Sneller zwanger dan verwacht!!!

20-12-2019 17:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik las vorige week het topic "zwanger worden in december". Hier wilde ik graag ook een berichtje plaatsen omdat ik ook zwanger wil worden en het wilde proberen in de maand december. Vanaf deze maand zouden we geen condooms meer gebruiken. Ik hoor om mij heen dat veel mensen toch wel wat langer proberen zwanger te worden( tussen 1 - 2 jaar) en sommige zitten zelfs al in bepaalde trajecten om zwanger te worden. Mijn vriend en ik zijn 30 jaar en hebben geen haast. Ook als het een tijdje zou duren dan zijn we nog " jong genoeg". Begin december voor de eerste keer onveilige seks gehad en wat blijkt...... ik ben al zwanger!!

Ik ben 2 jaar geleden gestopt met de pil (hormonale redenen) en we hadden altijd veilige seks met condoom. Begin december hebben wij na een relatie van 10 jaar besloten dat we toch willen proberen zwanger te worden. Nu voelde ik mij vorige week wat misselijk en ik merkte dat ik me toch anders dan normaal voelde. Ik heb vandaag een zwangerschapstest gehaald en wat blijkt... ik ben zwanger!!

Nu vraag ik mij af... is zo'n test betrouwbaar? Ik zou nu ruim 2 weken zwanger zijn. Echter zou ik over 3 dagen mijn menstruatie hebben. Moet ik dit afwachten tot ik het mijn vriend vertel? Ik las op internet dat 10 procent van de prille zwangerschappen eindigen in een miskraam. De mentruatie kan dan komen waardoor je niet meer zwanger bent en het vruchtje is dan niet levensvatbaar? Begrijp me niet verkeerd, IK BEN ECHT SUPER BLIJ!!! Het voelt zo onwerkelijk dat het gelijk raak is.. Ik ben even onzeker of ik hier al van mag genieten in deze prille periode. Ik heb een clearblue test gehaald. Deze wil ik zondag gebruiken en aan mijn vriend laten zien. Ik heb de test gekocht die de weken aangeeft. Mijn vriend is momenteel een paar dagen weg voor het werk.

Ik vind het echter ook lastig dat we net voor de feestdagen zitten. Mijn schoonouders maken ieder jaar een visschaal met rauwe vissoorten en bij mijn ouders krijgen we altijd carpaccio.... en de toetjes gemaakt van rauwe eieren... wat ga ik nu zeggen dat ik dit niet kan eten? Kortom er gaat momenteel veel door mijn hoofd!

Advies en tips zijn meer dan welkom!
Liefs Dana
Danaatje schreef:
20-12-2019 17:26
Natuurlijk mag mijn vriend dit wel weten maar wil het hem graag persoonlijk vertellen als hij zondag thuis komt. Ik wil graag zijn reactie zien en hem vasthouden. Ik wil het nieuws niet via de telefoon delen. Dit is toch een belangrijk moment voor ons samen..
Waarom doe je dan een test zonder hem?

Maar gefeliciteerd!!
En ik zou het gewoon aan familie vertellen tijdens de feestdagen. Leuk juist!
polkat schreef:
20-12-2019 17:14
Dat geheimhouden heb ik nooit begrepen. Wat was ik blij dat ik toen ik mijn miskraam had al direct hulp bij de hand had :) Dus dat wordt genieten.
Dit. Als het mis gaat vind ik het een fijne gedachte dat ik dat verdriet dan ook kan delen.
Gefeliciteerd TO!!
-
Proficiat! Spannende tijd gaan jullie tegemoet.

Ik zou het met kerst ook gewoon vertellen aan jullie gezinnen. Hebben wij in ieder geval wel gedaan. Wij hebben de opa's en oma's een voorleesboek ('het leukste voorleesboek voor de liefste opa en oma') gegeven met een gedichtje voorin (uit naam van de baby). Het boek 'oma/opa vertel eens' is ook mooi voor onder de boom. De toekomstige ooms kregen een 'logeerkoffertje'. Ik vond het zelf vooral leuk om met die cadeautjes bezig te zijn want ik kon in het begin echt aan niks anders denken dan: "WAAAH ik ben gewoon zwanger!!" en dit hield me bezig tot we het volgend weekend aan de familie wilde vertellen.

Bij nummer twee ook met kerst verteld (oudste dochter een puzzel laten maken met daar op een foto van haar en 'ik word grote zus').

Ik heb het binnen een week gedeeld met iedereen van wie ik bij een miskraam ook graag steun zou willen. Mijn collega's wisten het trouwens ook diezelfde week, maar dat heeft te maken met de veiligheid op mijn werk in combinatie met zwanger.
Gefeliciteerd! Ik zou het ook gewoon vertellen aan je familie. Als het mis gaat dan wil je ze dat waarschijnlijk toch vertellen, en dan hoef je niet geheimzinnig te doen met het eten. En gelukkig is de kans dat het goed blijft gaan veel groter dan dat het fout gaat!

Wij hebben het destijds ook al met 5 weken zwangerschap verteld, we hadden toen een familiebijeenkomst en ik wilde het gewoon zo graag vertellen! Het was echt een bijzonder moment, ontzettend leuk. De schoonfamilie hadden we het wel pas met 12 weken verteld omdat we toen daar een mooie gelegenheid voor hadden waarbij iedereen bij elkaar was. Geniet van deze periode!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Je kan ook zeggen dat er een "kans bestaat dat je zwanger bent, dus daarom geen schaaldieren (en overige zaken) eet". Dan maak je het nog niet helemaal definitief, maar houd je nog een slag om de arm. Je geeft dan natuurlijk wel aan dat jullie bezig zijn zwanger te worden ;-)
@ gesleutel dankjewel voor je reactie. Het is inderdaad een mooie gelegenheid om het met de kerst te vertellen. En het is ook leuk om een cadeau te geven. De boeken die jij noemt lijken me wel wat. Bedankt voor de tip!! Haha dat gevoel heb ik nu ook dat ik niet kan wachten om het te delen :hihi:

En je hebt ook gelijk dat als het mis gaat dat het ook fijn is om het leed te delen. De steun is dan ook erg fijn!!

Trouwens super leuk die puzzel!!! :)

@gioia82 ja dat geheimzinnig doen met eten is gewoon niet prettig omdat iedereen ook zijn best heeft gedaan om het te maken! Ik kan me voorstellen dat jullie het met 5 weken graag wilde vertellen. Dat gevoel heb ik nu ook:). Een heel bijzonder en mooi moment :heart: dankjewel!!
Hoe denk je dat je partner het vindt dat je dit drie dagen geheim houdt?
Hey TO,

Hoe heb je het uiteindelijk aangepakt?
En hoe reageerde je vriend?
Sorry voor de late reactie!
Mijn vriend belde vrijdagavond en hij vroeg of ik al een test had gedaan omdat we het vermoeden hadden dat ik zwanger was. Ik heb het hem dus wel telefonisch verteld. Hij is erg blij met het nieuws!!😁 met de kerstdagen hebben we het de ouders en schoonouders verteld middels leuke "opa en oma" kerstcadeautjes. Het was dus een kerst om niet te vergeten:).

Bedankt voor alle tips en reacties!
Danaatje, wat leuk om dat tijdens de feestdagen te vertellen! Waneer krijg je de 1e echo?
Wat leuk! Voel je je goed?
Het was inderdaad erg leuk en speciaal:). We hebben over een week de eerste echo. Dan ben ik 8 weken zwanger. Ik voel me erg goed. Sommige dagen ben ik een beetje misselijk maar als ik dan iets eet dat trekt het weg. Verder nog geen kwaaltjes gelukkig:).
Ah, fijn dat het tot nu toe bij deze symptomen blijft, ik heb alleen last gehad van vermoeidheid, verder niks. En nu nog steeds niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven