te vroeg, op tijd of "te laat geboren?!

29-12-2011 11:24 75 berichten
Ik ben momenteel 32 weken zwanger van ons eerste kindje, al enige tijd heb ik een heel sterk gevoel dat ons kindje vroeger geboren gaat worden dan de uitgerekende datum, ik weet dat dit natuurlijk niets zegt, maar ik ben toch even benieuwd;



Had jij hier tijdens je zwangerschap een "gevoel" over?! en klopte dit gevoel uiteindelijk wel of niet?! Is je kindje dus te vroeg, precies op tijd of "te laat" geboren?!



Zoals gezegd.... gewoon uit nieuwsgierigheid en niet om een conclusie aan te verbinden
Alle reacties Link kopieren
Maar je mag je kindje pas vanaf 24 weken laten begraven?
Nee, dat mag altijd. Maar vanaf 24 weken moet het als overlijden aangegeven worden bij de gemeente en moet het een officiele uitvaart krijgen. :(
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht zeker dat ik eerder zou bevallen, had ook echt een sterk voorgevoel... En uiteindelijk "pas" met 40+4 bevallen

Succes!!
Alle reacties Link kopieren
ik dacht echt dat mijn dochter eerder zou komen, maar ben pas met 40;6 bevallen.
Ik heb bij mijn eerste altijd gezegd dat hij óf veel te vroeg zou komen óf op de uitgerekende datum.



Hij kwam bijna met 32w3d (voortijdige weeen die gelukkig stopten) en hij is uiteindelijk óp de uitgerekende datum geboren.

Dus ja ik mag wel zeggen dat mijn voor gevoel klopte.
Ik had een voorgevoel dat ons kindje te vroeg geboren zou worden. En toen ik vanaf week 36 veel voorweeën had dacht ik dat dat ook uit ging komen. Week 37: Voorweeen, week 38 voorweeen, week 39 rustig, week 40 zo rustig dat ik me afvrog of ik uberhaupt ooit een kindje ging krijgen en met 40+5 is kindje geboren. Bij mij zei het dus helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook een gevoel dat mijn eerste eerder zou komen. Omdat hij aan de flinke kant was, en bovendien was ik ook onzeker over de datum laatste menstruatie. Ik dacht gewoon dat ie eerder 'klaar' zou zijn. Maar hij kwam pas met ruim 41 weken. Wat duurde die laatste weken lang zeg.... Maar ja, ik dacht voor de echo ook dat het een meisje was, maar het was een jongetje. Mijn voorgevoel zegt dus niet zo veel blijkt wel.



Ben nu zwanger van de tweede en ga er voor het gemak maar van uit dat ie wat langer blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
bij de eerste was ik de 22e uitgerekend, ik wist dat ik er overheen zou gaan, dacht dat het de 24e zou worden, hij is de 23e geboren.

bij de tweede was ik op woensdag de 10e uitgerekend maar ik was er heel zeker van dat ze het weekend ervoor zou komen (zij ook tegen mensen in de kerk dat ik er die week erna niet zou zijn omdat ik dan bevallen zou zijn) en op zaterdagochtend de 6e is ze geboren.

bij de derde dacht ik dat ze weer eerder dan de uitgerekende datum zou komen maar kwam ze kwam pas 4 dagen erna.
Oudste met 38,1 week en jongste precies op de 36 weken. Ik had met 36 weken bij beide al 2 cm ontsluiting, dus ik had niet verwacht dat ze lang zouden blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Was bij de eerste overtuigd dat ik vroeg zou bevallen, maar was met 40+3. Met de tweede geen speciaal voorgevoel, behalve dan dat het wel eens snel kon gaan. Was met 39+4.
Alle reacties Link kopieren
Hi Meiden,



Ik had sterk een voorgevoel dat ik eerder zou bevallen

Mijn zoontje is met 35+6 geboren! Gezond en wel en mocht na 2 nachtjes al mee naar huis!
Alle reacties Link kopieren
Ik was er ook van overtuigd dat ik eerder zou bevallen. Uiteindelijk beviel ik met 39en4 dagen. Net voor de uitgerekende datum dus. Wel jammer dat het op 5 december was.
Alle reacties Link kopieren
Eerste kindje is geboren met 41,6. Ik had de hele zwangerschap het idee dat ze in de 39e week zou komen maar helaas.

ook al vanaf week 36 elke nacht voorweeen en in week 37 2 cm ontsluiting. De afspraak voor de inleiding stond al vast, dat was gelukkig niet nodig. (na drie strippogingen ;) )

Tweede kindje is geboren met 41,1. Ditmaal na twee strippogingen.Gehoopt dat hij eerder zou komen, was een grote baby, maar wel na de ud verwacht.. Niet zulke heftige voorweeen als bij de eerste.

Derde kindje kwam met 40,5. Hier na 1 strippoging. En nu al vanuit gegaan dat deze ook later zou komen.

Dus als we dit rijtje mogen geloven en er zou een 4e kindje komen, heb ik kans dat die wel wat meer richting de ud komt

Maar hier komt er geen een meer, drie is genoeg
Ik heb tot 42 weken gehoopt dat ze eerder zouden komen....
Alle reacties Link kopieren
Haha ja eigenlijk had ik best een gevoel dat mijn beide kids er niet uit wilden.

Op het laatste werd dat alleen maar sterker, de een is met 40 weken en 10 dagen geboren, de ander met 40 weken en 11 dagen. Beiden dankzij strippen de bevalling opgewekt, tenminste, zo leek het.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vanaf 6 maanden thuis wegens teveel harde buiken. De angst was dat dit door zou zetten naar weeen. Dus rust houden om een veel te vroege bevalling te voorkomen. We zijn dus een flinke tijd redelijk bang geweest dat ze veel te vroeg zou komen. Gelukkig niet gebeurd.

Toen ik echter 37 weken was, was ik er wel helemaal klaar mee (had ook erg last van mijn buik, pijnlijk etc) en mocht ze van mijn wel komen (dan ben je officieel immers niet meer echt te vroeg, maar is het natuurlijk nog wel voor de uitgerekende datum).



En wat denk je? Dochter trapje met 37+1 dag de vliezen door!

Weeen bleven overigens uit, waarna ik met 37+2 ingeleid ben en dochter (in 5 kwartier na de eerste wee!) geboren is.

Is ook wat, ben je de halve zwangerschap bang voor voortijdige weeen en uiteindelijk moet je ingeleid worden omdat je geen weeen krijgt....



Overigens was ze ondanks haar bijna 3 weken voor de uitgerekende datum gewoon een flinke meid van 8 pond! Ik wil niet weten hoe zwaar ze was geweest als is over de uitgerekende datum heen was gegaan....
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook een hele tijd dat mijn baby vroeg zou komen maar achteraf denk ik dat mijn wens de vader van de gedachte was.... ze is uiteindelijk met 42+3 geboren dus behoorlijk aan de "late" kant.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste was ik ervan overtuigd dat ze pas na 40 weken geboren zou worden. Groot was dan ook mijn schrik toen bij 36+5 weken plotseling mijn vliezen braken. Ik had net een halve week zwangerschapsverlof en had 'de koffer' nog niet eens klaarstaan.



Bij mijn tweede was ik vanaf week 36 al in opperste paraatheid. Er gebeurde alleen helemaal niets... Na 41+4 weken ben ik uiteindelijk ingeleid.



Mijn voorgevoel zat er dus nogal naast...
Alle reacties Link kopieren
@door die van mij komt gewoon te laat hoor. Ik kwam zelf met 41+3 en mijn broer was ook te laat en mijn zus zelfs 43 weken. Ik ga er dus gewoon vanuit dat het bij mij ook zo is. Kan het alleen maar meevallen. Soms fantaseer ik weleens dat de baby eerder komt, maar dan denk: oh nee, ik moet nog zoveel doen, onder andere bij 38+4 naar de tandarts, haha. v
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic Door!

Mijn gevoel wisselde de laatste zes week steeds. Eerst was ik er van overtuigd dat ie eerder zou komen, daarna verdween dat gevoel, vervolgens was ik er opnieuw extreem van overtuigd dat het er rond de kerst echt wel uit zou zijn (komt ook doordat hij al behoorlijk groot wordt geschat en dat ie al een week of 3 vast in de bekkeningang zit) en inmiddels zit ik op 39+5 en wacht ik af... (en word steeds ongeduldiger). Overigens is mijn moeder van de meiden te vroeg bevallen en van de jongens te laat. Mijn zussen hebben allebei dochters en die waren ook allemaal te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij kwam op de dag zelf, terwijl ik zelf altijd en eeuwig te laat ben! En mijn jongste kwam 2 weken te vroeg. Je wilt niet weten hoeveel daarmee gespot is....
Alle reacties Link kopieren
Tijdens mijn zwangerschap (ong. Halverwege) heb ik op een gegeven moment een gevoel gekregen, deze kleine man is ongeduldig en gaat eerder komen! Ik negeerde het wat want wilde de feestdagen eerst achter de rug hebben. Tot m'n controle op 37,2, ik kreeg te horen dat hij nog niet was ingedaald en ineens dacht, dit duurdt nog wel even... 2 dagen later voelde ik me gek, wat zeurderig in mn buik en voelde de baby bijna niet. De dag erna in het ziekenhuis geweest voor een ctg en echo. En ja hoor meneer was ingedaald! Logisch dat je hem dan minder voelt.Toen 2 dagen later de weeen begonnen was ik dan ook niet verbaasd! En op 1e kerstdag is mijn zoon geboren met 38,1. As zaterdag zou ik uitgerekend zijn!
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik daar nooit echt over na gedacht. Ik was toen uitgerekend voor 28 december. Mijn hoop was dus alleen dat hij niet met de feestdagen zou komen maar dan echt de 28ste. Uiteindelijk ben ik op 15 januari (!!) bevallen, dus bijna 3 weken later. Ik zou een dag later ingeleid worden maar dat was dus niet meer nodig. Bij de volgende zwangerschap kon het dus niet anders of dat moest wel eerder zijn. Dat werd uiteindelijk 41,1 en de 3de kwam met 40,4. Het wordt dus steeds korter......maar nog steeds allemaal 'te laat'.
Allemaal een tot twee weken na uitgerekende datum
Ik had wel verwacht dat zoon eerder zou komen (ze komen allemaal te vroeg in mijn familie) en jawel hoor, met 38+6 is hij geboren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven