Postpartum compressie ervaringen

27-07-2021 21:34 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdens mijn zwangerschap behoorlijk last gehad van mijn bekken en onderrug. Hiervoor droeg ik een bekkenbrace.
Nu lees ik dat postpartum compressie ook kan helpen bij sneller herstel na de bevalling.
Wie heeft hier ervaring mee en tips welke ik het beste kan aanschaffen? Op internet vind ik alleen maar 'wij van WC eend'...

(Het gaat dus niet om Spanx ofzoiets, maar om compressie voor je bekken, onderrug, en diastasis recti).
-
Alle reacties Link kopieren
Ik zou overleggen met je verloskundige.
Soms wordt het juist afgeraden omdat je je spieren lui zou maken.
Alle reacties Link kopieren
Ken je Belly binding?
https://www.zwangerenportaal.nl/belly-b ... -bevalling

Ik hoorde hier pas van na mijn twee bevalling en er komen geen kinderen meer. Maar anders zou ik dit wel overwegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had er ook behoorlijk last van, maar du moment dat de baby eruit was, was ik die pijn ook kwijt. Je lichaam kan zelf veel oplossen, hoop dat dat voor jou ook zo zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit overleggen met je bekkenfysio
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft zowel mij als mijn zus gelijk als een rollade ingeknoopt met een sluitlaken. Ik vond het heel prettig en liep niet meer zo te ‘waggelen’. Ik heb echter geen bekkeninstabiliteit gehad of serieuze klachten dus als je al onder behandeling was zou ik dat wel eerst navragen.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven