temperatuur en ovulatietest tegenstrijdig

29-11-2018 23:00 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik en mijn man zijn nu al een tijdje bezig met het krijgen van een kindje.
Als anticonceptie gebruik ik de ladycomp waardoor ik vanaf het allereerste begin al goed zicht heb op mijn temperatuurcurve. Nu ben ik voor het eerst deze maand begonnen met de ovulatietesten van clearblue om te kijken of mijn ovulatie ook daadwerkelijk klopt met wat de ladycomp laat zien. Nu geeft echter de ladycomp aan dat ik de 27e mijn eisprong zou hebben gehad maar de clearblue test gaf gisteren en vandaag pas een smiley. Ik weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet en waar dit aan kan liggen. Mijn temperatuur is namelijk vanaf dag 28 ook omhoog gegaan dus dan zou je denken dat mijn eisprong is geweest. Heeft iemand hier ervaring mee gehad?
Die temperatuurmetingen zijn ontzettend onbetrouwbaar. Ik zou dus vooral uitgaan van de ovulatietest. Of, aangezien jullie het gewoon ‘thuis’ proberen (toch?), maar gewoon op beide dagen een poging wagen :) .
Ovulatietesten zijn betrouwbaarder dan temperaturen.
Zo tegenstrijdig is dit toch niet? Er zit ongeveer een dag verschil in?
Zo tegenstrijdig vind ik het niet. Dat zou zijn bij 10 dagen verschil. Aangezien sperma 2 dagen kan overleven zou je beide data raken als je op 26e en 28e gemeenschap hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven