POF: kinderwens weg door vroege overgang

20-12-2016 11:28 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen woensdag heb ik bloed laten prikken omdat een tweede zwangerschap uitblijft (ik heb een dochter van bijna 2 jaar). Mijn FSH was 31,1 en LH 16,00 op cyclusdag 5. Ik ben bijna 33 jaar.... veel te jong om al in de overgang te raken, maar helaas... daar ziet het wel naar uit!



Ik ben meteen doorgestuurd naar de fertiliteitsarts, maar daar ben ik niet veel geruster door geworden. Op de echo van gisteren waren namelijk wel eiblaasjes te zien, maar het waren er te weinig en ze waren te klein. Het lijkt er dus ernstig op dat mijn voorraad eitjes op aan het raken is. En het ergste is... volgens de arts is er niks aan te doen! Medische trajecten hebben geen kans van slagen, althans niet een grotere kans dan de natuurlijke weg. Ik moet dus niets doen en afwachten .



Donderdag wordt er weer een echo gemaakt om te kijken er een eiblaasjes groeit. Als dat zo is, en het eitje springt, dan hebben we een kans. Anders daalt de kans naar 1%. Mijn AMH is geprikt, om de eicelvoorraad in re kunnen schatten. Al met al: slecht nieuws!!!



Ik voel me superschuldig dat ik hierover klaag. Ik heb immers al een dochter. Maar het voelt zo rot!!! En ik zag het totaal niet aankomen!!! Zijn er misschien ervaringsdeskundigen hier?
Alle reacties Link kopieren
Yeeeee whoohoo!! Fijn Lou wat leuk een jongetje :cheer: Jongetjes zijn leuk!!

Het gaat dus goed?!? Gefeliciteerd!! Hoe ver ben je nu?

Hier: Ik heb niet zoveel te melden op dit moment, het ziet er niet naar uit dat we dit jaar nog een poging met onze cryos starten. Ik zit niet goed in mijn vel, en ik ben ook net met een nieuwe therapie begonnen, niet op fertiliteit gericht maar ik heb best wat issues die met de zwangerschap en bevalling en het eerste jaar even naar de achtergrond verdwenen zijn maar waar ik nu hard tegenaan loop. Wat ook een reden is om uit te stellen. Ik voel me ook al weken moe, een beetje eenzaam en iedereen om me heen wordt maar weer zwanger.... ik ben gewoon net zo 'jaloers' als voordat ik zwanger ben....(niet dat ik het jou en iedereen die zwanger is niet gun hoor, ik ben superblij voor je!!! Maar je snapt het sentiment denk ik!)

Fijn dat je even komt updaten trouwens!
Ik hoop dat met Selavy ook alles min of meer goed is. Ben je de zomer aan het genieten?
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat goed! De uitslag van de nipt was goed en bij de pretecho zag het er allemaal prima uit. De uitgebreide medische echo is op 4 september, met ruim twintig weken. Morgen ben ik 17 weken.

Wat ontzettend naar dat je zo slecht in je vel zit. Ik denk dat het heel verstandig is om even te wachten met de cryo’s en eerst met de juiste hulp jezelf weer op de rit te krijgen. Ik ben er echt van overtuigd dat een zwangerschap een grotere kans heeft als je zelf in balans bent. Maar ja.. hoe kom je in balans als je al lange tijd met klachten rondloopt en daarnaast bijna dagelijks geconfronteerd wordt met je gezinswens.. dat ís gewoon heel pijnlijk. Natuurlijk gun je het iedereen, maar jezelf ook!! En het doet ontzettend veel pijn als het anderen gegund is en jou (nog) niet. Oneerlijk!! Toch is het goed om de hoop nog niet op te geven. Wonderen gebeuren altijd als je ze niet verwacht. Daar ben ik inmiddels écht van overtuigd. Ik realiseer me dat ik énorm veel geluk heb gehad, maar toch... dat geluk kan ook jou toevallen!!! En ik gun het je!!! Houd vol, lieverd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Het is alweer even geleden dat ik wat heb geschreven. Ik heb bewust wat afstand genomen van het forum omdat ik door de POF diagnose best in een rollercoaster terecht ben gekomen. Maar, ik ga jullie nu niet lastig vallen met dat hele verhaal maar ik wilde even laten weten dat ik zwanger ben!!! :hyper:

Ik ben nu 6 weken en 3 dagen ongeveer en ik was gisteren in het ziekenhuis voor een afspraak met de arts en de arts wilde meteen een echo doen (uit enthousiasme haha, zo van, we kunnen al even gaan kijken!) ZO leuk! We hebben een kloppend hartje gezien, zo ontzettend bijzonder was dat moment! Tis nog erg pril maar de arts zei ook; probeer te gaan genieten. Doe ik ook hoor maar vind t allemaal heel erg spannend natuurlijk. In mei heb ik een HSG behandeling gekregen en ik hoopte dat deze de kans zou vergroten op een zwangerschap, wie weet heeft het geholpen! Ik ben op de natuurlijke manier zwanger geraakt trouwens, ik vind het echt een groot wonder.

Ik heb niet alles bijgelezen, sorry daarvoor! Maar ik zie hierboven dat je een jongetje krijgt Lou, leuk!! En voor Sasky een :hug:

Houd hoop en blijf positief meiden. Ik heb ook zulke diepen dalen gekend met mijn emoties...ik weet ook echt zo hoe het voelt allemaal. Maar ik geloof echt in wonderen ook :-]

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Wowww Rosetulp! Gefeliciteerd! Zo zie je maar weer... pof hóeft niet te betekenen dat zwanger worden onmogelijk is! Houd hoop, lieve meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het Rosetulp, gaat het goed met je zwangerschap?

En Selavy? Is bij jou de rust een beetje teruggekeerd?

Sasky, hoe gaat het met jouw gezondheid?
Hoe gaat het jou Lou? Begin je al te geloven dat dit kleintje er komt? Kamertje al aan het inrichten? Kinderwagen gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ja South, deze gaat er écht komen! Ik ben inmiddels alweer ruim 23 weken zwanger. De nipt en de 20 weken echo waren goed en ik voel hem dagelijks bewegen. Ik heb er vertrouwen in! Zijn kamertje is klaar (ik stond twee zwangerschappen geleden al in de startblokken met mijn schattige mintgroene behang dus ik kon echt niet meer wachten), de kinderwagen staat al drie jaar te verstoffen op zolder. Wie had ooit nog verwacht dat die nog eens gebruikt gaat worden hè... ik moet nog wel wat shoppen hoor, in mijn opruimwoede na de tweede miskraam heb ik toch wel wat (te veel) weggedaan :facepalm: maar ik heb er zin in!!

Hoe is het met jou??
Alle reacties Link kopieren
Heey hey,

Lou, het gaat goed! We hebben na die echo met 6 weken weer mooie echo's daarna gehad en ook de termijn echo zag er prima uit. Ik begin me minder moe te voelen en dat is heel fijn! Dat is overigens ook 't enige waar ik echt 'last' van heb gehad en nu nog wel met vlagen, maar de energie komt langzaam weer terug. En verder ben ik echt wel aan het genieten!! Na al die rollercoaster toestanden hoor je mij niet klagen :-] (al blijf ik het nog steeds allemaal wel spannend vinden hoor)

Het is en blijft soms onwerkelijk , haha. Dan heb ik het over de verloskundige, baby spullen etc. en moet ik mezelf echt even knijpen zo van, ik ben gewoon écht zwanger....! Bijzonder, deze hele periode tot nu toe. Ik ben nu 13.5 week zwanger.

Fijn dat ook jij je goed voelt. En wat leuk dat het kamertje klaar is! Mintgroen, leuke kleur!! Ruim 23 weken dus, nu dan 24? Fijn dat je er vertrouwen in hebt ook. Ben je er al uit over de naam? ;)

Hoe is het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
Bijna 14 weken alweer, wat vliegt de tijd! Je hebt de meest spannende periode alweer achter de rug!

Hier morgen 25 weken. Vanavond controle bij de verloskundige. Ik zie er inmiddels niet meer tegenop, heb er een goed gevoel bij. Ik voel de kleine man ook veel bewegen, dat scheelt natuurlijk veel. We zijn er helaas nog niet uit over de naam. Wel bijna: we hebben nog twee favorieten. Maar ja.... juist dát is zo lastig... twéé favorieten.... de ene hebben we al een tijd, de andere kwam onze dochter mee (en dat vind ik toch ook wel weer heel leuk). Lastig... maar oké. Luxeprobleem hoor!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht net aan je lou28, hoe gaat het met je?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Goed! Inmiddels 34,5 weken zwanger. De kleine man groeit als kool en ik ook. Volgende week laatste werkweek!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Lou! Hopelijk voel je je nog een beetje goed tijdens de feestdagen. Wat zal 2019 bijzonder beginnen voor jullie :love: .
Alle reacties Link kopieren
Nou... wie had dat ooit gedacht O_O
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die het leuk vinden om te weten: onze zoon is met 40+4 geboren afgelopen dinsdag. Hij is een kerngezonde, tevreden baby. Wij genieten ons suf. Ondertussen blijf ik aan jullie denken en hopen, duimen, bidden dat jullie hetzelfde geluk mogen gaan ervaren in de toekomst.
Alle reacties Link kopieren
Van harte proficiat met jullie zoon!
:rose:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!! :love:
Alle reacties Link kopieren
lou28 schreef:
24-01-2019 17:37
Voor degenen die het leuk vinden om te weten: onze zoon is met 40+4 geboren afgelopen dinsdag. Hij is een kerngezonde, tevreden baby. Wij genieten ons suf. Ondertussen blijf ik aan jullie denken en hopen, duimen, bidden dat jullie hetzelfde geluk mogen gaan ervaren in de toekomst.
Gefeliciteerd Lou!!
Alle reacties Link kopieren
He Lou,
Gefeliciteerd! :cheer: Wat fijn dat hij er eindelijk is! Is alles goed gegaan? Geniet ervan, je hebt er lang genoeg op moeten wachten!!

Hier nog geen verandering, ik wil wel dit jaar de cryo's terug laten plaatsen, maar hoe of wat, dat weten we nog niet zo...plan is ergens in de zomer.
I could go into detail...but I won't.
Alle reacties Link kopieren
:heart: Lou gefeliciteerd!! :heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal. Het gaat goed met ons kleine mannetje en zijn grote zus. Toch denk ik nog heel vaak aan jullie en blijf ik hopen dat het bij jullie nog gaat gebeuren. Ik onthoud nog steeds die ene spreuk van twee jaar geleden:

“the moment you’re ready to quit, is usually the moment right before a miracle happens”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven