placenta praevia marginalis

24-01-2018 16:42 11 berichten
Met de twintig weken is vastgesteld dat mijn placenta heel dicht tegen de uitgang lag. De kans was groot dat dit zou wegtrekken. Vandaag heb ik weer een echo gehad ( ben nu 34 weken) en de placenta ligt er nu 1,1 cm vanaf.

De kans dat deze nog opschuift is heel klein. Nu maak ik mij best wel druk om de bevalling.

Zijn hier possitieve verhalen van natuurlijke bevallingen met een placenta die een cm van de uitgang af ligt?

Ik heb overigens helemaal geen klachten ervan, geen druppel bloedverlies gehad en de baby ligt al ingedaald.
Alle reacties Link kopieren
Had ik bij beide kinderen ook. Uiteindelijk is deze op bijna het laatst verschoven en zijn ze allebei op natuurlijke manier geboren. Dus het kan allemaal goed komen!
Frietmetmayo schreef:
24-01-2018 16:46
Had ik bij beide kinderen ook. Uiteindelijk is deze op bijna het laatst verschoven en zijn ze allebei op natuurlijke manier geboren. Dus het kan allemaal goed komen!
Hoe laat verschoof hij bij jou nog?

Ik merk dat ik er niet meer zo in geloof, hij is vanaf de 20 weken echo maar 0,2 cm verschoven.

Maar met jou verhaal in Mn achterhoofd zal ik zeker vragen of ik nog een echo kan krijgen over twee weken.

Al mag ik gewoon natuurlijk bevallen, het zit mij alleen niet helemaal lekker.
Bij 36 weken kreeg ik een echo en lag hij er net naast. Zoon is met 38 weken geboren.
Bij dochter lag hij er tot 40 weken met een paar mm nog voor. Op de dag dat de bevalling begon een echo gekregen en was hij net verschoven.

Mijn gyn gaf al heel snel te kennen dat hij zich nog geen zorgen maakte omdat hij al heel vaak mee had gemaakt dat het op het laatst nog verschoof.

Hoe dan ook wordt kindje geboren!!!! Er is er nog nooit 1 blijven zitten. Dus gewoon genieten van de laatste weken het komt wel goed.
Wat een fijn verhaal :) heel erg bedankt.
Het ziekenhuis maakt zich ook helemaal geen zorgen, maar ik dus wel :'( met twintig weken las ik dat de placenta minimaal 2,5 cm van de opening af moet liggen en daar kom ik met 1 cm nog geen eens in de buurt.

Weet jij toevallig hoeveel cm hij er vanaf lag?

Ik ga morgen wel vragen om een bel afspraak, heb al een paar keer gehuilt vandaag omdat ik zo bang ben voor de bevalling nu.
Frietmetmayo schreef:
24-01-2018 16:55
Bij 36 weken kreeg ik een echo en lag hij er net naast. Zoon is met 38 weken geboren.
Bij dochter lag hij er tot 40 weken met een paar mm nog voor. Op de dag dat de bevalling begon een echo gekregen en was hij net verschoven.

Mijn gyn gaf al heel snel te kennen dat hij zich nog geen zorgen maakte omdat hij al heel vaak mee had gemaakt dat het op het laatst nog verschoof.

Hoe dan ook wordt kindje geboren!!!! Er is er nog nooit 1 blijven zitten. Dus gewoon genieten van de laatste weken het komt wel goed.
Dat laatste is een gevaarlijke uitspraak.
Kun je geen keizersnee krijgen?
taxi87 schreef:
24-01-2018 18:00
Kun je geen keizersnee krijgen?
Geen idee? Dat is totaal niet ter sprake gekomen.
Gewoon vragen dan aan je Gyn, hoe ze daarmee omgaan. Welke afstand je moet hebben om natuurlijk te mogen bevallen. In mijn ziekenhuis waren ze daar heel duidelijk over. Ik heb hetzelfde gehad, wel met bloedingen, er is lang sprake geweest van een keizersnede, maar op het laatst bleek de placenta ook bij mij net genoeg opgeschoven te zijn om natuurlijk te bevallen.
@hannasofie, dat ging dan zeker om 2 cm?

Hier kwam het dus totaal niet ter sprake en wordt er eigenlijk vanuit gegaan dat ik “normaal” ga bevallen.
Lotslove, het is nu 2 jaar terug en ik weet niet meer hoeveel afstand.. compleet verdrongen ;-) terwijl ik ook best ongerust geweest ben. Meerdere bloedingen, opname, en toen ineens was er groen licht voor een bevalling. Vraag het gewoon letterlijk joh, zeg dat je je zorgen maakt en wat je op internet gelezen hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven