Per ongeluk zwanger, wie is de vader?

20-05-2011 20:50 1194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik bezwijk op dit moment zowat aan een panic-attack.

5 minuten geleden ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben. Dit is absoluut niet de bedoeling. Wat het nog erger maakt is dat ik niet weet wie de vader is. Ik heb ook geen idee hoelang ik al zwanger ben, aangezien ik de pil altijd doorslik en mijn laatste menstruatie al een paar maanden geleden heeft plaatsgevonden.

Ik ben 24 jaar en heb geen relatie. Mijn vrijgezelle studentenleven is al een tijdje erg wild en ik heb meerdere bedpartners in korte tijd gehad. Ik slik al jaren trouw de pil, maar blijkbaar is er iets misgegaan.

Weet nu echt even niet wat ik moet doen. Het liefst zou ik een ticket boeken naar ver weg, verdwijnen en nooit meer terugkomen, maar dat kan natuurlijk niet.

Ik ben dol op kinderen en wil ze heel graag, maar niet nu.. en niet op deze manier. Een kind moet toch op zijn minst kunnen weten wie de vader is?! Wat voel ik me dom dom dom!! Stomme trut die ik ben..

Heb het nog niet aan iemand verteld, ook niet dat ik me zorgen maakte. Hoe ga ik dit in godsnaam aanpakken? En die mannen..wat ga ik zeggen? Een aantal ken ik goed en kom ik regelmatig tegen. Ik zie het al voor me: Hoi ja hoe is het? Goh ehh ik moet wat vertellen.. ik ben zwanger en jij zou wel eens de vader kunnen zijn, maar dat weet ik ook niet zeker.

Abortus is niet echt een optie, ik kan me niet voorstellen dat ik dat ooit zou doen. En wat ik me net bedenk, ik heb al die tijd gewoon alcohol gebruikt en zelfs laatst nog xtc, wat heb ik dat kind aangedaan?!

Wat een zooitje heb ik ervan gemaakt, ik kan wel janken.

Ik moest mijn verhaal even kwijt om niet gillend gek te worden. Dit was het wel even.

Nu maar naar vriendin één om het te gaan vertellen.

(Ik zet het er maar even onder: ik ben gaan testen omdat ik al een paar weken menstruatie achtige kramp in mijn onderbuik heb, dacht eerst aan een soa dus heb me laten testen (dit doe ik sowieso zeer regelmatig) maar dat was het niet, dus toen een zwangerschapstest gedaan.)
Pffffff ik kan niet geloven dat er zo'n gebrek aan kennis is zoals doezel tentoonstelt
quote:klaverjas schreef op 20 mei 2011 @ 21:52:

[...]

Niet schadelijk? Denk je dat echt?

Daarom moeten vrouwen ook per direct stoppen met roken en drinken? Omdat er geen bloedband zou zijn?

Goh, weer wat geleerd http://www.babyinfo.nl/perioden/zwangerschap/week04.asp

Onder het kopje ''toch een glaasje wijn.''
XTC beinvloed de werking van de anticonceptiepil voor zover bekend niet, google maar... Dus klopt niet wat je zegt Troeta
Tsja, en dan hebben we het nog niet eens over de vreemde wending om van een roekeloos wild studenteneven ineens de verantwoordelijkheid te willen nemen voor een nieuw leven ...
TO, is het een idee om te proberen een overzichtje te maken wanneer je met wie hebt gesekst? (Ik kan me niet voorstellen dat je in 1 week 3 kerels 'afwerkt', toch?) Nu is het misschien nog redelijk vers, en kan je dat in kaart brengen. Als je dan weet hoe lang je zwanger bent, kan je er vanzelf alweer een paar elimineren lijkt me.

Verder, veel sterkte!
Geen bloedband? Waar denk je dat het embryo van groeit? Van lucht?
quote:doezel31 schreef op 20 mei 2011 @ 21:48:

[...]

Jeetje, wat een harde stellingname.

Het ligt eraan in welke week ze XTC heeft gebruikt. De eerste 4 weken is er geen bloedband met het kind en is het niet schadelijk.Ja, dit klopt. Het vruchtje voedt zich dan met zijn eigen vruchtzak. Pas als de navelstreng ia aangelegd, is er contact met het bloed van de moeder.
@doezel drugs en ook alcohol tasten in de eerste plaats de kwaliteit van de eicellen aan, in de tweede plaats het baarmoederweefsel, dat heeft dus zondermeer effect op een embryo. Ik kan je zo tien onderzoeken laten zien die dat aantonen. Daarom is het WHO advies ook niet drinken geen drugs als je zwanger bent of wilt worden
En die vruchtzak groeit zeker uit het niets?
Maar volgens mij duurt het vrij lang voordat XTC uit je lijf is. Dat zou je even na moeten kijken.

Verder heel veel sterkte!
quote:meds schreef op 20 mei 2011 @ 21:57:

Geen bloedband? Waar denk je dat het embryo van groeit? Van lucht?Waarom wordt dat dan overal gesteld, van die eerste zes weken?
hoe komt het embryo aan zijn vruchtzak? Juist uit de eicel.
quote:meds schreef op 20 mei 2011 @ 22:01:

hoe komt het embryo aan zijn vruchtzak? Juist uit de eicel.

En die staat hoe in verhouding met bloed?

Serieuze vraag overigens, want snap het echt even niet
Off topic;

Als ik dit had geweten, Meds, dan was ik ook Lotusserig bevallen. Wat jij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Voor zover ik het weet nestelt het klompje cellen zich in na een kleine week. Er komen dan erg snel vlokjes rondom het klompje cellen, die stoffen kunnen uitwisselen met het bloed van de moeder. Het baarmoederslijmvlies is namelijk ook dan al erg doorbloed. Dus ook als er nog geen navelstreng is, is er wel al uitwisseling van stoffen. En als er zuurstof en voedingsstoffen doorheen kunnen, dan kunnen er ook bepaalde schadelijke stoffen uit drugs/medicijnen doorheen.

Tot zo ver mijn college.

TO: echt afschuwelijk voor je! Probeer dit weekend door te komen met een vriendin, en zet alle stappen op een rij die je moet gaan nemen. En denk toch eens aan abortus. Niet alleen voor jou, maar je zet dadelijk een mens op de wereld. Die verdient een goede start. Kun jij dat geven?

Sterkte...
star dat wordt niet overal gesteld er wordt juist gewezen op kwetsbaarheid in de eerste weken en voor de zwangerschap. Waarom zouden vrouwen anders foliumzuur moeten slikken als dat geen enkele functie heeft omdat het embryo niet gevoed zou worden via de moeder?

Pas na 6 weken vindt er rechtstreekse voeding plaats daarvoor indirect, maar de voeding komt toch echt bij moeder weg.
quote:meds schreef op 20 mei 2011 @ 22:05:

star dat wordt niet overal gesteld er wordt juist gewezen op kwetsbaarheid in de eerste weken en voor de zwangerschap. Waarom zouden vrouwen anders foliumzuur moeten slikken als dat geen enkele functie heeft omdat het embryo niet gevoed zou worden via de moeder?

Pas na 6 weken vindt er rechtstreekse voeding plaats daarvoor indirect, maar de voeding komt toch echt bij moeder weg.Ik denk dat dat dan verkeerd gesteld/verkeerd begrepen/verkeerd uitgelegd wordt.
idd via baarmoederweefsel
Uit analyses van pillen blijkt dat als XTC verkochte pillen vaak geen XTC-pillen zijn. Ze bevatten dan geen MDMA maar bijvoorbeeld MDEA, speed (amfetamine), MDA of nog andere stoffen, die al dan niet grote risico’s met zich meebrengen bij gebruik. Soms is de samenstelling helemaal niet te achterhalen.
star dat is echt een beetje behoorlijk ondoordacht
http://www.nuchterrotterd ... age=Speed+en+zwangerschap
Uit hoeveel vaders kun je eigenlijk kiezen?
misschien kan je een poll starten
quote:meds schreef op 20 mei 2011 @ 22:07:

star dat is echt een beetje behoorlijk ondoordacht

Als je verloskundige zegt dat er geen bloedband is omdat ze jou flippend aan de telefoon heeft omdat je 1 dag na de bevruchting de kattebak hebt schoongemaakt terwijl je een broodje filet at, dan denk je daar toch niet verder over na?

En ja, dit is fictief
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 mei 2011 @ 22:10:

http://www.nuchterrotterd ... age=Speed+en+zwangerschap

Ik snap dat drugs slecht zijn tijdens de zwangerschap.

Het gaat om de discussie of het ook in de eerste weken van de zwangerschap schadelijk is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven