Proberen voor eerste kindje - najaar 2020

01-09-2020 10:09 2142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het topic.

Als je een tijdje meeschrijft kun je het wachtwoord aanvragen zodat je de tabel aan kunt passen. De tabel is ingedeeld op volgorde van de NOD's. Wij OCDertjes vinden het fijn als de tabel goed bijgehouden wordt :proud:.
NaamLeeftijdNODRondeBijzonderheden
MindyLahiri34/32?6
HetSteenbokje30/3405-08-202221Vanaf 2023 beginnen aan mogelijk traject
Deedee8634/38?12half jaar pauze, daarna ivf/icsi
Kolini33/40??
Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdUDBijzonderheden
Nikki-2432/33?
Bo9229/25?
Livealittle32/33?
The Doctor32/3312-2021

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 04-07-2022 23:08
76.23% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
Thanks meiden. Inmiddels besloten nog een maand te wachten met naar huisarts gaan. vooral ook omdat ik zulke bizar drukke werkweken heb dat ik niet echt tijd heb voor een bezoekje. speelt ook wel mee dat ik er wat tegenop zie om te gaan omdat t dan echt een 'ding' wordt. voor nu fijn om te weten dat het nog een optie is. hopelijk na vandaag klaar met bloeden en dan weer hop, door naar de volgende ronde...!

Jij ook weer succes met deze nieuwe ronde Steenbokje!!

en the doctor, heeft t bloeden nog doorgezet? of ga je testen?
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Het duurde even met doorzetten, dus ik had hoop.
Maandag toch maar alvast getest omdat ik anders er alleen maar aan twijfel.
Die was negatief en dinsdag heeft het ook doorgezet.

Ben blij dat ik had getest anders had ik weer een dag hoop gehad. Nu gewoon weer saai naar de volgende ronde.
Ik vind het wel stom dat de komende ronde uit zou komen tussen Sint en Kerst. Lijkt me altijd zo stom om dan jarig te zijn.
Maar goed, geen reden om een break te nemen :proud:


Ik kan me voorstellen dat het heftig is om naar de dokter te gaan DeeDee, maar te lang uitstellen maakt het niet makkelijker. Misschien alvast een afspraak maken voor volgende maand? Je kan altijd afzeggen als het alsnog gelukt is.
I'll be kept away
Hoi dames,

Lang geleden. Even een break gehad in de hoop dat door even niet te focussen mijn lichaam weer zijn werk zal doen, helaas. Ondertussen ook verhuisd en daarom even wat minder tijd.

Ik heb nog veel terug te lezen! Zie dat een paar namen verhuisd zijn naar het onderste rijtje, fijn. Gefeliciteerd.
Helaas nog niet iedereen..

Zelf ben ik afgelopen woensdag naar de dokter geweest. Ondertussen al 6 maanden niet ongesteld geweest.. De dokter heeft verwijsbrief naar de gynaecoloog gestuurd. Daar kan ik aankomende vrijdag al terecht. Toch wel erg gespannen voor..
Alle reacties Link kopieren Quote
Veel succes vandaag Blondje! :heart:

Volgens de app zou ik nu in m'n vruchtbare periode moeten zitten. Ik merk ook wel verandering in m'n afscheiding. Wat ik minder goed zie is een oplopend streepje op de ovu testjes. Ik test lekker door en we gaan het zien hoe het deze ronde uitpakt.
Bedankt @Steenbokje.
Gebruik je vaker testen?

Zojuist in ziekenhuis geweest en onderzoeken gehad. Ik moet vanmiddag nog even bloedprikken en dan de uitslag afwachten. De gynaecoloog verwacht PCOS. Nu heb ik dat hier wel eens voorbij zien komen maar ik weet niet echt wat het is. Nu heeft de gynaecoloog natuurlijk wel wat uitgelegd. Als er niks raars uit het bloed komt zal ik doorgestuurd worden naar een fertiliteit arts. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken.. Ene kant fijn dat het zo serieus opgepakt wordt en dat ze iets gaan doen. Andere kant toch ook een beetje balen dat er iets aan de hand is ofzo.. Nog maar even rondje google doen en me meer inlezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb al wel vaker testen gebruikt.

Dit is die van februari:
https://postimg.cc/hQ4bnNWy

En dit is die van maart:
https://postimg.cc/F1GVpF32

Op die van februari is heel duidelijk een piek te zien op de 10e. Deze maand word ik er niet veel wijzer van tot nu toe.. :-|

Heb je al wat meer info omtrent pcos kunnen vinden Blondtje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Vervelend dat je ovulatietesten zo onduidelijk zijn!
Hier nu ook verwarring.
Sinds donderdag weer aan het testen maar ik verwacht mijn ovulatie pas ergens komende maandag-woensdag.
Nu had ik vandaag ineens wel een verhoogde test maar vanavond was het weer weg.
Meestal heb ik wel één test waar het teststreepje even donker is als het controlestreepje.
Dus was dit het dan? Of was dit gewoon een afwisseling in concentratie van urine en komt hij toch pas later?
Ik zal zo even een foto maken.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
https://postimg.cc/MMFMX1k7

Die van ‘Za 13’ is rond lunchtijd, net als de rest. Die daaronder is van vanavond 18.00.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Steenbokje, bij jou is die van de 5e nog het meest donker denk ik, maar verschil is minimaal.
Misschien komt het nog? Wanneer verwacht je het?
I'll be kept away
Ik zie bii jullie beiden nog geen positieve ovulatie test Doc en Steenbokje. Nog even doortesten en idd bij oplopende test s avonds nog een keertje testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die van vandaag zou ik dan als positief zien Doctor, wat is de reden dat jij deze als niet positief beschouwd Kokoro?

Volgens de app had op 10 maart mijn eisprong moeten zijn.
Op dag 9 en 10 had ik wel duidelijk vruchtbaar slijm. Ik heb vorige maand en deze maand wel elke keer voor het slapen gaan getest. Er op gelet om niet teveel te drinken. Misschien moet ik volgende maand in de middag zien te testen. Ik heb ergens gelezen dat dat beter zou zijn.
Omdat ik de teststreep nog niet donker genoeg zie worden. Die van Doc op zaterdag is inderdaad ietsje donkerder, maar de controle streep is veel intenser van kleur. LH schommelt soms een klein beetje, dus wisselde negatieve testen is normaal. Ook zet de piek 's avonds niet door.

Het komt voor dat vrouwen van nature een lagere lh piek hebben en zodoende nooit een knallende ovulatietest hebben, maar als ik het me goed herinner heeft Doc wel eens een echt positieve gehad.

In dit geval zou ik nog een paar dagen doortesten en seksen :). Daar is minder mee te verliezen dan aannemen dat je je eisprong reeds hebt gehad en dan per ongeluk de boot missen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja meestal heb ik eerst zo een als gisteren en dan een halve dag later een echte knaller van dezelfde intensiteit als de controle streep.
Nja, als dit m was hebben we in ieder geval genoeg gesekst en daar gaan we de rest van de week inderdaad maar gewoon mee door.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
@Blondtje goed dat je de stap gezet hebt om naar de dokter te gaan en dat het opgepakt wordt. Balen dat blijkt dat er toch wat aan de hand is maar nu kunnen ze je hopelijk helpen ipv aan blijven modderen.

@doctor en @steenbokje wat lastig dat de ovulatie testen onduidelijk zijn, daar word je behoorlijk onzeker van. Ik zou idd ook toch blijven doorgaan zoals Kokoro zegt om er zeker van te zijn dat je de piek niet mist, kan sowieso geen kwaad.

En @kokoro fijn om te zien dat je af en toe even inbreekt met je kennis. Hopelijk gaat alles goed met jou en de zwangerschap!

Ik sluit aan op het wachtbankje, ik dacht vrijdag een positieve test te hebben maar gister knalde die nog meer dus ovulatie was vandaag of gister. Ik denk dat we er goed gebruikt van gemaakt hebben en hoop dat ik een beetje relaxt op het bankje kan zitten dit keer.
Live a little, love a lot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk, nu lijkt hij toch wel echt te komen.
Vanavond nog maar een keer testen (en seksen :proud: )
https://postimg.cc/0KfVz75P

Succes op het wachtbankje Live!
I'll be kept away
Ik lees echt nog heel regelmatig mee Livealittle :)! Ik lees graag hoe het met jullie gaat. Hier gaat alles goed.

Ziet er mooi oplopend uit Doc! Dat is vanavond vast een knaller.
Ja, wel wat meer gelezen etc. Helaas werd ik daar alleen verdrietiger van.
Nu maar even naast me neer proberen te leggen tot het vervolg gesprek.

@TheDoctor dat lijkt inderdaad meer op, veel plezier vanavond, hehe.

Spannend @Livealittle! Ik zal duimen.
Altijd lastig die wachtbankjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toch slim dat je doorgegaan bent @doctor en veel plezier vanavond! En gezellig samen op het wachtbankje.

Fijn dat alles goed gaat @kokoro!
Live a little, love a lot.
Alle reacties Link kopieren Quote
@doctor en @steenbokje, bij mijn ovulatietesten waren er inderdaad eerder een aantal vage 'piekjes' voordat de echte knaller kwam. Die was meteen duidelijk (en goed genoeg gebruik van gemaakt (kijkt naar dikke buik)).

@blondtje, :hug: pcos hoeft trouwens niet het einde te zijn. Vriendin was binnen 2 maanden nadat de hormonen goed ingesteld waren zwanger. Soms is een klein beetje hulp al genoeg.

Hier groeit mijn buik hard. Ik moet nog wel wennen aan dat het gewicht op de weegschaal stijgt, dat was al jaaaaaren constant. Vroeger was ik soms na een weekend vol snacken wel zwaarder maar daarna corrigeerde het zich binnen een week. Nu blijft het plakken, maar het hoort er allemaal bij.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondtje, hoe gaat het nu met je?
Kun je een het voorlopig een beetje een plekje geven of zit je met veel zenuwen te wacthen op het volgende gesprek?

Hier was het weer raar met de ovulatietesten. Maandagavond was er geen knaller, zelfs iets lichter dan maandagmiddag, wel seks gehad en dinsdag wel een knaller gehad.
Dus mijn piek was nogal lang dit keer maar wel goed gebruik gemaakt denk ik.

Net vertelde een vriendin/manager/collega dat ze ook gaan proberen. Ik ken haar heel goed en ze weet ook dat wij bezig zijn maar ik ben nu echt bang dat zij eerder zwanger is dan ik. Stom, want de kans dat zij meteen na het stoppen met de pil zwanger is is ook klein maar ik ben echt bang. Dat zou ik namelijk super kut vinden.
Van de mensen van wie ik tot nu toe gehoord heb dat ze zwanger waren wist ik dat ze al voor wij begonnen waren de wens hadden maar bij haar was het altijd 'nog niet, misschien later'. Dus als zij nu eerder zwanger is zou ik dat echt moeilijk vinden.

Mochten we tegelijk zwanger zijn natuurlijk super leuk, al heeft onze afdeling dan wel een serieus probleem :rofl:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
@Doctor hoe gaat het op het wachtbankje? Ik snap het heel goed met die collega, voelt toch oneerlijk dat het dan eerder zou lukken.

Ik zat best rustig op het wachtbankje tot ik via het bron en contact onderzoek in quarantaine moest vrijdag. Nu heb ik veel te veel tijd om na te denken en van alles te voelen haha. Hopelijk snel de uitslag van de test die ik net gedaan heb, dan heb ik weer wat afleiding van werk enz.
Live a little, love a lot.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wachtbankje gaat opzich prima.
Vandaag ben ik wel kapot moe, dus de eerste symptoom-Google ronde heb ik weer achter de rug :proud:

De eerste week van het wachtbankje vind ik nooit zo erg maar nu ik binnenkort wat zou kunnen gaan voelen dan is het weer hetzelfde liedje...

Heb je je uitslag inmiddels binnen? Dat is de verkeerde test om positief bij te scoren :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha ja heel herkenbaar, denk ook steeds de eerste week dat ik echt pas na mijn NOD ga testen en geduld kan hebben. En dan breekt die tweede week aan en beeld ik mij van alles in en ga ik toch eerder testen..

Dat is idd de verkeerde positive test, helaas nog geen uitslag maar verwacht eigenlijk niet dat het positief zal zijn. Heb nul klachten maar je weet het nooit.
Live a little, love a lot.
@Neweve ja dat zal wel wennen zijn, zoveel veranderingen in het lichaam. Ik ben het even kwijt, hoeveel weken ben je nu?

@TheDoctor oh dat begrijp ik helemaal. Je wilt niet jaloers zijn als dat zo is maar je hoofd denkt daar toch vaak anders over. Is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk..
Hopelijk is het deze rond raak! Succes op dat vervelende wachtbankje.

@livealittle ga je het vol houden om deze week nog niet te testen?
En heb je al uitslag van de andere test? Hopelijk is die wel negatief.

Zelf probeer ik er niet te veel aan te denken en af te wachten. Soms best lastig.
Best een beetje geschrokken van alles wat ik gelezen heb. Ook vooral m.b.t. mijn gezondheid en ook dat er meer kans is dat het misgaat etc.
Vriend moet eerst zijn sperma laten onderzoeken, daarna krijgen we beide een vragenlijst en kan er een vervolgafspraak ingepland worden.
Vriend vindt dat allemaal lastig en vreemd.. Merk dat dat ook wel wat irritatie bij mij oproept.
Wat nou vreemd? Je moet gewoon even je best doen in een potje. Ik heb een gynaecoloog alles laten zien en voelen…
Maar snap het ook wel een beetje…
Merk wel dat zwangerschapsaankondiging nu wel een beetje moeilijk zijn. Niet dat ik diegene dat niet gun maar meer dat ik er wat onzekerder van wordt. Wat nou als.. Maar ja zo moet je niet denken!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Blondtje wat een lastige situatie. Ik snap dat het voor je vriend wat ongemakkelijk is maar ook wat jij zegt, gewoon even doen en dan kunnen jullie verder onderzoeken wat er aan de hand is.

Mijn Corona test is negatief gelukkig! Dus heb weer wat meer afleiding, ben heel benieuwd hoe lang ik mijn test drang onder controle kan houden..
Live a little, love a lot.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven