UD 2e helft oktober 2020

28-02-2020 12:21 648 berichten
Een nieuw groepje omdat de andere van oktober erg groot wordt.
Voor de dames die in de 2e helft (vanaf de 16e) zijn uitgerekend in oktober.

Inlog: UDokt2020
Wachtwoord: okto2020
NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
blo3mpj338tweede15 oktober:heart: klopt, MA gehad
Principessa338tweede16 oktoberjongen:heart: klopt
OkkiePetite32tweede16 oktober:heart: klopt
LiverpoolRain30tweede20 oktober:heart: klopt
Gudrun36eerste21 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Daneli27eerste23 oktober:heart: klopt, NIPT goed, 7-5 geslachtsecho
Kumu9128eerste25 oktober
leolux28tweede27 oktober
lux-30tweede28 oktober:heart: klopt, NIPT goed. 10-6 20wk echo. Zwanger dmv ICSI na 2x vmk van cryo’s uit poging 1. Zoon van 2
appelgroen31tweede28 oktober
Zuid8732eerste29 oktober:heart: klopt, NIPT goed
Roos876derde30 oktober:heart: klopt, NIPT goed
ollie-olliebegin 30eersteeind oktober:heart: klopt
Lasvegas-8435tweede1 november :heart: klopt, combinatietest goed
mindsey34eerste1 november:heart: klopt, NIPT goed. MK en MA (windei) in 2019
Maisnon :redrose:
anoniem_636bd206a82f3 wijzigde dit bericht op 28-08-2020 12:58
73.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lieve Las Vegas, ik lees je bericht nu voor het eerst en schrik me kapot. Wat afschuwelijk. Niet te bevatten hoe hard en oneerlijk het leven kan zijn. Logisch ook dat niks of niemand nu kan helpen of troosten.

Weet dat je hier altijd mag schrijven als je daar behoefte aan hebt. Ik lees graag over jullie lieve kleine zoon en hoe het met jullie gaat ❤️
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar lasvegas :hug:
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het vandaag/afgelopen dagen met je las Vegas? We denken hier vaak aan jullie :hug:

Hoe gaat het met een ieder?
Alle reacties Link kopieren
Met ons gaat het goed, onze dochter groeit goed en ze is een geweldig kind, ze liet al een lachje zien en ze slaapt goed. Zodanig dat we wel kunnen zeggen dat wij ook best goede nachten hebben, heel fijn.

Hoe gaat het met jou dan OkkiePetite?
En met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt fijn, Gudrun!

Hier nog wel wat zware weken gehad met een hele onrustige baby. Maar ze ontpopt zich nu tot een vrolijk meisje 😊 Is al uitgebreid aan het lachen, beetje “praten” en kijkt haar ogen uit, zo schattig om te zien allemaal.

Nachten zijn nog wat wisselvallig hier 😅 Slapen is niet haar hobby. Zit nu ook met een vermoeide baby die hardnekkig naar me blijft lachen, haha. Nou ja, beter dan huilen iig!
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 03-11-2021 18:34
10.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed! De baby slaapt beter dan dreumes zelfs! Die krijgt al wekenlang hoektanden.. echt wat een feest. Beetje slaap tekort haha.

Superfijn gudrun!

Och Ollie wat vervelend gelukkig nu beter! Dreumes had verborgen reflux dat was ook ellende. Pas bij 10 maanden kregen we medicatie. Ik ben zo blij dat baby gewoon spuugt als er melk dwars zit! Dan is het er tenminste uit..
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn principessa en gudrun
Ollie och jeetje wat naar voor zo’n kleintje. Gelukkig gaat nu goed met lekker lachen en doen!
Hier gaat ook goed, de krampjes week heeft wel moeilijkheden gegeven voor slapen. Lukte haar niet meer zelf. Maar wel kunnen wegleggen en goede nachten. Sinds gisteravond lukt het haar zelf en ook nu ligt in box. Onze dame is ook heerlijk aan het lachen en kirren, ze heeft dr handje ontdekt haha!
Alle reacties Link kopieren
Las Vegas, ik lees nu je bericht. Wat verschrikkelijk! Zoveel sterkte gewenst! Hier heb ik geen woorden voor. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Tijden hier niet meer geweest, maar inmiddels nu bijna 2 maanden geleden is onze dochter eindelijk geboren op 7 november. Super bevalling thuis in bad, alleen wel ver uitgescheurd waardoor ik met de ambu naar het ziekenhuis moest. Maar dat mocht de pret niet drukken, want een gezonde baby op de borst. Wat is dat magisch!
Alle reacties Link kopieren
Appelgroen wat fijn! Nog gefeliciteerd! Dat klinkt heftig!
Hoe gaat je herstel?

Och lasvegas jullie zijn af en toe in m’n gedachten, en dan wordt er een kaarsje aan gedaan voor jullie kleine . :hug: klein maar onvergetelijk!





Beetje gekke overstap dochter doet hartstikke goed en geniet metvolle teugen voor haar. Zo bijzonder om haar te zien groeien, veranderen, ontwikkelen tot een persoon. En wat missen we dan haar grote kleine broer :Heart:
M’n opleiding is begonnen en vind echt fantastisch, dochter is dan bij man en kan goed loslaten, bemoei me nergens mee . Cursus loslaten voor beginners is begonnen :p

Hoe gaat met jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
Okkie Haha hier is de cursus loslaten ook gestart! Af en toe passen onze ouders op en dat vind ik prima, totdat de baby gaat huilen. Dan wil ik haar zelf troosten. Ben benieuwd hoe dat gaat als wij straks beide thuis op zolder aan het werk zijn en er beneden wordt opgepast. Deze maand ga ik rustig beginnen met werk opbouwen, veel zin in.

Appelgroen wat fijn! Hoe was het in bad bevallen? Ik had dat ook graag gewild, maar dat kon uiteindelijk niet. Ik hoop dat je herstel goed gaat.

Las Vegas ik kan me voorstellen dat je hier totaal niet meeleest, maar ook ik denk regelmatig aan jullie :rose:
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
12-04-2021 20:07
Lieve dames, hoe gaat het met jullie?
Heel goed, ze groeit goed, ze is zo blij, slaapt goed, fantastisch kindje, ik ben helemaal in love <3 .

Ik ben zelf weer net begonnen met werken, wow dat is wel even wennen zeg. Heb nog steeds veel last van mijn rug na de keizersnede.
Hoe gaat het met jou dan en de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook alles goed!

Alweer bijna 6 maanden. Bizar! Hij rolt, zit, blaast bellen, begint te brabbelen. Gaat als een speer kortom!

En ohhhhhhh wat een blij ei. Alles vindt hij leuk en hij pakt iedereen in met zijn geflirt, moet hem echt lospeuteren van mensen die hem vasthouden :P Zijn grote broer is zijn grote voorbeeld en held, zo leuk om die twee samen te zien.

Wij praten zelfs al over een derde :$ echt een genot om hem erbij te hebben. Ik begin bijna weer met werken, nieuwe baan, heel benieuwd hoe ik het ga vinden. Bij mijn oudste kon ik niet wachten (was ook al 6 maanden), maar nu net de verhuizing gehad dus vermaak me eigenlijk nog best aardig met alle klussen, haha. Zoon is ook al wel een aantal keer naar kdv geweest zodat ik tijd heb voor wat schilderen enzo.

Oudste is ook aan het wennen op de basisschool, dus geniet ook nog even van de laatste weekjes met mijn peutertje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat heerlijk dames!
Hier ook echt genieten met volle teugen, ook zo’n flirt en absoluut het zonnetje in huis :flirting: ook zoontje* hebben we verweven in dit nieuwe gezinsleven. Al dik 3 mnd aan het werk en opleiding en ook dat gaat goed

Wat vervelend van je rug gudrun! Hoort dat er echt bij of krijg je behandeling? Totaal geen verstand van
Lux wat goed zeg en ook nog verhuizen poeh! Ook hier hebben we voorzichtig gesprekken over 3e, durven we nog keer aan? Maar als aandurven echt volgend jaar gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn, jullie verhalen!

Hier gaat het nu ook goed gelukkig! Dochter is echt een dotje, we zijn zo gelukkig met haar :love: Net een beetje met hapjes begonnen, ze kletst de oren van ons hoofd en ze begint wat te zitten. In rollen heeft ze nog geen interesse, haha.

De eerste maanden zijn wel echt zwaar geweest (ook thuis nog). Maar stap voor stap kunnen we dat gelukkig achter ons laten. Ik ben mijn werk nu aan het opbouwen en dat vind ik fijn. Al ben ik wel zo’n plakmoeder geworden die 3 werkdagen zonder kind al best veel vindt haha :facepalm: had ik vooraf niet gedacht van mezelf.

@okkie wat fijn om te lezen dat jullie eerste ook nog steeds een plekje heeft in jullie gezin :heart: Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat vormgeven, zou je daar iets over willen vertellen? Zo niet begrijp ik het ook natuurlijk!

@principessa ik ben wel extra benieuwd hoe het nu met jullie gaat, aangezien jullie start (en toekomst) met de baby ook opeens anders dan verwacht was.

@las Vegas ik ga er vanuit dat je hier niet meeleest, maar voor het geval van wel: ik denk nog regelmatig aan jullie :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Nu het forum op zijn einde komt haal ik toch nog een keer dit topic omhoog. Ben heel benieuwd hoe het met jullie en de kleintjes gaat!

Hier gaat het goed! Baby gaat sinds kort mee op de fiets, heerlijk vind ik dat. En sinds kort eten we de avondmaaltijd samen, het kind een babyproof versie van wat wij eten :heart: Ik vind het moederschap op dit moment vooral heel erg gezellig. Ze komt nog steeds wel voor nachtvoedingen, maar omdat het verder vrij relaxed gaat nu hebben we daar niet zoveel moeite mee.

En omdat ons kind er zo vroeg al was komt haar eerste verjaardag ook al dichtbij o_o De spannende eerste weken na haar geboorte durfde ik er niet eens op te hopen dat we dit zouden meemaken, en nu is het moment al daar en gaat het ook nog eens supergoed met haar :heart: We zijn enorm dankbaar en gaan haar verjaardag dus ook flink vieren, haha.
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 02-07-2021 23:21
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Ollie! Wanneer is ze ook alweer jarig? Leuk hè als ze steeds meer mee gaan doen.

Hier ook alles goed. Baby is een extreem vrolijke lachebek, al is hij inmiddels aardig eenkennig dus dat is soms even lastig. Verder doet hij het prima. Sinds deze week begint het tijgeren langzamerhand, hij gaat al 2 maanden alleen maar achteruit maar nu ineens ook af en toe vooruit. Bijzonder weer om mee te maken hoor. Ik kijk erg uit naar fietsen, maar hij kan nog niet zelf tot zit komen (alleen blijven zitten als je ‘m neer zet), dus nog even geduld. Mijn oudste kon dat al met 8 maanden maar nu iets meer geduld hebben dus :lol:

Broertjes zijn stapeldol op elkaar, dus dat is ook heel leuk om te zien. Voor de oudste is het soms wel lastig om niet te wild te doen met de jongste nu die steeds mobieler en vocaler en minder ‘baby’ wordt, hij denkt nog niet echt aan kracht aanpassen aan de kleinste zeg maar. Maar goed, lot van de jongste zullen we maar denken :P

Verder hier aan het kijken wanneer we voor ‘n derde zullen gaan. Geen haast, maar zal ook geen jaren meer duren denk ik. Er is best ruimte
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Ollie goed idee van jou!
hoe bijzonder om na zo’n schokkende start bijna haar eerste verjaardag te mogen vieren, absoluut iets om dankbaar voor te zijn!

Lux wat heerlijk om te lezen!

Hier kruipt de kleine meid als een malle, zit rechtop, gaat staan aan tafel en loopt langs de randen. Ze is een super actieve dame en compleet verliefd op haar.
Momenteel borstvoeding aan afbouwen, en de hormonen vliegen alle kanten dus dat is ff wat mindere periode voor mezelf. Maar goed, gelukkig weet ik dat dan wel weer voorbij gaat,
Alle reacties Link kopieren
@lux in augustus is ze jarig, nog een maandje dus. Wat lijkt het me een bijzondere extra dimensie aan het ouderschap geven, om je kinderen met elkaar te zien :heart: Spannend hoor, nog een derde erbij. Ik vind het bijna dapper, haha. Wij houden het voorlopig bij deze ene, dat is genoeg voor ons 😅

@okkie wat een sprinter hebben jullie zeg, die gaat echt snel qua motoriek! Sterkte met de hormonen. Mijn lijf is alweer een tijdje terug “van mij” en dat vond ik wel heel prettig… Fijn dat je zo lang borstvoeding hebt kunnen geven!

Als deze vraag te persoonlijk is snap ik het als je niet wilt antwoorden. Ik vraag me af of het gemis en verdriet van jullie eerste kindje ook verandert nu jullie deze dochter in je leven hebben?
Alle reacties Link kopieren
Haha een echte sprinter inderdaad :D
Ja verheug me ook echt op lijf weer van mezelf.
Zolang bv had ook nooit verwacht, komt hier en echt door Corona veel thuiswerken waardoor kolven ook goed te doen was.

Vind wel lief dat je vraagt! het gemis, verdriet en liefde dat blijft even sterk. Het is op sommige momenten juist confronterend omdat we nu zien wat we met hem steeds missen, en aan de andere kant is het zo fijn om nu letterlijk te kunnen zorgen voor een kind. Het komt en het gaat, we genieten van ons gezin waarin we zoonlief ook bij betrekken, hij hoort er altijd bij. Eigenlijk kunnen we met de jaren beter met het grote gemis omgaan en krijgt liefde veel meer de overhand. Hopelijk doet plaatje het, dat legt het beste uit :-)

http://theralphsiteshop.com/wp-content ... -time.jpg
Alle reacties Link kopieren
Dat het soms confronterend is kan ik me goed voorstellen. Op veel kleinere schaal hebben wij dat ook ervaren toen we thuiskwamen en een beetje normaal babyleven kregen. Opeens het besef hoe vreemd die eerste maanden eigenlijk geweest waren. Hiermee wil ik het verdriet verder niet vergelijken natuurlijk. Het plaatje is verduidelijkend idd! Heel mooi om te lezen dat jullie ook de pure liefde voor jullie zoon kunnen voelen en dat hij altijd een plekje heeft in jullie gezinsleven :heart: Klinkt alsof jullie hele fijne ouders zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen ollie, opeens zie je hoe het had moeten zijn :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven