Raak schieten in 2016

23-06-2016 20:16 2427 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic kletsen we over zwanger worden. Sommigen van ons zijn inmiddels al zwanger dus we hopen dat dit langzaamaan een schrijfgroepje voor zwangeren wordt! We trekken nu al een tijdje samen op en kennen elkaars verhalen. We kunnen nieuwe schrijfsters niet weigeren, maar het is erg prettig om het overzichtelijk te houden om zo elkaars verschillende trajecten goed te kunnen blijven volgen.

naamrondenodraak?bijzonderhedenpatsy84315/9 2e kindje, 28 juli uitgerekendpadme84211/7 1e kindje, uitgerekend 31/3/17, een zoonMissFields24/9 1e kindje, 23 juni uitgerekend, een zoonDock1938222/7 2e kindje, uitgerekend 28 maart, een dochterIkkebenik111-22/7 2e kindje, uitgerekend 18 maart, een zoonEach28/9 1e kindje, uitgerekend 16 juni, een dochterKoortje1451511/111e kindjeThjs622 of 23/011e kindjeRosie198994/8 1e kindje, uitgerekend 16 april, een zoonOreo_229/9 1e kindjeMince1 1e kindje, 15 mei uitgerekend, een zoonRieta12344/12 1e kindjeDaantje1987425/11

Knyn, Rubber_Ducky, Huismus5, Frazer en Wortelsap: jullie hebben al een tijd niet meer gereageerd, dus voor het overzicht zijn jullie even uit de tabel gehaald. Mochten jullie er weer in willen, dan kan dat natuurlijk!!

Mutsie91 staat even on hold ivm een grote reis. Als je weer zover bent ben je weer van harte welkom in de tabel, Mutsie!
@ padme: succes vandaag! Ik duim voor een mooie echo! Hoe laat mag je?

@ alle anderen ik reageer vanavond weer als ik m'n laptop heb. Nu lekker een dagje shoppen.
Voor in de tabal: ik zit in ronde 11 en we gaan voor ons eerste kindje. Nod 20 aug.
Lief dat je daar aan denkt Ikkebenik! Ik moet er over een uurtje zijn. Vanmorgen nog even een CB gedaan en die zegt nu 2-3 (4-5 weken zwanger). Geloof nooit dat het hartje nu al te horen is, maar wie weet In ieder geval de intake

Het blijft een beetje gek doordat mijn eisprong zo heel laat is. Met de rekenmethode die 'zij' (huisarts, verloskundige) toepassen ben ik al veel verder dan dat ik zelf denk dat ik ben. Dan ga ik me daar weer zorgen over maken...maar nouja, ik zal het rustig moeten afwachten denk ik.
-
Hier nu 5 dagen overtijd en nog geen kramp of bloed.. Wel wat hoofdpijn, pijn bij het plassen is weer terug en ga morgen ochtend urine inleveren.. Ik moet vaak plassen veel meer dan normaal wat ook gewoon normale hoeveelheden zijn, morgen wil ik ook meteen gaan testen! Ben benieuwd ! Hopelijk geen teleurstelling
@ Skippybal Welkom! Leuk dat je ook meeschrijft. Ik ben zo rond de 18 jaar aan de pil geweest (denk ik, ik weet niet precies wanneer ik begonnen ben, maar ik was erg jong). Ik ben gestopt en het was in de tweede ronde raak. Het kan inderdaad wel een jaar duren, maar blijkbaar kan het dus ook snel...Het is ook een beetje een loterij voor mijn gevoel!

@ Wortelsap Spannenddddd!! Ik hoop echt voor je dat je morgen positief test

Ik heb vanmorgen mijn intake + vroege echo gehad. Ik ben inderdaad pas 5 weken en geen 6. Dit dacht ik zelf al, omdat ik wel wist dat ik een late eisprong had gehad. En mijn CB test van vanmorgen zei ook dat ik nu 4-5 weken was. De verloskundige zei dat het vruchtzakje er goed uit zag en passend was voor iemand die 5 weken zwanger is. Over 2,5 week heb ik nog een vroege echo om dan hopelijk wel naar een hartslag te luisteren.
Padme, ben je iets gerustgesteld?
quote:Rubber_Ducky schreef op 27 juli 2016 @ 19:39:

Padme, ben je iets gerustgesteld?

Ik heb nu wel meer een idee bij hoe het traject van zwanger zijn eruit gaat zien de komende tijd en ik weet wie de verloskundige is en dat ik vragen kan stellen als ik die heb. Dat geeft wel rust. Echt gerustgesteld ben ik niet maar dat ligt niet aan de VK...Volgens mijn-vriendin-die-het-weet is het vanaf nu één grote ongerustheid totdat je kinderen volwassen zijn, hehe.

Bij mijn vriend bezonk het nieuws toen hij naar de echobeelden keek. Ik zag het gewoon gebeuren bij hem, heel leuk gezicht. Bij mij is het nieuws ook gewoon nog niet genoeg gezakt denk ik. Maar goed, daar ben ik autist voor: dan kosten veranderingen tijd
Vanmorgen getest en de test is knallend positief! Test van Kruidvat, de urine liep erin en streep meteen duidelijk, daarna nog een clear blue gedaan die gaf aan 2-3 weken, ik denk zelf dik 5 weken en mijn cyclus gewoon 24 had moeten zijn aangezien mijn man eigenlijk naar het buitenland vertrok een dag voor mijn eisprong met 24 dagen, had het dus ook niet echt verwacht! Hij was vanmorgen ook helemaal blij met het nieuws! Ik hoop dat alles goed gaat verlopen ik

Blijf lekker mee schrijven.

Padme, wat rot dat je je zorgen maakt, ik hoop voor je dat je je Zwangerschap goed doorloopt en een mooi wondertje mag krijgen! Geld ook voor de andere zwangere dames hier!
Aaah worstelsap Gefeliciteerd!!!

Nog iemand met een positieve test! Volgens mij hebben we een vruchtbaar topic!:)

Geniet er van dames!!
Jaaaa Wortelsap, wat leuk!!!
Gefeliciteerd wortelsap!!!
Jeej! Wortelsap
Gefeliciteerd wortelsap!
Even een kleine update:

Morgen is officieel mijn nod. Voel nog steeds niet veel in de vorm van kramp. Zo af en toe wat steken maar dan komt er meestal veel afscheiding los (sorry). Mijn borsten zijn nog wel gevoelig. Ik wacht het nog mooi even af allemaal, mocht ik zondag nog niet ongesteld zijn test ik dan op nieuw.
Yess wortelsap ik ben heel blij voor je! Wat superleuk! En ook dat je man gewoon het feestje heeft meegevierd, top!
Jeeeeej wortelsap! Gefeliciteerd!
Wortelsap gefeliciteerd!!!!!!! Wat fijn dat de streep ook zo lekker dik en duidelijk was

Gaat goed hier inderdaad. Hopen dat het afstraalt op de andere schrijfsters!

Thjs en Rosie, welkom. Ik zet jullie in de tabel.

Rosie, raar dat jullie huisarts nog niet wil doen. Hoewel ik wel hoor dat vanaf 1 jaar proberen huisartsen pas echt onderzoek willen doen en jullie waren vanaf november bezig toch? Het kan wel helpen om je cyclus goed bij te houden, dan heb je die informatie straks alvast, mocht het dan nog nodig zijn.

Lievezuster, goed dat je nu weet wat er aan de hand is en dat je medicijnen krijgt. Heb je nog last van die medicijnen of valt het mee? Goed dat je zo positief blijft.

Knyn wat is het spannend bij jou. Ik hoop dat de dagen snel gaan voor je tot zondag.

Padme, wat fijn dat je de intake hebt gehad. Kan me heel goed voorstellen dat het heel spannend is, maar ja je kan nu even niet zoveel doen he? Ik probeer maar zoveel mogelijk positieve gedachtes naar het guppie in mijn buik te sturen, wie weet helpt het
Dit is mijn eerste ronde en als het goed is is mijn nod 10-8
@Wortelsap gefeliciteerd!

@knyn, hopelijk is het deze ronde tóch raak! Misschien krampjes door innesteling? Ben zo benieuwd!

@lievezuster, wat rot dat je dit hele traject in gaat, maar wel fijn dat er medicatie is en dat je nu een diagnose hebt! Hopelijk is het ook voor jou snel raak!

@padme, fijn dat de echo goed was! Ik hoop dat je zorgen naarmate de zwangerschap vordert wat af zullen nemen, wel een fijne gedachte dat je bij de verloskundige alle vragen die je hebt kunt stellen, komt vast allemaal goed!!

Hoe ver ben je volgens de verloskundige?

@ alle nieuwe dames, welkom! Leuk dat jullie meeschrijven!!

@dock, hoe voel je je? Nog steeds geen zwangerschapskwaaltjes?
Dank jullie!

Ik voel me wel een beetje misselijk met vlagen maar misschien zit het wel tussen mijn oren omdat ik het nu weet, heb in ieder geval geen blaasontsteking, volgens de dokter kon het goed te maken hebben met de zwangerschap.

Nu rustig opzoek naar een verloskundige, hoe snel hebben jullie het je familie verteld? Niemand weet nog iets behalve wij samen

En ik wens iedereen die nog niet zwanger is veel succes en hopelijk is het snel raak!
@wortelsap: gefeliciteerd!! Bij de 1e hebben wij het vrij snel aan beide ouders verteld.

Beste vriendin daarna ergens.

Broers & zus in week 8 en na de echo bij 11 weken de rest! Is heel persoonlijk wat je wil.

mijn broer heeft het afgelopen zondag verteld dat hij vader word! Super super leuk! Schoonzus is 12 weken.

@padme: fijn dat je een goede echo had! En hopelijk kun je ervan gaan genieten nu.

Mijn nod is niet bekend nog. Haal die er nu staat maar uit.:)

@dock: gelukkig heb ik geen last van de hormonen. Hopelijk word ik snel ongesteld en kunnen we weer verder. Laatste x dat ik wil dat ik ongesteld word:)
@Huismus Volgens de verloskundige ben ik 5 weken en dat strookt ook helemaal met alles wat ik zelf dacht Bij de komende vroege echo ben ik 7 weken dus dan zouden we het hartje moeten horen!

@Wortelsap Ik heb één vriendin vertelt dat wij aan het proberen waren. Ik wilde dat graag omdat zij al kinderen heeft en zodat ik dan met mijn vragen bij haar terecht kon. Zij heeft het als eerst gehoord. Gisteren hebben we het mijn ouders vertelt en ergens dit weekend gaan we het mijn vriend zijn ouders vertellen. Daar laten we het bij tot de eerste termijn echo.
@Wortelsap; Gefeliciteerd!! Super leuk.

@Dock1938; klopt, maar ik zou een stuk rustiger zijn als ik zou weten dat het goed zit ;) Mijn cyclus is elke maand heel precies, kan er bijna de klok op gelijk zetten. Dat is al zo sinds ik ben gestopt met de pil. Ik weet alleen dat mijn eisprong steeds vrij laat is, maar volgens mij kan ik daar nu vrij weinig aan doen..

@Knyn92; ik hoop dat je dit weekend positief kunt testen!

Voor in de tabel; wij zitten in ronde 9 en mijn NOD is 4-8-2016
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven