Tweede naam

22-03-2016 00:38 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is een leuke tweede naam die bij de naam Nikkie past. Hebben jullie ideeën?
Nikkie voor jongen of meisje?
verba volant, scripta manent.
Nae... Klinkt stoer, Nikki Nae de Vries. (fictieve achternaam natuurlijk)
..
Als je zelf geen ideeën hebt dan zou ik het bij één naam laten.

"Mamma, waarom is mijn tweede naam "smulsteen"?

"Vonden ze op het VF zo leuk"

"Maar waarom dan?"

"Gewoon gezellig"

"Waarom?"

"?"

"Waarom?"

"?"

"Waarom?"

etc.
Danée

Marit

Lize

Leanne

Sue

Charlotte

Gwendolyn

Eva

Kiara

Eveline

Malou
Ik vind dat een volgende naam een naam is die je je kind niet mee wil geven als soort van roepnaam maar dat het een naam is waar je als ouders wel iets bijzonders mee hebt, zoals een vernoeming. Of die naam die je van kinds af aan al zo leuk vindt maar gewoon niet handig is. Zoiets.

Een tweede naam omdat er nou eenmaal nog eentje moet zijn (omdat oudere broer/zus er toevallig ook meer dan één heeft) vind ik gezocht.
Minaj.
Jane of Lorraine.

Ik weet niet waarom die namen bij me opkomen. Oh jawel, door twee mooie liedjes die ik pas weer geluisterd heb. Succes met zoeken!
Als tweede naam zou ik een naam met betekenis doen, bijvoorbeeld een vernoeming. Niet zomaar een naam die op het Vivaforum is genoemd.

Toch enkele suggesties omdat je daarom vraagt:

Nikki;

Malou

Samantha

Victoria

Mae

Cassandra

Fernanda

Samy

Melissa

Laura

Aline/Alina

Joëlle/Joëlla

Mariska

Josefina
quote:Miss-Colorado schreef op 22 maart 2016 @ 00:52:

Nae... Klinkt stoer, Nikki Nae de Vries. (fictieve achternaam natuurlijk)

Nae heb ik nog nooit eerder van gehoord, spreek je dat uit als nee?

Dae ken ik wel, dat spreek je uit als Day (in het engels dan, in het nederlands gewoon als Dee).
Nikkie : lolita/Jane/Mae/Jazzlyn/Georgia/Avery/Alaina/Sophie/Louisiana/Minerva/Alessandra/Alesia/Leona/Mia
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Elle.

Vernoemd naar mij!

Ik moet helemaal niks!
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2016 @ 00:52:

Als je zelf geen ideeën hebt dan zou ik het bij één naam laten.

"Mamma, waarom is mijn tweede naam "smulsteen"?

"Vonden ze op het VF zo leuk"

"Maar waarom dan?"

"Gewoon gezellig"

"Waarom?"

"?"

"Waarom?"

"?"

"Waarom?"

etc.Smulsteen! Ik moest hier zo hard om lachen dat mijn vriend wakker werd en dacht dat ik huilde. Als mijn kind ooit een tweede naam krijgt, heb ik hem hiermee vast binnen.
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2016 @ 01:00:

Ik vind dat een volgende naam een naam is die je je kind niet mee wil geven als soort van roepnaam maar dat het een naam is waar je als ouders wel iets bijzonders mee hebt, zoals een vernoeming. Of die naam die je van kinds af aan al zo leuk vindt maar gewoon niet handig is. Zoiets.

Een tweede naam omdat er nou eenmaal nog eentje moet zijn (omdat oudere broer/zus er toevallig ook meer dan één heeft) vind ik gezocht.Eens!!
Hier heeft alleen dochter een tweede naam, vernoemd naar mijn overleden zus. Broers hebben geen tweede naam. Tweede naam van dochter word in praktijk ook zelden gebruikt.
quote:Vl43inder schreef op 22 maart 2016 @ 01:00:

Een tweede naam omdat er nou eenmaal nog eentje moet zijn (omdat oudere broer/zus er toevallig ook meer dan één heeft) vind ik gezocht.Eens
Niet mee eens. Vind sowieso meerdere namen mooi.

Maar ze vraagt een naamidee en niet of ze wel of niet een tweede naam zal geven.

Elle werd genoemd. Is wel leuk. Of Mae.

Julie.

Is het een jongen of een meisje?
quote:appelstroop88 schreef op 22 maart 2016 @ 07:59:

[...]

Smulsteen! Ik moest hier zo hard om lachen dat mijn vriend wakker werd en dacht dat ik huilde. Als mijn kind ooit een tweede naam krijgt, heb ik hem hiermee vast binnen.Dat is sneu! Als je dan toch een naam wil die je aan het vivaforum doet denken stel ik Viola voor.
Nikki +

Nine (niene)

Nina

Nella

Nora

Nara

Om maar geheel in de stijl van haar zusjes Lola Lily en Kiki Kate te blijven (waarom onthoud ik dat soort dingen )
Nikki Nora . Ik vind het wel leuk. Is to er nog?
quote:violetskies schreef op 22 maart 2016 @ 02:37:

lolita

Het slachtoffer van een pedofiel in een bekende roman. Zou ik niet doen.

Ik vind Nikkie trouwens eigenlijk geen naam. Nikkie is een afkorting van bijvoorbeeld Nicolaas of Nicolette. Waarom geef je je kind geen volledige voornaam? Dan hoeft er ook geen tweede voornaam bij.
quote:mwcactus schreef op 22 maart 2016 @ 09:45:

[...]

Dat is sneu! Als je dan toch een naam wil die je aan het vivaforum doet denken stel ik Viola voor. Haha, nou ik ben de hele dag vrolijk geweest door die naam. Dat is ook wat waard. En hij is dan wel lelijk, maar veel lelijker dan de vernoeming naar mijn oma, die ik in mijn naam heb, ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven