Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!

Groetjes Inieminie

NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
@lamelle: je hebt gelijk, eenmaal zwanger en je bent altijd bezorgd!

@lauren: ik zou de verloskundige zo snel mogelijk bellen, hoe eerder je belt, hoe eerder de afspraak!

@theepoes: wat toevallig, allebei etentje met supervriendinnen en allebei de vraag of we al bezig zijn haha. En ik denk dat ze me inderdaad wel vergeven En ik wil dit keer echt dat niemand het weet (behalve mijn collega en zus dan) De vorige keer wist iedereen dat we wel bezig waren, nu wil ik het anders.

Ik voel mijn eisprong niet hoor, ergens tussen zondag en vrijdag zou hij moeten zijn, maar ik doe het maar om de dag (al vanaf vrijdag) om zeker te zijn.
@ Theepoes, wil eigenlijk nog niet aan de ovu-testen ben de vorige keer in de 1e ronde zwanger geraakt... dus wil mezelf nog wat tijd gunnen.... misschien heeft dit toch wel met ontpillen te maken... ga nog een ronde afwachten!
quote:goofy1980 schreef op 27 februari 2012 @ 21:38:

Soms heb ik het idee dat ik er alleen mee bezig ben, hij zegt ook dat ik er niet te veel mee bezig moet zijn, wel mee bezig zijn maar niet te veel. Hoe doe ik dat dan? Ik kan dat niet hoor.

Klinkt heel herkenbaar. En eigenlijk ook niet zo heel gek.. onze mannen zijn niet gestopt met de pil/nuvaring/etc. en voelen geen veranderingen in hun lichaam. Wij wel. En we zijn er ook op gefocust, omdat alles in ONS lichaam zal gebeuren. Maar.. jammer is het wel.

@Sanne he wat een naar nieuws weer.. heeft zij wel collega's waar ze het goed mee kan vinden? (Jou bijvoorbeeld)

@theepoes nee ik ga 6 maart niet (nog een keer) staken. Ik sta wel 100% achter de staking hoor, maar na de leerlingenstaking van december en de staking van een paar weken geleden loop ik al achter op schema.. En jij, ga jij staken?

@Lauren wat een leuke manier om het ze te vertellen! En lekker ook wel denk ik, dat je het ze verteld hebt. Nu kan je tenminste met je moeder kletsen over al je onzekerheden, pijntjes, etc. en ook over hoe het is om moeder te worden (of je dat nou gaat doen of niet, het kan!). Want wow.. je wordt moeder!!! :D

@Kena balen van je ongesteldheid... Kan het niet stiekem een innestelingsbloeding zijn..? (omdat je wel je eisprong gevoeld hebt) En over de opmerking van je man: ik snap dat je daar weinig mee kan, en je er ook niet echt vrolijk van wordt.

Toen ik ongesteld werd, reageerde mijn man net zo nuchter als die van jullie. Maar inmiddels zitten we in de volgende ronde en gaat er geen dag voorbij dat hij niet vraagt of ik al een kindje aan het maken ben. Hij snapt duidelijk niet hoe het werkt met de cyclus van een vrouw (en wil het geloof ik ook niet weten) maar het is wel lief wat hij zegt..

@lamelle veel plezier op vakantie, en hopelijk kom je terug met goed nieuws!!

@zus hihi. Wat heb je allemaal uitgespookt bij de V&D??
excuses voor het lange bericht...
Hallo dames,

Goh ik heb al een tijdje niet meer op dit forum gekeken en heb om eerlijk te zijn niet alles gelezen van de laatste 2 weken.

@ Lauren... gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Ik heb ook last van buikkrampen hoor. Ik ben morgen 6 weken zwanger en zie mijn onderbuik nu al iets boller worden. Het voelt ook heel hard aan haha. Ik was vooral de 1e week dat ik het wist heel onzeker. "gaat alles wel goed? straks begint het hartje niet te kloppen en ontwikkelt onze baby zich niet goed?" Maar nu ik mijn buik al iets zie vormen wordt ik helemaal blij en voelt het echt .

Ik heb het vorige week aan mijn ouders vertelt. Ze waren heeeel erg blij. Mijn vader had het al gelijk over een nieuwe fiets voor een kinderzitje zodat hij straks lekker met de kleine kan gaan fietsen. Hij wil voor straks wel 1 dag oppassen in de week. Ze bellen nu ook bijna iedere dag om te weten hoe het gaat. Het is ook heel bijzonder voor hun. Het is hun eerste kleinkind. Ze kunnen niet wachten om het de familie te vertellen. Mijn broer, zus en de familie van mijn man weten het nog niet. Hiermee willen we wachten tot de echo is geweest. Mijn man wil eerst weten of alles goed is. Maar ik wou het zoooo graag aan mijn ouders vertellen! 28 maart hebben we de echo. Dan ben ik precies 10 weken zwanger .
Hee Porky! Gezellig om je weer te zien! Leuk hoe je het je ouders verteld hebt! Opa gelijk enthousiast over een kinderzitje, haha, leuk!

@nimnim: ja, ik ga wel staken! Niet dat de bezuinigen daardoor niet doorgaan, maar ik vind dat ik het wel kan proberen (samen met alle andere stakers!).. Als er zoveel mensen tegen de bezuinigingen zijn, zullen ze dat toch op z'n minst anders kunnen doen... Daar hoop ik op. Want dat er bezuinigd moet worden is wel duidelijk (alleen de manier waarop....).

Als je al een aantal keren gestaakt hebt, snap ik dat je het nu niet weer gaat doen.. Die uren moeten toch ook weer ingehaald worden...

@haken: leuk dat er meer suffe hakers zijn! Hihi!
@kena innestelingsbloed zou het ook kunnen zijn... Ik heb wel eens gelezen dat dat wel aardig wat kan zijn... Maar als het echt al 2 dagen duurt lijkt dat mij niet..

@goofy de verloskundige waar ik heen wil een een bekende van de familie dus ik wil haar graag spreken, maar ze is nu op vakantie! En op de site staat dat je vanaf 6 weken een afspraak kan maken. Vandaar dat ik nog even wacht...

@mannen het is inderaad wel logisch dat mannen er anders mee bezig zijn dan wij. Het staat toch wat verder van ze af denk ik... Het wordt voor hun pas echt als ze iets gezien of gevoeld hebben denk ik... Ik moet zeggen dat mijn vriend wel net een vrouw lijkt... Hij is van alles op de hoogte en is ook heel betrokken. Soms een beetje te... (ik werd nogal boos toen hij vroeg hoe het met mijn ontlasting ging... even vermeld dat het nog steeds mijn lichaam is en dat ik zelf wel meld hoe het er mee staat als ik daar behoefte aan heb, hormonen denk ik...)

Ik ben nu inderdaad aan het nagenieten van gisteravond! Het is fijn om dit met je ouders te kunnen delen! Ik was toch stiekem bang dat mijn moeder me te jong vond en het maar dom vond dat ik dit gedaan heb, maar dat was absoluut niet zo! Ze was heel trots en zei dat ze wel wist dat ik heel verantwoorderlijk was en dat we hier echt wel overna hebben gedacht etc.. Een hele opluchting voor mij!
@porky wat leuk dat jij het ook al aan je ouders verteld hebt! Leuk ook hoe ze reageren!
@kena: begrijpelijk dat je nog even wacht met ovulatietesten... Ik hoop nu voor je op een duidelijke cyclus (en duidelijke eispeong weer!)
Morning!

Ik was pas van plan woensdag weer te reageren, maar ja, zit op mijn werk en kon het even niet laten!

Heb geen tijd om uitgebreid te reageren...

Morgen echo, super spannend, gelukkig kan ik rest van de dag op mijn werk heerlijk suf data invoeren en beetje kletsen met de kids (pubers ;)) hier!

Thuis heeft manlief viva geblokkeerd, hahaha, zodat ik niet ook thuis nog hele avonden op de bank met mijn smartphone de viva site check en mezelf nog gekker maak...

Dat ik 8 uur per dag op mijn werk de viva site kan checken was hij vast vergeten... ;)

Fijne dag allemaal en ik hoop morgen langs te komen met een kloppend hartje!

Greets,

Calimero!
@lauren: als je naar de bekende wilt die op vakantie is, zou ik ook wel wachten ja.

@calimero: mijn man weet niet dat ik op forum (of hij doet alsof haha)
Heeft je man het Viva-forum geblokt thuis?? Haha, echt te grappig! Veel plezier morgen!

@Porky: leuk om weer van je te horen! En wat reageren je ouders enthousiast, leuk ook dat ze nu al zeggen dat ze willen oppassen.

@Lauren: grappig maar ook fijn dat je man zo betrokken is, en best op een vrouwelijke manier. De dag dat mijn man naar mijn stoelgang vraagt, zal denk ik nooit komen, haha.

@verliefdenzonzeker: hier is inderdaad het broekloeren begonnen!De envelop ligt echt voor me op tafel te branden..
@ Nimnim en Lauren, toen ik eergisteren een klein beetje bloedverlies had, dacht ik stiekem ook aan een innestellingsbloeding. Maar gisteren heeft het bloeden echt doorgezet en ik menstrueer nu gewoon... dus dat is het helaas niet!

@ Porky, wat leuk dat je het verteld hebt aan je ouders en wat een enthousiaste reacties! Leuk dat je er weer bent!

Zo heb net lekker caketjes gebakken, heel fout maar heb er gewoon even zin in!

We gaan het weekend van 16 maart een weekendje skieen... vind het nu wel heel lastig wat ik zal gaan doen. Had namelijk verwacht dat ik pas over een week op zijn vroegt ongesteld zou zijn/ of zwanger. Als ik die zekerheid had gehad, had ik afhankelijk daarvan besloten wel/ niet te skien en wel/ niet te drinken.... nu heb ik dus twijfels... ik zit dan rond of net na mijn vruchtbare periode... heb dus totaal geen zekerheid.. zucht!

Wat zouden jullie doen????
@Kena Lastig hoor.. Ik zou denk ik lekker gaan skiën, en niet drinken. Nou mis ik de alcohol niet zo erg, dus dat is misschien makkelijk praten. Als je wel erg graag een wijntje wil, zou ik het houden bij 1 wijntje. Weinig alcohol, glaasje water ernaast..

Het is me niet helemaal duidelijk vanaf wanneer en in welke mate alcohol schadelijk is voor je beebje. Ik heb gelezen dat het schadelijk is vanaf het moment van bevruchting, maar ook dat het geen kwaad kan als je de eerste weken af en toe een wijntje drinkt. Beetje vaag dus..

@lamelle *duim duim duim*

@Porky leuk je weer te zien! En wat een leuke reactie kreeg je :-) Geniet ervan!

Alcohol heeft in ieder geval een negatieve invloed op de kwaliteit van het sperma, dus als je in je vruchtbare periode zit zou ik sowieso je man vragen om niet teveel te drinken..
Ik heb het de dokter gevraagd (toen ik daar toevallig toch was)

Alcohol (en dat geldt ook voor rood vlees) is de eerste 4 weken niet schadelijk voor het kindje, er is namelijk nog geen bloedband, maar het is niet bevordelijk voor de bevruchting.
Hey dames,

Dat is voor mij effe lang geleden. Moest ook flink bijlezen zeg.

@ Lauren en Porky Proficiat met dit leuke nieuws!

@ Kena, das een lastige keuze. Ik drink ook zelden/nooit. Maar als je ineens niet drinkt valt het natuurlijk wel op.

En helaas ongesteld, vervelend zeg.....

@ Calimero, fijn zeg morgen al een echo. Ik mag pas 20 maart, ben dan 10,5 week zwanger, duurt echt nog zooooooooooooooooo lang....

@ ninnim en theepoes, ik ga niet staken, dinsdag is namelijk mijn vrije dag. En ik trek het nu ik zwanger ben niet om een ectra dag bezig te zijn met werken. Ik ben wel helmaal VOOR het staken, dus super tof als jullie wel gaan.

@ mannen, mijn vriend was toen we net bezig waren er ook niet zoveel mee bezig, ook nu ik me regelmatig zorgen maak snapt hij dit niet. Het gaat toch goed zegt ie dan. Het gebeurt ook inderdaad allemaal in ons lijf, ontpillen, ovulatie, menstruatie en het zwanger zijn. Zij weten ook niet wat ze moeten voelen.

Even over mezelf. Ik voel me goed. Wel snel moe. Heb pijnlijke en gespannen borsten. Ben nu 7,5 week zwanger, pas over 3 weken een echt. Het duurt echt zo lang.

Fijne dag allemaal!
Heej allemaal,

Wat is er veel bijgeschreven!

@ Lauren, ten eerste van harte gefeliciteerd voor jou!!! Hoeveel zwangere dames hebben we nou in ons topic? Geniet er van! Leuk je eerste post. Paste niet eens in mijn scherm, hihi.

@ Vica, ook leuk om van jou te horen! Fijn dat het goed met je gaat!

@ Calimero, wat spannend! Morgen al je echo. Het duurde nog zo lang, maar nu is het bijna zover. Gaan jullie saampjes?

Ik heb zelf gisteren mijn eisprong gehad denk ik. Dan is mijn cyclus al een stuk korter als de vorige keer. Zou mooi zijn. Ongeveer 30 dagen.

@ mannen, ik vind het lastigste om mijn man subtiel duidelijk te maken wanneer we toch wel moeten gaan klussen willen we onze kansen benutten. Gisteren kwam hij uit het werk en aangezien ik mijn eisprong voelde wilde ik natuurlijk meteen naar boven. Jammer dat ie wat te vroeg thuis kwam, want ik wilde lekker gaan douchen enzo voor dat hij er was, maar hij kwam al thuis toen ik de overschotel aan het klaarmaken was.

Zo, zegt ie, ik ga eerst even aan school werken. (hij gaat twee avonden in de week naar school) Dus ik zeg; ik had andere plannen (knipoog). Ja helaas dan zegt ie, eerst dit anders kak ik in en komt er niets meer van... Ja hoe meld ik dan zonder het plat te laten klinken dat het over een paar uur geen zin meer heeft... Hihi... Wil ook niet over komen of ik het alleen voor een baby doe, maar als ik zo duidelijk mijn eisprong kan voelen, wil ik de kans wel benutten haha. Toen ik dat zei werd ie een beetje boos, maar dat was meer op zijn baas zei die, omdat die hem zoveel laat werken dat hij kapot is als ie thuis komt.

Maar ik ben als nog gaan douchen, meer omdat mijn emoties een beetje op speelden, haha. Lekker ff gejankt. En toen kwam ik onder de douche vandaan, was hij klaar met school en hebben we alsnog de kans benut. Hihi... Soms ben ik ook een echte vrouw. Had niet verwacht dat ik er al zo mee bezig zou zijn bij de tweede poging. Kan niet denken van, ach, volgende maand beter.

Zo, dat lucht op! En nu twee weken lang duimen!!!
Verder ben ik vandaag lekker vrij. Net gesport. Woensdag en vrijdag werken en verder vrij. Donderdag de boel even aan kant maken en verder vollop genieten van mijn vrije tijd.

Heb chicken tonight in huis, maar heb ook wel erg veel zin om te gaan wokken vanavond. Even kijken hoe moe manlief is als ie zo thuis komt. We zouden eerst visite krijgen, maar dat gaat niet door. Lekker quality time met zijn tweetjes dus. Dat vind ik ook niet erg.

Ik vertelde net nog tegen mijn stiefmoeder (die weet dat we aan het proberen zijn) dat ik met sporten niet meer los durf te gaan. Ben zo bang dat er iets aan het groeien kan zijn en dat ik het dan verpest. Maar we hebben het er hier op het forum al eerder over gehad, en ik weet dat dat tussen mijn oren zit. Haha...

Komende zaterdag heb ik lekker een meiden dag met drie vriendinnen. Eerst lekker de stad in. Lunchen en samen boodschappen doen. Dan 's avonds samen koken en lekker filmpjes kijken. Super veel zin in.

Dames! Tot snel! Fijne avond!
@bollesmurf, nog maar 2 weken, dat valt toch weer mee. Maar soms kruipt de tijd in je cyclus he. Mijn vriend wil eigenlijk altijd wel en zeker nu ivm baby dus dat is geen probleem. We hebben alleen wel een vervelende ruzie gehad gister maar dat ging over wat anders. Ben er wel somber van Bah. Dat moeten we nu juist niet hebben!

@ Kena, als je je niet teveel drinkt dan is het volgens mij net na de bevruchting niet erg om alcohol te drinken, inderdaad omdat er nog geen bloedband is.

@ zwangeren onder ons: leuk dat jullie zo enthousiast zijn. Hopelijk brengt de echo jullie een mooi en ontroerend moment en wat meer zekerheid.

@ ongestelden: jammer hee maar kop op. We zijn nog maar net gestart.

xxx
@bollesmurf en drzttrtje: wat vervelend dat jullie ruzie hadden/een boze man hadden.. dat is altijd heel vervelend! Bollesmurf jouw situatie was inderdaad wel lastig.. kan helaas geen goede tip geven, ik vrees dat het hier hetzelfde zou zijn gegaan. En ook dat douchen als het je allemaal ff teveel wordt herken ik..

Het klinkt misschien stom, maar ik vind het heel fijn om jullie verhalen te lezen, ook de verhalen over minder leuke dingen. we herkennen zoveel dingen van elkaar. Veel meer dan alleen de kinderwens. De ruzies, de moeilijke situaties, de onzekerheden op allerlei gebieden, de pijntjes, verdrietjes, blijdschap, hoop, etc... het maakt het voor mij wat makkelijker om deze dingen in mijn eigen leven te relativeren, omdat ik weet dat ik niet de enige ben
Nimnim, ik heb bijna hetzelfde als wat jij had... 2 dagen ongesteld, 3e dag wat bruinige afscheiding, 4e dag niks en nu weer kleine beetjes bruine afscheiding. Wat moet ik daar nu weer van denken...?
@theepoes ehm.. tsja.. geen idee :-) ik hou het op ontpillen!! heb je ook nog steeds krampen/krampjes?
Wat zou het makkelijk zijn als we een arts in ons midden zouden hebben nu, die meer weet over ontpillen en zwangerschap..

(wie is ook alweer de arts hier? Je bent geen gynaecoloog toch, als ik het me goed herinner?)
Calimero is toch de dokter onder ons???

Bedankt voor jullie tips! Ik ga inderdaad zoiezo maar skien.

Wat betreft de alcohol, ik drink ook weinig alcohol, ik vind een wijntje op zijn tijd wel lekker.

Nu is het zo dat ik bijna altijd de BOB ben en als onze dochter erbij is drink ik uit principe niks. Heel overdreven misschien maar het voelt niet goed, om alcohol te drinken als ik de verantwoording voor haar heb. Omdat ik weinig drink, kan 1 wijntje al invloed hebben op mij!

Nu gaan we met het werk van mijn man naar Duitsland en onze dochter blijft bij mijn schoonouders. Ik heb nu dus de gelegenheid om zorgeloos een drankje te drinken.

Maar ik weet ook van mijzelf, stel ik raak deze maand zwanger en ik drink wat en ons kindje blijkt later een afwijking te hebben dat ik mij altijd zal blijven afvragen of ik dat had kunnen voorkomen....

Pfff, piekeraar ben ik he?! Eigenlijk geef ik het antwoord om mijn eerder gestelde vraag al... maar goed was benieuwd hoe jullie erin stonden!!!

Heb de p tracker voor mijn smartphone geinstalleerd! Echt een genig ding... hield veel dingen van mijn cyclus via mijn agenda bij, maar dit is super handig. Berekent vruchtbare dagen en je kan er heel veel info in kwijt!
@ Nimnim, ik vind ook erg prettig om alle verhalen van jullie te lezen, heel bijzonder om zo vrij over intieme dingen te kunnen praten!

@ Theepoes, mijn menstruatie is ook wat anders als tijdens pilgebruik, had ook 1 of 2 dagen niks en daarna wel weer wat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven