Pil veilig
zondag 18 maart 2018 om 16:06
Meer ter geruststelling en om ff te horen dat ik me echt niet druk hoef te maken:
Ik slik de pil trouw, ik vergeet hem nooit, geen diarree, braken, medicatie enz.
(Vriend en ik vrijen zonder condoom, uiteraard nadat we allebei getest zijn)
En toch stress ik over zwanger worden..
Ik weet dat het niet nodig is (je leest wel eens wat over zwanger door de pil bij trouw gebruik, maar eerlijk gezegd gaat het er bij mij niet in dat er nooit een x een foutje gemaakt is)
Anyway, waarschijnlijk onnodig, maar ik maak me gewoon toch vrij vaak druk en ik word daar een beetje moe van.
(Dan kan ik wel steeds testen doen, maar als ik nergens last van heb is dat een beetje onnodig..)
Heb ff geruststelling nodig en een schop onder mn kont dat ik beter kan genieten
Nog meer stresskonten, was dat bij iemand wel eens terecht?
Sorry dit is een raar topic, ik weet het, maar Phoebs heeft last van onnodig gepieker...
Ik slik de pil trouw, ik vergeet hem nooit, geen diarree, braken, medicatie enz.
(Vriend en ik vrijen zonder condoom, uiteraard nadat we allebei getest zijn)
En toch stress ik over zwanger worden..
Ik weet dat het niet nodig is (je leest wel eens wat over zwanger door de pil bij trouw gebruik, maar eerlijk gezegd gaat het er bij mij niet in dat er nooit een x een foutje gemaakt is)
Anyway, waarschijnlijk onnodig, maar ik maak me gewoon toch vrij vaak druk en ik word daar een beetje moe van.
(Dan kan ik wel steeds testen doen, maar als ik nergens last van heb is dat een beetje onnodig..)
Heb ff geruststelling nodig en een schop onder mn kont dat ik beter kan genieten
Nog meer stresskonten, was dat bij iemand wel eens terecht?
Sorry dit is een raar topic, ik weet het, maar Phoebs heeft last van onnodig gepieker...
zondag 18 maart 2018 om 21:07
Ja dat denk ik dus ook, en eigenlijk weet ik dit ook dus ik maak me druk om niks.closednote schreef: ↑18-03-2018 20:10Bij correct gebruik lijkt mij de kans dat je zwanger raakt echt nihil. Ik hoor en lees hier best vaak dat mensen door de pil zwanger raken en dat werd ook vaak geroepen bij vier handen op een buik. Maar in 99% van de gevallen was de pil niet correct gebruikt of had men de instructies in de bijsluiter niet gelezen. Denk aan toch een keer pil vergeten, diarree gehad, moeten overgeven of medicijnen geslikt waarbij de werking werd beïnvloed.
En iedere x gaan testen dat is echt onnodig als ik me niet vreemd voel/menstruatieachtige klachten heb... (aan de bloeding heb je niks qua zwangerschapstest want is geen echte menstruatie)
Trouwens, ik slik de pil een aantal maanden door, ik was laatst een beetje geflipt nadat ik een beetje diarree had. Toen kwam ik erachter dat als je hem doorslikt en je vergeet er een of hele dunne diarree (dat was het niet) dan kun je dat beschouwen als vergeten in week 2. Dan is er niks aan de hand.
Maar goed ik vergeet hem dus zelden...(echt ik zie dus spoken)
Dat is die pearl index toch ook, iets van 0,3-0,5 % , in de praktijk ietsje meer en dat komt vooral door verkeerd pilgebruik.
Als je hem dus goed gebruikt dan is dat minder dan 1% kans, en ik heb zo een vermoeden dat dat niet veel is
zondag 18 maart 2018 om 21:16
Ik zou me echt niet druk maken hoor. De pil is superveilig en het overgrote deel van de verhalen van 'door de pil heen zwanger' is denk ik echt niet waar. En idd als je hem neemt zonder stopweek is ie nog veiliger (naast het voordeel van niet meer bloeden). Iemand noemde dat een spiraal nog veiliger is, maar dat geldt alleen voor de Mirena. Koperspiraal is minder veilig.
maandag 19 maart 2018 om 07:42
Weet ik Sarahconnor, mijn moeder heeft toen het nog nodig was jaren een koperspiraal gehad. En ik heb toch echt niet nog een 4e broertje of zusje erbij gekregen (
) dus als dat al gewoon goed gaat dan moet ik me helemaal niet druk maken...
Bitje: ik weet het, en ook ik twijfel aan de waarheid van die verhalen...
Ik heb hier op het forum bijvoorbeeld vaak genoeg verhalen gelezen over de pil, waar erg vaak snel duidelijk werd dat de generaties na mij geen idee hebben hoe die pil nou eigenlijk werkt.
M.a.w ze hebben nooit de moeite genomen om de gebruiksaanwijzing te lezen. Als je zo gemakzuchtig bent dat dat al te veel moeite is dan betwijfel ik sterk of je wel zorgvuldig omgaat met die pil. Anticonceptiemiddelen zijn nou eenmaal geen tovermiddelen...
Bitje: ik weet het, en ook ik twijfel aan de waarheid van die verhalen...
Ik heb hier op het forum bijvoorbeeld vaak genoeg verhalen gelezen over de pil, waar erg vaak snel duidelijk werd dat de generaties na mij geen idee hebben hoe die pil nou eigenlijk werkt.
M.a.w ze hebben nooit de moeite genomen om de gebruiksaanwijzing te lezen. Als je zo gemakzuchtig bent dat dat al te veel moeite is dan betwijfel ik sterk of je wel zorgvuldig omgaat met die pil. Anticonceptiemiddelen zijn nou eenmaal geen tovermiddelen...