UD juni 2020
zondag 29 september 2019 om 12:47
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Babyboom31
Shoezzi
Galleta
_melon
Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020
Naam | Leeftijd | Kindje | UD | J/M | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|---|
livingontheedge | 32/36 | 2e | 3 juni | ||
groenecomputermuis | 26/29 | 1e | 3 juni | ||
Kikikip | 25/26 | 1e | 3 juni | ||
Minimousee | 24/29 | 1e | 3 juni | ||
kaartje1 | 28/28 | 2e | 3 juni | ||
Wollenbol | 30/36 | 1e | 5 juni | Buitenland | |
Hardloopstudentje | 26/28 | 1e | 6 juni | ? | |
Mihoen62 | 28/28 | 2e | 6 juni | ||
Sneeuwwitje | 26/27 | 1e | 7 juni | ||
whattodo97 | 22/33 | 1+2e | 7 juni | Tweeling | |
hollandaise | 37/32 | 3e | 8 juni | Buitenland | |
Sunflower23 | 28/29 | 1e | 11 juni | ? | |
Popj | 34/? | 2e | 12 juni | ? | |
Grrrlstar | 31/32 | 2e | 13 juni | ||
Rome90 | 29/28 | 1e | 16 juni | ? | |
Springmommy | 35/41 | 3e | 19 juni | ||
Poezels | 34/42 | 2e | 18 juni | Buitenland | |
Lamaa | 31/36 | 2e | 19 juni | ||
Toekanneria | 26/31 | 1e | 19 juni | ? | |
m-april | 26/28 | 3e | 27 juni |
Babyboom31

Shoezzi

Galleta

_melon

anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
woensdag 15 januari 2020 om 12:58
Zoooo, veel geschreven weer!
@kaartje1, top van de goeie echo!! Heel benieuwd hoe dat het bij de anderen zal zijn.
@mihoen, vervelend! Hopelijk hou je er na de zwangerschap geen last van, ff rustig aan doen.
@holandaise, als ik jou was zou ik ook nog even wachten met duo-wagen aanschaffen. Onze dochter heeft net voor haar 13 maanden de eerste stappen gezet, daarna was ze ook een ongeleid projectiel. Nu is ze 1,5 en wil ze het liefst zelf lopen + ze blijft netjes op de stoep en snapt ook al veel meer dan paar maanden geleden. Kinderwagen staat al een tijdje opgeborgen en buggy hebben we denk ik voor de sier
@kraamzorg. Hier was de beslissing snel gemaakt. Ik woon op het platteland en er is weinig keuze, dat maakt het ook simpel.
@naam, is al 100% zeker. Deze keer waren we er veel sneller uit dan bij onze dochter.
@kaartje1, top van de goeie echo!! Heel benieuwd hoe dat het bij de anderen zal zijn.
@mihoen, vervelend! Hopelijk hou je er na de zwangerschap geen last van, ff rustig aan doen.
@holandaise, als ik jou was zou ik ook nog even wachten met duo-wagen aanschaffen. Onze dochter heeft net voor haar 13 maanden de eerste stappen gezet, daarna was ze ook een ongeleid projectiel. Nu is ze 1,5 en wil ze het liefst zelf lopen + ze blijft netjes op de stoep en snapt ook al veel meer dan paar maanden geleden. Kinderwagen staat al een tijdje opgeborgen en buggy hebben we denk ik voor de sier

@kraamzorg. Hier was de beslissing snel gemaakt. Ik woon op het platteland en er is weinig keuze, dat maakt het ook simpel.
@naam, is al 100% zeker. Deze keer waren we er veel sneller uit dan bij onze dochter.
donderdag 16 januari 2020 om 09:41
Zojuist de 20 weken echo gehad. Alles ziet er gezond en goed uit. 'Ze' groeit mooi gemiddeld, ja wij krijgen een meisje! We wilden het aanvankelijk niet weten maar de nieuwsgierigheid won. 
Mijn placenta ligt overigens tegen de buikwand aan, vandaar dat ik nog niet zo heel veel voel bewegen.

Mijn placenta ligt overigens tegen de buikwand aan, vandaar dat ik nog niet zo heel veel voel bewegen.
anoniem_387698 wijzigde dit bericht op 16-01-2020 17:11
21.15% gewijzigd
donderdag 16 januari 2020 om 12:49
donderdag 16 januari 2020 om 13:38
donderdag 16 januari 2020 om 23:41
Succes morgen Grrrlstar! Duimen dat alles goed is. 
Namen: ik ben er nu al weer klaar mee. M’n vriend vind mijn namen elke keer niet leuk. Ik dacht dat we ze hadden en dan gaat hij weer twijfelen. Hij zegt: “nog tijd zat!” Pff... dit is wel een dingetje waar ik niet zo goed tegen kan. Alleen om deze reden zou ik willen weten wat het geslacht is. Dan hoef ik namelijk maar opzoek naar 1 naam...
Ik zoek elke keer naar namen maar kan geen leuke vinden... ik zie ook 100x dezelfde..
Namen: ik ben er nu al weer klaar mee. M’n vriend vind mijn namen elke keer niet leuk. Ik dacht dat we ze hadden en dan gaat hij weer twijfelen. Hij zegt: “nog tijd zat!” Pff... dit is wel een dingetje waar ik niet zo goed tegen kan. Alleen om deze reden zou ik willen weten wat het geslacht is. Dan hoef ik namelijk maar opzoek naar 1 naam...
Ik zoek elke keer naar namen maar kan geen leuke vinden... ik zie ook 100x dezelfde..
vrijdag 17 januari 2020 om 07:03
Er bestaan ook apps voor waarbij je een soort tinder kunt doen en als je dezelfde namen leuk vindt heb je een match. Misschien dat proberen?Lamaa schreef: ↑16-01-2020 23:41Succes morgen Grrrlstar! Duimen dat alles goed is.
vrijdag 17 januari 2020 om 07:25
Wij zijn ook nog niet uit over de naam en weten toch al een week of 6 het geslacht. De jongensnaam hadden we al voor de zwangerschap, maar daar hebben we nu niks aan. We hebben er twee die we allebei mooi en goed vinden en ook passen bij de achternaam. Mijn vriend blijft wel andere namen opnoemen, elke keer als ie t over ons kindje heeft noemt ie weer een andere naam, om te horen hoe het klinkt. Maar we zijn er zeker nog niet uit!
Vandaag ben ik officieel 20 weken zwanger trouwens, of beter gezegd, 20 weken voor de uitgerekende datum! Best snel gegaan tot nu toe.
Vandaag ben ik officieel 20 weken zwanger trouwens, of beter gezegd, 20 weken voor de uitgerekende datum! Best snel gegaan tot nu toe.

vrijdag 17 januari 2020 om 09:15
Ik kan het jongens gehalte wel wat opkrikkenLivingontheedge schreef: ↑16-01-2020 22:58Yesss top kikikip!!
De meiden hebben momenteel toch te bovenhand, come on you boys![]()
Veel succes morgen grrrlstar

18 juni uitgerekend van mijn eerste kindje. Ja 'mijn', want ik ben een bewust alleenstaande moeder

Eerste poging heeft gelijk raak mogen zijn.
vrijdag 17 januari 2020 om 10:43
vrijdag 17 januari 2020 om 12:33
Stoer! Een alleenstaande moeder.
Fijn dat die mogelijkheid er is hè!
Was dat een heel gedoe om dat te regelen/ in aanmerking te komen of? Ik ben wel benieuwd

vrijdag 17 januari 2020 om 12:43
Wollenbol, dat was mijn eerste bericht haha. Dus klopt, ik sta niet in de tabel
Lamaa, bij mij ging alles gelukkig vrij vlot en makkelijk. In totaal een half jaar bezig geweest. Ik heb ICSI gehad omdat ik zelf eicellen ook wilde doneren. Dus alles officieel via een kliniek, ik ben van mening dat dat de beste optie sowieso is.
Nieuwsgierigheid is goed hoor! Ben hierin een open boek
Lamaa, bij mij ging alles gelukkig vrij vlot en makkelijk. In totaal een half jaar bezig geweest. Ik heb ICSI gehad omdat ik zelf eicellen ook wilde doneren. Dus alles officieel via een kliniek, ik ben van mening dat dat de beste optie sowieso is.
Nieuwsgierigheid is goed hoor! Ben hierin een open boek

vrijdag 17 januari 2020 om 15:52
En bij jullie heb je waarschijnlijk ook t zelfde ‘probleem’ dat t in BE en NL uit te spreken moet zijn hè. Tenminste wij hebben daar wel rekening mee gehouden en over nagedacht en best veel namen vielen dan toch wel af.Wollenbol schreef: ↑17-01-2020 07:25Wij zijn ook nog niet uit over de naam en weten toch al een week of 6 het geslacht. De jongensnaam hadden we al voor de zwangerschap, maar daar hebben we nu niks aan. We hebben er twee die we allebei mooi en goed vinden en ook passen bij de achternaam. Mijn vriend blijft wel andere namen opnoemen, elke keer als ie t over ons kindje heeft noemt ie weer een andere naam, om te horen hoe het klinkt. Maar we zijn er zeker nog niet uit!
Welkom depster! Heel cool alleen een kindje!
vrijdag 17 januari 2020 om 16:14
Gisteren de 20 weken echo gehad.
Groot en deels goed gekeurd, alleen volgende week terug voor zijn rug.
Hij lag verkeerd dus die konden ze niet beoordelen.
Hij was erg eigenwijs tijdens het onderzoek.
Toen ze het hoofdje wouden controleren zat hij met de handen stijf voor het hooft.
Tijdens de buik controle krabte hij uiteraard continu aan ze buik.
Totaal heeft de afspraak 65 min geduurd
Groot en deels goed gekeurd, alleen volgende week terug voor zijn rug.
Hij lag verkeerd dus die konden ze niet beoordelen.
Hij was erg eigenwijs tijdens het onderzoek.
Toen ze het hoofdje wouden controleren zat hij met de handen stijf voor het hooft.
Tijdens de buik controle krabte hij uiteraard continu aan ze buik.
Totaal heeft de afspraak 65 min geduurd

vrijdag 17 januari 2020 om 18:42
welkom depster! dapper hoor, dat je hier in je eentje aan begint.
@namen: wij hadden bij de eerste een topdrie en bewust pas na de geboorte gekozen. wilde het kindje eerst zien. dat beviel me toen best goed
hoop dat we nu ook weer zover komen. ik heb hier een namenboek uit de bibliotheek geleend, nou wijzer worden we er niet van maar het is wel lachen. er staat ook een lijst nederlandse namen in, nou de helft is echt namen die de generatie van mijn grootouders had en een kwart heb ik echt nog nooit gehoord. terwijl ik toch best een tijdje in nederland heb gewoond 
ik baal echt een beetje dat ik nog twee weken moet wachten tot die 20-wekenecho. maar voel het kleine wurm wel elke dag even bewegen
@namen: wij hadden bij de eerste een topdrie en bewust pas na de geboorte gekozen. wilde het kindje eerst zien. dat beviel me toen best goed

ik baal echt een beetje dat ik nog twee weken moet wachten tot die 20-wekenecho. maar voel het kleine wurm wel elke dag even bewegen

vrijdag 17 januari 2020 om 18:52
Kikikip kan er teminste nog iemand van ons 2 er om lachen.
Ik lag gisteravond in bed met een zere rug door het lange liggen tijdens de echo. Het advies van de verloskundige was om volgende week 30 min voor de afspraak koffie of cola (lust ik niet) te drinken zodat meneertje wat actiever is. Hopelijk is die dan wat minder eigenwijs
Ik lag gisteravond in bed met een zere rug door het lange liggen tijdens de echo. Het advies van de verloskundige was om volgende week 30 min voor de afspraak koffie of cola (lust ik niet) te drinken zodat meneertje wat actiever is. Hopelijk is die dan wat minder eigenwijs

vrijdag 17 januari 2020 om 21:05
Ja inderdaad, sommige namen worden in België toch anders uitgesproken als in Nederland of zijn hier totaal niet bekend, of in Nederland totaal niet bekend, dus daar wil ik wel een beetje rekening mee houden. Ook wil ik graag een korte naam, en niet een naam die op meerdere manieren geschreven kan worden. Dan mag het nog eens niet beginnen met bepaalde letters ivm onze begin letters en de initialen met de achternaam...Livingontheedge schreef: ↑17-01-2020 15:52En bij jullie heb je waarschijnlijk ook t zelfde ‘probleem’ dat t in BE en NL uit te spreken moet zijn hè. Tenminste wij hebben daar wel rekening mee gehouden en over nagedacht en best veel namen vielen dan toch wel af.
Welkom depster! Heel cool alleen een kindje!
@depster: nog ff officieel welkom

zaterdag 18 januari 2020 om 13:12
Thanks voor het welkom allen
@minimouse, wat fijn al te weten dat je een groot eigenwijsje krijgt! fijn dat de echo (tot zo ver) goed was!
@Kiki, Op zich niets te klagen. Wel tot 14 weken aan de medicatie gezeten wegens misselijkheid. Misselijkheid weg maar nu sinds week 14 al licht last van mn bekken. Gister ook geweest bij de bekkenfysio voor advies en tips.
@Hollandaise, speciaal gevoel lijkt mij dat, de kleine voelen bewegen in je buik!
@Wollen, ik hoef niet zo nodig in de tabel hoor. Weet wel hoe het werkt - maar weet ook dat ik zomaar het het topic kan verdwijnen haha. Ben niet altijd een actieve mee schrijver. Nog niet gehoord van marjolein geloof ik, zal het eens opzoeken

@minimouse, wat fijn al te weten dat je een groot eigenwijsje krijgt! fijn dat de echo (tot zo ver) goed was!
@Kiki, Op zich niets te klagen. Wel tot 14 weken aan de medicatie gezeten wegens misselijkheid. Misselijkheid weg maar nu sinds week 14 al licht last van mn bekken. Gister ook geweest bij de bekkenfysio voor advies en tips.
@Hollandaise, speciaal gevoel lijkt mij dat, de kleine voelen bewegen in je buik!
@Wollen, ik hoef niet zo nodig in de tabel hoor. Weet wel hoe het werkt - maar weet ook dat ik zomaar het het topic kan verdwijnen haha. Ben niet altijd een actieve mee schrijver. Nog niet gehoord van marjolein geloof ik, zal het eens opzoeken

zaterdag 18 januari 2020 om 21:52
ja, nu is dat nog leuk, maar bij 36 weken wordt je blaas als bokszak gebruikt en je ribben als voetbal, dan is het toch wat minder hoor

ben trouwens begonnen met zwangerschapsyoga, echt heel fijn! zijn er meer die zoiets doen?
ik ben ook nog op zoek naar wat actievers, bij mijn vorige zwangerschappen heb ik een soort bootcamp gedaan, echt lekker pittig & buiten, maar dat laatste zie ik met dit koude weer echt niet zitten!
zondag 19 januari 2020 om 03:34
@hollandaisesaus ik doe ook yoga! Sinds twee weken begonnen nu. Fijn weer! Is heel rustig gelukkig. Heb het de vorige twee keer ook gedaan. Fijn om ff zo'n momentje te hebben.
Bootcamp in de kou lijkt me ook niks. Bij de eerste deed ik een cursus van de thuiszorg, dat was ook wel wat actiever. Op zich is er behoorlijk wat aanbod zag ik, bv hier bij een fysiotherapeut. Dat is ook behoorlijk actief en binnen. Mss is er bij jou in de buurt ook iets dergelijks?
Ik moet er niet aan denken
Bootcamp of sporten. Ben al compleet uitgeput als ik de kinderen weg heb gebracht en dan moet ik weer een paar uur gaan liggen.
Afspraak is nu dat ik in principe tot aan mijn verlof ziek blijf. Als er wat lukt dan is dat meegenomen en anders niet. Wel balen dit, maar geeft ook wel wat rust.
Moet zeggen dat ik de yoga ook vooral gebruik om een wat positiever gevoel te krijgen tov het zwanger zijn. Dat is nog steeds ver te zoeken als ik eerlijk ben.
Af en toe voel ik hem bewegen en dat is ook wel fijn, maar dat gevoel duurt maar kort.
Bootcamp in de kou lijkt me ook niks. Bij de eerste deed ik een cursus van de thuiszorg, dat was ook wel wat actiever. Op zich is er behoorlijk wat aanbod zag ik, bv hier bij een fysiotherapeut. Dat is ook behoorlijk actief en binnen. Mss is er bij jou in de buurt ook iets dergelijks?
Ik moet er niet aan denken

Afspraak is nu dat ik in principe tot aan mijn verlof ziek blijf. Als er wat lukt dan is dat meegenomen en anders niet. Wel balen dit, maar geeft ook wel wat rust.
Moet zeggen dat ik de yoga ook vooral gebruik om een wat positiever gevoel te krijgen tov het zwanger zijn. Dat is nog steeds ver te zoeken als ik eerlijk ben.
Af en toe voel ik hem bewegen en dat is ook wel fijn, maar dat gevoel duurt maar kort.
zondag 19 januari 2020 om 08:19
Wat is er weer veel geschreven!
@depster, wat stoer! Lijkt me heel eerlijk best zwaar een zwangerschap en straks een kindje in je eentje. Alle respect! Hopelijk gaat alles goed
Hier ook de 20 weken echo gehad, een GUO ivm de nierafwijking van mijn zoontje. Dus ook een uur gelegen, maar het ging heel goed.
Ook wij krijgen een meisje erbij!!!! Dus we hebben de eerste roze kleertjes in huis gehaald en kan verder gaan met het opruimen van de jongens baby kleding
Qua sport doe ik momenteel niets, maar wij hebben wel een grote hond die ik twee keer per dag goed uit laat. Veel wandelen heeft mij de vorige zwangerschap ook tot het einde goed fit gehouden! Maar even zien of we het daar bij houden.
@depster, wat stoer! Lijkt me heel eerlijk best zwaar een zwangerschap en straks een kindje in je eentje. Alle respect! Hopelijk gaat alles goed
Hier ook de 20 weken echo gehad, een GUO ivm de nierafwijking van mijn zoontje. Dus ook een uur gelegen, maar het ging heel goed.

Qua sport doe ik momenteel niets, maar wij hebben wel een grote hond die ik twee keer per dag goed uit laat. Veel wandelen heeft mij de vorige zwangerschap ook tot het einde goed fit gehouden! Maar even zien of we het daar bij houden.