Stoppen met moeders voor moeders

30-05-2014 19:45 102 berichten
Ik doe nu al een aantal weken mee met moeders voor moeders en ik weet niet of sommigen dit herkennen maar ik vind het echt heel erg irritant om elke keer maar in een kannetje te plassen vooral omdat ik dat gewoon niet kan. Ik plas overal behalve in het kannetje en 5 keer per dag mijn kleding wisselen wordt ik al helemaal zat.

Nu wil ik er dus mee ophouden maar kan dat wel gewoon? Worden ze dan niet kwaad op je? Ik maak mij daar echt helemaal druk om.
Het is ook geen gerucht hoor, het is de waarheid. dat vertelde de mevrouw die hier kwam ook al.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oom zei dat het gebruikt wordt om paarden zwanger te maken. Er is een tijd bijna een tekort geweest, jaar of twee, drie geleden.
Hmm apart, ik ben aardig thuis in de paardenwereld maar dat heb ik echt nog nooit gehoord.
Als ze al genoeg hebben voor de medicijnen en aan de rest big bucks verdienen, mooi niet dat ik dan meedoe. Deed ik toch al niet bij de eerste, maar ga het nu ook bij de tweede zeker niet doen!
quote:Annapalona schreef op 30 mei 2014 @ 20:21:

[...]

Dat gerucht heb ik toen ergens op tv gezien, ze krijgen meer dan ze nodig hebben voor de moeders zeg maar, de rest word duur verkocht en in je gezichtscreme gestopt.

Dat is volgens mij geen gerucht, maar allang erkend. Er was hier jaren terug ook een rel over de editorial van de viva-adjunct die kilo's was afgevallen met een crashdieet waarvoor ze ook pillen slikte waar diezelfde urine volgens mij in werd verwerkt.

Dus mwoah, zou me sowieso al niet schuldig voelen - het is vrijwillig, je doet wat je kan - maar daardoor nog wel ietsje minder.
De zorg van vrouwen die alleen door de medische molen kinderen kunnen krijgen maakte dat ik wél verzamelde.

Er was ook ruis dat je er zo leuk mee af kon vallen.

Stel nou dat ik mee heb geholpen om 1 vrouw zwanger te krijgen, dan is dat toch heel mooi?

De rest heb ik wel gehoord en onthouden, maar belette me niet om mee te doen.
quote:kiki1987 schreef op 30 mei 2014 @ 20:15:

[...]

Ja dat vind ik ook wel heel erg raar hoor maar ik verwacht eigenlijk zo'n telefoontje ook wel. Ik moet dan wel vaker plassen nu maar als het een halve fles per dag is dan is het al erg veel.

Ik was echt heel boos. Op dat moment zwaar overdonderd. Maar op een later tijdstip teruggebeld en mijn ongenoegen geuit. Dat ik van mening was dat ze blij mochten zijn met elke druppel die ze binnenkregen.

Dat was de dame met me eens. Ze zou er werk van maken.

Of ze dat gedaan heeft??
Volgens mij is er nog steeds vaak een tekort van pregnyl (het middel dat van de urine wordt gemaakt). De farmaceut zal er vast aan verdienen maar kan me niet voorstellen dat het veel meer is dan aan het alternatief. Het alternatief is nl 1,5x zo duur als de pregnyl. Tenminste het alternatief dat ik eens heb gehad ivm leveringsproblemen door tekort aan pregnyl.

Maar stoppen als het niet lukt en wat een rare informatrices zijn er. Die bij mij kwam was heel nuchter en gaf gewoon aan dat je kon inleveren wat lukte.
Boos zullen ze niet zijn. Ik persoonlijk vind het wel echt zonde.

Ik heb alle weken dat het kon netjes urine verzameld. Ik ving alleen de avond, nacht en ochtendurine op. Ving die op door in een gietertje te plassen en dan over te schudden. Nooit knoeierijen.

Ik ging compleet over mijn nek van de geur van het spul dat in de kannen zit. En iedere keer een kan opendraaien en die geur die me tegemoetkwam. Walgelijk. Mijn neus werkte in die tijd nog beter. Maar ik wilde persé doorzetten voor het goede doel. Alle flessen vol en zou het zo weer doen!
Ik vond het op het laatst ook best vervelend, maar heb het wel volgemaakt. Zo'n opgave is het nou ook weer niet. Gewoon kannetje in de wc zetten en dan overgieten. Ik deed het alleen thuis en de stank vond ik ook wel meevallen. Je hoeft er toch niet constant aan te ruiken? En plassen moet je toch.
Ik voel me nu toch wel een beetje dom. Ik hield het kannetje altijd in een hele onhandige positie vast. Ik zat dan min of meer scheef, met m'n arm zo ver mogelijk onder me. Ik vind het allemaal zo onhandig. Ik had het kannetje inderdaad ook gewoon in de pot kunnen zetten lees ik nu...... Als ik dat geweten had/ bedacht had, dan was ik wel langer doorgegaan. Ik ben ook eerder gestopt.
Dat is dus echt niet waar, alle urine wordt gebruikt om Pregnyl van te maken waar minder vruchtbare vrouwen erg blij mee zijn. Als je het niet wil of andere smoesjes hebt laat het dan gewoon maar ga geen onzin op Viva zetten om je eigen straatje schoon te vegen. Het is vrijwillig!
Ignorance is bliss
Ik plaste in het midden van de badkamer op het gietertje. Hadden boven geen wc. Dus over capriolen uithalen gesproken. En toch..... Geen druppel gemorst. Voor het goede doel
quote:flute schreef op 30 mei 2014 @ 21:28:

Dat is dus echt niet waar, alle urine wordt gebruikt om Pregnyl van te maken waar minder vruchtbare vrouwen erg blij mee zijn. Als je het niet wil of andere smoesjes hebt laat het dan gewoon maar ga geen onzin op Viva zetten om je eigen straatje schoon te vegen. Het is vrijwillig!Onzin?? het staat zelfs in een informatie foldertje wat ik heb gekregen. Dat een deel van de urine voor hele andere dingen wordt gebruikt en dat MvM zich daar niet mee inlaat dus onzin is het echt niet.
quote:flute schreef op 30 mei 2014 @ 21:28:

Dat is dus echt niet waar, alle urine wordt gebruikt om Pregnyl van te maken waar minder vruchtbare vrouwen erg blij mee zijn. Als je het niet wil of andere smoesjes hebt laat het dan gewoon maar ga geen onzin op Viva zetten om je eigen straatje schoon te vegen. Het is vrijwillig!

Niet altijd zo geweest, van Wikipedia:

Moeders voor Moeders kwam in 1985 in opspraak toen Stichting Lekker Dier onthulde dat verreweg de meeste urine die werd ingezameld, werd gebruikt voor het hormoonpreparaat PG600, dat in de varkenshouderij wordt gebruikt om zeugen sneller 'berig' te maken.[3] Naar aanleiding daarvan kondigde het verantwoordelijke Organon (tegenwoordig onderdeel van MSD) aan de urine alleen nog voor humane doeleinden te gebruiken. In mei 2013 onthulde de Volkskrant echter dat de winning van urine voor PG600 dóórging, maar nu in Brazilië.[4]
Hier staat ook dat het echt niet alleen wordt gebruikt voor Pregnyl

http://www.moedersvoormoe ... igenlijk-gebruik-hcg.html
Verander jij van mening wanneer je weet dat je met je urine 1 stel gelukkig hebt kunnen maken?

Of blijf je zoeken naar bevestiging van je smoezen?
quote:hartenvier schreef op 30 mei 2014 @ 19:59:

Nyc, vond jij die geur dan niet vies?Jawel, maar mijn vrouw was al zo misselijk door de zwangerschap, ik nam het graag even op me om dat voor haar te doen. Zo gelukkig als we waren dat we een kindje kregen, wilden we hierin graag wat voor andere moeders doen.
Uit de urine wordt de hcg gehaald en hetgene over blijft wordt voor andere doeleinden gebruikt. Zo wordt het geloof ik voor mest gebruikt maar dus wel nadat de hcg er uit gehaald is.

Het blijft een goed doel, ik ben blij met alle vrouwen die wel mee hebben kunnen doen. Ik heb het middel in totaal 7x nodig gehad en nu hoog zwanger
Mijn smoezen? ik vind het gewoon zwaar irritant om elke keer in een kannetje te piesen en niet op de WC. het oneigelijke gebruik maak ik mij niet zo druk om dat is mij al uitgelegd toen de mevrouw hier thuis kwam.

Ik vind het gewoon niet fijn en daarom wil ik stoppen.
Vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen vinden dat ook zwaar irritant....
Op schuldgevoel proberen in te praten werkt bij mij helaas niet.
Dat probeer ik niet, ik snap gewoon niet dat je het niet voor een ander kunt opbrengen om nog even door te gaan. Het hoeft maar t/m week 16
Ik vind je nogal gemakzuchtig en ik-gericht overkomen. Moet je vooral lekker zelf weten natuurlijk. Een ander helpen, maar niet als het te veel moeite kost.

Ik doe het nu drie weken, moet er nog vier. En ja soms heb ik er de balen van. Vandaag veel stress, dus even een dag pauze.

Maar morgen weer verder. Ondanks dat ik misselijk wordt van de lucht, ondanks het onhandige gekloot.

Dat weegt voor mij een stuk lichter dan de ongewenste kinderloosheid van een ander.
Ach, je hebt geen reden nodig hoor.

Wat je tot nu toe hebt gedaan is toch al heel mooi? Er zijn zat zwangere vrouwen die helemaal niet meedoen.

Ik heb het bij zwangerschap 1 gedaan, bij 2 mocht ik niet meer ivm de bloedtransfusie die ik bij mijn eerste bevalling kreeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven