Ovulatie na een miskraam

02-10-2019 23:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

2 weken geleden hebben we helaas na 8 weken ons klein wordertje moeten afgeven.
Het was een helse en emotionele rollercoaster …

Ik heb op 17 september 4 pilletjes cytotec opgestoken om het vruchtje te laten komen thuis. Ik zag een curretage niet direct zitten vermits ik zelf in de Operatie zaal werk. En we hadden het graag thuis en intiem gedaan.

Ik heb sindsdien nog steeds bloedverlies.

Ik heb vandaag een zwangerschapstest gedaan om te zien of ik nog HCG had en deze was negatief.

Maar hoe lang gaat mijn bloedverlies nog ongeveer blijven duren ? Ik hoor heel veel verschillende dingen... En wanneer zou mijn volgende ovulatie zijn. Tussen dat mijn bloedverlies stopt en de volgende ? Of pas na mijn volgende cyclus...

Ondanks mijn studies (als vroedvrouw en operatie verpleegkundige) voel ik me zo onzeker en dom … ik zoek naar hou vast terwijl ik het theoretisch allemaal wel weet. Maar als de praktijk dan komt aankloppen … een heel ander verhaal.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Liefs

Boucle d'Or (Goudlokje)
In principe krijg je eerst een eisprong en daarna pas een menstruatie.
Maar je cyclus kan wel wat langer duren, dus wanneer je dan een eisprong krijgt is lastig te voorspellen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
03-10-2019 00:05
In principe krijg je eerst een eisprong en daarna pas een menstruatie.
Maar je cyclus kan wel wat langer duren, dus wanneer je dan een eisprong krijgt is lastig te voorspellen.
Ja ik vind het wat moeilijk omdat ik blijf verlies hebben. En plots zo goed als geen en dan weer wel.
Hopelijk krijg ik snel terug een regelmatige cyclus.

Ik kom waarschijnlijk heel gecontroleerd en dwangmatig over maar helaas heb ik een job waarbij we veel met RX stralen werken en gassen om mensen in te slapen voor een operatie. Dus ik voel me verplicht om het (snel) te weten wanneer ik zwanger ben. Zodat ik van de afdeling kan verwijderd worden en het vruchtje niet in gevaar breng.
Boucle-d-Or schreef:
03-10-2019 00:08
Ja ik vind het wat moeilijk omdat ik blijf verlies hebben. En plots zo goed als geen en dan weer wel.
Hopelijk krijg ik snel terug een regelmatige cyclus.

Ik kom waarschijnlijk heel gecontroleerd en dwangmatig over maar helaas heb ik een job waarbij we veel met RX stralen werken en gassen om mensen in te slapen voor een operatie. Dus ik voel me verplicht om het (snel) te weten wanneer ik zwanger ben. Zodat ik van de afdeling kan verwijderd worden en het vruchtje niet in gevaar breng.
Ik werkte als röntgenlaborant en wij mochten bepaalde onderzoeken al niet meer doen als we probeerden zwanger te worden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
03-10-2019 00:12
Ik werkte als röntgenlaborant en wij mochten bepaalde onderzoeken al niet meer doen als we probeerden zwanger te worden.
Ik werk in België op het operatiekwartier.

Ik ben de eerste zwangere geweest terug in lange tijd. Vroeger werd iedereen preventief ook van de afdeling verwijderd. Helaas met ons nieuw diensthoofd en haar nieuwe regels wilt ze dat we blijven werken.
Ze noemt het "aangepast" werk maar uiteindelijk loop je hier toch maar rond hé...

Ik zou niet willen dat ik 8 weken zwanger blijk te zijn en zo dus al 2 maand tussen alle stralen en gassen rond loop.

Daarom wil ik graag mijn cyclus op punt zodat als ik over tijd blijk te zijn ik er iets vankan melden.
Ik zou hier een verloskundige over bellen. Weet niet hoelang bloeden na een miskraam normaal is, maar zij kan ook een echo maken en kijken of je echt helemaal schoon bent.

Zolang je nu nog bloed ben je, denk ik, niet vruchtbaar. Zodra je echt helemaal schoon bent en geen bloedverlies meer hebt kun je over 2 weken een ovulatietest doen? Bij mij was de cyclus direct weer op gang na de missed abortion, maar ik was helemaal schoon en bloedde niet meer. Twee weken daarna had ik een positieve ovulatietest.

Dit is mijn persoonlijke ervaring maar je kan voor de zekerheid een verloskundige bellen :)
Boucle-d-Or schreef:
03-10-2019 00:15
Ik werk in België op het operatiekwartier.

Ik ben de eerste zwangere geweest terug in lange tijd. Vroeger werd iedereen preventief ook van de afdeling verwijderd. Helaas met ons nieuw diensthoofd en haar nieuwe regels wilt ze dat we blijven werken.
Ze noemt het "aangepast" werk maar uiteindelijk loop je hier toch maar rond hé...

Ik zou niet willen dat ik 8 weken zwanger blijk te zijn en zo dus al 2 maand tussen alle stralen en gassen rond loop.

Daarom wil ik graag mijn cyclus op punt zodat als ik over tijd blijk te zijn ik er iets vankan melden.

In Nederland werken we allemaal gewoon door op OK, alleen doen we geen ingrepen met röntgen, botcement, damp wordt amper gebruikt nog. Maar verder doen we alles en krijgen gezonde kinderen. Wellicht stelt dit je wat gerust.
I told you walking was idiotic.
Je hebt verloskunde (vroedvrouw) gestudeerd en je weet dit niet? Dit is toch basis-basis kennis.
Allereerst, rot van je miskraam 😘

Ik heb toen ik nog niet schoon was een eisprong gehad, ook terwijl ik nog hcg in mijn bloed had (weliswaar maar 30 hcg). Het kan dus sneller zijn dan je denkt.

Mijn gyn zei toen dat het echter wel belangrijk is dat je baarmoeder is hersteld en het oude zwangerschapsweefsel er uit is gewerkt. Om de omstandigheden voor een nieuw eitje qua innesteling etc. weer optimaal te maken. Tot die tijd kan je cyclus wel af wijken, kan je af en toe wat bloed verliezen. Hij zij dat dat niet perse slechte invloed hoeft te hebben op de rijping van een nieuw eitje.

Ik heb uiteindelijk (dus na de eerste eisprong) een hysteroscopie ondergaan om het resterende weefsel weg te halen. Cyclus was daarna weer regelmatig.
Misschien dat er nog iets achter is gebleven na de cytotec (wat mogelijk ook bloed verkies kan verklaren)
Heb je geen controle meer gehad dan? Ik moest 2 weken na de cytotec komen voor controle.
Ik zou even contact opnemen met je gyneacoloog. Wellicht is niet alles afgekomen en blijf je daardoor bloedverlies houden. ( dat heb ik gehad, na 8 weken een zelf opgang komende mk, maar na een dag of 5 nog hevig vloeien, toen cytotec gekregen, maar bleef vloeien, er was toch nog iets blijven zitten. Uiteindelijk gecurreteerd 1,5 week nadat het op gang kwam).

Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven