Slechte uitslag combinatietest

11-05-2016 21:12 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na lang proberen en uiteindelijk een ICSI behandeling ben ik nu eindelijk zwanger van onze eerste (13wk). Helaas heb ik gisteren 'slecht' nieuws gekregen: uit de combinatietest bleek dat er een verhoogde kans is dat ons kindje trisomie 13, 18 of 21 heeft. Ik weet dat de kans verreweg het grootst is dat er uiteindelijk helemaal niets aan de hand is, maar de uitslagen die wij kregen waren toch wel flink verhoogd (Down 1:32, Edwards 1:85, Patau 1:92). Schrikken dus... We kunnen nu alleen maar afwachten op de volgende test (NIPT) en hopen dat het loos alarm was, maar helaas duurt dat best lang (nog 3-4 weken). Ik zoek dames die hier ook mee te maken hebben gehad. Ik ben benieuwd hoe jullie er mee om zijn gegaan, wat jullie uitslagen waren, of er ook daadwerkelijk iets mis was en hoe jullie verder zijn gegaan.
Na lange tijd in onzekerheid bleek ons zoontje meerdere genetische afwijkingen te hebben. We hebben het moeilijke besluit moeten nemen om de zwangerschap af te breken. Een paar dagen later werd ik opgenomen in het VUmc om te bevallen. Na ongeveer 30 uur werd ons prachtige kleine zoontje levenloos geboren, alles er op en er aan. Twintig centimeter groot. Stichting Still heeft prachtige foto's voor ons gemaakt. Na alle ellende konden we in september eindelijk weer verder met de volgende poging om onze kinderwens te realiseren. De eerste cryo werd terug geplaatst en dat ging goed. De teruggeplaatste cryo is groeide uit tot een zwangerschap, het zat op de goede plek, het hartje klopte en het groeide netjes op schema. Maar helaas werd bij ruim 10 weken op de echo is ineens een flinke afwijking gezien (hygroma colli). Het vruchtje liep ook wat achter op de groei en het hartje klopte nu veel sneller dan zou moeten (ook een aanwijzing voor een chrom. afwijking). We moesten twee weken afwachten tot we een vlokkentest konden doen. Na een week bleek de hoeveelheid vocht alleen nog maar verder te zijn toegenomen, geen goed teken. Bij de echo voorafgaand aan de vlokkentest bleek het hartje van het kindje niet meer te kloppen. Het was over. Het kindje was tot ongeveer 12 weken doorgegroeid. De miskraam werd in het ziekenhuis opgewekt met medicatie, daarna moest ik helaas alsnog een curettage ondergaan om placentaresten te verwijderen. Bijna 2 maanden na de miskraam kregen we eindelijk een uitslag: Turner syndroom... Daarna is chromosomenonderzoek ingezet bij flipman en mijzelf, maar daar kwamen geen bijzonderheden uit.

We zijn sinds februari weer in de running, en mogen weer een cryo laten terugplaatsen. Helaas werkte mijn lichaam niet mee, en ging de tp niet door. Een maand en vele extra echo-onderzoeken later hebben we gelukkig wel een tp gehad. Bij het ontdooien is 1 embryo gesneuveld, maar een tweede embryo kon wel goed ontdooid worden. Helaas ben ik daarvan niet zwanger geworden. In mei gaan we weer verder.

(https://wensmama.wordpress.com)
flipje2 wijzigde dit bericht op 20-05-2017 12:06
8.30% gewijzigd
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Heel veel sterkte Corina
Sterkte
Net terug van ziekenhuis..heb wel een goed gesprek gehad en alles werd goed uitgelegd wat ze gaan doen..

Ik word woensdag de 22e opgenomen en dan gaan ze me inleiden...zie er enorm tegen op maar zal ook blij zijn als het achter de rug is...we gaan hem aangeven bij de gemeente zodat hij ook ook echt als kind van ons staat aangegeven...
Ach corina...dit zal toch wel een heel moeilijk topic om te lezen zijn. Heel veel sterkte
Heel veel sterkte Corina, wat een afschuwelijke tijd voor jullie.

Vind je het vervelend dat je nog tot de 22ste moet wachten of is dat voor jou juist wel 'prettig'?
Had het liever al achter de rug gehad...maar kon nu niet anders, wil namelijk niet op mijn verjaardag bevallen de 21e, dat voelde niet goed...dit was de 1e optie erna...
Ach wat ellendig, dat je net jarig bent ook :( Heel veel sterkte.
Ach Corina, 'fijn' dat je een datum hebt en het gesprek goed was, maar wat naar dat je bijna jarig bent. Dat zal een heel gekke dag worden lijkt me. Gaan jullie iets doen op je verjaardag?

Ik snap dat je het graag achter de rug wilt hebben. Hopelijk kun je de komende dagen toch gebruiken om een beetje 'afscheid te nemen' van je zwangerschap. Nu is die buik heel confronterend, maar daarna is je buik leeg en dat heb ik als minstens zo naar ervaren. Nu heb je je kleintje nog even bij je.

Heel veel sterkte de komende dagen eb natuurlijk ook daarna. Wat een rollercoaster is het...
Heftig hoor Corina. Maar denk een goede beslissing om het niet te doen op je verjaardag.

Goeie keus van de gemeente. Hebben wij ook gedaan, al is t niet echt een officiële aangifte en wordt het niet geregistreerd maar we hebben er wel een mooi formulier met officie stempel van.
Ach Corina, een hele dikke knuffel voor jou kan mij goed voorstellen dat je dit niet op je verjaardag wilde doen. Mooi - dat jullie haar gaan aangeven. Meis, ik denk aan jou!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heel heel erg veel sterkte Corina en Flipje. Nog niet zolang geleden heb ik zelf een zwangerschap moet afbreken met 15 weken. Ons meisje had een trisomie 13.

Inmiddels zijn we ruim 4 maanden verder en gaat het met ups en downs.

quote:corina36 schreef op 16 juni 2016 @ 16:31:

Net terug van ziekenhuis..heb wel een goed gesprek gehad en alles werd goed uitgelegd wat ze gaan doen..

Ik word woensdag de 22e opgenomen en dan gaan ze me inleiden...zie er enorm tegen op maar zal ook blij zijn als het achter de rug is...we gaan hem aangeven bij de gemeente zodat hij ook ook echt als kind van ons staat aangegeven...

Veel sterkte met het wachten Corina.

Even praktisch... Zijn jullie getrouwd? Anders moet je vriend het kindje eerst nog erkennen als jullie hem zijn achternaam willen geven. Dit moet voor de bevalling geregeld zijn, anders kan het niet meer.
quote:sparood2010 schreef op 16 juni 2016 @ 19:50:

Heel heel erg veel sterkte Corina en Flipje. Nog niet zolang geleden heb ik zelf een zwangerschap moet afbreken met 15 weken. Ons meisje had een trisomie 13.

Inmiddels zijn we ruim 4 maanden verder en gaat het met ups en downs.

wat vreselijk naar om te horen.. durven jullie alweer aan een nieuwe zwangerschap te denken?
Flipje heel veel sterkte morgen
Sterkte morgen Flipje, met het afscheid van jullie trots.
Ik denk dat jullie een heel goed besluit hebben genomen, moelijk! Heel veel sterkte de komde tijd!
Flipje en Corina, ik lees mee en denk aan jullie. Ik heb gedoneerd aan de Stichting, erg mooi dat zij bestaan. Ik wou dat er meer was wat ik kon doen.
quote:flipje2 schreef op 16 juni 2016 @ 20:09:

[...]

wat vreselijk naar om te horen.. durven jullie alweer aan een nieuwe zwangerschap te denken?

Wat lief van je. In het begin was dat het enige waar ik aan kon denken. Maar er zijn wat complicerende factoren waardoor we het uitstellen. Wij wonen sinds kort in het buitenland en helaas is mijn bevalling geeindigd met complicaties en veel bloedverlies (een fluxus). Dus ik vind het super eng om een nieuwe zwangerschap aan te gaan in ons nieuwe woonland. Voor nu zeg ik nog niet, maar ik zeg zeker nog geen nooit. Eerst maar aarden in ons nieuwe land en dan komt er vanzelf tijd hoop ik.

Ik wens jullie heel veel kracht toe. De eerste maanden zijn bij mij echt voorbij gegaan in een waas (ook omdat we gingen verhuizen). Inmiddels kom ik wel weer tot de aarde maar ik heb nog steeds slechte dagen ertussen zitten of dat ik zomaar word overvallen door een golf verdriet. Ik weet hoe je je voelt.
quote:flipje2 schreef op 16 juni 2016 @ 20:08:

[...]

Veel sterkte met het wachten Corina.

Even praktisch... Zijn jullie getrouwd? Anders moet je vriend het kindje eerst nog erkennen als jullie hem zijn achternaam willen geven. Dit moet voor de bevalling geregeld zijn, anders kan het niet meer.

Nee wij zijn niet getrouwd, dus dat is idd iets waar ik voor de bevalling nog achter aan moet gaan..

ik wil je voor morgen heel veel sterkte toewensen en in gedachte ben ik bij je..
Gewoon n belletje naar de gemeente is voldoende werd mij gezegd. Succes!!
Och corina wat moet je nog lang wachten.. Had gehoopt voor je dat je wat eerder kon.? Je lijf blijft zwanger en dat lijkt me zo pijnlijk confronterend.. Zoals iemand zei dan heb je je kindje wel bij je maar tegelijk kun je er niet van genieten. En dan ben je ook nog jarig strax

Fijn dat jullie je kindje wel kunnen aangeven zodat hij er ook echt is!

Flipje je zal miss geen oog dicht doen vannacht, lijkt me zo moeilijk deze nacht voor je.. Jullie laatste uren samen. Ik hoop dat F er nog net zo prachtig uitziet! Sterkte deze nacht, er word aan jullie gedacht en er branden elke dag kaarsjes voor jullie.

Sparood en alle andere dames die dit mee hebben moeten maken voor jullie ook een wat een verdriet
Flipje, heel veel sterkte vandaag. Hoewel het heel moeilijk zal zijn, hoop ik dat het ook een mooi afscheid zal zijn.

Dank jullie wel meiden, dit wordt een zware dag... Maar we gaan er iets moois van maken.

Mijn vriend werd vannacht, nog half dromend, helemaal in paniek wakker. hij ligt nu naast me te slapen. Zijn houding is hetzelfde als die van F toen hij geboren werd.. dat herkende ik zondag meteen.
Ik dacht vanochtend bij het opstaan aan F., jou en je man, Flipje. Ik hoop dat het medeleven hier op het forum, een drupje warmte kan geven in deze onmenselijk moeilijke tijd.

Corina, ook aan jou wordt gedacht. (F)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven