Te vroeg getest?

29-07-2015 13:25 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve mensen, ik ben nieuw.

Mijn vriend en ik zijn begonnen met onze kinderwens.

Hebben samen al jaren een kinderwens, maar omdat we een klein huisje hadden met 1 slaapkamer waren we nog niet begonnen. Nu zijn we sinds 2 en halve maand verhuisd en hebben besloten het te gaan proberen.

Ik ben 2 juni gestopt met de pil na mijn laatste stopweek.

Ik ben ongesteld geworden op 2 juli, heeft maar 3 dagen geduurd.

Nu zijn we tijdens de ovulatieweek (voor zover die klopte, ben uitgegaan van de eerste dag ongesteldheid) wel flink bezig geweest.

Nu heb ik gisteren een Action test gedaan in de middag met een duidelijk zichtbare streep en vanmiddag weer, met een dikkere streep. Heb ik te vroeg getest, kan het nu nog misgaan? Dit zijn mijn tests van gister en vandaag

Ik weet ook eigenlijk niet wanneer ik weer ongesteld moet worden. Mijn berekeningen zeggen zaterdag 1 augustus, maar weet ik dus niet zeker of dat echt zo is omdat ik nog maar eenmalig 3 dagen ongesteld ben geweest en mijn cycluslengte nog niet weet.

Ik ben nu heel erg onzeker!

Bedankt alvast dat jullie mijn berichtje hebben gelezen.

lieve groetjes Desiree
Het kan altijd hea! Maar volgensmij ben je inderdaad iets te vroeg! Daarnaast is het vrij uitzonderlijk dat iemand meteen zwanger wordt na het stoppen van de pil
ja ik was weer te ongeduldig...! Gewoon niet teveel hopen en over een week nog maar eens proberen. die strepen zijn inderdaad allemaal heel leuk, maar de kans dat het misgaat is natuurlijk aanwezig en dat je gewoon weer ongesteld gaat worden
Als je positief test ben je zwanger en zelfs al test je vóór de dag dat je normaal ongesteld wordt. Proficiat!

Er is natuurlijk altijd een risico dat je een vroeg miskraam hebt en je alsnog ongesteld wordt.

Maar dat risico is er ook als je pas op je NOD test.

Verder is het niet zo uitzonderlijk dat iemand vlak na het stoppen met de pil zwanger wordt. Bij mij heeft het 6 rondes geduurd (en ik was al een jaar gestopt met de pil), maar er zijn genoeg meiden op het forum bij wie het van de eerste keer raak was.
Als jullie het echt zijn op deze foto is het bij deze ook gelijk bij de familie bekend gemaakt

En gefeliciteerd natuurlijk!
Maar je hebt dus twee positieve testen? Het kan natuurlijk altijd mis gaan, maar ik denk wel dat je zwanger bent. Als je uitgaat van 28 dagen vanaf 2 juli zou je 30 juli ongesteld moeten worden. Je cyclus kan ook wat korter zijn geweest deze keer. Test gewoon overeen paar daagjes nog een keer.
quote:Desiree19881 schreef op 29 juli 2015 @ 13:35:

ja ik was weer te ongeduldig...! Gewoon niet teveel hopen en over een week nog maar eens proberen. die strepen zijn inderdaad allemaal heel leuk, maar de kans dat het misgaat is natuurlijk aanwezig en dat je gewoon weer ongesteld gaat worden

De kans dat het misgaat blijft helaas vrij hoog (10 tot 30 %) tot 12 weken.

Ik vond de tijd verschrikkelijk traag vooruit gaan tot mijn 13 weken echo

Eigenlijk mag je er gewoon niet te veel bij stilstaan. Het kan misgaan, maar de kans dat het goed gaat is gelukkig nog altijd veel groter.

EDIT: ik snap eigenlijk zelfs niet waarom je nog eens zou testen. Je hebt twee positieve testen gehad, dat lijkt me toch genoeg bevestiging? Je bent zwanger.
Ohh daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan! maar vind het niet erg om herkenbaar te zijn, ben graag altijd open!

ik wil eigenlijk al wel heel blij zijn, maar ben zo bang dat ik blij wordt gemaakt met niks...
quote:ik wil eigenlijk al wel heel blij zijn, maar ben zo bang dat ik blij wordt gemaakt met niks...

Waarom test je dan zo vroeg??

Kan nog van alles misgaan, maar een streep (mits afgelezen binnen de goede tijd) is een streep.
je bent mega-herkenbaar voor iedereen in jullie omgeving.

maar... een streep is een streep dus waarschijnlijk ben je zwanger!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Wilhelmina_wever schreef op 29 juli 2015 @ 13:40:

Als jullie het echt zijn op deze foto is het bij deze ook gelijk bij de familie bekend gemaakt

En gefeliciteerd natuurlijk!

En niet alleen bij de familie. Ook bij de werkgever, de buurvrouw, oud-klasgenoten etc. etc.

Maar inderdaad TO, volgens mij ben je gewoon zwanger, van harte gefeliciteerd. Vanaf nu is het afwachten.
quote:Desiree19881 schreef op 29 juli 2015 @ 13:44:

Ohh daar had ik nog helemaal niet bij stilgestaan! maar vind het niet erg om herkenbaar te zijn, ben graag altijd open!

En je vriend ook? Heb je gecheckt of hij het ok vindt dat hij met voornaam, leeftijd, woonplaats en foto online staat op een website die bezocht wordt door 1 miljoen mensen per maand?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
ik heb mijn plaatje al even gewijzigd. Hebben jullie toch wel een punt. Ook even gegevens weghalen over mijzelf en waar ik woon enzo? ik ben nog helemaal nieuw met dit soort dingen dus was me er ook niet zo van bewust haha...

Maar het is nu gewoon afwachten hoe het verder gaat. bedankt voor alle reacties!
quote:Desiree19881 schreef op 29 juli 2015 @ 13:55:

ik heb mijn plaatje al even gewijzigd. Hebben jullie toch wel een punt. Ook even gegevens weghalen over mijzelf en waar ik woon enzo? ik ben nog helemaal nieuw met dit soort dingen dus was me er ook niet zo van bewust haha...

Maar het is nu gewoon afwachten hoe het verder gaat. bedankt voor alle reacties!

Ik zou in ieder geval woonplaats en alle gegevens van je vriend weghalen. Je voornaam staat ook in je nick dus dat maakt niet zoveel uit. Leeftijd moet je zelf weten of je dat prettig vind. Goed dat je er snel actie op onderneemt, zwanger willen worden lijkt mij een vrij privacy-gevoelig onderwerp.

Ik hoop voor je dat het doorzet!
Ik testte 8 dagen te vroeg al positief en deze bleef positief. Is nu een meisje van 9 weken oud.

Maar het kan altijd mis gaan he.
Ik teste 4 dagen voor NOD positief, een licht maar onmisbaar streepje.. Nu 13 weken zwanger.

Het kan dus wel.

Je moet er ook rekening mee houden dat het nog mis kan gaan, maar dat kan de hele zwangerschap ook.. Voor nu ben je gewoon zwanger, je hebt een streep. Een streep is zwanger.
quote:borboletas schreef op 29 juli 2015 @ 14:01:

[...]

Ik zou in ieder geval woonplaats en alle gegevens van je vriend weghalen. Je voornaam staat ook in je nick dus dat maakt niet zoveel uit. Leeftijd moet je zelf weten of je dat prettig vind. Goed dat je er snel actie op onderneemt, zwanger willen worden lijkt mij een vrij privacy-gevoelig onderwerp.

Ik hoop voor je dat het doorzet!Haar geboortedatum staat in haar profiel dus leeftijd maakt niet zoveel meer uit
mijn tests
in ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik kan het gewoon nog niet geloven en ben gewoon nog zo bang om er van te genieten.. Ik ga nu gewoon een hele onzekere tijd tegemoet (net als alle andere zwangeren!) Succes jullie allemaal!!!
Meid die testen liegen niet hoor.. Je bent gewoon hartstikke zwanger geen twijfel mogelijk! Die streep knalt gewoon op allebei de tests!
Ik kan je onzekerheid wel heel goed begrijpen hoor. Die eerste weken zijn zoo spannend. Heb het ook zo ervaren. Pas bij de 10 weken echo waarop ik toch echt het hartje zag kloppen met alles erop en eraan, toen kreeg ik vertrouwen. Al denk ik dat ik het de hele zwangerschap spannend blijf vinden.. Jammer want echt genieten is dan moeilijk. Toch probeer ik dat wel hoor. En dat moet jij nu ook gaan doen
Van harte gefeliciteeeeerd. Die testen zeggen heel duidelijk: zwangerrrr
Die testen kunnen niet duidelijker zijn: zwanger!
quote:Desiree19881 schreef op 29 juli 2015 @ 15:57:

mijn tests

Ik twijfel nog

Nee hoor proficiat
Gefeliciteerd. Duidelijke strepen hoor.

Mijn actiontest kon je bijna geen streep zien.

En tja misgaan kan het altijd. Probeer je niet te druk te maken, stress is ook niet goed.

Een hele fijne zwangerschap. Enne als je wat wil klagen: je bent van harte welkom in het zwangerschapsklaagtopic .
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven