Ovulatiebloeding?
zondag 7 mei 2017 om 18:18
Sinds een aantal maanden probeer ik zwanger te worden van een tweede kindje. Na 2 maanden had ik een positieve test in handen maar werd direct daarna ongesteld (ik had ook te vroeg getest dus dat doe ik sowieso niet meer!).
Nu heb ik de afgelopen twee maanden rond de geplande ovulatie lichte bloedingen; dit heb ik nog nooit eerder gehad.. tot twee maanden geleden had ik los van mijn menstruatie nooit tussentijds bloedverlies. Ik vraag mij af of dit herkenbaar is voor iemand..
Daarnaast komen in mijn directe familie veel vleesbomen voor.. geen idee of zoiets eventueel ook deze bloedingen kunnen veroorzaken; ik vind het gewoon zo gek dat ik dit opeens heb.
Nu heb ik de afgelopen twee maanden rond de geplande ovulatie lichte bloedingen; dit heb ik nog nooit eerder gehad.. tot twee maanden geleden had ik los van mijn menstruatie nooit tussentijds bloedverlies. Ik vraag mij af of dit herkenbaar is voor iemand..
Daarnaast komen in mijn directe familie veel vleesbomen voor.. geen idee of zoiets eventueel ook deze bloedingen kunnen veroorzaken; ik vind het gewoon zo gek dat ik dit opeens heb.
zondag 7 mei 2017 om 18:20
zondag 7 mei 2017 om 19:48
Ik had dat ook altijd. Pijn en bloed bij de eisprong. Schijnt (volgens meerdere gyn's) na een eerdere zwangerschap vrij normaal te zijn. Ik werd niet zo snel zwanger, maar uiteindelijk toch twee kinderen gekregen op de natuurlijke manier.
Als je het niet vertrouwd moet je uiteraard de huisarts even bellen. En helemaal als je twijfelt of het misschien toch om contactbloedingen gaat.
Als je het niet vertrouwd moet je uiteraard de huisarts even bellen. En helemaal als je twijfelt of het misschien toch om contactbloedingen gaat.
zondag 7 mei 2017 om 19:52
Misschien ga ik inderdaad de huisarts even bellen; de vorige keer duurde de lichte bloedingen ongeveer een week; dus dat was wel eens een paar keer na de seks maar dan houdt het voor mijn gevoel wel lang aan.. ik ben nu sinds deze maand ook begonnen met ovulatietesten ( van de action) maar ik heb momenteel alle 'symptomen' van een eisprong maar geen duidelijke streep op deze test.. ook dat brengt me een beetje in onzekerheid omdat mijn cyclus altijd rond de 27 dagen is. Maar goed ik heb nog nooit eerder ovulatietesten gebruikt dus misschien ben ik daar ook gewoon niet zo handig in
zondag 7 mei 2017 om 20:46
Toen ik nog alleen condooms gebruikte op vruchtbare dagen en niet bezig was met zwanger worden, had ik sommige maanden ook last van lichtbloedverlies rond mijn vruchtbare dagen. Dit duurde maximaal 1 tot 3 dagen.
Na het stoppen met de condooms ben ik meteen zwanger geworden.
Hopelijk is het bij jullie ook snel raak!
Hopelijk is het bij jullie ook snel raak!
zondag 7 mei 2017 om 21:04
Hierbij de foto van de testen.. hij wordt wel duidelijker (en de laatste is weer lichter) maar ze zijn lang niet zo dik als de controlestreep.. ik vraag me dus af of dit wel als positief geldt..
[IMG]http://i63.tinypic.com/67qwc7.jpg[/IMG]
[IMG]http://i63.tinypic.com/67qwc7.jpg[/IMG]
zondag 7 mei 2017 om 21:19
quote:NorthCape schreef op 07 mei 2017 @ 20:46:
Toen ik nog alleen condooms gebruikte op vruchtbare dagen en niet bezig was met zwanger worden, had ik sommige maanden ook last van lichtbloedverlies rond mijn vruchtbare dagen. Dit duurde maximaal 1 tot 3 dagen.
Hopelijk is het bij jullie ook snel raak!Gefeliciteerd! We gaan het zien.. de vorige keer duurde het ongeveer een jaar dus daar heb ik me nu ook wel op ingesteld.. dus we hebben nog even
Hopelijk is het bij jullie ook snel raak!Gefeliciteerd! We gaan het zien.. de vorige keer duurde het ongeveer een jaar dus daar heb ik me nu ook wel op ingesteld.. dus we hebben nog even
zondag 7 mei 2017 om 22:27
@luna nee naast deze testen hou ik verder niet echt specifiek iets in de gaten.. misschien dat ik een volgende keer ga temperaturen; dat vind ik duidelijker denk ik dan het vergelijken van streepjes
@skawa gezien dat het eerst duidelijker werd en weer afliep zou ik dat ook denken; alleen de 'normale' positieve testen zouden wel dikker zijn..(of ik heb gewoon slechte testen)
@skawa gezien dat het eerst duidelijker werd en weer afliep zou ik dat ook denken; alleen de 'normale' positieve testen zouden wel dikker zijn..(of ik heb gewoon slechte testen)
zondag 7 mei 2017 om 22:31
quote:littledreamer schreef op 07 mei 2017 @ 22:27:
@luna nee naast deze testen hou ik verder niet echt specifiek iets in de gaten.. misschien dat ik een volgende keer ga temperaturen; dat vind ik duidelijker denk ik dan het vergelijken van streepjes
@skawa gezien dat het eerst duidelijker werd en weer afliep zou ik dat ook denken; alleen de 'normale' positieve testen zouden wel dikker zijn..(of ik heb gewoon slechte testen)Ik zou die van sensitest bestellen. Lees ik veel meer positieve berichten over dan over die van de action. Ga je doortesten nog?
@skawa gezien dat het eerst duidelijker werd en weer afliep zou ik dat ook denken; alleen de 'normale' positieve testen zouden wel dikker zijn..(of ik heb gewoon slechte testen)Ik zou die van sensitest bestellen. Lees ik veel meer positieve berichten over dan over die van de action. Ga je doortesten nog?