Strippen ja of nee...
zaterdag 17 juli 2021 om 17:14
Volgende week vrijdag ben ik 40+3 weken zwanger en heb ik s ochtends de mogelijkheid gestript te worden. Diezelfde middag gaat man naar een feest, waarna hij meteen doorgaat naar zijn werk om een nachtdienst te draaien.
Ik weet niet of ik nu wel of niet voor strippen moet kiezen... aan de ene kant wil ik dit graag omdat het wel de kans vermindert op een eventuele inleiding.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat ondanks het strippen mijn lichaam het onbewust gaat 'tegenhouden' om op gang te komen ivm man's aanwezigheid. Dan zou de poging dus voor niets geweest zijn en nog steeds even grote kans op inleiding.
Nouja, misschien hebben jullie hier ideeen over, blijf nu zelf een beetje in cirkeltjes ronddenken heb ik het idee...
Ik weet niet of ik nu wel of niet voor strippen moet kiezen... aan de ene kant wil ik dit graag omdat het wel de kans vermindert op een eventuele inleiding.
Maar aan de andere kant ben ik bang dat ondanks het strippen mijn lichaam het onbewust gaat 'tegenhouden' om op gang te komen ivm man's aanwezigheid. Dan zou de poging dus voor niets geweest zijn en nog steeds even grote kans op inleiding.
Nouja, misschien hebben jullie hier ideeen over, blijf nu zelf een beetje in cirkeltjes ronddenken heb ik het idee...
zaterdag 17 juli 2021 om 17:20
Ja he dat denk ik dus ook, is dus niet per se een gekke gedachte
Dan ga ik maar kijken vrijdag of ik een volgende afspraak voor begin de week erna kan krijgen om het dan alsnog te doen denk ik..
zaterdag 17 juli 2021 om 17:20
Huh? Dus nu moet je met het eventueel bevallen rekening houden met man's eventuele afwezigheid? Ik volg het geloof ik even niet. Met 40+3 is er maar een prioriteit en dat is gezond en wel je kind op deze wereld zetten. Man zou met deze termijn zelf al niet naar feest en daarna nachtdienst moeten willen.
zaterdag 17 juli 2021 om 17:23
Die nachtdiensten kan hij sowieso niet onderuit. Wel kan hij als de bevalling tijdens een nachtdienst zou beginnen meteen naar huis, dan zou hij er met een uurtje kunnen zijn.Dolfijn911 schreef: ↑17-07-2021 17:20Huh? Dus nu moet je met het eventueel bevallen rekening houden met man's eventuele afwezigheid? Ik volg het geloof ik even niet. Met 40+3 is er maar een prioriteit en dat is gezond en wel je kind op deze wereld zetten. Man zou met deze termijn zelf al niet naar feest en daarna nachtdienst moeten willen.
zaterdag 17 juli 2021 om 17:23
Ik ben ook gestript op een dag dat mijn man de nachtdienst inging. Hij kon iemand bellen als het zou beginnen.
En het begon ook snachts maar ik vond het heerlijk om alleen te zijn. Het was nog niet zo heftig en ik kon in alle rust draaien, naar toilet beetje slapen, weer naar toilet etc. En toen hij om 8 uur thuiskwam kwamen mijn weeën om de 5 minuten
Nadeel was wel dat mijn bevalling lang duurde (tot midden in de nacht) en hij door zijn nachtdienst ook brak was. Hoort er natuurlijk bij maar is wel fijn als 1 van jullie iig nog den beetje fit is.
En het begon ook snachts maar ik vond het heerlijk om alleen te zijn. Het was nog niet zo heftig en ik kon in alle rust draaien, naar toilet beetje slapen, weer naar toilet etc. En toen hij om 8 uur thuiskwam kwamen mijn weeën om de 5 minuten
Nadeel was wel dat mijn bevalling lang duurde (tot midden in de nacht) en hij door zijn nachtdienst ook brak was. Hoort er natuurlijk bij maar is wel fijn als 1 van jullie iig nog den beetje fit is.
zaterdag 17 juli 2021 om 17:24
Beetje raar om het dan maar niet te doen.
De baby kan ook komen op een andere dag en tijdstip wat misschien niet zo goed uitkomt. Wat ga je dan doen ?
Gewoon gaan en je ziet het wel. Als de baby komt is het jammer voor je man zijn feestje. Dan heeft je man een ander feestje te vieren.
De baby kan ook komen op een andere dag en tijdstip wat misschien niet zo goed uitkomt. Wat ga je dan doen ?
Gewoon gaan en je ziet het wel. Als de baby komt is het jammer voor je man zijn feestje. Dan heeft je man een ander feestje te vieren.
Blijf in jezelf geloven !
zaterdag 17 juli 2021 om 17:25
Ik weet dat ik dit ook een punt vond maar achteraf, ja lekker makkelijk praten, begrijp ik niet waar ik me druk over maakte.
Je kunt altijd honderd excuses bedenken waarom niet. En de risico's... stellen niet veel voor het is maar hoe zwaar je het zelf 'tilt'. Maar ik weet het je wil het beste voor je kind.
Als je pot dicht bent dan doet strippen toch niets. Alleen als je lichaam een klein beetje bezig is, het kan een duwtje geven voor versnelling zorgen. Is dat erg? Nee..is dat nodig? Ook niet maar die kans is er wel... schadelijk is het al helemaal niet, je helpt je lichaam misschien een beetje meer niet.
Je kunt altijd honderd excuses bedenken waarom niet. En de risico's... stellen niet veel voor het is maar hoe zwaar je het zelf 'tilt'. Maar ik weet het je wil het beste voor je kind.
Als je pot dicht bent dan doet strippen toch niets. Alleen als je lichaam een klein beetje bezig is, het kan een duwtje geven voor versnelling zorgen. Is dat erg? Nee..is dat nodig? Ook niet maar die kans is er wel... schadelijk is het al helemaal niet, je helpt je lichaam misschien een beetje meer niet.
zaterdag 17 juli 2021 om 17:26
Ik neem aan dat de prioriteit van je man bij jou en de baby ligt. Als het strippen iets doet, gaat hij dus niet naar het feestje en zegt hij werk af. Dat kan hij je van tevoren toezeggen en dan hoef jij niks te blokkeren.
Blijkbaar wil je dat de baby snel geboren wordt, anders hoef je helemaal niet te strippen. Dan zou ik persoonlijk geen rekening houden met een feestje van je man.
Blijkbaar wil je dat de baby snel geboren wordt, anders hoef je helemaal niet te strippen. Dan zou ik persoonlijk geen rekening houden met een feestje van je man.
zaterdag 17 juli 2021 om 17:40
Dan zie ik het probleem niet? Ik zou het gewoon proberen met het strippen en als het niet werkt dan kun je een paar dagen later nog een poging doen. Wie niet waagt wie niet wint.funnyhagel schreef: ↑17-07-2021 17:23Die nachtdiensten kan hij sowieso niet onderuit. Wel kan hij als de bevalling tijdens een nachtdienst zou beginnen meteen naar huis, dan zou hij er met een uurtje kunnen zijn.
Voor mezelf zou het juist niet werken als ik tegen man ga zeggen dat hij niet naar het feest mag, dan zou ik het gevoel krijgen dat het dan moet gebeuren en dat helpt niet.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
zaterdag 17 juli 2021 om 17:48
Persoonlijk zou ik het gewoon doen, als het uberhaupt mogelijk is. Bij mij was het bijvoorbeeld met 40 +3 nog niet mogelijk, 3 dagen later wel en 3 dagen later nog een keer. Pas daarna kwam de bevalling op gang. Achteraf was ik dus blij dat ik de eerste keer ja heb gezegd om een poging te wagen. En stel dat het wel gelijk kan en op gang komt, kan je man altijd terug komen van het feestje of zijn werk (net zoals het geval zou zijn als de bevalling toevallig zonder strippen dan zou beginnen).
zaterdag 17 juli 2021 om 18:27
Het is net hoe jij er in staat...
Als je je zwangerschap nu al zat bent en heel zwaar vindt, dan zou ik zeker voor het strippen gaan! Man bekijkt het maar met zijn feestje. Mijn man mocht echt niet naar een feest tegen mijn uitgerekende datum
Vind je het fijn om het eerste stukje van de bevalling alleen te doen? Of is het je eerste bevalling en heb je nog geen idee? Weeën kunnen na het strippen heel snel komen, maar het kan ook een tijd duren of niet doorzetten. Dat weet je nu nog niet.
Als je je zwangerschap nu al zat bent en heel zwaar vindt, dan zou ik zeker voor het strippen gaan! Man bekijkt het maar met zijn feestje. Mijn man mocht echt niet naar een feest tegen mijn uitgerekende datum
Vind je het fijn om het eerste stukje van de bevalling alleen te doen? Of is het je eerste bevalling en heb je nog geen idee? Weeën kunnen na het strippen heel snel komen, maar het kan ook een tijd duren of niet doorzetten. Dat weet je nu nog niet.
zaterdag 17 juli 2021 om 20:21
Ik zou vooral kijken naar wat jij wil. Je man regelt het wel als hij moet komen.
Wist je dat strippen niet altijd kan trouwens? Bij oudste zou ik met 40+5 gestript worden maar zat zo dicht dat het niet eens kon. Bevalling begon wel zelfde dag. Bij jongste niet gestript en bevalling begon op zelfde termijn
Wist je dat strippen niet altijd kan trouwens? Bij oudste zou ik met 40+5 gestript worden maar zat zo dicht dat het niet eens kon. Bevalling begon wel zelfde dag. Bij jongste niet gestript en bevalling begon op zelfde termijn
zaterdag 17 juli 2021 om 21:06
Iemand vroeg waarom ik het tegen zou houden: ik weet niet of ik dat ga doen, maar kan me voorstellen dat dit onbewust wel gebeurt omdat ik het toch niet helemaal fijn vind s nachts alleen met de kinderen en zonder man. Hij kan er dan wel binnen een uur zijn, maar dan weet ik ook weer dat hij waarschijnlijk daarna heel brak zal zijn omdat hij door dat feest ook niet heeft kunnen voorslapen, en dat vind ik dan ook weer niet zo'n fijne start.
Maar aan de andere kant denk ik ook wel zoals hierboven een aantal ook schreven, dat als ik het echt wil (er is geen noodzaak voor) en dit ook blijkt te kunnen vrijdag, dat er eigenlijk niet per se een reden is om het niet te doen... maar ik ben dus gewoon bang dat mijn gedachtes me tegen gaan houden ofzo.
Andere optie die ik nog bedacht is dat we evt kunnen kijken of de kinderen die avond voor de zekerheid uit logeren kunnen bij 1 vd opa's en oma's.. dan zou ik me al een stuk geruster voelen denk ik
.
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb gelukkig nog haast een week en wie weet wat er voor die tijd gebeurt.
Bedankt voor het delen van jullie ideeen en gedachtes in elk geval!!
Maar aan de andere kant denk ik ook wel zoals hierboven een aantal ook schreven, dat als ik het echt wil (er is geen noodzaak voor) en dit ook blijkt te kunnen vrijdag, dat er eigenlijk niet per se een reden is om het niet te doen... maar ik ben dus gewoon bang dat mijn gedachtes me tegen gaan houden ofzo.
Andere optie die ik nog bedacht is dat we evt kunnen kijken of de kinderen die avond voor de zekerheid uit logeren kunnen bij 1 vd opa's en oma's.. dan zou ik me al een stuk geruster voelen denk ik
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar heb gelukkig nog haast een week en wie weet wat er voor die tijd gebeurt.
Bedankt voor het delen van jullie ideeen en gedachtes in elk geval!!