscopiste wil meekijken of desnoods de echo zelf doet maken want ik wil wel echt zekerheid en niet dit geneuzel :frusty:

Goed ik ga even lekker chillen op de bank! :popcorn:

Liefs xx Annemarie
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ Annemarie: hier idem qua laat met een grotere follikel. Vandaag CD 13 en tov van vorige meting is er niets gebeurd (hoewel Cyste/blaasje weg lijkt te zijn; hij had wel heel veel moeite alles te vinden, eerste keer dat ik pijn had bij een echo...)
Nu dosis ophogen en hopelijk vrijdag meer te zien.
Had echt even de balen vanochtend.

Daarbij speelt op de achtergrond ook nog mee dat iemand uit mijn naaste omgeving heel vlot zwanger is geworden en die zich schuldig voelt naar ons toe.
Wat ik hier nu weer mee moet...?
Maakt het er iig niet makkelijker op. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Vienna

Ik snap je zo goed meissie
Soms weet ik het ook allemaal niet meer...
Er zijn er een paar nu in de omgeving die op knappen staan en ook vrij vlot zwanger vind dat ook lastig ...

Wanneer zijn wij aan de beurt denk ik dan?

Xxx
Blijf jezelf ;-)
:hug:
Alle reacties Link kopieren
Annejil: ja wanneer zijn wij nu aan de beurt?!
Ik probeer dan te denken dat als we hier over 5-10 jaar op terugkijken dat we ons dan (hoogstwaarschijnlijk) afvragen waarom we ons zo druk hebben gemaakt...(ofwel dat het uiteindelijk, hoe lang ook, hopelijk goed komt). Ergste is gewoon die onzekerheid en sommige opmerkingen...

Maar goed, vanochtend meting gehad en er is weer niets veranderd... eentje is 11-12mm, rest allemaal klein. Ze hopen dat met een paar dagen die van 11-12 toch uitgroeit.
Dus volgende week weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Er is eindelijk 1 wat gaan doen! Nu 16mm. :cheer2: Dus we krijgen onze eerste IUI poging deze week. Ben heel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal! Als het mag, wil ik graag met jullie meeschrijven. Ik ben twee jaar geleden na ongeveer een jaar en uiteindelijk twee rondes clomid (ivm pcos) zwanger geworden en inmiddels ruim een jaar trotse moeder van een zoon.
Mijn spiraaltje is nu zo'n kleine 2 maanden geleden verwijderd en we gaan in januari weer het ziekenhuis in voor een broertje of zusje. Ik had nog enige hoop op een 'normale' cyclus na de zwangerschap, vandaar even zonder anticonceptie voordat we weer met alle hormonenellende gaan beginnen. Vooralsnog lijkt het er echter niet op, hoewel ik al op dag 39 na het verwijderen van het spiraal (dag 37 na ontrekkingsbloeding) ongesteld werd - dat is voor mijn doen echt superkort (zonder medicatie heb ik "cyclussen" van 2/3 maanden), maar kan natuurlijk de eerste keer zijn. Nu alweer op cyclusdag 16, en ik heb nog geen signalen dat er een eisprong is geweest of aankomt, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen, want ik doe bewust nu even geen ovulatietesten of temperaturen, om deze periode voorafgaand aan de MMM een beetje ontspannen te houden.

Ik reageer gelijk even op jullie :)

Vienna, spannend zeg de eerste IUI! En heel fijn dat je een doorgroeiend follikel hebt! Wanneer mag/moet je terug voor de IUI? Als ik het me goed herinner, groeit het dan 1 mm per dag toch?

Annejill en Vienna, lastig is dat, zwangeren in de omgeving. Ik ben altijd heel open geweest en kon ook oprecht blij zijn voor anderen bij wie het wel vlot is gelukt. Onze tijd komt nog wel, dacht ik altijd. En terugkijkend vind ik het ook allemaal zo heftig niet, maar ik weet dat ik destijds wel heel erg intens ermee bezig was. Dat kwam vooral doordat ik niet wist of het ooit ging lukken. Ik had al veel meer rust gehad als iemand me had kunnen zeggen: binnen een X aantal jaar gaat het sowieso lukken.

Annejill, geen last meer gehad van de cyste? Inmiddels zit alle clomid erin als ik goed lees - is het meegevallen? Spannend, morgen weer echo en kijken of de clomid een beetje zijn werk heeft gedaan. Succes!!!

SusieFlower, hebben ze nog gekeken of en wanneer je ei gesprongen is? Dan heb je wat meer zekerheid over de datum waarop je kan testen of evt. ongesteld zou moeten worden. Al bijna 2 weken geleden dat je het schreef, dus dit weekend dan ongeveer testen?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Flomo, wat fijn dat je met Clomid zo snel zwanger bent geraakt van de eerste! En leuk voor een broertje of zusje!

Gek idee dat het, als het eenmaal een keer goed raak is, het ook snel kan gaan (uit je verhaal leid ik af dat we rond dezelfde tijd zijn gestart en Clomid hebben genomen: bij mij werkte dat ook in de 3e ronde, maar eindigde in een miskraam).

IUI staat donderdag. En dan begint het aftellen weer...

Niet goed gelezen. Jullie gaan in januari terug. Komende maanden dus nog even de natuur haar gang laten gaan ;).
Alle reacties Link kopieren
Vienna yes!! Ik heb ook deze week IUI we gaan gelijk op!
Vandaag op cd 10 een eitje van 16 mm :yes:
Donderdag opnieuw een echo en dan waarschijnlijk zondag IUI :popcorn:

Ben zo blij! Zitten we samen op het wachtbankje spannend!

Welkom Flomo,
Spannend om voor een 2e te gaan ik ga nu voor mijn 3e kindje ;)
Ik weet dat mijn tijd er vast nog komt maar heb 5 jaar over de oudste gedaan, 4.5 jaar over de jongste en nu weer 2.5 jaar bezig waarvan 1 missed abortion december 2016 en een mk mei 2017...
Mijn tijd had nu al gewoon er moeten zijn vind ik...
Lastig is gewoon dat als je 3x per week een echo moet etc je het dan amper kan loslaten vind ik... :)

Zow even chillen vandaag lekker gepoetst dus nu relaxennn en een happie eten zo!

Fijne avond ladies :heart:
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
WoW Annejil! Dat is snel op dag 10 al! Ik zit inmiddels op dag 21...
Duurt erg lang allemaal deze ronde, eitjes willen niet zo snel als bij jou.
Maar inderdaad super tegelijk op het wachtbankje! Hopelijk donderen we er straks allebei positief vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Vienna ja dat heb ik nooit zo snel eigenlijk dus sta hier enkel van te kijken eerlijk gezegd :huh:

Maar goed ik ben bijna 10 kg afgevallen misschien dat het daarom nu zo verloopt, meestal heb ik ook pas tussen dag 19 en 24 een eisprong :whip:

Ik hoop ook dat we er samen positief afvallen :-D :-D

Liefsss
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom Flomo, en heel veel succes natuurlijk komende rondes.

@ Vienna, balen zeg dat het zo langzaam gaat deze ronde.

@ Annejil, goed nieuws zo'n mooie follikel. Duim voor je.

@ Hier, zit ik nog het wachtbankje, heb een goede eisprong gehad, maar had een blanco test dus zal er wel gauw afvallen dan.
We hebben overleg gehad met de gynaecoloog en mogen aangeven wanneer wij toe zijn aan de volgende stap, dat zal dan IVF zijn.
Maar IVF vind ik doodeng dus voorlopig blijven we maar even dit doen, zonder hormonen spuiten en met cyclusanalyse en duimen, duimen dat het nog een keer mag lukken.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Vienna, spannend morgen! Inderdaad is het bij mijn zoontje inderdaad toen snel gegaan toen we eenmaal het ziekenhuis ingingen. Dat was dus eind 2014 gestopt met de pil, begin juli 2015 de eerste afspraak en rond deze tijd van het jaar (ongeveer 4 maanden later dus) dat ik een positieve test had - gek idee! Hoop natuurlijk dat het nu ook snel gaat. Ben jij dan nu 2 jaar in de medische molen bezig (kan ik niet opmaken uit de tabel)?

Annejill, fijn dat het nu rap gaat in je cyclus en dat je dus mogelijk direct resultaat ziet van het afvallen. Snap wel dat je de hele medische zooi nu wel zat bent, met zoveel tijd en moeite in je kindjes tot nu toe. Weet niet of ik dat zou volhouden, maar misschien 'groei' je daarin mee. Als je nu alweer 2,5 jaar bezig bent, gaan ze dan niet naar vervolgstappen zoals ivf kijken? Hopelijk niet nodig en gewoon deze ronde raak (en blijven plakken)!

Susie, balen dat je verwacht van het bankje af te vallen. Misschien toch gewoon nog te vroeg om te testen (was minder dan 2 weken terug dat je schreef dat je dacht dat hij nog niet was gesprongen) of weet je precies wanneer je eisprong was? Ik snap dat een volgende stap eng is. Gaat dat dan echt om de 'procedure' rondom IVF of omdat je weet dat het dan na 3 pogingen echt eindig is? Ik zou dat namelijk wel heel heftig idee vinden.

Hier natuurlijk voorlopig geen bijzonderheden. Ik heb wel het ziekenhuis gemaild met de vraag hoe lang de wachttijd momenteel is en wanneer ik dus moet zorgen dat ik een verwijzing heb en een afspraak maak als ik begin januari weer een eerste afspraak wil. En wat dan de procedure is. Ik ben vooral benieuwd of we weer alle bloed-, sperma en echo-onderzoeken moeten doen, aangezien er nu al een diagnose is, of dat we direct weer kunnen starten met primolut en clomid (en of ik dan weer start met 50, wat de vorige keer niks deed). Het liefst zou ik stiekem nu al weer een afspraak willen, maar aangezien ik dit jaar een extra hoog vrijwillig eigen risico heb, kan ik het maar beter even uitstellen tot 2018. Maar dan wil ik alles wel zo snel mogelijk natuurlijk haha. Voor degenen die voor een tweede of derde keer het traject ingegaan zijn: hoe ging dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Sinds kort lees ik weer stilletjes met jullie mee. Al sinds juli niet meer in het ziekenhuis geweest (gonal f deed/doet niks meer) maar ik merk dat het toch wel weer begint te kriebelen (kunnen jullie je waarschijnlijk niet voorstellen, dat je zin krijgt om weer die ellendige echo's in te moeten plannen).

Wat goed om een paar bekende namen in de 'zwangerentabel' te zien staan, gefeliciteerd! Jullie geven ons hoop en laten zien dat het toch kan.

En helaas ook nog bekende namen in de 'ziekenhuistabel', dikke knuffel voor jullie. Voor het verdriet, voor de teleurstelling maar ook voor jullie doorzettingsvermogen!

Wat spannend Vienna, de eerste IUI! Ik ga heeeeeel hard voor je duimen!
Alle reacties Link kopieren
Lieke! Je bent er weer :). Snap het juist heel goed dat het kriebelt!
Het is toch iets dat we diep van binnen heel graag willen en dan is het extra lastig als je er niet actief mee bezig kunt zijn. Ik hoop heel erg dat je systeem toch weer op gang komt, zodat er toch weer een kans voor je komt. Is je zo gegund, meid!

Dank je voor succes wensen! Vind het wel spannend....

Ga later even op de andere berichtjes reageren.
Alle reacties Link kopieren
En en en? Hoe was het? Waren ze een beetje lief voor Je Vienna? Want soms hoor je verhalen dat het hupsakee is en door naar de volgende. Hoop dat je er een goed gevoel over hebt, ik ga duimen de komende weken!

Hier ook wel een beetje spannend. Moest van de gyn aan de pil, maar was hem pas vergeten en ben nu aan het wachten totdat ik hopelijk uit mezelf ongesteld word. Als dat niet gebeurt, ook geen probleem, maar zou leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ Flomo, ik weet het niet precies wanneer mijn eisprong was. Heb Progesteron laten prikken en dat was goed, dus heb wel een goede eisprong gehad. Menstruatie wil nog niet echt doorzetten, maar ga pas zondag weer testen als ik nog niet ongesteld ben.

@ L-ieke ik heb jouw naam wel voorbij zien komen eerder. Soms is even rust wel goed zodat je daarna weer de kracht hebt door te gaan.

@ Vienna, fingers crossed voor jou.
C'est la vie
Alle reacties Link kopieren
Annejil: super toch zo snel?! Heb dat zelf tot nu toe 1x gehad en dan gaat zo’n ronde ineens snel, erg fijn, scheelt weer een hoop wachten/metingen/prikken :).
En super van het afvallen! Ik ben alleen maar aangekomen tijdens het traject... wel bezig om er weer wat af te krijgen (maar schiet niet zo op...)

Susie: kan me voorstellen dat je nog even zo doorgaat, best grote impact IVF. Bij ons ook al even ter sprake gekomen, maar dat voelt dan echt als een soort van eindstation. Hoop heel hard voor je dat het niet nodig blijkt!

Flomo: we zijn nu ruim 1,5 jaar in mmm en daarvoor ruim 1 jaar zelf geprobeerd.
Ik dacht dat Clomid wel werd vergoed? Want als je alleen dat nodig hebt, lijkt het me dat je toch niet hoeft te wachten ivm eigen risico?

Lieke: duim dat je uit je zelf ongesteld wordt (hoe gek dat ook klinkt). Lijkt me toch een opluchting (had zelf de vorige cyclus zonder behandeling dat ik na 35 dagen ook even dacht: wat als ik niet ongesteld wordt... toen ‘gelukkig’ uiteindelijk op dag 40 ongesteld, voelde toen best wel als een opluchting).

De IUI behandeling viel me best een beetje tegen. Ze waren wel super lief en namen uitgebreid de tijd, maar er moesten wel 3 artsen en meerdere pogingen aan te pas komen voordat het eindelijk lukte. Mijn baarmoedermond ligt blijkbaar erg diep en verstopt. Dus er was een extra grote/lange eendenbek en een tang (om de baarmoedermond naar voren te trekken: auw!) voor nodig. Ben wel heel blij dat het is gelukt.
Hopelijk geen volgende keer nodig, maar als er een volgende keer komt moet ik meteen naar de meest ervaren arts vragen (want mijn anatomie is geen beginnerswerk zei ze :-? ).

Denk nu ook dat de combi van diepe baarmoedermond en cyclus die niet zo goed wil de reden is dat het maar moeizaam lukt(e) zwanger te worden.
Daarom nu goede hoop!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Mina even een snelle reactie zal straks uitgebreider reageren...

Gisteren een echo gehad ik heb 3 eitjes :cheer:
Dus zondag IUI met 3 eitjes wow man ik ben er helemaal hyper van hihi :sun:

Moet lukken dan toch hihi
Rechts 1 ei van 17.5 mm links 2 eitjes van 14 mm en 12 mm :-o :yes:

Ik ga even teruglezen en de kindjes bij mijn schoonouders afzetten dan ga ik reageren

Liefs!!
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wow 3! Maakt het extra spannend. Hoop dat er (minimaal) eentje bevrucht raakt ;)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven