Tweede bevalling

24-10-2021 23:21 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben over een week uitgerekend en vraag me de laatste paar dagen steeds af of de bevalling al gaat beginnen… de eerste was 9 dagen te laat dus misschien duurt het nog wel even…

Ik lag net al lekker in bed. Ik ben hartstikke moe, maar heb ineens weer maagzuur….

Dus ik dacht ik open een topic. Ik vond mijn eerste bevalling verschrikkelijk en zie er wel tegen op om weer te bevallen. Toch denk ik ook: laat maar komen, dan is het gebeurd, en is de baby er.

Ik vond de vorige keer verschrikkelijk, maar dat kwam ook goed. En nu weet ik wat ik kan verwachten (ongeveer). En het schijnt vaak veel makkelijker te gaan bij een tweede.

Hoe ging jullie tweede bevalling? Als je het niet erg vind graag geen horror verhalen delen 😊.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Het duurt hier nog wat langer, maar wegens psychische (zwangerschaps gerelateerde) klachten zijn we er nu al mee bezig over de bevalling na te denken. Vorige keer medisch, dus benieuwd hoe dit gaat zijn.
Mijn 2e bevalling was een droombevalling. Heel fijn en relaxt thuis bevallen. Laatste stukje ging zo snel dat de kraam te laat was. Maar dat vond ik heel fijn eigenlijk. Het was zo heerlijk rustig.

Mijn eerste bevalling begon met een ambulanceritje met sirene's, opgenomen voor inleiding, toch spontaan bevallen maar met een weeënstorm in de rug waar ik helemaal wild van werd. Niet heel erg fijn.
Als klapper een mega zware postpartum depressie gekregenz

Dus ik vond mijn 2e bevalling behoorlijk spannend. Was vooral heel erg bang voor een 2e ppd. Maar heb nu echt op een roze wolk gezeten en ben daar zo dankbaar voor.

Succes met de laatste loodjes!
anoniem_640b46e11f130 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 23:30
16.03% gewijzigd
Mijn tweede werd ingeleid. Na het breken van de vliezen (toen had 1-2 cm ontsluiting en nauwelijks weeën) was ze er binnen 4 uur (zonder weeënopwekkers), ging dus allemaal relatief snel.