Tweede miskraam
maandag 7 november 2016 om 14:10
Even van mij afschrijven..
Vorig jaar september gestopt met de pil, een onregelmatige cyclus volgde. Maart dit jaar toch zwanger, helaas een miskraam met 11 weken. Zware maanden erna, de draad weer opgepakt en in september weer zwanger. Sinds gisteren begon het bloeden weer en de tweede miskraam is nu werkelijkheid na 8 weken.
Vorige keer doorgedenderd, nu toch maar ziekgemeld. Fysiek belabberd en emotioneel weer enorm heftig. De wens is zo groot, gun mijn (stief)zoontje ook zo erg een broertje of zusje.
Rouw en verdriet lopen door elkaar heen, aangevuld met onzekerheid: kan ik überhaupt kinderen krijgen?
Ervaringsdeskundigen? Zinnige inzichten?
Bedankt voor het lezen.
Vorig jaar september gestopt met de pil, een onregelmatige cyclus volgde. Maart dit jaar toch zwanger, helaas een miskraam met 11 weken. Zware maanden erna, de draad weer opgepakt en in september weer zwanger. Sinds gisteren begon het bloeden weer en de tweede miskraam is nu werkelijkheid na 8 weken.
Vorige keer doorgedenderd, nu toch maar ziekgemeld. Fysiek belabberd en emotioneel weer enorm heftig. De wens is zo groot, gun mijn (stief)zoontje ook zo erg een broertje of zusje.
Rouw en verdriet lopen door elkaar heen, aangevuld met onzekerheid: kan ik überhaupt kinderen krijgen?
Ervaringsdeskundigen? Zinnige inzichten?
Bedankt voor het lezen.
maandag 7 november 2016 om 14:15
Ervaringsdeskundige, ja.
Zinnig inzicht, nee.
Ik heb drie keer een miskraam gehad voor mijn dochter kwam. Nog een daarna, en toen een zoontje.
Ik hoop voor jou dat je het snel een plekje kunt geven en vol goede moed verder kunt, met succes!
Ga je naar een arts?
Zinnig inzicht, nee.
Ik heb drie keer een miskraam gehad voor mijn dochter kwam. Nog een daarna, en toen een zoontje.
Ik hoop voor jou dat je het snel een plekje kunt geven en vol goede moed verder kunt, met succes!
Ga je naar een arts?
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
maandag 7 november 2016 om 14:25
quote:Em1985 schreef op 07 november 2016 @ 14:15:
Ervaringsdeskundige, ja.
Zinnig inzicht, nee.
Ga je naar een arts?
Wat verdrietig van je miskramen, maar wat mooi dat je twee kinderen hebt mogen krijgen
.
Ik ga komende week met mijn vk kijken naar vervolgstappen, weet niet of onderzoek zin heeft, ik kan blijkbaar wel zwanger raken. Ben midden twintig en op echos ziet alles er goed uit, maar wie weet wijst verder onderzoek iets uit. Is er bij jou een oorzaak gevonden van je miskramen?
Ervaringsdeskundige, ja.
Zinnig inzicht, nee.
Ga je naar een arts?
Wat verdrietig van je miskramen, maar wat mooi dat je twee kinderen hebt mogen krijgen
Ik ga komende week met mijn vk kijken naar vervolgstappen, weet niet of onderzoek zin heeft, ik kan blijkbaar wel zwanger raken. Ben midden twintig en op echos ziet alles er goed uit, maar wie weet wijst verder onderzoek iets uit. Is er bij jou een oorzaak gevonden van je miskramen?
maandag 7 november 2016 om 14:26
Geen ervaring en ook geen zinnige woorden. Wil je wel veel sterkte wensen. Wat verdrietig. Goed dat je je gebt ziekgemeld, geef jezelf de tijd. Sterkte. Ben je al bij een dr geweest? Kunnen ze onderzoeken hoe het komt? Of is dit gewoon een kwestie van pech, kan uedereen overkomen? Sterkte, ik hoop van harte dat het je gegund is. Liefs
maandag 7 november 2016 om 14:30
Nee, een duidelijke oorzaak is bij mij nooit gevonden.
Ben wel onder behandeling geweest van een gynaecoloog en na de vierde miskraam
kreeg ik experimenteel kinderaspirine. Toen raakte ik zwanger van mijn kleine jongetje.
Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn geweest.
Ik vond meekijkende ogen van een dokter prettig. Alsof het dan veiliger was ofzo (wat natuurlijk onzin is).
Ik hoop dat het bij jou goedkomt!
kreeg ik experimenteel kinderaspirine. Toen raakte ik zwanger van mijn kleine jongetje.
Ik vond meekijkende ogen van een dokter prettig. Alsof het dan veiliger was ofzo (wat natuurlijk onzin is).
Ik hoop dat het bij jou goedkomt!
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
maandag 7 november 2016 om 14:39
Ik was 19 toen ik met 8 weken een miskraam kreeg, 22 toen het met 22 weken fout ging en 23 toen het nog een keer rond de 23 weken fout ging. Leeftijd zegt niks. Juist een jong iemand zou geen twee miskramen moeten krijgen helemaal niet na goede echo's.
Ik heb een stollingsafwijking het antifosfolipidensyndroom. Zonder bloedverdunners 10 procent kans op een goede zwangerschap en met bloedverdunners 80 procent kans op een goede zwangerschap. En dankzij bloedverdunners ook in één keer een voldragen goede zwangerschap gehad de laatste keer.
Ik werd pas nadat het drie keer fout was gegaan getest op stollingsafwijkingen omdat mijn artsen inderdaad zoiets hadden van je bent jong, snel zwanger het is vast toeval.
Nou wil ik je niet bang maken, misschien is het bij jou wel toeval. Maar laat je op zijn minst doorverwijzen naar een gynaecoloog die weet waar die het over heeft. Heel veel sterkte toegewenst!
Ik heb een stollingsafwijking het antifosfolipidensyndroom. Zonder bloedverdunners 10 procent kans op een goede zwangerschap en met bloedverdunners 80 procent kans op een goede zwangerschap. En dankzij bloedverdunners ook in één keer een voldragen goede zwangerschap gehad de laatste keer.
Ik werd pas nadat het drie keer fout was gegaan getest op stollingsafwijkingen omdat mijn artsen inderdaad zoiets hadden van je bent jong, snel zwanger het is vast toeval.
Nou wil ik je niet bang maken, misschien is het bij jou wel toeval. Maar laat je op zijn minst doorverwijzen naar een gynaecoloog die weet waar die het over heeft. Heel veel sterkte toegewenst!
maandag 7 november 2016 om 14:45
Hier ook ervaring maar geen zinnige inzichten. Wel uiteindelijk na meer dan 10 miskramen ook een gezond kind gekregen. Een oorzaak is nooit gevonden. "Pech" gehad dus, maar uiteindelijk ook heel veel geluk.
Mijn enige advies is om de tijd te nemen om jezelf weer op de rit te krijgen, het verdriet toe te staan wanneer je overloopt en afleiding te zoeken.
Het slijt, maar blijft een pijnlijke ervaring. Praat erover met je partner/moeder/goede vriendin en als je het eng vind om "gewoon door te gaan/proberen" praat dan met een arts. Het is niet zaligmakend maar wie weet is er een oorzaak waar je hulp bij kan krijgen of beantwoord het in elk geval wat vragen.
Sterkte
Mijn enige advies is om de tijd te nemen om jezelf weer op de rit te krijgen, het verdriet toe te staan wanneer je overloopt en afleiding te zoeken.
Het slijt, maar blijft een pijnlijke ervaring. Praat erover met je partner/moeder/goede vriendin en als je het eng vind om "gewoon door te gaan/proberen" praat dan met een arts. Het is niet zaligmakend maar wie weet is er een oorzaak waar je hulp bij kan krijgen of beantwoord het in elk geval wat vragen.
Sterkte
maandag 7 november 2016 om 15:15
Geen persoonlijke ervaring natuurlijk, alleen vanuit omgeving van meerdere nichten die meerdere miskramen hebben gehad. Die hebben geaccepteerd dat alles wat fout gaat in het eerste trimester gewoon de natuur is die de boel afbreekt omdat er ergens iets fout is gegaan tijdens de ontwikkeling. Een aantal nichten, onderling zussen, hebben de genetische aandoening dat zij geen jongens kunnen dragen, dus wanneer het een jongetje zou worden werd het standaard een miskraam, hebben nu wel allemaal meerdere dochters.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
maandag 7 november 2016 om 15:28
quote:Fresiaatje schreef op 07 november 2016 @ 14:26:
Geen ervaring en ook geen zinnige woorden. Wil je wel veel sterkte wensen. Wat verdrietig. Goed dat je je gebt ziekgemeld, geef jezelf de tijd. Sterkte. Ben je al bij een dr geweest? Kunnen ze onderzoeken hoe het komt? Of is dit gewoon een kwestie van pech, kan uedereen overkomen? Sterkte, ik hoop van harte dat het je gegund is. LiefsGeen duidelijkheid over de oorzaak helaas. Dank voor je lieve berichtje!
Geen ervaring en ook geen zinnige woorden. Wil je wel veel sterkte wensen. Wat verdrietig. Goed dat je je gebt ziekgemeld, geef jezelf de tijd. Sterkte. Ben je al bij een dr geweest? Kunnen ze onderzoeken hoe het komt? Of is dit gewoon een kwestie van pech, kan uedereen overkomen? Sterkte, ik hoop van harte dat het je gegund is. LiefsGeen duidelijkheid over de oorzaak helaas. Dank voor je lieve berichtje!
maandag 7 november 2016 om 15:29
quote:Em1985 schreef op 07 november 2016 @ 14:30:
Ik hoop dat het bij jou goedkomt!Bedankt voor je verhaal, vervolg wordt sowieso een gynaecoloog inderdaad.
Ik hoop dat het bij jou goedkomt!Bedankt voor je verhaal, vervolg wordt sowieso een gynaecoloog inderdaad.
maandag 7 november 2016 om 15:34
quote:issiee321 schreef op 07 november 2016 @ 14:39:
Ik was 19 toen ik met 8 weken een miskraam kreeg, 22 toen het met 22 weken fout ging en 23 toen het nog een keer rond de 23 weken fout ging. Leeftijd zegt niks. Juist een jong iemand zou geen twee miskramen moeten krijgen helemaal niet na goede echo's.
Nou wil ik je niet bang maken, misschien is het bij jou wel toeval. Maar laat je op zijn minst doorverwijzen naar een gynaecoloog die weet waar die het over heeft. Heel veel sterkte toegewenst!Bedankt voor het delen! Wat verdrietig dat je zo vaak een miskraam hebt moeten meemaken.. ga zeker naar een gynaecoloog!
Nou wil ik je niet bang maken, misschien is het bij jou wel toeval. Maar laat je op zijn minst doorverwijzen naar een gynaecoloog die weet waar die het over heeft. Heel veel sterkte toegewenst!Bedankt voor het delen! Wat verdrietig dat je zo vaak een miskraam hebt moeten meemaken.. ga zeker naar een gynaecoloog!
maandag 7 november 2016 om 15:37
quote:Dormouse schreef op 07 november 2016 @ 14:45:
Hier ook ervaring maar geen zinnige inzichten. Wel uiteindelijk na meer dan 10 miskramen ook een gezond kind gekregen. Een oorzaak is nooit gevonden. "Pech" gehad dus, maar uiteindelijk ook heel veel geluk.
Sterkte
Jee 10 miskramen, wat een ellende! Wat enorm fijn dat je uiteindelijk toch een kindje hebt mogen krijgen.
Dank voor je adviezen, ik vind het lastig er de tijd voor te nemen, zeker met een rondrennende kleuter haha
gelukkig zorgt hij dan ook weer voor veel afleiding.
Sterkte
Jee 10 miskramen, wat een ellende! Wat enorm fijn dat je uiteindelijk toch een kindje hebt mogen krijgen.
Dank voor je adviezen, ik vind het lastig er de tijd voor te nemen, zeker met een rondrennende kleuter haha
maandag 7 november 2016 om 15:40
Hè wat naar. Ik heb 2 miskramen gehad bij 6 en bij 10 weken.
Geen wijze woorden, behalve je tijd nemen voor de verwerking.
Bij mijn 1e miskraam was ik erg pril zwanger en ben ik gewoon doorgegaan met de dagelijkse dingen. Bij de 2e miskraam, missed abortion, ben ik een week na het opwekken van de miskraam weer gaan werken. Die klap kwam pas na een paar weken.
Inmiddels ben ik 28 weken zwanger. Probeer dus wel hoop te houden. (Ik weet dat ieder lichaam en iedere vrouw anders is!)
Op het forum zijn meerdere topics over miskramen waar ervaringen worden gedeeld. Misschien kan je je bij 1 van hen aansluiten als je daar behoefte aan hebt.
Veel sterkte.
Geen wijze woorden, behalve je tijd nemen voor de verwerking.
Bij mijn 1e miskraam was ik erg pril zwanger en ben ik gewoon doorgegaan met de dagelijkse dingen. Bij de 2e miskraam, missed abortion, ben ik een week na het opwekken van de miskraam weer gaan werken. Die klap kwam pas na een paar weken.
Inmiddels ben ik 28 weken zwanger. Probeer dus wel hoop te houden. (Ik weet dat ieder lichaam en iedere vrouw anders is!)
Op het forum zijn meerdere topics over miskramen waar ervaringen worden gedeeld. Misschien kan je je bij 1 van hen aansluiten als je daar behoefte aan hebt.
Veel sterkte.
maandag 7 november 2016 om 15:44
TO: heb hier ook twee miskramen gehad - nog voor de 6e week en in beide gevallen was ik zwanger geraakt na een icsi behandeling. Ik laat nu mijn bloed na kijken - het kan gewoon pech zijn, de fragmentatie van mijn man's zaad kan niet goed zijn of er kan iets (?) bij mij zijn - de kans op het laatste acht ik niet zo groot, maar toch...
Heel veel sterkte! Ik heb de hoop op een goede zwangerschap nog niet opgegeven.
Ik schrijf overigens ook in het "zwanger worden na miskramen topic" - je mag je natuurlijk bij ons aansluiten mocht je daar behoefte aan hebben.
Heel veel sterkte! Ik heb de hoop op een goede zwangerschap nog niet opgegeven.
Ik schrijf overigens ook in het "zwanger worden na miskramen topic" - je mag je natuurlijk bij ons aansluiten mocht je daar behoefte aan hebben.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 7 november 2016 om 15:49
dinsdag 8 november 2016 om 14:11
@zus1987: gefeliciteerd met je zwangerschap! Merk dat de tweede harder aankomt en het goed is dat ik nu even thuis ben.
@baggal: verdrietig om te lezen: hoop dat hij ook snel blijvend zwanger mag zijn. Via welke weg heb je zo'n onderzoek gekregen?
@flitsss: wat mooi dat je twee gezonde kindjes mocht krijgen
dergelijke opmerkingen laat ik snel van me afglijden inderdaad.
@baggal: verdrietig om te lezen: hoop dat hij ook snel blijvend zwanger mag zijn. Via welke weg heb je zo'n onderzoek gekregen?
@flitsss: wat mooi dat je twee gezonde kindjes mocht krijgen
dinsdag 8 november 2016 om 15:46
Ik ben verdrietig, boos en gefrustreerd. Ben nu ook even thuis van werk en doe het even rustigaan om alles proberen op een rijtje te zetten.
Ik weet eigenlijk niet wat ik tegen je kan zeggen... maar weet dat je dus niet de enige bent. Die gedachte helpt mij soms en ook de verhalen van vrouwen bij wie het later allemaal toch goed is gekomen.
Sterkte meid!! Knuffel
dinsdag 8 november 2016 om 16:03
quote:Merl schreef op 08 november 2016 @ 15:46:
ik wil je heel veel sterkte wensen! Ik begrijp je helemaal! Ik maak nu op dit moment ook mijn 2e miskraam mee. Ook een onregelmatige en lange cyclus. Bij de 1e x (na 10 weken vastgesteld dat het een lege vruchtzak was) en toen ging ik ook maar door en door met alles. Nu een halfjaar later was ik weer zwanger en beschoude dat al als heel heftig (ivm de eerste ervaring). Nu was de 1e echo met goed en de 2e een week later met 7,5 weken niet meer. Nu komt het vanzelf los en de 1e x een curretage.
Ik ben verdrietig, boos en gefrustreerd. Ben nu ook even thuis van werk en doe het even rustigaan om alles proberen op een rijtje te zetten.
Ik weet eigenlijk niet wat ik tegen je kan zeggen... maar weet dat je dus niet de enige bent. Die gedachte helpt mij soms en ook de verhalen van vrouwen bij wie het later allemaal toch goed is gekomen.
Sterkte meid!! KnuffelBedankt voor je reactie! Onze situatie is haast identiek dus ik voel ook erg met jou mee.. laat je een onderzoek doen na deze tweede miskraam? Fijn dat je ook even thuis bent. Ik ben nu twee dagen thuis en heb geen idee wat normaal is , hoelang je hiervoor huis blijft.. sterkte!
Sterkte meid!! KnuffelBedankt voor je reactie! Onze situatie is haast identiek dus ik voel ook erg met jou mee.. laat je een onderzoek doen na deze tweede miskraam? Fijn dat je ook even thuis bent. Ik ben nu twee dagen thuis en heb geen idee wat normaal is , hoelang je hiervoor huis blijft.. sterkte!
dinsdag 8 november 2016 om 16:33
Ik ben nu sinds die slechte echo thuis (dat is nu 2 weken). Ik heb deze keer op mijn werk verteld dat ik een miskraam kreeg ook dat ik het al eerder heb meegemaakt (en dat ik daardoor er nu helemaal doorheen zit) Ze waren heel begripvol gelukkig en ze geven mij de tijd om dit nu rustig te verwerken. Nu komt het vruchtje op dit moment los (denk ik) en hoop ik dat als dit lichamelijke stuk erop zit ik snel weer kan gaan werken. Op sommige momenten ben ik daar wel weer aan toe maar op andere momenten weer niet. Ik zie het wel, ik zit nu dus al 2 weken thuis en heb al veel tijd gehad om na te denken. Ik had trouwens al een tijdje terug (vlak voor deze 2e zwangerschap) al hulp gezocht bij een psycholoog. Omdat ik dus na een paar maanden toch vast begon te lopen van de (onderdrukte) emoties na de 1e miskraam en de frustratie van mijn lange cyclussen. Ik vind het nu juist prettig dat ik nu wel de tijd voor mijzelf neem.
Het is allemaal niet makkelijk he
iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om en geen manier is verkeerd. Toch heb ik het idee dat het mij allemaal emotioneel heel zwaar af gaat en soms denk ik dat dat niet normaal is omdat sommige mensen makkelijk verder kunnen naar een miskraam. Ik ken in mijn omgeving ook geen mensen die dit hebben meegemaakt, of ze praten er niet over iniedergeval. Ik ken ook alleen maar die mensen die in 1x zwanger raakte en alles goed bij verlopen is. Daar heb ik ook veel moeite mee.
*zucht* sorry voor mijn geklaag haha maar ik denk dat wij elkaar wel een beetje aanvoelen.
Ik denk dat we nu wel onderzoek gaan doen, zowel naar de miskramen maar ook naar mijn cyclus. Op dit moment ben ik even klaar met het zwanger worden maar over een maandje ofzo zal ik er vast weer anders over denken en dan wil ik er wel werk van gaan maken. De kinderwens word er niet minder om
Het is allemaal niet makkelijk he
*zucht* sorry voor mijn geklaag haha maar ik denk dat wij elkaar wel een beetje aanvoelen.
Ik denk dat we nu wel onderzoek gaan doen, zowel naar de miskramen maar ook naar mijn cyclus. Op dit moment ben ik even klaar met het zwanger worden maar over een maandje ofzo zal ik er vast weer anders over denken en dan wil ik er wel werk van gaan maken. De kinderwens word er niet minder om
dinsdag 8 november 2016 om 17:14
Hamertje: Ik woon in London en ga naar een prive kliniek voor mijn behandelingen. Mijn bloedonderzoek (meer dan £1000) financier ik zelf). Het kan best dat 2 MK's binnen de bandbreedte valt. Mijn consultant zei ook dat het pech kan zijn. Maar Ik wil wat dingen uitsluiten - ook voor mijzelf. Jij kan natuurlijk ook vragen om nader onderzoek bij de gynaecoloog.
Merl: jij ook veel sterkte. Ik ben meteen na de MK aan het werk gegaan (nam bij de 1e twee dagen vrij) en niets bij de tweede, omdat ik veel voldoening uit mijn werk haal en omdat ik geen zin had in de confrontatie met mezelf. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Pas goed op jezelf! Sterkte
Merl: jij ook veel sterkte. Ik ben meteen na de MK aan het werk gegaan (nam bij de 1e twee dagen vrij) en niets bij de tweede, omdat ik veel voldoening uit mijn werk haal en omdat ik geen zin had in de confrontatie met mezelf. Dit is natuurlijk voor iedereen anders. Pas goed op jezelf! Sterkte
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.