Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoe is het nu met jou Duufje?
Jeetje Flip.. F heeft een zusje hierboven.. blijf het zo bizar vinden.

Stomme pech e nog 2x ook!

Ik hoop dat t hierbij voor ons zo blijft en dat we samen een 3e keer zwanger zijn geheel probleemloos mogen accepteren.

Ik vind het wel naar om te lezen dat ze t al wisten va 3-1 kom op zeg net of jullie voor de lol zitten te wachten op uitslagen. Weer een maand weggegooid. Afspraken maken met klinische geneticus duren ook al zo lang als je dat had geweten 3-1 was t nu ook al korter bij.

Hopelijk nemen ze het echt spoedig op en kunnen jullie snel terecht en snel verder naar een stukje droom.
Gisteren dus bij de gynaecoloog aangegeven dat we dit wel vervelend vonden, en nu ineens meteen de volgende dag een telefoontje van de klinisch geneticus om een afspraak te maken.

Wie weet hoe lang het anders nog had geduurd?

Anyway: 1 feb een gesprek. Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat er nog iets is wat ze kunnen onderzoeken, maar wie weet...
Jeetje Flip wat ontzettend slordig en onzorgvuldig van het zkhuis!

Hoop dat jullie de afspraak bij de klinisch geneticus jullie duidelijkheid kan geven.

quote:flipje2 schreef op 25 januari 2017 @ 21:47:

Gisteren dus bij de gynaecoloog aangegeven dat we dit wel vervelend vonden, en nu ineens meteen de volgende dag een telefoontje van de klinisch geneticus om een afspraak te maken.

Wie weet hoe lang het anders nog had geduurd?

Anyway: 1 feb een gesprek. Kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat er nog iets is wat ze kunnen onderzoeken, maar wie weet...Ik denk jullie chromosomen. Maar dat weet je of ze bij beide op de juiste locatie zitten maar of je daar dingen mee kunt verklaren en of kunt voorkomen?? Geen idee!
quote:Vanessakusje1987 schreef op 25 januari 2017 @ 22:54:

[...]

Ik denk jullie chromosomen. Maar dat weet je of ze bij beide op de juiste locatie zitten maar of je daar dingen mee kunt verklaren en of kunt voorkomen?? Geen idee!Turner is vrijwel nooit erfelijk en de Down die F had was ook een niet-erfelijke vorm... dus ik denk niet dat een chromosoom onderzoek bij ons nuttig zal zijn.
Jemig Flipje, wat lijkt me dit verwarrend nu het een andere afwijking blijkt dan bij F.
Wat heftig allemaal flipje. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen, maar gun jou, vanessakusje, pien en anderen die ik ben vergeten de meest ongecompliceerde volgende zwangerschap
Dat denk ik dan ook niet Flip. Hopelijk is er dan nu nog heel veel moois ingevroren, lukt t ontdooien goed en volgt er een vlekeloze zwangerschap. Jullie hebben t zo verdiend!
Flipje, ik hoop met alle anderen mee dat een volgende terugplaatsing het geluk aan jullie zijde is; een gezond kindje en een fijne zwangerschap
Hee lieve Flip, ongelofelijk wat een pech... En tegelijkertijd dekt een woord als pech de lading niet. Aan de ene kant fijn dat jullie nu weten dat het Turner was, maar aan de andere kant ook heel verwarrend omdat je de uitslagen van F. en z'n zusje niet aan elkaar kunt linken. Lijkt me dat dat weinig houvast geeft. Net als hier al veel gezegd is wens ook ik jullie enorm toe dat het geluk bij een volgende zwangerschap helemaal aan jullie zijde staat. Hopelijk biedt het gesprek op 1 februari op eoa manier wat meer inzicht, troost of houvast.
Hoe is het Flip?
Flipje wat heftig wat jullie allemaal mee moeten maken

En dat 2x

Ook niet normaal dat ze jullie 3 weken te lang hebben laten wachten

Schandalig

Hopelijk morgen goed nieuws!!!

Succes
Succes vandaag Flip!
Mensen, dit geloven jullie niet.. Ik was de afspraak vanmorgen straal vergeten!

Was met mijn slaperige hoofd gewoon naar mijn werk gereden, toen om half 10 ineens mijn telefoon ging. Toen wist ik het natuurlijk gelijk.

Nieuwe afspraak staat op 6 feb.
Wel bijzonder dat jullie mijn afspraken beter onthouden dan ik zelf...
Haha flipje, de volgende keer even in je eigen topic lezen voordat je de deur uit moet
quote:theepoes schreef op 30 januari 2017 @ 15:56:

Hoe is het Flip?

Heel veel meer rust nu we weten wat het was!

Ik kijk al uit naar de volgende poging.
quote:flipje2 schreef op 01 februari 2017 @ 13:11:

Mensen, dit geloven jullie niet.. Ik was de afspraak vanmorgen straal vergeten!

Was met mijn slaperige hoofd gewoon naar mijn werk gereden, toen om half 10 ineens mijn telefoon ging. Toen wist ik het natuurlijk gelijk.

Nieuwe afspraak staat op 6 feb.Hahaha, slimmerd!!
quote:flipje2 schreef op 01 februari 2017 @ 13:47:

[...]

Heel veel meer rust nu we weten wat het was!

Ik kijk al uit naar de volgende poging.

Mooi zo!

En de volgende poging gaan jullie in de volgende cyclus al doen toch? Stel dat je dan weer in een keer zwanger bent en een goede zwangerschap hebt, dan ben je gewoon eind dit jaar weer moeder! Durf je daar aan te denken (of had ik het beter niet kunnen schrijven...)?
Sorry Flip, moest wel even lachen om je Op naar de volgende TP! x
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:theepoes schreef op 01 februari 2017 @ 13:57:

[...]

Mooi zo!

En de volgende poging gaan jullie in de volgende cyclus al doen toch? Stel dat je dan weer in een keer zwanger bent en een goede zwangerschap hebt, dan ben je gewoon eind dit jaar weer moeder! Durf je daar aan te denken (of had ik het beter niet kunnen schrijven...)?

Durf er misschien wel aan te denken, maar kan het me nog totaal niet voorstellen....

Time will tell.
Ojee Flipje..nou gelukkig kun je over 5 dagen al terecht.

Het lijkt erop dat je je zinnen momenteel wel een beetje kunt verzetten gelukkig...anders was je het niet vergeten! Of zie ik dat verkeerd?
Ik vond het juist wel een 'goed' teken dat ze het vergeten was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven