Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Hey meiden,

@ mommy. Probeer op de rust momentjes ook echt even je rust te pakken he! Dat heb je nodig!

@ zeelinde. Wat leuk dat jullie de baby al zo goed voelen. Ik kan niet wachten totdat de schopjes en stompen wat duidelijker worden. Heel af en toe voel ik wat. Maar italiaman nog niet. Dat duurt nog even.

@ hier. Gisteren werden de krampen en harde buiken steeds erger, dus zijn we s avonds naar de ehbo gegaan. Daar 2 echo's gehad. Vaginaal en buikecho. Bmh zit gelukkig potdicht en is ook niet verkort. En met ons kindje is alles goed. We krijgen een zoon!!!!! Waarschijnlijk zijn de harde buiken een combinatie van volle darmen (ga wel iedere dag naar de wc)een tekort aan magnesium door de hitte en eventueel een lichte ontsteking. Ze hebben mij daar 2 onderzoeken voorgeschreven: urine (dat heb ik vanochtend al naar het lab gebracht) en een vaginale kweek. Die heb ik morgen. Verder heb ik nog een poedertje gekregen wat ik moet innemen om de stoelgang te helpen. Erg fijn dat er tenminste actie is ondernomen.
Italia, wat een vervelende onzekere ervaring voor jullie! wel fijn dat je nu weet dat alles nog goed op zn plek zit!

En... Een zoon, wat leuk!! Kan je echt gericht spulletjes gaan kopen. Heel veel plezier daarmee.
@italia: wat fijn dat er actie is ondernomen! Wel raar dat het zo lang duurt voor je een simpel urine onderzoek kan laten doen.. Italie is wat dat betreft dan geen Nederland.. Maar een zoon!! Wat een leuk nieuws!!
Italia, hoe is het nu?

Wat rot zeg dat je er zelfs voor naar de EHBO moest.

En wat super dat jullie een zoon krijgen!! :-)
@ zeelinde. Het gaat wel een stuk beter, alhoewel ik nog steeds harde buiken heb. Vandaag de kweek gehad. Vervelend gevoel zo'n eendenbek! Eind volgende week krijg ik de uitslagen. Verder ben ik vandaag ook begonnen met een poedertje voor mijn darmen. Eigenlijk hoop ik dat het daaraan ligt en zodra die leger zijn dat de harde buiken dan ook niet meer terugkomen. Gelukkig heb ik 1 augustus de afspraak bij mijn gyn en 8 augustus de 20 weken echo. Even wat extra controle momenten.
Italia: Gelukkig gaat het al wat beter! En wat ontzetten leuk een zoon, vind het wel passen bij jullie.
italia, fijn dat het allemaal beter gaat en er nu eindelijk wat is ondernomen. Hopelijk geven de kweekjes meer duidelijkheid.

Hier de eerste dag droog. Nu hopen dat het zo blijft.

Mommy, ik ben het helemaal eens met italia. Neem je rustmomentjes!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hallo iedereen, ik wil even kwijt dat ik gisteren na een selectiegesprek en heel de middag wachten op de uitslag ben aangenomen voor de masteropleiding die ik graag wil doen!

@italiagirl: hoe gaat het nu met je? Heb je de mogelijkheid om wat rust te pakken?
@ boekenlegger: gefeliciteerd!! Wat ga je nu doen voor een master?
@ boekenlegger. Jee, wat fijn!!!! Gefeliciteerd! Nu echt vakantie voor je! Ga je het nog vieren?

Hier pak ik zoveel mogelijk rust. Gisteren een redelijk goede dag, dus kon weer lekker wat doen. Vandaag weer veel harde buiken, dus lig nog in mijn pyama op bed te niksen.

Ik denk trouwens echt de baby te voelen. De klopjes wat ik eerder al eens voelde worden steeds sterker, zo leuk! Vind het best vroeg, zeker omdat ik de placenta aan de voorkant heb liggen. Maar dit voelt zo anders dan geborrel in mijn darmen, zit op de juiste hoogte en voelt inmiddels als een getik van binnen uit. Kan niet wachten totdat dit gevoel sterker wordt en ook italiaman het kan voelen.

Fijn weekend allemaal!
Hoi allemaal, eindelijk weer ff tijd om bij te lezen en te schrijven.

@jomi: ik wil niet weten wat het wordt. We hebben 30 juli de echo waarop het te zien zou moeten zijn, maar we laten het een verrassing. Fijn dat het goed gaat met je opleiding en dat jullie samen goed over de toekomst kunnen praten. Heel belangrijk. Ik denk dat je trouwens altijd wel een beetje blijft twijfelen....zo had ik vrijdagavond ineens een huilbui over dat ik denk dat ik geen kind kan opvoeden....

@souffle: wow, het komt echt al dichtbij voor jullie dat er een baby is!

@paddle: ik ben morgen 18 weken zwanger, bijna op de helft dus! volgende echo is 30 juli. Mijn verlof begint ergens rond 24 november, dus dat duurt nog heeeel lang....;-) En wat leuk, binnenkort een keer verhuizen. Het is zo leuk om iets te hebben waar je echt voor langere tijd kunt blijven wonen en helemaal kunt inrichten naar je eigen smaak.

@italia: veel gebeurd bij jou afgelopen week. Luister goed naar je lichaam en neem op tijd je rust. Ik had afgelopen week ook wat meer last van mijn buik, wegens gebrek aan rust...dat voel je dan dus meteen. En wat leuk dat je de baby voelt! Ik ben aan het twijfelen of ik iets gevoeld heb of niet, zelf neig ik er naar dat het nog niet iets is....ga er goed op letten komende week/weken.

@neweve: geniet van je vakantie!!

@zeelinde: wat fijn dat je de baby elke dag voelt en zeeman ook Alvast veel plezier met de 3d echo komende week!

@boekenlegger: gefeliciteerd!! Wat gaaf zeg!

@de rest:

@hier: heerlijk na thuis na een drukke week...Helaas voel ik me niet fit. Heb sinds vrijdagavond een flinke verkoudheid te pakken die gepaard gaat met erge hoofdpijn...bah! Ik denk dat het komt door weinig weerstand, door te weinig slaap en rust afgelopen week. Nu dus thuis lekker mijn rust inhalen. Gelukkig vannacht wel goed geslapen. Mommyman en ik hebben nu lekker samen een weekje vakantie waarin we naar babywinkels gaan, dagje naar een stad, kamer voor baby leeg gaan halen, etc. Lekker op het gemak en doen waar we zin in hebben Het weer schijnt ook beter te worden, dus het moet goedkomen! Fijne zondag/vakantie nog allemaal!
@boekenlegger, Gefeliciteerd. Heb je nu echt even helemaal vakantie? Lekker he!? Ik vind van wel.

@italia, wat fijn! Wat is een zwangerschap eigenlijk een enorme achtbaan. Van kwaaltjes tot trapjes!

@mommy, veel plezier. Ik vind het heerlijk om bezig te zijn in huis en te fantaseren over wat we willen.

Hier het huis verbouwd. Nu nog oude spullen wegdoen/verkopen en wat opbergdozen aanschaffen. Ook wil ik de keuken nog herinrichten/opruimen. daar staat alles nog als een zooitje...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@hier:

Ik heb nu officieel vakantie van studie. Bijbaan gaat wel door. Ik ga de master arbeidsrecht doen, erg veel zin in. Mijn studentenkamer is opgezegd, woonde al bij vriend, maar had kamer achter de hand. Toch best bijzonder moment.
Hoi Allemaal,

@ Italia: dat is wel even schrikken zeg, gelukkig nemen ze je serieus en heb je de onderzoeken alweer achter de rug en krijg je snel de uitslagen. En een jongetje gaaf zeg.

@ Mommy, waardeloos zeg dat je je zo rot voelt, hoop dat het snel weer over is, en nu lekker genieten van je vrije week

@ boekenlegger; gefeliciteerd..!!

@ Zeelinde, ik ben 1.5 week terug gezet.

Ze zei dat ik 7a8 weken was, moest uitgaan van het gemiddelde dus 7.5 week. Maar bleek toen dus pas 6 weken te zijn. Heb de 30e de 12 weken echo ben benieuwd wat daar uit komt. Vooral aangezien de verloskundige zei dat dat aangezien de kleine best diep lag ze de "randjes"van de kleine niet goed kon bepalen en er dus nog een paar dagen bij kunnen komen. Ze houden het hier spannend hahaha
@mrskrijgsman: ik voel me vandaag al weer een stuk beter gelukkig!

Leuk dat je de 30e de 12 weken echo hebt, ik heb dan de 20 weken echo. Ben benieuwd wat ze dan van je termijn zeggen.

@iedereen: lekker aan het genieten van het mooie weer?

@hier: Gelukkig weer fit. Nog wel wat verkouden, maar geen hoofdpijn meer Vanmiddag naar Baby Dump geweest, mooie winkel met leuke babykamers en spulletjes. Het begon enorm te kriebelen toen we daar waren: jeetje, er komt echt een baby! Haha! Kan niet wachten! Vanavond lekker met mommyman eten en daarna op de fiets naar de ijssalon....mmm....eindelijk een beetje zomer!
Hoi dames! Wat een rust hier! Is iedereen buiten in de zon aan het bakken?

@Italia: Hoe is het nu met je? Zijn de harde buiken afgenomen? En wat zijn de uitslagen van de onderzoeken? Ik hoop dat het goed met je gaat!

Echt leuk dat je al schopjes voelt! Wacht maar af, dat wordt echt steeds duidelijker. ;) Over een maand is het echt een gestommel en gestomp van jewelste daarbinnen. Hier gaat soms mijn hele buik echt heen en weer!

@Mommy: Wat leuk dat jullie naar Babydump zijn geweest. Leuk om daar rond te lopen he?! Je hebt dus maandag de 20 weken echo? Spannend hoor! Geniet er van! Willen jullie ook weten of het een jongen of meisje is?

@Boekenlegger: Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!! Start de opleiding in september?

@Neweve: Wat hebben jullie verbouwd thuis? Heerlijk als alles klaar is he?! Wat leuk dat jullie nu officieel samenwonen. Gefeliciteerd!

@MrsKrijgsman: Spannend zeg! Hopelijk valt het allemaal nog mee met de termijn en ben je toch iets verder dan gedacht. Lijkt me toch niet echt leuk als je te horen krijgt dat je 1,5 week teruggeplaatst wordt in de zwangerschap.

Voel je je verder goed?

@Hier: Afgelopen week een 3D echo gehad, echt geweldig! We konden helemaal het gezichtje zien. Ons kindje lijkt erg op Zeeman, heel leuk om te zien. We weten niet of het een jongen of meisje is, maar iedereen die de 3D foto's ziet zegt dat het een jongetje is. Ach, we zullen het zien.

Fijn weekend allemaal!
Hey meiden,

Willen jullie wat zomer vanuit italie hebben. Het is weer bloedheet. Gisteren en vandaag 37 graden en dit blijft tot na het weekend. Daarna zakt de temperatuur tot jahaaa, nu komt ie.... 30 graden. Blegh! Ben de zomer nu al zat. Kan niet wachten tot september, dan is het vaak rond de 25 graden overdag en s avonds lekker koel. Kan ik tenminste fatsoenlijk slapen.

@ mommy. Ben je lekker van de vakantie aan het genieten. Je hebt er wel de juiste week voor uit gekozen En lekker op zoek naar baby spullen!

@ zeelinde. Leuk zo'n 3 d echo. Dan krijg je echt een idee van het gezichtje. Hoe ver ben je nu? Volgens mij loop je 8 of 9 weken voor op mommy en mij, of niet? Ben heel benieuwd hoe dat schoppen over een maand voelt. Heb soms nu a het idee dat karatekid in mijn buik zit. Voel jij hem/haar nu ook hoger schoppen? Ik voel hem nu zeg maar vaak op de helft tussen navel en schaambot, terwijl mijn baarmoeder vlak onder mijn navel zit nu.

@ krijgsman. Jammer dat je 1,5 week bent terug gezet. Maar idd die randjes kunnen nog weer een flink verschil maken. Een paar mm op die termijn zijn gelijk weer een paar dagen. Het is bijna de 30ste dus dan weet je meer. Nog last van kwaaltjes?

@ boekenlegger. Heerlijk toch. Allemaal goed nieuws. Studentenkamer opgezegd, dus nu definitief en officieel samenwonen en straks aan je master beginnen. Heb je het nog gevierd?

@ neweve. Je omschrijft het mooi, een zwangerschap is idd een beetje een rollercoaster. Ik hoor dat van meer mensen in mijn omgeving. Zo maak je je ontzettend druk en het volgende moment zit je te genieten op de bank omdat je mini trapjes voelt in je buik.

@ veliene. We hebben een tijdje niets meer van je gehoord. Hoe was de vakantie?

@ barba. Lees je nog mee? Hoe bevalt het moederschap je?

@ allen

@ hier. Warm dus. Zit in mij onderbroek en hemdje op de bank te zweten. Deze week alle uitslagen van de onderzoeken binnen. Alles is gelukkig goed. Heb zelf het idee dat de harde buiken werden veroorzaakt door te volle darmen. Morgen de laatste dag van dat kuurtje wat ik daarvoor moest nemen. Ben benieuwd hoe het daarna gaat. Verder 1 augustus naar de gyn en 8 augustus 20 weken echo. Heb er zin in, alhoewel de 20 weken echo ook wel spannend is. Als alles maar goed is met ons kindje.
Nee hou die temperaturen maar Italia! Of geef ze maar weg aan een ander land. Pfff, lijkt me heel zwaar met die temperaturen!

Ik ben nu 26 weken zwanger. En jij?

Ja, zo'n 3D echo is echt super mooi! We hebben het gezichtje al helemaal kunnen zien. Hij/zij heeft echt een supermooi gezichtje. (maar dat zullen alle ouders wel zeggen van hun eigen baby )

Leuk he, al die schopjes. Ik voel de kleine nu wel hoger dan eerder inderdaad. Nu is het meer rond mijn navel en lager (nu ligt ons kleintje wel heel erg laag hoor, dus ik zal het vast lager voelen dan wanneer de baby op 'normale' hoogte ligt).

Wat fijn dat alle onderzoeken verder goed waren! Zijn de harde buiken nu ook minder?
Wat heerlijk om te lezen over al die echo's en schopjes hihi.

Van hieruit even een hele andere vraag, vooral voor de zwangeren onder ons;

Krijgen jullie weleens de reactie dat jullie zo jong zijn om aan kinderen te beginnen?

Op mijn werk hadden collega's het erover dat ze vinden dat iedereeen steeds jonger moeder wordt, zoals een collega van mij (26).

Ikzelf vind dit echt niet jong en hoop op mijn 25e moeder te worden. Vind het ook erg afhangen van je situatie. Ik ben al 9 jaar samen met mn vriend, die inmiddels al 2 jaar mn man is en we hebben een eengezinswoning en beide vaste baan.

Vroeg me even af hoe jullie hier tegenaan kijken en of jullie hier weleens reacties op kregen...
He dames! Ik had dinsdag een bericht gepost (althans, dat dacht ik) en dacht zojuist: even bijlezen, zie ik mn post niet meer staan! Hoe kan dat nou?

Zit nu op mn mobiel en heb nu geen zin meer om de laptop weer aan te knallen dus maandag zijn jullie de eersten :-)

Een dikke hoi aan jullie allemaal en geniet van morgen nog een dagje weekend als jullie vrij zijn.
Deze staat er wel
@ zeelinde. Morgen alweer 19 weken. De tijd gaat nog best snel. Maar toch kan ik niet wachten dat het december is. Ben zo benieuwd naar ons kindje!!! De harde buiken zijn idd een stuk minder. Erg fijn dus! Gisteren was de laatste dag dat ik dat spul voor mijn darmen in moest nemen, dus ik hoop niet dat het probleem terug komt.

@ twinklin. Nee, heb nog van niemand gehoord dat wij te jong zouden zijn. Wel een aantal mensen die het nog niet verwacht hadden van ons. O.a. Mijn zus en wat vrienden van italiaman. Daarentegen zei mijn moeder juist dat we een mooie leeftijd ervoor hebben. En ik weet nog dat ze dat ook vond toen een vriendin van mij 2 jaar geleden zwanger werd. Die was toen 26. Het ligt idd aan de situatie. Er zijn mensen van 30+ die de boel lang niet zo voor elkaar hebben als sommige twintigers en nog geen stabiele relatie hebben.

Oh ja, vanuit de medische hoek... Mijn gyn liet doorschemeren dat hij wel erg blij was met onze leeftijden. Minder kans op complicaties

@ veliene. We wachten je post af hoor. Ben benieuwd hoe het met je gaat.
@zeelinde: rondlopen in de baby dump is inderdaad erg leuk!

Wat gaaf dat je een 3D echo hebt gehad en jullie je kindje zo goed hebben kunnen zien. Lijkt me heel bijzonder! Verder geen kwaaltjes?

@italia: jeetje, die temperaturen daar bij jullie....zou niks voor mij zijn. Kan sowieso niet goed tegen hitte, maar nu al helemaal niet...Je was vroeg wakker vanochtend! Hopelijk blijven de harde buiken nu minder vaak komen, ook als je dat spul niet meer hoeft te nemen. Woensdag moet je weer naar de gyn he? En de week erna 20 weken echo. Wij hebben die morgen. Vind het zoooo spannend.....

@twinklinstar: ik ben het helemaal met je eens dat het voor iedereen anders is en sterk afhangt van de situatie. Wij zijn ook al 10 jaar samen en wonen 4 jaar samen, dan ben je daar veel meer mee bezig dan wanneer je op je 28e pas iemand tegenkomt. Wij hebben geen vervelende reacties gehad. In onze families zijn we juist 'laat'. Bij mij op het werk ben ik wel een van de jongste die aan kinderen begint en daar zullen mensen best een mening over hebben misschien, maar naar mij toe zijn ze allemaal erg enthousiast. Persoonlijk vind ik het wel fijn om relatief jong te beginnen, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

@veliene: wat jammer van je post. Morgen zal ik weer lezen, ben benieuwd hoe het met je gaat.

@hier: vandaag laatste dagje van de vakantie. Vanmiddag naar mijn broer, die zijn verjaardag viert. We hebben afgelopen week heerlijk genoten van het lekkere weer! Leuke dingen gedaan en ook lekker gerelaxed. Morgen 19 weken zwanger en dan hebben we in de ochtend de 20 weken echo. Vind het erg spannend! Het geslacht blijft een verrassing, ook voor onszelf

Ik zal morgen na de echo iets laten weten hier.

Verder denk ik dat ik een schimmelinfectie heb, die erge jeuk van onderen veroorzaakt. Zo vervelend. Daar ben je meer vatbaar voor tijdens een zwangerschap. Ga morgen of dinsdag dus ff langs de huisarts. Het schijnt relatief makkelijk verholpen te zijn. Verder geniet ik nog 2 weken van rust op het werk. Over 2 weken beginnen de scholen bij ons weer en dan wordt het ook weer drukker op het werk. Ik geniet dus nog ff!
Dank voor jullie reacties mommy en italia. Ik weet dat ik niet moet luisteren hoor naar wat anderen zeggen, maar was even benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee waren.

Ik kan in elk geval niet wachten.....

Veel plezier met de echo morgen mommy, zal duimen dat alles goed is met jullie kleintje!

Italia, klopt inderdaad dat artsen liever jongere moeders hebben, dat heb ik ook weleens gehoord. Je lichaam is, over het algemeen ook nog fitter dan en zal vaak sneller herstellen..

Lovelylady, hoe is het met jou? alweer volop in de volgende ronde?
Ik ga ook redelijk jong zijn als alles een beetje gaat zoals gepland (ong.24).

Ik verwacht wel wat verbaasde reacties op zowel leeftijd als 'mezelf', omdat ik niet echt het oermoedertype ben. Heb besloten niet druk om te maken, zolang wij er ok mee zijn heeft de rest van de wereld er maar mee te dealen.

Ik heb zelf wel lang mee gezeten dat ik al zo jong de kriebels kreeg, maar het is nu eenmaal zo, ik denk niet dat het voor het kind zoveel zou schelen als ik nog een paar jaar wacht. Integendeel, dan zou ik vriend al aan de oude kant vinden, zeker als er nog een tweede zou komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven