Striemen down under?!

09-11-2016 13:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 34 weken zwanger, tot nu toe vrijwel geen striemen op mijn buik op een paar rode stipjes na.

Nu heb ik het gisteren eindelijk voor elkaar gekregen om me te scheren en mijn vagina zit onder de striemen, echt flinke rode jeukende striemen.

Striemen op mijn buik kan ik begrijpen, maar hoezo op mijn vagina? Tijdens de bevalling kan ik ook nog begrijpen, maar tijdens de zwangerschap..

Zijn er andere die dit hebben? Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoe dit komt.

Ik heb zelf namelijk het idee dat de regio down under gewoon nog hetzelfde formaat is.
Heb je geen spataders op je schaamlippen?
Nee, geen spataders. Het zijn echte diepe rode striemen, kan ze ook goed voelen.

Het zit ook niet op mijn schaamlippen maar echt op het stuk wat je scheert zeg maar. De "driehoek bikini zone".
Dat heet niet je vagina, maar je venusheuvel. En het hele uitwendige gebied heet je vulva. Je vagina is alleen het inwendige gedeelte tot je baarmoedermond.

Dat praat wat makkelijker.
Kunnen ook spataderen zijn idd.

En striemen. Tja. Ik heb op mijn buik 2 streepjes bij mijn navel en een grote op de binnenkant van mijn linkerbeen .

Bij mijn 1e zwangerschap niks nada . Bij de 2e verscheen ineens die op mijn been echt 8-9cm rood en inmiddels witte streep.

Was ook maar 6kg aangekomen, heb geen idee hoe die er kwam.

Wel knap dat je je nog geschoren hebt met 34 weken :D
Not my circus, not my monkeys
Ik heb ze ook hoor daar beneden. Als ik me scheer zie je die strepen lopen,... verder heb ik ze ook op mijn buik bovenbenen en zelfs wat bij mijn billen!

Ach ja ik leef nog steeds.. en ik durf ook nog steeds naar de sauna...

Wij zijn vast niet de enige
Dat ik striemen heb vind ik niet zo'n ramp, al heb ik ze natuurlijk liever niet.

Ze zitten er nu toch al dus niets meer aan te doen, ik ben alleen erg benieuwd hoe ze daar terecht komen.

Ik kan me niet voorstellen dat mijn vagina / venusheuvel gegroeid zijn.
Ook de huid op je venusheuvel komt onder spanning te staan bij een groeiende buik, dus ook daar kan het bindweefsel scheuren.
Nee snap ik. Maar ze zijn er soms ineens. Toch ook omdat je lijf aan het veranderen is.

mijn striemen zijn overigens niet rood gebleven. Beetje wit/lichte huidskleurachtig.

Maar echt het precieze waarom weet ik ook niet.
Not my circus, not my monkeys
Ja die wordt ook 'dikker' tijdens je zwangerschap. Iig veranderd hij wel. Ik heb flink pijn gehad in mn schaambot.

Ik kreeg striae rond week 35 rechts onder op mn buik. En ze waren na de bevalling weer net zo snel weg als dat ze er zaten. Erg vaag maar mij hoor je niet klagen.

Afwachten dus.

Of je vriend / man wijsmaken dat t met een massage wel minder kan worden
Been there, done that, got the T-shirt.
Tsja bij mij zitten ze wel wat hoger maar heb er wel echt heel veel. Bij de eerste max 8 kilo aangekomen en veel striemen. Bij de tweede max7 kilo en toch weer extra striemen. Tis niet anders
Ik wil je niet bang maken maar ik had het ook en heb nu een iets wat hangende schaamheuvel. Ziet er niet uit. Vel is niet meer strak door de striemen. Veel aangekomen was ik niet.
Oh, ik heb ze ook op mijn venusheuvel ja, dus dat kan prima natuurlijk. Richting liezen maar ook bovenop. Ik heb nu ook overal in die regio slappe huid, helaas.
Ik heb het ook. Alleen heel laag op mn buik en op de schaamhaarregio. Wanneer, waar en hoe erg is gewoon totaal onvoorspelbaar.. bij mn eerste zwangerschap kreeg ik ineens na 40wkn toch nog striae. Bij nr 2 zou je denken dat je lichaam wel wat rek gewend is.. maar neen..
quote:youcantsitwithus schreef op 09 november 2016 @ 14:11:

Ik kan me niet voorstellen dat mijn vagina / venusheuvel gegroeid zijn.Dat gebeurt dus wel. Ik wist dat ook niet maar als je in vet aankomt kom je dus ook daar aan. Nooit geweten haha.
Ik had na mijn zwangerschap (keizersnede) ook een hele tijd een hele dikke poes venusheuvel. Dat is allemaal weer bijgetrokken en ziet er nu weer normaal uit. Ik was 30 kilo aangekomen dus dat zal er weldegelijk mee te maken hebben gehad.
Ik heb striemen in mijn zij overgehouden aan mijn zwangerschap.
Ik heb dit ook (lichtjes). Gewoon wat haar laten groeien en niemand die het nog ziet !
Foto?

Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik heb overigens ook striae op mijn buik, zij, heupen, billen, borsten en knieholtes. Voornamelijk vd puberteit overgehouden. Het valt niet (erg) op en ik zit er vrijwel niet mee
quote:Asinum schreef op 09 november 2016 @ 14:59:

Ik had na mijn zwangerschap (keizersnede) ook een hele tijd een hele dikke poes venusheuvel. Dat is allemaal weer bijgetrokken en ziet er nu weer normaal uit. Ik was 30 kilo aangekomen dus dat zal er weldegelijk mee te maken hebben gehad.Zelfde hier, incl die 30 kilo.
Ik was niets aangekomen en had tóch een dikke poes venusheuvel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven