Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Ik duim ook hoor voor een goeie test!
Dank jullie wel voor het duimen. Maar helaas, hij was negatief deze week nog ff afwachten anders evt van net weekend nog een keer of gwn ongesteld worden en weten hoe mn cyclus is. Fijne avond verder!
Jammer lovely, maarja, zolang je nog niet ongesteld bent, zegt het niets!!! Blijven duimen..
Inderdaad..we wachten nog eventjes af. Ik ga me er al wel wat minder druk over maken, en heb nu ook iets van we zien het wel.
Jammer lovely! maar er is nog hoop. Helaas zit er niks anders op dan afwachten....
Lovely, wat balen!! Als de menstruatie niet op gang komt, gewoon nog eens testen eind van de week. En anders weer vol goede moed de volgende ronde in.
Dank jullie wel voor de knuffels!!

Maar er is nog steeds niks te bekennen.. Vandaag 3 dagen over tijd...Ook geen menstruatie achtige klachten. Misschien dat ik morgenochtend test of anders zaterdagochtend... Wat zouden jullie doen?
@lovelylady: als je jezelf kunt inhouden, zou ik wachten tot zaterdag. Dan ben je al 5 dagen overtijd (hopelijk) en dat geeft toch flinke kans op een positieve test als je zwanger zou zijn.

Succes meis!

@de rest:

@hier: zojuist weer bij de vk geweest. Hartje weer gehoord!

Heerlijk om die bevestiging weer te krijgen. Verloskundige zei dat mijn baarmoeder mooi is gegroeid en dat herken ik ook wel in mijn kleding Helemaal happy dus!

Ga me nu klaarmaken om met een vriendin naar de opnames van de blind auditions van de Voice te gaan, heel veel zin in!

Fijne dag dames!
Lovely, heb je nog getest?? Ik ben nieuwsgierig!
@Mommy, fijn dat je het hartje weer hebt gehoord!! Hoe waren de opnames?

Ik heb gisterochtend getest en was weer negatief

Gisteravond ineens wat bruinig/rood aan mn wc papiertje (Sorry voor de details).. Daarna een paar keer niet, en daarnet weer..(maar niks in mn ondergoed te vinden) Nu ook wat last van mn buik dus ik zal ook wel ongesteld worden. Ik wacht even wat het vandaag gaat doen anders tel ik vanaf vandaag maar als dag 1?? Toch blijf ik stiekem hopen dat het een innestelingsbloeding is, maar dat zal toch wel niet. Ik wacht eigenlijk gewoon tot dat ik écht ongesteld ga worden
Ik was ook al zo benieuwd lovely.

Wel lastig die onzekerheid, en geen positieve test en geen ongesteldheid.. Pfff

Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt, want dit lijkt me echt lastig
Nou dames sinds gisteren is het toch echt doorgezet hoor.

Maar pff wat heb ik er last van!! Kan echt goed merken dat dit mn ''echte'' ongesteldheid is. Hoop echt dat het niet lang aan houd. Een spijkerbroek zit echt absoluut niet fijn. Nu dus maar een jurkje met een legging. Gelukkig maar dat ik vakantie heb. Dat geld ook voor straks mn vruchtbare dagen, komt goed uit hihi.

Groetjes en nog een fijne zondag!
@lovely: wat jammer zeg dat het echt heeft doorgezet. Aan de andere kant ook fijn, want nu weet je waar je aan toe bent en kun je je cyclus leren kennen en heb je meer zicht op je vruchtbare dagen Succes alvast met de volgende ronde en ik hoop dat je menstruatie snel minder hevig is.

@italia: is het gezellig met je broer?

@hier: druk weekend gehad. 2 keer laat naar bed geweest en dat voel ik nu wel in mijn lijf. Vanavond lekker thuis relaxen met mommyman. Ik ben vanaf morgen een midweekje afwezig, omdat ik samen met een collega een trainingsmidweek ga draaien met 5 jongeren/jongvolwassenen met autisme. Heb er zin in, maar zie er ook wel tegenop want ik heb dan weinig tijd voor mezelf en weinig rust. Denk dat ik vrijdag bij thuiskomst snel op de bank plof....Fijne week alvast allemaal!
Hoi dames! Ik lees nog steeds trouw mee, en ik dacht dat het wel weer eens tijd werd om wat van me te laten horen! Sorry als ik vragen stel die al beantwoord zijn, maar ik merk dat nu ik niet meer zoveel meeschrijf het moeilijker is te onthouden wie wat heeft gezegd.

@italia: hoe gaat het met de zwangerschap? Groei je al? Willen jullie weten wat het word? En Is het gezellig met je broer?

@mommy: wil jij weten wat het word? Gaat bet nog goed met je werk en met jou?

@zeelinde: hoe ver ben jij nu? En hoe is het met de voorbereidingen? Al bezig met het kamertje?

@meskrijgsman: is die met vakantie? Zo ja: hoe was het? En hoe ver ben jij nu? Gaat het goed?

@Lovelylady: balen! Even een warme kruik en chocola en dan hoop ik dat het de volgende ronde raak is!

@veliene: hoe was de vakantie? Ik hoop dat jullie van elkaar hebben genoten, zowel mentaal als fysiek even zonder gein: ik hoop dat je snel goed nieuws hebt!

@muisje: is er een reden dat de baby zo hoog in je buik ligt? Bv voorliggende placenta? Verder alles goed?

@paddle: hoe is het met jou? En het werk?

@twinklinstar: zijn jullie al begonnen of hebben jullie al een startdatum? Ben het even kwijt.. Sorry

Hier: de opleiding gaat goed, alle toetsen tot nu toe makkelijk gehaald. Binnenkort beginnen met mijn onderzoek, dat word de grootste kluif! Onlangs met man weer een heel gesprek gehad over de voors en tegens van kinderen. Voor nu zijn we er nog niet aan toe. Wel krijg ik binnenkort van iemand een maxicosi met toebehoren, dus die kan naar zolder. Ik ga in december/januari mezelf en man maar eens polsen hoe ons gevoel dan is.. Voor nu heb ik nog steeds wel het idee om in het voorjaar te gaan 'beginnen', maar soms kan ik dan ook een gevoel van paniek hebben. Ik zou morgen zwanger willen zijn, maar de consequentie is een kind, en of we daar al aan toe zijn.. We wachten weer af!
@Jomi, wel goed dat je zo met je man er over kan hebben, dat is toch wel prettig. Ook niet erg om om de zoveel te tijd te kijken hoe je er dan tegenover staat.

@Lovelylady: jammer dat je ongesteld ben geworden, maar misschien begin je nu dan wat inizcht in je cyclus te krijgen.

@Mommy: dit lees je dan niet meer, maar denk ook goed om jezelf deze week!

@Italiagirl: hoe gaat het daar in Italie? Nog steeds zo warm?

@de rest: Hoe gaat het met jullie? Veel plezier op alle vakanties e.d.

@Hier gaat het zijn gangetje: morgen alweer 30 weken. De laatste keer leek de baby al wat voor te lopen qua groei, maar dat zal nu vast wel elke keer wel bekeken worden. Kamer is zo goed al klaar, gordijnen worden volgens mij deze week geleverd. Wel nog druk op het werk, maar nog vijf weken, dan weekje vakantie en dan verlof. Dus het aftellen kan beginnen.
Goeiemorgen allemaal,

@ Jomi: ik ben er nog hoor

ben alweer een tijdje terug van vakantie maar ben ziek geweest en heb het gewoon te druk op mijn werk. Leuk als die vakantiegaande collega's haha.

ben nu 10 weken. De invalster zat er 1.5 week naast.

Maar heb dus nu de 30e weer de 12 weken echo.

Hoe is het met de rest..??
@Jomi: Goed, ik werk nu even niet, omdat ik mijn studie wil klaar hebben eind van de zomer. En dan zien we verder. We wonen erg goedkoop dus het kan wel gemakkelijk zo.

@Mommy: Hoever ben je nu? Wanneer is je volgende echo? Zal vermoeiend zijn trainingsweek. Wanneer mag je eigenlijk op verlof?

@italia: Al wat minder last van kwaaltjes? Wanneer is jouw volgende echo?

@soufle: 30 weken jeetje. Binnenkort een baby in je armen. Spannend hoor. Zie je de bevalling beetje zitten?

@Lovely: Jammer van je ongesteldheid, maar dit was je eerste cyclus zonder pil toch? Opzich wel goed dat je redelijk netjes op tijd ongesteld bent.

@Jomi: Ik herken het verlangen naar een zwangerschap, maar de schrik van 'wow, een baby voor altijd'. Ik hoop tegen die tijd dat ik me er over kan zetten, maar daar zullen mijn hormonen wel mee helpen .

@veliene: leuke vakantie gehad?

@Muisje: Al wat minder moe? jij bent ook al redelijk ver. Nog geen last van je buik?

@de rest: Hoi!

@Hier: Als ik mijn diploma heb gaan we opzoek naar een huisje! Heb er erg veel zin in en het zal wsl toch iets over de grens met Nederland worden. Scheelt zoveel geld dat het stom zou zijn om het niet te doen.

Heb zelfs stiekem al eentje op het oog. Doodlopende straat, 3/4 slaapkamers. Ideaal voor een baby of twee dus .
@ jomi;

Ik ga waarschijnlijk 1 januari 2013 stoppen met de pil..We zouden eigenlijk over 1,5 maand beginnen (na de vakantie), maar omdat ik plotseling een opleiding van 6 mnd in mijn schoot geworpen kreeg, stellen we het nog heel even uit.

Ik ben er wel veel mee bezig hoor. Omdat ik onregelmatig werk ik het altijd lastig met crèche enzo, omdat je haast geen vaste vrije dagen meer kan krijgen op mijn werk.

Ik heb nu een heel schema al gemaakt, hoe we het dan het beste kunnen doen (met creche en oma's) zodat ik bijna alle diensten en dagen kan blijven werken. Nu maar hopen dat dat tegen die tijd ook op die manier gaat lukken...

Ook leuke namen die ik tegenkom noteer ik alvast hahaha

Gelukkig lijkt manlief inmiddels ook steeds meer te wennen aan het idee, dus misschien wel goed dat hij nu nog even een half jaartje heeft om er steeds meer aan te wennen.

Nouja, het rammelt hier dus in elk geval nog flink...
@ lovely. Dat is even flink kut! Hopelijk heb je snel minder last van je menstruatie en kan je de volgende ronde in.

@ mommy. Succes met werken deze week. Klinkt als een leuke werkweek maar ook wel zwaar vermoeiend. Komend weekend maar bijkomen dus!!!!

@ soufflé. 30 weken alweer, wat gaat de tijd snel. Voel je je nog goed? Hier is het gelukkig ietsje minder warm, 28 graden. Dat is meer dan voldoende zo en hopelijk blijft dit!

@ paddle. Binnenkort verhuizen dus. Jij liever dan ik, haha. Nee, zou er nu niet aan moeten denken. Maar een gaaf nieuw huis is ook echt heerlijk hoor. Mooi inrichten en daarbij al rekening houdend met de toekomst. En echt je kan beter verhuizen als je niet zwanger bent. Wat dat betreft ben ik blij dat het bij ons een aantal rondes heeft geduurd. Achteraf had ik er niet aan moeten denken om dan zwanger te zijn. Hier gaat het wel goed. De lastigste kwaal zijn de slapeloze nachten. Eerst komt ik maar moeilijk in slaap en vanaf een uur of 3 lig ik lang wakker. Pfff. 1 augustus heb ik weer een echo bij de gyn en 8 augustus de 20 weken echo. Vandaag alweer 17 weken, dus het gaat best snel.

@ jorni. Fijn dat je met je man zo goed kan praten. Ik denk dat het belangrijk is er beiden net zo klaar voor te zijn. Maar er kan nog zoveel gebeuren in een paar maanden tijd. Wie weet kunnen jullie begin volgend jaar wel niet meer wachten! Fijn dat alles met je opleiding zo goed gaat! Hier alles goed. Ik groei flink, maar tot nu toe alleen mijn buik en borsten. Wij willen graag weten wat het wordt, de bevalling vind ik al spannend genoeg of alles wel goed gaat dus die extra verrassing hoeft wat ons betreft niet.

@ iedereen

@ hier. Met mijn broer was erg gezellig! Zaterdagavond is hij weer weg gegaanen gisteren heb ik lekker uitgerust. Veel bijgekletst, eindelijk kon ik ook eens ongegeneerd klagen over mijn schoonzus en voor de rest veel lekker gegeten en naar het meer geweest.

Mijn buik groeit steeds verder door, ben best benieuwd hoe ons kleintje er nu uit ziet. De laatste echo is alweer bijna 4 weken geleden en ik moet nog ruim 2 weken wachten. Verder denk ik dat ik de baby gevoeld heb. Eerst dacht ik nog dat het mijn darmen waren, maar het gevoel komt telkens opnieuw terug. Een soort geklop van binnen. Ik voel het ook alleen maar als ik op mijn rug lig met mijn benen licht opgetrokken en dan mijn hand op die plek leg. En dan ook niet altijd zeg maar. Soms voel ik niets als ik ervoor ga liggen. Ga er goed opletten of dat gevoel sterker wordt.
@italia: Ja, verhuizen is echt wel noodzaak, zelfs als we geen kinderplannen hadden. We wonen nu een een scheef oud klein huurappartmentje waar we uit onze voegen barsten kwa spullen en ruimte. Zeker met de twee katten en twee gerbils erbij. Kost geen drol dus wel leuk zolang ik studeer.

Zwanger verhuizen lijkt me ook niets, dat gaat ook niet gebeuren. Ten allervroegste gaan we voor een kindje dec. 2013, dus dan zijn we hopelijk al een jaar ofzo verhuist.

Ik vind het wel spannend voor je. Heb je al spulletjes in huis? En een voorgevoel kwa jongen/meisje? Ik ben jarig de dag na je eerstvolgende echo .
@ paddle. Dan is verhuizen inderdaad nodig. Wij hadden ook een vrij kleine woning hiervoor en voor mijn gevoel hebben we nu zeeën van ruimte. Heerlijk!!!

Nog geen spulletjes in huis, tenminste nog niets zelf gekocht. Wel wat cadeautjes van mijn familie en een goede vriendin. In augustus willen we eigenlijk alles gaan kopen omdat we dan het geslacht weten en italiaman dan ook vrij is. Zelf denk ik dat het een meisje is, alhoewel ik een paar keer over een jongen heb gedroomd. Italiaman heeft juist over een meisje gedroomd. Nou ja, 50% kans, dus we wachten gewoon af. Persoonlijk maakt het mij niet zoveel uit. Alhoewel ik soms een beetje de angst heb dat mijn schoonfamilie een jongentje teveel gaat vergelijken met het zoontje van mijn schoonzus. En die is voor 8.5 maand echt een reus. Ik zou het voor het kindje echt heel erg vinden als ze dat gaan doen. Maar ik merk dat ze dat ook doen bij andere kinderen in de familie. Maar goed, mocht dat gebeuren wordt de leeuwin in mij vast wakker en zal ik ervoor vechten dat ze ons kindje niet achterstellen oid.
hoi allemaal!

Ik heb trouw meegelezen maar had niet zoveel om op te reageren.

veliene,

Italia, wat vervelend van het hete weer. Misschien een beetje uitwisselen? Hier mag het wel een paar graadjes warmer en dan kan het daar een paar graadjes kouder...

Zeelinde, je klinkt inderdaad heerlijk zwanger

Boekenlegger, Gefeliciteerd! Hier heb ik ook mijn bachelor binnen

Hier gaat het goed. Ik geniet van de vakantie, hopend op nog wat warmere dagen. We gaan niet op vakantie maar er staan veel uitjes gepland, zoals bioscoop, dierentuin, winkelen end.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Neweve ik zou graag wat zon en warmte naar jullie opsturen !!!!

Hier gaat het even wat minder goed. Gisteravond mijn gyn gebeld omdat ik aanhoudende, pijnlijke harde buiken heb. En dat terwijl ik al niet veel doe. Hij heeft mij magnesium tabletten voorgeschreven en als dit blijft dan moet ik eind van de week weer bellen en langs komen. Pijnlijke harde buiken wijzen namelijk vaak op lichte weeen waardoor de baarmoedermond kan verstrijken. Ben er behoorlijk van geschrokken en nog eigenlijk. Verder zit ik te wachten op een recept van de huisarts waarmee ik mijn urine kan laten testen in het lab. Harde buiken kan ook door een blaasontsteking veroorzaakt worden. Maar zoals gewoonlijk zit mijn huisarts weer te kutten en heeft hij pas vrijdag tijd. (waardoor ik pas maandag bij het lab terecht kan) Hier laat ik het natuurlijk niet bij zitten en heb nu aangegeven dat er spoed bij zit. Ben benieuwd of ik nog wat van hem hoor. (onze huisarts communiceert hier alleen per sms, ook niet echt handig dus)

Sorry voor de ego post meiden.
@Italia: Wat schrikken zeg! Hoe is het nu met je? Hopelijk heb je geen last meer gehad van harde buiken! Werk je nog of zit je thuis? Hopelijk kan je met (nog) meer rust de harde buiken onder controle krijgen.

En wat waardeloos dat de communicatie met de huisarts zo vreemd gaat daar zeg!!

Heel veel sterkte en doe rustig aan meid!

@Neweve: Wat heerlijk dat je nu vakantie hebt! Leuk dat jullie dagjes uit hebben gepland. Ik hoop dat het weer nog wel wat opknapt voor jullie, een beetje een lekker zonnetje is natuurlijk wel fijn tijdens dagjes uit. ;)

@Paddle: Wat leuk dat jullie gaan verhuizen! En goed dat je al rekening houdt met het aantal slaapkamers. ;)

@Souffle: Jeetje, alweer 30 weken. Wat gaat de tijd toch hard! Alvast een fijne vakantie!

@Krijgsman: 1,5 week ernaast?! Dat is wel een groot verschil! Ben je nu 1,5 week verder of ben je juist 1,5 week teruggezet?

Hoe gaat het verder met je? Hopelijk niet al te veel last van kwaaltjes?

@Jomi: Haha, heel herkenbaar dat gevoel van paniek. Het is ook niet niks natuurlijk zo'n beslissing. Maar vanuit eigen ervaring kan ik zeggen dat het echt een proces is waar je ingroeit, ook voor de man. ;) Op een gegeven moment ben je er zo mee bezig dat je straks met zn drieen bent, dat het heel normaal en natuurlijk aanvoelt. Al blijft die paniek wel, maar dan in de vorm van bezorgdheid om het kindje.

Ik ben nu bijna 25 weken zwanger alweer.. De tijd gaat nu echt snel! We zijn al wel begonnen aan de babykamer (die was nog helemaal kaal (zelfs geen plafond), maar we moeten nog behangen en verven. We willen het halverwege augustus wel klaar hebben, want dan worden de meubeltjes geleverd. We moeten dus nog even aan de bak.

Hier gaat verder alles goed, babytje is gelukkig goed te voelen iedere dag. Zelfs Zeeman kan hem/haar nu goed voelen. Ik heb ook al het idee dat het babytje reageert op onze handen, dat is echt heel bijzonder.

Volgende week hebben we een 3D echo waar ik heel veel zin in heb, kan niet wachten om het gezichtje van ons kleintje te mogen bewonderen. :-)

Fijne dag allemaal!!
Ff snel een berichtje voor Italia: wat fijn meid dat je snel terecht kon en wat een leuk nieuws dat jullie een jongetje krijgen! Ik las het net in het decembertopic. Doe rustig aan he meid!

Even een voor de andere meiden. Ben aan het werk op die logeerweek en heb ff een momentje voor mezelf dus snel ff lezen hier. Met mij gaat het goed. Merk nu op dag 3 wel dat ik wat vermoeid begin te raken, dus probeer mijn rust te pakken. Maar denk dat er vrijdag veel vermoeidheid uitkomt als ik weer lekker thuis ben bij mommyman. Nu al zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven