Proberen zwanger te worden - deel 3

10-11-2015 20:09 2179 berichten
Hier een forum van dames die zwanger proberen te worden. De meeste van ons zijn vanaf najaar 2014 bezig en dus al een poosje op weg. Daarom is iedereen welkom om mee te schrijven als je al minimaal 2 jaar aan het proberen bent zwanger te worden.

Lijkt het je leuk om mee te schrijven? We vinden het leuk als je je even voorstelt :-)
naam leeftijd ronde #kind NOD bijzonderheden
flipje2 29/41 ICSI1, tp5 eerste 15 aug? kan alleen zwanger worden via ICSI
3x mk (jun '16, dec '16, jul '17)
Praatje 34/42 58 eerste ? 1 mk (feb '15)
Gaat niet de mmm in
.
Peach1990 en Da4ntje jullie schrijven hier al een tijd niet meer mee, maar we hopen allemaal dat jullie wens ooit vervuld zal worden! :heart:

Yeah, hieronder de dames die zwanger zijn!
naam leeftijd #kind afspraken uitgerekend
Ylva 31/30 eerste afspraken 31 augustus '17
Unicorn32 34/32 eerste 24 november '17
.
Lieve Gadgetfreak, Proeliewoelie, Meivo, Miss94, Gurlie-1, Lisette_, Minilove, Suze27, Elliepie, Teacup, RianH, Mama_lin, Hil01, N89, Flower253, MissTiek2015, KimL en Bliss, jullie zijn inmiddels allemaal mama. Geniet van jullie kleintjes en kom af en toe nog eens langs om een update te geven.

Gebruikersnaam: Proberen2014-2015
Wachtwoord: Proberen
anoniem_227911 wijzigde dit bericht op 18-07-2017 17:18
42.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
neee nog niet pfff! ze krijgt een keizersnede en ze vertellen niemand wanneer dus we hebben wedjes lopen maar die datums is ze allemaal al voorbij! kan niet wachten!
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
@Lisette Een nazomer kindje zal sowieso niet gebeuren, want onze volgende afspraak is pas in januari. Zelfs als ik dan metéén kan beginnen start ik half januari met de pil, half februari met de hormonen en heb ik eind februari of begin maart de punctie/terugplaatsing. Dan zou ik dus op zijn vroegst half november uitgerekend kunnen zijn.

Als er toch nog extra onderzoek nodig blijkt te zijn voor we kunnen starten schuift alles zo weer een maand op.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss94 schreef op 03 december 2015 @ 16:08:

@hier

Ik moest vandaag naar het ziekenhuis.. Nog niet zo goed bericht. De cyste groeit niet maar de eitjes reageren ook helemaal niet. Conclusie is dat 100mg ook niet werkt..

Ik krijg een kuur provera van 10 dagen mee om de menstruatie op te wekken. Mocht ik een week na de laatste tablet niet ongesteld zijn mag ik beginnen met 150mg clomid en als ik wel ongesteld wordt mag ik op dag 3 weer beginnen..

Helaas weer geen productieve ronde geweest.

Ik word toch wel heel onzeker hiervan.. De volgende stap als dit niet werkt moet ik hormooninjecties spuiten Kl*te miss.... het voelt zo rot als je het idee hebt dat je een ronde 'buitenspel' hebt gestaan!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
quote:flipje2 schreef op 03 december 2015 @ 20:18:

@Lisette Een nazomer kindje zal sowieso niet gebeuren, want onze volgende afspraak is pas in januari. Zelfs als ik dan metéén kan beginnen start ik half januari met de pil, half februari met de hormonen en heb ik eind februari of begin maart de punctie/terugplaatsing. Dan zou ik dus op zijn vroegst half november uitgerekend kunnen zijn.

Als er toch nog extra onderzoek nodig blijkt te zijn voor we kunnen starten schuift alles zo weer een maand op.



Ach sh*t sorry Flipje, ik had inderdaad verkeerd gerekend :(

Nouja een mooi winterkindje is ook prima uiteraard.

Gewoon positief blijven en zoals gezegdn 2016 wordt het jaar van deze topicmeiden!
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden

wat is er weer veel geschreven

@Bliss wat leuk een meisje. kun je lekker in het roze shoppen..



wat leuk dat er meerdere meiden een menstruatie app hebben, ik houd het al jaren bij in mijn agenda,

gaat eigenlijk prima, de dagen van de gemeenschap vul ik netjes in

en verder niet eigenlijk..

ik heb nu wel een appje op mijn telefoon, even kijken of mij dat inderdaad meer informatie kan geven.

zoals de ovulatie en dat soort dingen.

wist helemaal niet dat het bestond haha

wat is dit forum toch leerzaam



@ah Miss wat een nare berichten schrijf je

ik kan me voorstellen dat je hier even heel onzeker van word

ik ga heel hard voor je duimen dat het nu allemaal de betere kant op gaat

dit is echt niet leuk zo



@suze zo'n decembermaand is dan extra confronterend he. heb jij dat ook?

laten we hopen dat dit dan de laatste december maand is, dat we volgend jaar allemaal een

kleintje om ons heen hebben



Daantje hoe is het met je NOD in zicht

hoe voel je je



@hier

ben al weken moe. maar word nu deze dagen wel erger

kost me ook moeite nu om dit allemaal te lezen en te beantwoorden

doe ook mijn best om niemand te vergeten.



ik ben in ieder geval nog niet ongesteld geworden

vandaag is dan dag 25 van de cyclus

dus het zegt nog helemaal niets

ik voel van alles. zware rare buik af en toe steken

maar dat heb ik elke maand wel, dus ik probeer me niet gek te maken

maar echte aanwijzingen van een menstruatie heb ik ook nog niet

dus we blijven afwachten....



ga zo lekker slapen.

komen hele drukke dagen aan op mijn werk de komende drie weken van deze maand

dagen van gemiddeld 10 uur per dag, maar ook dagen van 11 tot zelfs 17 - 18 uur werk op een dag



voor jullie ook allemaal weltrusten

liefs
Even kort tussendoor voor een knuffel voor @flipje en @miss!!



@praatje Ik ben mezelf nu ook weer aan het gek maken. Moet nog een week wachten, maar inderdaad: afwachten geblazen weer! Hoop dat je je snel weer fitter voelt.
Alle reacties Link kopieren
@Praatje Ik heb heel veel verschillende apps geprobeerd maar ik vind Fertility Friend echt de allerbeste. Het is wel in het engels...

Maar zij analyseren de gegevens van alle gebruikers en doen zo ook statistisch onderzoek op basis van die miljoenen cyclus gegevens.

En je kunt je gegevens ook heel makkelijk delen, want je kunt alles ook op internet opzoeken (je beslist zelf welke gegevens openbaar zijn). Handig als je twijfelt over iets, dan kun je bijvoorbeeld een linkje op het forum zetten en kunnen de anderen er ook even naar kijken.



@Ylva knuffel terug, succes met afwachten de komende dagen!



@Lisette oh heeft niet hoor, 2017 klinkt misschien ook een beetje overdreven omdat 2015 nog niet eens voorbij is haha, maar goed als we echt geluk hebben halen we de winter van 2016 nog net!

Misschien zal het bij jullie iets sneller gaan, jij gaat naar Maastricht toch? Die maand pil slikken doen ze niet overal, dat zou toch alweer 4 weken schelen. Wanneer heb je de intake ook alweer? Is het zaad van je vriend al eens uitgebreid getest?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik kijk week niet en meteen staan er drie pagina's bij! Wauw



@Ellepie; wauw!! Gefeliciteerd!! wat ongelofelijk zal dat zijn zeg! Geniet van het prille begin en het wondertje wat in je groeit. Inclusief de gezonde spanning die hierbij hoort.



@dames die ongesteld zijn geworden; dikke knuffel van mij. Nieuwe ronde nieuwe kansen maar zo voelt dat wellicht nog niet! Die kansen worden voor je gevoel elke dag minder. Ontzettend herkenbaar.



@dames op de wachtbank ; Spannend!!! Alle kriebeltjes voel je, alle krampen, zere borsten?? Ik schuif gezellig aan!! En duim voor een heleboel cheer poppetjes



@hier ; hier alvast een dansend poppetje. Uitslagen van alle testen zagen er goed uit. Clomid 50 Mg slaat perfect aan. Nu drie maanden even doorgaan. Wanneer we dan nog niet zwanger zijn komen er verdere onderzoeken. Gister dus even een beginnend dansjes gedaan voor deze uitslagen. Mijn nod is aankomende zondag/maandag. Vorige week veel lichte krampjes en nu erg volle zware borsten. Niet persé heeel pijnlijk. Afwachten maar weer.



Ik blijf duimen voor veel dansende poppetjes dames!!



Liefs minilove
Pff, ik word GEK. OF ongesteld. Toen ik vanmorgen naar de wc ging kwam er opeens een dikke klodder bruin bloed mee (sorry voor details...). En toen ik net weer ging veegde ik weer bruin bloed af. Ik durf niets meer te hopen, ik durf niet. Mijn lichaam heeft me zo vaak voor de gek gehouden de afgelopen 1,5 jaar. Maar dit heb ik nog nooit gehad en moet echt pas volgende week ongesteld worden. Of was mijn eisprong nu echt minstens 5 dagen eerder? Dat is toch niet normaal? Of heb ik me misrekend? En als het innesteling is, dan is het nog maar de vraag of het blijft plakken. Tering, dit is echt killing... :'(

Voel verder weinig, behalve de zware borsten die ik altijd heb tussen eisprong en NOD. En wel paar dagen zo nu en dan buikkrampjes, maar dat kan net zo goed niets zijn - hoognodig naar de wc moeten krampjes ofzo ;). Dat heb ik echt vaker en trek ik me zo min mogelijk van aan. Heb een keer een week lang voor mijn NOD buikkrampen gehad, maar was toen niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Oh Ylva Jee wat kan ik met je mee leven

Geen idee wat ik moet zeggen

Kan alleen maar voor je hopen

En heel hard duimen

Dikke knuffel



Minilove voor jou duim ik ook heel hard



Hier nog steeds geen aanwijzingen van een komende menstruatie

Ook geen pijnlijke borsten

Gewoon maar afwachten...

Wel heel goed geslapen en ik voel me deze ochtend best chagrijnig

Waarom? Geen idee hihi
Alle reacties Link kopieren
@Misstiek2015 en @Bliss; gefeliciteerd met jullie meiden!! Heerlijk shoppen voor kleertjes en lekker de kamertjes inrichten



@Miss94, oh nee!! Wat een rotnieuws! Begrijpelijk dat je er onzeker van wordt. Hopelijk slaat de kuur die je hebt meegekregen aan. Dikke knuffel voor jou!



@Praatje, spannend zo op het wachtbankje! Enig idee wanneer je wilt gaan testen? Succes en sterkte met de aankomende drukte op je werk!



@Ylva85: Kakzooi!! Om gek van te worden als je lichaam je zo in de maling neemt. Nog geen rood bloedverlies? Zolang je dat nog niet hebt bestaat er nog wel een kans toch? Kan me voorstellen dat je daar niet meer vanuit gaat, maar ik blijf duimen voor je!



@Minilove, wat fijn al die goede berichten! Spannende tijden ook met het wachtbankje! Enig idee wanneer je zou willen gaan testen?



@flipje: Gek en ook verdrietig idee om te bedenken dat je misschien pas in 2017 zwanger zou zijn Ik hoop uiteraard dat het niet zo lang zal duren en alles voorspoedig verloopt! Jouw opmerking "Maar goed, eigenlijk ben ik nu meestal alleen nog maar bezig met OF die baby komt een niet meer zo met WANNEER die komt... zo spannend! " vond ik mooi verwoord. Uiteindelijk hopen we allemaal zo'n mooi wondertje in onze armen te kunnen sluiten. Ik hoop zo dat we volgend jaar veel mooie berichten op dit forum kunnen plaatsen!



@menstruatieapp; ik gebruik ook 'Mijn kalender'. Voornamelijk ook om inzichtelijk te hebben wanneer mijn NOD is en wanneer mijn vruchtbare periode is.



@hier; ondertussen al 5 dagen geveld door een darmvirus wat schijnt te heersen Totaal niet bezig met mijn NOD, maar ga er vanuit dat ik ongesteld word. Ben zo ziek dat ik me niet eens kan herinneren wanneer we voor het laatst hebben geknutseld hier in huis Het voelt een beetje als een weggegooide ronde, maar had uiteraard nooit verwacht zo erg en zo lang ziek te zijn

Ik lees wel alles mee en probeer op iedereen te reageren. Sorry als ik iemand ben vergeten!
Alle reacties Link kopieren
Bah unicorn (yes je naam staat nog goed in mijn telefoongeheugen )

Maar ik hoor inderdaad veel om me heen en op Facebook dat er een vies diaree veroorzakend virus heerst...

Goed drinken en hopelijk snel beterschap!
The finest pleasure is kindness to others.
Beterschap unicorn!! Ben vorige week ook geveld geweest door ziekte en weet dus ook echt niet meer wanneer mijn eisprong was, normaal voel ik het wel. Nu was alles door de war. En wellicht dus ook de menstruatie :'(. Ik wacht maar af.

Hoop dat je ondanks alles toch nog op de goede momenten geknutseld hebt... Maar voor nu vooral zorgen dat je niet uitdroogt! Even geen zwangerschapsdansje, maar een gezondheidsdansje voor je
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Lisette_ en Ylva85!!
Alle reacties Link kopieren
Beterschap unicorn



Hoe is het nu met je Ylva? ?



Hier chagrijnig geweest tot zeker na 17.00 uur gelukkig is het over

Pff

Met testen wacht ik in ieder geval tot na maandag

En misschien ook wel langer heb wel vaker uitschieters gehad met de menstruatie

Vind het wel spannend

Bij elk toilet bezoek denk ik ...

Gelukkig nog niet ongesteld...

Nog even doorbijten

Ga in ieder geval nu lekker slapen

Nog een dagje werken

Jullie allemaal een fijn weekend
Alle reacties Link kopieren
Hiiiii, ik heb ook weer eens wat gelezen :-).



@elliepie, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!



@miss, hoop dat het snel beter wordt!



Aan iedereen:,ik denk aan jullie en hoop dat we allemaal snel goed nieuws krijgen!



@hier, ik heb nu 1 keer een normale cyclusduur gehad, maar mijn clearblue gaf de hele tijd geen eisprong aan. Toen weer ongesteld en nu weer 4 weken lang elke dag bloedingen en geen eisprong. Mijn gyn kan gelukkig een week eerder, dus moet er volgende week naartoe. Nog een cyste lijkt mij onwaarschijnlijk. Het er niet mee bezig zijn lukt niet en ben er echt klaar mee!



Sorry voor mijn negatieve come-back hier
Alle reacties Link kopieren
Meivo wat vervelend dat het niet zo aanslaat als zou moeten!

En is niet erg hoor een negatieve comeback.. Denk dat we allemaal op dat punt zitten (hebben gezeten).

Het duurt ook allemaal veel te lang en dat is niet eerlijk

Hopelijk kan je gyn je goed helpen meivo!



Ik heb gisteren gehoord dat die collega in verwachting is wat sinds kort ook probeerde zwanger te worden... Heb het met haar altijd heel veel gehad over het zwanger worden en hoe moeilijk ik het vaak vond etc.

Stuurde ze me gisteren allerlei happy smileys via app dat het gelukt was.

Hoewel ik heel erg blij voor haar ben dat het zo snel gelukt is, stak het toch ook wel heel erg..
The finest pleasure is kindness to others.
@Praatje het gaat OK, lief van je . Maar ik ga ervan uit dat het niets wordt om mezelf te beschermen. Verder voel ik niets en de bruine drupjes houden niet op zoals bij @Elliepie. Ben ziek geweest na 2 weken enorme werkstress, dus dat kan de reden van mijn rommelige cyclus zijn. Alhoewel ik al 2 jaar lang superregelmatig ben. Ik haat wachten. Ben enorm ongeduldig van mezelf, dus dit zwanger worden is echt niets voor mij haha.



@Meivo We zitten hier niet om allemaal steeds positief te zijn terwijl het zwanger worden niet lukt ;). Het helpt soms om even van je af te schrijven en ik vind het fijn om te weten hoe het met iedereen gaat.

Dus kut dat je je eisprong niet kan vinden. Fijn dat je zo snel bij de gyn terecht kan!!



@Lisette Blijft stom. Een collega is net ook begonnen en we hebben het er veel over. Ik zou hetzelfde hebben als jij... Ben ook echt elke maand weer bang dat ze zwanger is, best erg. Wij zijn zoveel langer bezig, nu mogen wij wel een keer eerder!



@Elliepie Kan jij me toch iets meer vertellen over je bloedinkje? Ik word er zo onzeker van. Heb me natuurlijk gek gezocht op alle sites en overal lees je anders. Bij mij was het dag 21 en roestbruin. Ik had ook echt buikkrampen alsof ik ongi werd, niet een beetje maar echt overduidelijk. Sorry voor de details, maar weet even niet aan wie ik het anders moet vragen .



Durf nu niet naar de wc... Haha.
Alle reacties Link kopieren
@ Ylva

ik heb ook een tussen bloeding gehad met mijn prille zwanger schap in januari

Was alleen bruin

Ik zal vanavond thuis even opzoeken

Welke dag en hoe lang het geduurd heeft

Ben nu op mijn werk

Liefs
@Praatje Heeft ook geen haast hoor! Tof en lief dat je dat wil doen! Was het echt 1 dag of meerdere dagen? Bij mij was het vanmorgen weer namelijk... Ben toch bang dat het doorzet naar een menstruatie.
Hier oververmoeid! Kan echt zo in slaap vallen! Nog geen tekenen van ongesteld. Maandag gooi ik er een testje tegenaan! Zou vandaag ongesteld moeten worden.



Wat ontzettend kut Ylva, daar word je wel zo onzeker van, laat het dan gewoon doorbreken denk ik dan vaak!!

Hoewel, liever niet!!



Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wie hierboven schrijft haha maar ben het wel met je eens.

Zo vervelend die onzekerheid!



Moet overigens eens kijken om mijn nieuwe NOD aan te passen in het schema..



Indien iemand nog inlogt via een computer mag dat ook haha. Via telefoon gaat dat altijd zo lastig.

NOD is in ieder geval 28 december
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden..



Wat gebeurt er weer veel! Ik kan het bijna niet bijhouden... Ik wilde jullie even op de hoogte stellen... Was deze hele week niet helemaal lekker.. Beetje gevoel of ik ongesteld moest worden en misselijk... Vandaag kon ik de zenuwen niet meer bedingen en heb ik getest... Negatief ... Weer.... Ik had echt hoop! Ben heel verdrietig want ook omdat volgende eisprong is mijn vriend voor zijn werk in het buitenland en ik word er moedeloos van. Ik ga kijken of ik mijn vriend mee krijg naar de huisarts als hij terug is half januari... Maar hij wil niets liever dan een baby maar hij wil liever nog langer en beter proberen voordat we naar de HA gaan!



Sorry voor deze post die alleen even over mij gaat... Ik ben ook even de draad kwijt en heb op t moment niet de tijd om heel persoonlijk te antwoorden. Wel leuk dat er allemaal meisjes worden verwacht.. Iedereen sterkte in welke periode ook! Elliepie voor jou.. Hoe is t nu bij jou??
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

zo ook hier is het weekend begonnen, lekker twee daagjes vrij.



@Meiva.

negatieve come back is het zeker niet

je mag hier toch je hart luchten.. lijkt me.

dat zou ik ook doen hoor,

gooi het maar lekker in de groep

fijn dat je een week eerder naar de gyn mag..



Ah Lisette zekker steekt zo'n bericht. jeetje

maar ze zal er waarschijnlijk niet echt over nagedacht hebben vanwege

haar eigen blijdschap



Ylva ik heb mijn agenda er even bij gepakt

waarin ik alles, echt alles op schrijf

wij hebben in de januari maand, 1x gemeenschap gehad

dit was op dag 17 van mijn cyclus.

ging er vanuit dat helemaal verloren kans was.

maar het was raak..

ik heb niks geweten, niks gevoeld dat ik zwanger kon zijn

tot dag 26 van de cyclus

heb dag 25 een enorme steek gehad die een half uur duurde, maar niets van aangetrokken

ik kreeg allerlei steekjes en plopjes in mijn darmen.

maar ach de sex was veel te laat, dus zal wel niet

geen aandacht aan geschonken.

op dag 30 nog niet ongesteld.

toch de foliumzuur er maar weer bij gepakt, hier was ik al mee gestopt

want het lukte toch niet, weet je wel....

op dag 35, nog steeds niet getest hoor,

kreeg ik iets donkere uitvloeiing, smiddags, verder de dag helemaal niets

dag 36 kreeg ik eind van de middag licht roze bloed en daarbij ook bruin

oh dit was echt zenuwslopend.

het gevoel wat jij nu ook ervaart

s avonds was de uitvloeiing weer weg

en op dag 37 de hele dag nog door bruine uitvloeiing



op dag 38 niets meer

en vervolgens maar een test gedaan

want dit moest wel een zwangerschap zijn

en toen bleek een heel licht streepje

maar ik kon ergens niet blij zijn. ik geloofde er niets van...

na drie jaar proberen

zo ineens raak?

ik was niet misselijk, wel af en toe flagen van hoofpijn

en mijn borsten begonnen pas zeer te doen vanaf dag 40

en die kon ik echt goed voelen. erger dan normaal een menstruatie

dag 42 een afspraak bij de vk gemaakt voor eerste echo

en vanaf dag 43 namen de klachten van pijn in de borsten alweer af

dag 45 een grote slijm prop verloren, waardoor ik wist dat het fout ging

op dag 48 begon ik te bloeden.



sorry voor mijn lange verhaal.

misschien iets te veel informatie??



maar inmiddels weer bijna een jaar verder en nooit meer zwanger geweest

oh de eerste drie maanden erna ben ik er echt heel slecht van geweest

op moment kan ik er iets beter mee omgaan. maar ohh grrrr



hoe is het nu met je Ylva??

wel gewoon naar het toilet gaan hoor.... :-)

ik durf voorzichtig voor je te hopen op goed nieuws

omdat je zegt dat het nog niet door heeft gezet naar een echte menstruatie

erg deze onzekerheid he.

op welke dag zit je nu in je cyclus?



oh proberen 2014-2015

wat spannend!!!

ik duim met je mee!!



hier een dag dichter bij mijn NOD die ik op morgen inschat

morgen is dag 28 van mijn cyclus

ik voel me echt niet zwanger,

maar dat had ik vorige keer ook, schreef ik in het verhaal hierboven

wel begin ik vanaf vanmiddag meer hoofdpijn te krijgen

wat meestal een menstruatie aankondigt

dus ik moet gewoon nog blijven afwachten....

dit is echt erg....



fijne avond allemaal

ga nu lekker een hapje eten.

liefs
Alle reacties Link kopieren
Ohh daantje wat vervelend om te horen ik hoop echt dat je je vriend dan kunt overhalen. Kan geen kwaad toch om beide even langs te gaan al is het dan helaas was eerder dan hij graag had gezien..



Praatje wat klinkt dat vreselijk zeg pff zolang wachten en dan nog zo teleurgesteld worden.

Ik hoop heel erg voor je dat je komende dagen een onwijs mooie test hebt! Het klinkt in ieder geval heel goed
The finest pleasure is kindness to others.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven