Proberen voor eerste kindje - najaar 2020

01-09-2020 10:09 2142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom in het topic.

Als je een tijdje meeschrijft kun je het wachtwoord aanvragen zodat je de tabel aan kunt passen. De tabel is ingedeeld op volgorde van de NOD's. Wij OCDertjes vinden het fijn als de tabel goed bijgehouden wordt :proud:.
NaamLeeftijdNODRondeBijzonderheden
MindyLahiri34/32?6
HetSteenbokje30/3405-08-202221Vanaf 2023 beginnen aan mogelijk traject
Deedee8634/38?12half jaar pauze, daarna ivf/icsi
Kolini33/40??
Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdUDBijzonderheden
Nikki-2432/33?
Bo9229/25?
Livealittle32/33?
The Doctor32/3312-2021

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 04-07-2022 23:08
76.23% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren Quote
OK, ik geloof het zelf ook nog niet helemaal, maar ik heb zojuist 2 (voor de zekerheid :D) zwangerschapstesten gedaan en ze waren allebei hartstikke positief....
echt een mijlpaal na 2,5 jaar en fijn dat de ICSI zijn werk heeft gedaan. Blij dat mijn lichaam dit kan! nu nog 4 weken volhouden tot de eerste echo en proberen niet gek te worden :)
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Steenbokje en Deedee, gefeliciteerd!!
Ik duim voor jullie dat het goede plakkers blijven
Alle reacties Link kopieren Quote
Woaaaaaah gefeliciteerd DeeDee!!! :cheer2: :yes:


Hier is het toch nog op de "spontane" manier gebeurd, 2 jaar na het stoppen met de pil.
Het voelt inderdaad heel onwerkelijk.. durf het haast niet te geloven.
Ook ik had dinsdag 2 zwangerschapstesten gedaan, just to be sure.. :-P)

Ik heb mij online aangemeld bij een verloskundigen praktijk, hier zou ik na 2 werkdagen max. bericht terug van moeten krijgen. Ik gok dus op dinsdag.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste echo zal zijn. Ik wil gewoon zo snel mogelijk weten of alles oke is. Geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap bijvoorbeeld. Ook ivm het kenbaar maken op mijn werk. Ik werk met cliënten die onverwachts kunnnen zijn in gedrag. Dit maakt het wel spannend voor mij.


Is het wachtwoord voor het account Zwangerwordenvanaf gewijzigd btw?
Alle reacties Link kopieren Quote
DeeDee86 schreef:
30-09-2022 08:43
OK, ik geloof het zelf ook nog niet helemaal, maar ik heb zojuist 2 (voor de zekerheid :D) zwangerschapstesten gedaan en ze waren allebei hartstikke positief....
echt een mijlpaal na 2,5 jaar en fijn dat de ICSI zijn werk heeft gedaan. Blij dat mijn lichaam dit kan! nu nog 4 weken volhouden tot de eerste echo en proberen niet gek te worden :)
Ooooh wat gaaf deedee, hartelijk gefeliciteerd
Hoe spannend
Alle reacties Link kopieren Quote
thanks voor jullie lieve berichtjes!!
mijn echo is 26 oktober pas, dan ben ik bijna 8 weken zwanger. dat omdat ze dan pas zekerder zijn van het zien van hartactie, vertelden ze mij. maar eerder kan natuurlijk ook wel om te kijken of er 'iets' zit :) Misschien is dat bij mij ook weer anders, ze weten namelijk exact waar ze het embryo hebben achter gelaten :D

pff nog een dikke 3 weken, het blijft nog spannend. wel allerlei klachten en dat is toch geruststellend (niet fijn, maar toch ook weer wel, snap je :) )
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er nog een reden om aan te nemen dat het niet zou blijven plakken?
Of zijn de kansen nu hetzelfde als bij een 'gewone' zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren Quote
DeeDee86 schreef:
04-10-2022 09:01
thanks voor jullie lieve berichtjes!!
mijn echo is 26 oktober pas, dan ben ik bijna 8 weken zwanger. dat omdat ze dan pas zekerder zijn van het zien van hartactie, vertelden ze mij. maar eerder kan natuurlijk ook wel om te kijken of er 'iets' zit :) Misschien is dat bij mij ook weer anders, ze weten namelijk exact waar ze het embryo hebben achter gelaten :D

pff nog een dikke 3 weken, het blijft nog spannend. wel allerlei klachten en dat is toch geruststellend (niet fijn, maar toch ook weer wel, snap je :) )
Zeker spannend! Die weken gaan zo traag. Je zit op de verlengde wachtbank ;)
Maar het is ingenesteld dus weer een horde genomen.

Het grote “plas over staafjes” festijn is hier weer in volle gang bezig….. net een negatieve test op 9 DPO (3e ronde) en weer vroeg-test-drang aan het bedwingen.

Grappig hoe het de 2e keer weer een feest van herkenning is. Dat je denkt: Oja…… 2jr terug deed ik dit ook.
Maar het voelt wel beter dan de eerste keer. Wel teleurstelling en pijn als er weer een ronde voorbij gaat, maar je hebt nu meer vertrouwen in de afloop ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
04-10-2022 10:54
Is er nog een reden om aan te nemen dat het niet zou blijven plakken?
Of zijn de kansen nu hetzelfde als bij een 'gewone' zwangerschap?
de kansen zijn nu hetzelfde als een gewone zwangerschap. officieel zijn kansen op miskraam na ivf/icsi hoger maar dat komt voornamelijk omdat ivf/icsi zwangerschappen meer plaatsvinden in de doelgroep die al hogere miskraamkans heeft (nl hogere leeftijd etc).
maar ik durf er nog niet op te vertrouwen hoor. zomaar ineens gelukt hahahah waaat

@ April inderdaad verlengde wachtbank, zo voelt het ook. gefeliciteerd, nu mag je nog langer wachten :P maar ik leef van dag tot dag en de echo datum kruipt vanzelf dichterbij.
spannend ook weer voor jou al is het vast voor een tweede ook wel anders. volgens mij was het bij de eerste best snel raak voor jou, al kreeg je toen een miskraam, toch? ik ga voor je duimen in ieder geval.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee deedee! Was inderdaad snel raak, hoewel niet super super snel zoals sommigen hier. Volgens mij deed ik het heel gemiddeld.

Eerste zwangerschap: 3e ronde, werd miskraam.
Twee zwangerschap: 5e ronde na miskraam, werd mijn zoon.

En nu ga ik aan mijn 4e ronde beginnen voor het proberen voor kind 2. Ik ervaar dat inderdaad wel anders ja. Meer rust. En toch begin ik nu al ongeduldig te worden hoor, nu in ronde 4. Ik denk toch ook wel: als het maar lukt. Ik ben ook al 35.

Maar jezelf kalmeren en geduld hebben lukt wel beter omdat het al een keer goed gegaan is. En mocht het toch niet lukken ga ik maar eens naar de dokter om erover te praten.
Alle reacties Link kopieren Quote
vandaag mooie eerste echo gehad, het begint nu langzaam te landen bij me. we zijn er nog niet maar wat ben ik al blij dat we hier zijn.
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
DeeDee86 schreef:
26-10-2022 13:26
vandaag mooie eerste echo gehad, het begint nu langzaam te landen bij me. we zijn er nog niet maar wat ben ik al blij dat we hier zijn.
Wat heerlijk deedee! Ja, zo’n zwangerschap is best een spannende marathon. Kruipen naar de eindstreep haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk heeft iedereen fijne kerstdagen gehad!
Bij deze alvast de beste wensen voor 2023!
Op naar een gelukkig en gezond nieuwjaar, waar ons een nieuw hoofdstuk vol avontuur staat te wachten. :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker steenbokje! Ben heel blij voor jou en deede

Hier nog steeds geen geluk met baby 2, ik ga nu aan ronde 6 beginnen.
Daarnaast is mijn cyclus lang en totaal onregelmatig ookal ben ik 5 maanden terug al gestopt met borstvoeding. Meer dan 40 dagen is geen uitzondering. Ik vind wel altijd een ei. Luteale fase is ook kort.

Al met al maakt het me best onzeker en vind ik het al niet meer leuk. Al weet ik dat ik niets te klagen heb vergeleken met andere dames.

Maar soms vraag ik me af of en zoja wanneer ik met een dokter zou moeten praten. Ik ben nu een half jaar bezig en ben ook al bijna 36…. Twijfels! Ik hoop zo dat het niet nodig is!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk om dit topic weer te zien. Gefeliciteerd Steenbokje en DeeDee wat fijn dat jullie eindelijk zwanger zijn! Hoe gaat het met jullie?

Balen dat de tweede op zich laat wachten April. Frustrerend dat je cyclus anders is dan voor de zwangerschap. Hier een beetje vergelijkbaar maar nog niet zo lang aan het proberen. Je kan altijd even bellen en wat eerste dingen laten checken.

Hier bevallen van een mooi meisje ruim een jaar geleden. Nu weer in een ander topic aan het meeschrijven voor #2.

Geniet van jullie baby's in 2023 :heart: en hopelijk een spoedige zwangerschap voor jou April.

Liefs van Peer, die haar wachtwoord kwijt is :)
Alle reacties Link kopieren Quote
ook leuk om van jou te horen Peer/Lissabon, haha. wauw, ook al aan de tweede ;-)

hier gaat het goed! morgen 18 weken zwanger. ik blijf het toch spannend vinden. misschien omdat het zoveel moeite heeft gekost om hier te komen. elke dag is er nog steeds 1 voor mij al vliegen de weken ook wel om vanzelf. nog een goede week tot de 20 weken echo, kijk enorm uit naar die mijlpaal. en dan al op de helft.. hoe dan?!! :)

Hoop dat het met steenbokje ook goed gaat!

April, wat frustrerend, en ik snap heel goed dat het je onzeker maakt. je kan altijd een keer gaan praten met de huisarts denk ik. ik zou het gewoon proberen.

veel liefs en op een mooi 2023 met veel baby's en zwangerschappen!!
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Alle reacties Link kopieren Quote
Een lange tijd geleden dat ik even kwam spieken hier!
Ik ben eind oktober bevallen, na 2 dagen weeën en kwam maar tot 2 cm ontsluiting, werd ik ziek door een placenta en navelstreng infectie en toen werd het een spoed keizersnede. Ik was totaal de weg kwijt en alles in een roes beleefd.. Een week daarna flinke complicaties opgelopen (baarmoederinfecfie, abces baarmoeder, trombose eierstok) en weer een week opgenomen geweest. Ook is er naast dat ik PCOS heb, adenomyose en endometriose gevonden.. (we hebben dus echt een wonderkindje!)
Het waren rollercoaster weken waar ik nog steeds van aan het herstellen ben… Ook mentaal heb ik wel flink een klap gehad merk ik. Met de kleine jongen (nu 12 weken) gaat het goed! Eerste weken heel pittig met veel huilen, overgestapt op Pepti voeding en gaat beter. Nu afwachten tot de test in het ziekenhuis. We maken ons nu klaar voor de beruchte sprong 4. 😜

Wat ontzettend fijn om te lezen dat Steenbokje en DeeDee zwanger zijn!!!! Hoe voelen jullie je? 🥰
Wauw April en Peer, alweer voor een tweede. Wat gaat de tijd snel. Ik hoop dat het snel lukt voor jullie. 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Lissabon92 schreef:
29-12-2022 08:56
Wat leuk om dit topic weer te zien. Gefeliciteerd Steenbokje en DeeDee wat fijn dat jullie eindelijk zwanger zijn! Hoe gaat het met jullie?

Balen dat de tweede op zich laat wachten April. Frustrerend dat je cyclus anders is dan voor de zwangerschap. Hier een beetje vergelijkbaar maar nog niet zo lang aan het proberen. Je kan altijd even bellen en wat eerste dingen laten checken.

Hier bevallen van een mooi meisje ruim een jaar geleden. Nu weer in een ander topic aan het meeschrijven voor #2.

Geniet van jullie baby's in 2023 :heart: en hopelijk een spoedige zwangerschap voor jou April.

Liefs van Peer, die haar wachtwoord kwijt is :)
Peer wat goed om van je te horen! Heel leuk. In welk topic schrijf je mee?
Zoon is hier inmiddels alweer 15 maanden, de tijd gaat zo snel.
Helaas nog geen baby #2 voor mij, ik ga nu m’n 7e ronde in. Ik hoop dat het snel mag lukken

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven