Pregnyl, vals positieve test?
maandag 15 februari 2016 om 15:17
Ik ben natuurlijk veeeeeeel te ongeduldig, i know
Maar kon het vanmorgen toch niet laten een test te doen.
Even de feiten:
Op 2 februari injectie Pregnyl 5000 gehad, op 3 februari IUI. NOD dus aankomende woensdag de 17e. En nu vanmorgen een positieve Predictor Early test in handen.
Nu meten deze volgens mij al een veel lagere hoeveelheid HCG dan reguliere testen. Maar hoe laag?
De vraag is dus eigenlijk, zou de test nog positief kunnen zijn door de pregnyl, of is het na 13 dagen wel verdwenen?
Maar kon het vanmorgen toch niet laten een test te doen.
Even de feiten:
Op 2 februari injectie Pregnyl 5000 gehad, op 3 februari IUI. NOD dus aankomende woensdag de 17e. En nu vanmorgen een positieve Predictor Early test in handen.
Nu meten deze volgens mij al een veel lagere hoeveelheid HCG dan reguliere testen. Maar hoe laag?
De vraag is dus eigenlijk, zou de test nog positief kunnen zijn door de pregnyl, of is het na 13 dagen wel verdwenen?
maandag 15 februari 2016 om 15:33
Dus je zit op 12 dagen na je pregnyl injectie.
Dit is wat ik heb gevonden:
"If you need to find out sooner, you can do some math and figure it out. hCG has a half-life of 28 hours in your body, which means that your hCG levels should decrease by half every 28 hours. There are three injection amounts; 10 000 IU, 5000 IU, and 2500 IU. If you have had the 10 000 IU shot, you’ll need to wait for at least 14 days after the shot to take the pregnancy test; the 5000 IU test will have you waiting 10 days, and a week’s wait for the 2500 IU shot."
http://www.babyhopes.com/articles/hcgshot.html
Met andere woorden: Dan zou de pregnyl nu inderdaad uit je lichaam verdwenen moeten zijn.
Maar geen idee of een early test dan nog wel gevoelig kan zijn voor pregnyl.
Dit is wat ik heb gevonden:
"If you need to find out sooner, you can do some math and figure it out. hCG has a half-life of 28 hours in your body, which means that your hCG levels should decrease by half every 28 hours. There are three injection amounts; 10 000 IU, 5000 IU, and 2500 IU. If you have had the 10 000 IU shot, you’ll need to wait for at least 14 days after the shot to take the pregnancy test; the 5000 IU test will have you waiting 10 days, and a week’s wait for the 2500 IU shot."
http://www.babyhopes.com/articles/hcgshot.html
Met andere woorden: Dan zou de pregnyl nu inderdaad uit je lichaam verdwenen moeten zijn.
Maar geen idee of een early test dan nog wel gevoelig kan zijn voor pregnyl.
maandag 15 februari 2016 om 15:54
Ja precies, die halvering berekening heb ik er idd ook op losgelaten. Dan zou ik gisteren uitkomen nog op circa. 1,5.
Ik heb alleen dus geen idee of een dergelijke hoeveelheid meetbaar is voor zo'n early test.
Echt frustrerend om me er zo druk om te maken, terwijl ik me zo voorneem om dat niet te doen
Dat zwanger worden doet rare dingen met je hoofd
Ik heb alleen dus geen idee of een dergelijke hoeveelheid meetbaar is voor zo'n early test.
Echt frustrerend om me er zo druk om te maken, terwijl ik me zo voorneem om dat niet te doen
Dat zwanger worden doet rare dingen met je hoofd
maandag 15 februari 2016 om 16:34
Ik heb meerdere malen een vals positieve test gehad ongeveer week na Pregnyl na-spuiten en dan had ik echt een heeeeel dun streepje (dus wist zelf dat het vals positief was).
Bij jou zou het echt al uit je lichaam moeten zijn na zoveel dagen, ik denk ook voorzichtig gefeliciteerd!
Morgen nog wel een tweede test doen en die zou dan duidelijker moeten zinn.
Bij jou zou het echt al uit je lichaam moeten zijn na zoveel dagen, ik denk ook voorzichtig gefeliciteerd!
Morgen nog wel een tweede test doen en die zou dan duidelijker moeten zinn.
maandag 15 februari 2016 om 16:45
@ Marie89, dat weet ik eigenlijk niet, zal eens even kijken of wat kan vinden.
We zijn sinds juni vorig jaar bezig (in de mm) verplichte pauze gehad van 3 maanden, dus nu 5 IUI's gehad. Het voelt deze keer anders dan de andere keren, dus vandaar al zo vroeg een test gedaan.
Ik doe morgen wel een 'gewone' test, nog eventjes geduld dus
We zijn sinds juni vorig jaar bezig (in de mm) verplichte pauze gehad van 3 maanden, dus nu 5 IUI's gehad. Het voelt deze keer anders dan de andere keren, dus vandaar al zo vroeg een test gedaan.
Ik doe morgen wel een 'gewone' test, nog eventjes geduld dus
maandag 15 februari 2016 om 17:46
maandag 15 februari 2016 om 18:08
quote:lilalinda schreef op 15 februari 2016 @ 17:46:
[...]
Volgens zowel huisarts, als gyn. kan dat niet. Dan heb je vroeg getest en kreeg je daarna een miskraamPredictor stond er anders om bekend dat zelfs mannen zwanger waren volgens de test, en die hadden echt geen miskraam. Maar de testen zijn vernieuwd en schijnen nu goed te zijn, duim voor je TO!
[...]
Volgens zowel huisarts, als gyn. kan dat niet. Dan heb je vroeg getest en kreeg je daarna een miskraamPredictor stond er anders om bekend dat zelfs mannen zwanger waren volgens de test, en die hadden echt geen miskraam. Maar de testen zijn vernieuwd en schijnen nu goed te zijn, duim voor je TO!
maandag 15 februari 2016 om 18:22
quote:nev schreef op 15 februari 2016 @ 18:08:
[...]
Predictor stond er anders om bekend dat zelfs mannen zwanger waren volgens de test, en die hadden echt geen miskraam. Maar de testen zijn vernieuwd en schijnen nu goed te zijn, duim voor je TO!
Als je googlet op die zoektermen vind je flutsites als babybrabbrl, zwangerschapspagina etc
Niks wetenschappelijk
[...]
Predictor stond er anders om bekend dat zelfs mannen zwanger waren volgens de test, en die hadden echt geen miskraam. Maar de testen zijn vernieuwd en schijnen nu goed te zijn, duim voor je TO!
Als je googlet op die zoektermen vind je flutsites als babybrabbrl, zwangerschapspagina etc
Niks wetenschappelijk
maandag 15 februari 2016 om 19:17
Ach dat met die testen dat zal allemaal wel, ik geloof dat er best eens wat tussen zit wat niet betrouwbaar is, maar dat zal 1 op de weetikhoeveel zijn.
Als het echt structureel zou voorkomen, zouden die dingen waarschijnlijk niet meer in de winkel liggen denk ik dan maar.
Maar thanks ladies, ik hou jullie op de hoogte
Als het echt structureel zou voorkomen, zouden die dingen waarschijnlijk niet meer in de winkel liggen denk ik dan maar.
Maar thanks ladies, ik hou jullie op de hoogte
maandag 15 februari 2016 om 19:33
maandag 15 februari 2016 om 21:20
Hier op dag 12 positief getest en dag 13 weer. Op dag 16 een bloedtest in zkh, die gaf wel hcg aan maar minder dan normaal bij die datum. De verpleegkundige was enorm lomp en zei me serieus rekening te houden met een vroege miskraam. Anyway, een week later was het leven hcg prima en kind is nu bijna twee. Sterkte de komende dagen/weken!!
dinsdag 16 februari 2016 om 08:55
quote:Mlle_j schreef op 15 februari 2016 @ 21:20:
De verpleegkundige was enorm lomp en zei me serieus rekening te houden met een vroege miskraam.
Ik weet niet hoe ze het zei natuurlijk, maar ze bedoelde het vast niet lomp, maar relativerend. heel veel beginnende zwangerschappen eindigen juist in die eerste dagen.
Vroeg testen geeft vaak veel verdriet
De verpleegkundige was enorm lomp en zei me serieus rekening te houden met een vroege miskraam.
Ik weet niet hoe ze het zei natuurlijk, maar ze bedoelde het vast niet lomp, maar relativerend. heel veel beginnende zwangerschappen eindigen juist in die eerste dagen.
Vroeg testen geeft vaak veel verdriet