Paniek na positieve test

19-01-2024 21:47 33 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Nooit gedacht dat ik een topic als deze zou starten, maar ik word alle kanten opgeslingerd. Deze week tegen verwachting in positief getest, en het heeft me totaal overvallen. Uiteraard weten we hoe het werkt en dat er altijd een kleine kans is als je onbeschermd seks hebt.

Het stomme is dat ik dit een poosje terug dacht écht graag te willen. We hebben 2 leuke kids en ik wilde dolgraag nog een derde. Maar sinds die eerste pogingen was ik onrustig en hield me voor dat het waarschijnlijk niet in de eerste ronde al raak zou zijn, en dat ik het nog een ronde kon laten bezinken.
Nu is het dus wel ineens raak, en ik ben blij en dankbaar dat het ons weer gegund is. Maar ik maak me sinds de positieve test ontzettend druk tot bijna angstig over de reacties van anderen (familie, collega’s etc), op deze derde zwangerschap.

Onze oudste heeft net een diagnose gekregen, maar voornamelijk omdat we dat voor school belangrijk vinden. Thuis heeft hij heus zijn uitdagingen, maar we kennen hem goed en hebben zelf eigenlijk weinig problemen(het gaat om adhd, en dan met name afgeleid en dromerig zijn). Hij heeft nog een jonger zusje met een pittig maar leuk karakter. Beiden zijn stapel op elkaar, naast de gebruikelijke broer/zus ruzietjes.
We hebben alles goed op orde, vaste banen, genoeg tijd voor de kids en qua inkomen ook geen probleem.
Ik heb zelf ooit een diagnose sociale fobie gehad. Er is sinds die tijd een hoop verbeterd en ik heb er weinig écht last meer van. Maar nu merk ik dat het opeens weer enorm de kop opsteekt. Maar alle negatieve gedachten over de zwangerschap gaan over de meningen van anderen. Ik zou zo graag willen dat ik het los kon laten, maar dit wil even helemaal niet. Afspraak met huisarts is al wel gepland, maar ik merk dat ik heel erg behoefte heb aan iemand die even zegt dat het de hormonen zijn…
Alle reacties Link kopieren Quote
FransjeG schreef:
20-01-2024 22:33
Wat ik vind is inderdaad niet relevant. Wat het ongeboren kind zal vinden daarentegen wel.
Aangezien TO zelf hiermee leeft, zal ze het leven zo zeker voldoende prettig vinden om het door te geven, anders had ze überhaupt geen kinderen gewild. En zeker als je er vroeg bij bent, en niet jaren aan hoeft te modderen, zijn dit soort dingen niet zo enorm. Gezien de geschiedenis is TO er waarschijnlijk veel eerder bij als er iets gaat spelen dan een gemiddelde ouder. Dus dat lijkt me niet iets enorm zorgwekkends. Het gaat niet over zeer zware stoornissen of dodelijke diagnoses hè.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die paniek bij alle 3 gehad 😂 eerste 2 waren gewoon gepland dus het was te verwachten maar als het dan echt gebeurd 🤯😖 maar kwam goed!
Bij de 3e was het zelfs niet gepland dus extra paniek... Maar wel gewenst (nadat de paniek was gezakt)

Het komt dus heus goed!
Gefeliciteerd
Alle reacties Link kopieren Quote
miss_musica schreef:
20-01-2024 23:13
Daar maak ik me absoluut geen zorgen om. Mijn fobie zou niet zijn ontstaan als adhd eerder was vastgesteld. Sinds die diagnose is er al een hoop druk weggevallen. Mijn geboren kinderen zijn happy. En neurodiversiteit krijgt steeds meer ruimte. Ik ben daar dus helemaal niet bang voor.
Dan heb je je antwoord. Dus: gewoon lekker van genieten en niet te veel zorgen maken! Gefeliciteerd!😃
Alle reacties Link kopieren Quote
Gek om dit nu zo terug te lezen ;-D . Beeb is inmiddels bijna 3 weken oud en een heerlijk kindje wat moeiteloos opgaat in de rest van het gezin. Manlief is weer zwaar verliefd op de kleine.
Zo blij dat dingen zo gelopen zijn. Het voelt echt als een cadeautje om dit nog een keer mee te mogen maken :love: .
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk!

Nogmaals gefeliciteerd dus, nu niet met de hormonen, maar met je versgeperste babe.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lief, dankjewel! :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker nog een keer gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gegaan is, en van harte met de nieuwe spruit! Toch altijd leuk om te weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Van harte gefeliciteerd 🥳 geniet ervan. Voor je het weet is deze ook groot.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven