Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
anoniem_7760 wijzigde dit bericht op 15-09-2016 11:07
Reden: .
% gewijzigd
Dat is veel nieuws Flipje! Hopelijk komt je leven nu weer in een stijgende lijn naar boven.
Flip, wat goed! Lees het nieuws nu pas maar sjonge, volgende week kun je dus terecht. Topnieuws!

Je moet niet alles geloven wat je denkt
Jep, dan gaan we eens kijken hoe mijn cyclus vordert. Ik verwacht zelf rond 27/9 mijn eisprong en dus rond 2/10 dan de terugplaatsing!
Wat fijn en spannend Flipje!
Oh Flipje wat fijn om te lezen

Nu hopelijk alleen nog maar goed nieuws

Heel veel succes
Ben benieuwd! 23/9 eerste echo?
Oh meiden ik vind het zooooo spannend!

Ik heb wel alvast een goede reden verzonnen waarom het goed zou zijn als het niet in 1 keer raak is - gewoon om mezelf maar in te dekken tegen de eventuele teleurstelling.
Spannend flip! Ik duim gewoon heeeeel hard dat het wél raak is!
Ik duim voor je! Nu al. :-)
Ook hier draaien m'n duimen voor je. Slaapse, dan nog 11 nachten
En Flipje: hoe is het? Hoop dat alles goed verloopt op 23/9. Ik mag maandag de 26 weer voor de echo! Heb inmiddels de ovulatie testen aangeschaft!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Bijna Flip! Spannend. Duim duim duim!

Baggal voor jou ook spannend.
quote:flipje2 schreef op 14 september 2016 @ 15:49:

<hysterischemodus>

JAAAAAAAAAA JOEPIE JOEPIE! 23 sept is de eerste follikelmeting.

Heppiedepeppie.

Wauw..supernieuws flipje.....

</hysterischemodus>
Ik heb 30 september een gesprek in het ziekenhuis om de behandelingen weer op te pakken...mijn vriend en ik zijn daar wel weer aan toe...
Fijn Corina. Hopelijk kunnen jullie snel weer beginnen en is het ook bij jullie meteen raak!
quote:corina36 schreef op 21 september 2016 @ 13:10:

Ik heb 30 september een gesprek in het ziekenhuis om de behandelingen weer op te pakken...mijn vriend en ik zijn daar wel weer aan toe...Spannend he Corina... Ik vind het super leuk en super eng om weer te starten.
Volgende week al Corina. Zet m op!
Wat goed om ook weer van jou te horen Corina! Helemaal gesettled in je nieuwe huis?

Ik hoop van Harte dat er voor jou, Flipje en mijzelf een mooie periode gaat aanbreken en we volgend jaar om deze tijd met een kind in onze armen zitten. Deal?!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ja vind het ook heel erg spannend allemaal, maar ook eng idd...wat nou als het lukt om weer zwanger te raken...dan zit ik de 1e 10 weken zowiezo in spanning totdat ik de nipt test en uitslag heb gekregen...

Wat nou als mijn kindje weer niet gezond is...die gedachte vind ik erg eng..

Ben idd helemaal gesetteld ondertussen en klaar om weer aan mijn toekomst te gaan beginnen..en hopelijk met een nieuwe zwangerschap
Dat lijkt me ook heel zwaar corina. Ik denk dat genieten er niet in zal zitten van een zwangerschap.
@rianne in elk geval niet van het eerste trimester... hier hetzelfde natuurlijk, ik weet echt niet hoe ik me daar straks doorheen moet slepen.

Maar goed, dat zien we dan wel.
Ook weer dag voor dag. In het afteltopic ;)
Flipje en Corina, de eerste 10 weken zal zeker zwaar worden. Jullie zijn zo sterk en zoals Flipje zegt, dat zien jullie dan wel en ik weet zeker dat jullie je ook daar doorheen slaan
quote:mssfiddler schreef op 22 september 2016 @ 09:16:

Flipje en Corina, de eerste 10 weken zal zeker zwaar worden. Jullie zijn zo sterk en zoals Flipje zegt, dat zien jullie dan wel en ik weet zeker dat jullie je ook daar doorheen slaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven