Rammelende eierstokken

13-11-2019 15:43 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben ruim 10 jaar samen met mijn man en we bijna een jaar getrouwd (we hadden verkering sinds de middelbare school). Maar nu komt het: ik heb een hele grote kinderwens en manlief is er nog niet helemaal klaar voor. Hij geeft aan dat hij dit op de korte termijn wel is (ongeveer 6 mndn).

Ik zit met het volgende: veel mensen die ik ken (vriendinnen en collega's) zijn al zwanger. Ik krijg heel veel updates van hun (zowel reallife als social media) en ik word hier zo ontzettend verdrietig van. Ik ben namelijk ontzettend bang dat het superlang gaat duren om zwanger te worden. Ik word ook nog eens binnenkort 30 en heb nog geen kinderen.

Hebben mensen advies/eigen ervaringen over dit onderwerp? Thanks voor jullie steun.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt tips, je moet het toch samen doen... geduld hebben dus nog even....
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt zeker. Ik wil het op geen enkele mogelijke manier afdwingen (al kan dat niet), maar ik vraag me af of meer vrouwen hiermee zitten.
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel vast stoppen met de pil zodat je een regelmatige cyclus krijgt.
Vriendlief was er ook heel lang niet klaar voor en inmiddels al bijna een jaar bezig. Als ik dit had geweten was ik ook liever eerder gestopt met de pil
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels ruim 4 jaar gestopt met de pil omdat ik hier klachten van had zoals een sombere stemming. Ik slik nu ook al sinds 3 maanden foliumzuur omdat ik weet dat het waarschijnlijk op de korte termijn gaat gebeuren. Ik vind het alleen zo ontzettend lastig als ik meerdere keren per dag ermee geconfronteerd word dat ik niet zwanger ben (of het probeer).
Alle reacties Link kopieren
Joh, je bent nog niet eens 30.

Misschien ben je wel gelijk de eerst ronde zwanger, schrik je je dood! Misschien kan je helemaal niet zwanger worden. En alle mogelijkheden er tussenin.

Zo lang je vriend er nog niet klaar voor is kan je je wel druk maken, maar dit heeft weinig zin. Dus ontspan en probeer je op iets anders te concentreren.
-What if i fall? But darling, what if you fly!-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vooral wat huiverig voor omdat een vriendin van mij (nu 29) al 3 jaar probeerde zwanger te worden. Zij bleek PCOS te hebben en heeft hiervoor een behandeling gehad. Op dit moment is ze zwanger en ben heel erg blij voor haar. Het blijft toch wel een lastig punt omdat ik mijn man zo veel mogelijk de ruimte probeer te geven. Het kropt dan toch op.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een typische uitspraak van je man: nog zes maanden wachten.
Is daar een geldige reden voor?

Want een kinderwens van zijn kant is er dus wel. Bovendien, op een kind moet je toch al 9 maanden wachten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel begrijpen dat het frustreert als je nog zo lang moet wachten. Voor ons makkelijk gezegd, geduld hebben als je zo graag wilt beginnen. Daarom even een :hug: voor jou!!
Alle reacties Link kopieren
Waarom is hij NU niet klaar dan, wat gaat er over een half jaar veranderen

En, waarom vind jij nog een half jaar wachten te lang?
Alle reacties Link kopieren
@Because:
We hebben het afgelopen jaar ontzettend veel meegemaakt (getrouwd, nieuw huis en verhuizing, etc.). Hij heeft op dit moment nog niet volledig de rust gevonden waardoor hij het gevoel heeft dat we anders van ding naar ding hoppen. Hij is er wel zeker klaar voor, maar hij heeft gezien bij een vriend van hem hoeveel invloed zwangerschapshormonen kunnen hebben ;)

@justagirly:
Hartstikke bedankt voor je begrip. Het is zo lastig om het iedere dag te zien en zelf weten dat het snel gaat komen, maar het blijft dan toch steken omdat ik zo bang ben dat ik niet zwanger kan worden.

@lilalinda:
zie vooral de reactie die ik hierboven heb gegeven voor Because.
Ik vind het niet perse lang, maar ik heb meer zoiets van als we weten dat we kinderen willen, waarom dan niet alvast beginnen? Wie weet duurt het keilang voordat het lukt.
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
13-11-2019 16:00
@Because:
We hebben het afgelopen jaar ontzettend veel meegemaakt (getrouwd, nieuw huis en verhuizing, etc.). Hij heeft op dit moment nog niet volledig de rust gevonden waardoor hij het gevoel heeft dat we anders van ding naar ding hoppen. Hij is er wel zeker klaar voor, maar hij heeft gezien bij een vriend van hem hoeveel invloed zwangerschapshormonen kunnen hebben ;)

@lilalinda:
zie vooral de reactie die ik hierboven heb gegeven voor Because.
Ik vind het niet perse lang, maar ik heb meer zoiets van als we weten dat we kinderen willen, waarom dan niet alvast beginnen? Wie weet duurt het keilang voordat het lukt.
Hij weet dat een vrouw een dracht heeft van negen maanden? Om te wennen?
En als iets keilang gaat duren, maakt zes maanden ook gen verschil

Middel het eens uit, na Pasen ga je proberen ofzo
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 16:02
Hij weet dat een vrouw een dracht heeft van negen maanden? Om te wennen?
En als iets keilang gaat duren, maakt zes maanden ook gen verschil

Middel het eens uit, na Pasen ga je proberen ofzo
Dat is zeker waar en daar is hij zich bewust van. Maar het is ook niet zo dat je 9 maanden niks te doen hebt. Voor hem is het nu te veel om het te proberen omdat het ook in een keer raak kan zijn. We kunnen helaas niet in een glazen bol kijken of het in een keer raak is of dat we er jaren mee bezig zijn.

We hebben in ieder geval al een datum gezet waarbij we gaan bespreken als we nog steeds niet zijn begonnen, hoe we dan concrete stappen kunnen nemen zodat hij wel klaar is.
Alle reacties Link kopieren
Heb vertrouwen in je lichaam. Je weet dat stress ook invloed heeft op niet zwanger worden? Je lichaam reageert daar sterk op.
Jouw tijd komt wel. Heb vertrouwen on je lichaam en geniet van het nu...
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
13-11-2019 16:04


We hebben in ieder geval al een datum gezet waarbij we gaan bespreken als we nog steeds niet zijn begonnen, hoe we dan concrete stappen kunnen nemen zodat hij wel klaar is.
nou, opgelost toch???
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
13-11-2019 16:05
Heb vertrouwen in je lichaam. Je weet dat stress ook invloed heeft op niet zwanger worden? Je lichaam reageert daar sterk op.
Jouw tijd komt wel. Heb vertrouwen on je lichaam en geniet van het nu...
Dat is ook zeker waar. Ik probeer me vooral te focussen op de inrichting van het nieuwe huis.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 16:06
nou, opgelost toch???
Het neemt niet weg dat het nog steeds moeilijk is om anderen dicht in je omgeving te hebben die wel zwanger zijn... Dat is een gevoel, kan je niet echt aan- of uitschakelen.
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
13-11-2019 16:00
@lilalinda:
zie vooral de reactie die ik hierboven heb gegeven voor Because.
Ik vind het niet perse lang, maar ik heb meer zoiets van als we weten dat we kinderen willen, waarom dan niet alvast beginnen? Wie weet duurt het keilang voordat het lukt.
Ja, en wie weet ben je de eerste ronde meteen zwanger en schrik je je kapot, zoals ik. Ik had me er ook op ingesteld dat het nog zeker een half jaar zou duren en dat er nog rustig tijd zou zijn om in te werken bij mijn nieuwe baan en de verbouwing af te maken. Niet dus.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Mijn man kreeg een nieuwe baan toen ik 8 maanden zwanger was en we kregen de sleutel van ons nieuwe huis een week voor de geboorte van ons kindje. Toen ons babytje 3weken was zijn we verhuisd... niet ideaal maar het zijn maar praktische zaken. Er is nooit rust in je leven en je weet nooit hoe het leven er over een paar maanden uit ziet. Slecht excuus van je man.
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
13-11-2019 16:07
Ja, en wie weet ben je de eerste ronde meteen zwanger en schrik je je kapot, zoals ik. Ik had me er ook op ingesteld dat het nog zeker een half jaar zou duren en dat er nog rustig tijd zou zijn om in te werken bij mijn nieuwe baan en de verbouwing af te maken. Niet dus.
maar dat heeft TO allemaal keurig al afgerond
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
13-11-2019 16:07
Ja, en wie weet ben je de eerste ronde meteen zwanger en schrik je je kapot, zoals ik. Ik had me er ook op ingesteld dat het nog zeker een half jaar zou duren en dat er nog rustig tijd zou zijn om in te werken bij mijn nieuwe baan en de verbouwing af te maken. Niet dus.
Ik zou het liefst meteen de eerste ronde zwanger worden omdat we juist alles op orde hebben (voor zover dat kan in het leven). Het nieuwe huis is bijna helemaal ingericht en aangekleed en er zijn alleen wat kleine klusjes nog die gedaan moeten worden, maar die zijn niet noodzakelijk of intensief.
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
13-11-2019 16:07
Het neemt niet weg dat het nog steeds moeilijk is om anderen dicht in je omgeving te hebben die wel zwanger zijn... Dat is een gevoel, kan je niet echt aan- of uitschakelen.
ohja, ken het gevoel wel
Op een bepaald moment wil je met terugwerkende kracht zwanger raken

Probeer het te zien als voorptret, ga lekker tutten met je zwangere vriendinnen. Jouw tijd komt nog wel
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-11-2019 16:09
maar dat heeft TO allemaal keurig al afgerond
Daar gaat het niet om. Het gaat om die onrealistische angst dat het megalang duurt om zwanger te worden.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Alle reacties Link kopieren
ActualNoodle schreef:
13-11-2019 16:10
Ik zou het liefst meteen de eerste ronde zwanger worden
er zijn weinig vrouwen die voor hun lol elke maand in spanning zitten of ze raak geschoten hebben hoor
Als de knop omstaat, ga je voor het echie en wil je zwanger raken
ActualNoodle schreef:
13-11-2019 16:10
Ik zou het liefst meteen de eerste ronde zwanger worden omdat we juist alles op orde hebben (voor zover dat kan in het leven). Het nieuwe huis is bijna helemaal ingericht en aangekleed en er zijn alleen wat kleine klusjes nog die gedaan moeten worden, maar die zijn niet noodzakelijk of intensief.

Geniet je er ook nog een beetje van? Je komt wat obsessief over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven