UD juni 2020

29-09-2019 12:47 1429 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in juni 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

Inlog: UDjuni2020
Wachtwoord: juni2020

NaamLeeftijdKindjeUDJ/MBijzonderheden
livingontheedge32/362e3 juni💙
groenecomputermuis26/291e3 juni💗
Kikikip25/261e3 juni💗
Minimousee24/291e3 juni💙
kaartje128/282e3 juni💗
Wollenbol30/361e5 juni💗 Buitenland
Hardloopstudentje26/281e6 juni?
Mihoen6228/282e6 juni💙
Sneeuwwitje26/271e7 juni💙
whattodo9722/331+2e7 juni💗💗Tweeling
hollandaise37/323e8 juni🤍Buitenland
Sunflower2328/291e11 juni?
Popj34/?2e12 juni?
Grrrlstar31/322e13 juni💗
Rome9029/281e16 juni?
Springmommy35/413e19 juni💗
Poezels34/422e18 juni💗Buitenland
Lamaa31/362e19 juni🤍
Toekanneria26/311e19 juni?
m-april26/283e27 juni💗

Babyboom31 :redrose:
Shoezzi :redrose:
Galleta :redrose:
_melon :redrose:
anoniem_391024 wijzigde dit bericht op 25-03-2020 12:02
90.35% gewijzigd
Mihoen62 schreef:
13-01-2020 10:35
Hollandaisesaus, wanneer heb je de 20 weken echo dan? Bij mij gaf de verloskundige aan dat het tegenwoordig voor de 20 weken moet, omdat ze anders op de vingers wordt getikt door een instantie (ik heb de naam vergeten).
Pas bij 21,5 weken... Gok zomaar dat die instantie niet in mijn woonland actief is ;-)

Ik heb dit weekend van een sportvriendin voor weinig geld een stapeltje leuke kleren kunnen overkopen, dus ben weer helemaal blij :)

Zijn er trouwens meer met nog een echt klein groter broertje/zusje als de baby komt? Mijn jongste is dan nog geen 2, dus ben bang dat die nog geen hele stukken loopt tegen die tijd. Zit me af te vragen of zo'n duowagen handig is (maar die zijn wel erg duur). Of misschien heeft iemand hier al ervaring mee?

Mihoen62 schreef:
Wij laten de opvang inderdaad ook gewoon doorlopen. Beter voor zoon, zodat alles gelijk blijft. Hij heeft na een week of 2 vakantie ook altijd heel veel moeite om weer te starten op de opvang, omdat hij niet zonder ons wil. Dus als hij zo lang thuis zou blijven, zou dat helemaal lastig worden ben ik bang.
Ja, daar hebben ze bij ons ook last van. Na de kerstvakantie was het echt weer wennen voor ze. Jongste huilt weer elke dag bij het afscheid nemen. Gelukkig maar heel kort. Oudste zei ook steeds niet te willen en liever met ons naar oma/zwembad/warme chocomel drinken te gaan.

Mihoen62 schreef:
Misschien heeft iemand van jullie een goed idee: Mijn beugels van mijn beha doen zo zeer. En dan niet aan de buitenkant, waar ze normaal zeer doen, maar echt op het middenstuk bij mijn borstbeen. Heeft niet te maken met dat mijn beha te strak zit, maar ik heb al een vrij grote buik en dat drukt als ik de hele dag zit ertegen, denk ik. Ik heb er nu wattenschijfjes onder gedaan en dat werkt wel, maar om dat nou iedere dag te doen... Heeft iemand misschien een goed idee?
Is een beha zonder beugel een optie? Ik heb bijv. een sportbeha (gewoon van H&M) die de boel wel goed ondersteunt, maar niet helemaal platdrukt.
@Mihoen62
BH mét beugel wordt sowieso afgeraden om tijdens de zwangerschap te dragen. Ik heb speciale meegroei bh's van de Hunkemöller gekocht! Heerlijk ik heb ze continu aan.
hollandaisesaus schreef:
13-01-2020 11:30
Zijn er trouwens meer met nog een echt klein groter broertje/zusje als de baby komt? Mijn jongste is dan nog geen 2, dus ben bang dat die nog geen hele stukken loopt tegen die tijd. Zit me af te vragen of zo'n duowagen handig is (maar die zijn wel erg duur). Of misschien heeft iemand hier al ervaring mee?
Onze oudste was precies twee toen de jongste kwam (op de dag af hihi). Heb heel lang met dreumes in wagen en baby in draagdoek gelopen. Ideaal. Maar weet niet of dat in jullie klimaat lukt...
Ik woon in België en abortus wetgeving is sowieso anders hier dan in Nederland. Ik ga er vanuit dat de gynaecoloog weet wat ze doet, dus als ze die afspraak dan wil, zal het wel ok zijn. op 2-1 heeft ze ook het hartje en de niertjes en de moederkoek en van alles uitgebreid bekeken dus ik verwacht eigenlijk geen vreemde dingen uit de 20 weken echo.
Ook is de instantie die in Nederland daarover zeurt hier niet actief vermoed ik zo ;-)
Hollandaise, mijne is ook net twee geweest als baby twee komt. Alleen loopt hij nu altijd al en ook wel eens een kilometer of 5 gewoon met ons mee, hij weigert ook de kinderwagen. Voor even een cracker of zo eten is het prima, maar daarna is het echt klaar. Draagzak wil hij eventueel nog wel ja. ik heb bij zoon ook eerst altijd gelopen met draagdoek en draagzak en alleen als het mij beter uitkwam met de kinderwagen, ik wissel altijd een beetje af. Mijn broer en schoonzus hadden ook ongeveer even veel leeftijd er tussen zitten en hebben wel een duowagen gekocht en daar heel veel gemak van gehad. Oudste nichtje liep ook gewoon bij je weg en was echt nog niet geschikt om altijd zelf mee te lopen. Dus het ligt heel erg aan je omstandigheden.

Een sportbeha zou een optie zijn, behalve dat ik cup F/G heb en in die van bijvoorbeeld de h&m echt niet pas en wel fan ben van voorgevormde beha's eigenlijk :facepalm:

Kikikip, beha's met beugel worden toch afgeraden in verband met borstvoeding later? Ik ga geen borstvoeding geven, dus daarvoor hoef ik het niet te laten. En met mijn cupmaat heb ik het liefst wel gewoon goede ondersteuning, zonder beugel is dat toch lastig, tenzij ik een hele strakke sportbeha aantrek. (en ik pas dus ook niet in de beha's van de prenatal/hunkemoller/enzovoort, noppies voedingsbeha's zitten ook heel vreemd.
Mihoen, wat knap dat die van jou al zo veel loopt! Mijne is daar nu echt nog te klein voor, en ben bang het tegen die tijd ook alle kanten opgaat... Is echt een ongeleid projectiel op dit moment.
Eentje dragen en eentje rijden is ook altijd een optie, maar ik vind dragen in de warmte echt slecht te doen, en zo'n heel kleintje durf ik ook niet lang te dragen. Lijkt me ook wel lekker om m'n handen vrij te hebben als ik met de 'groten' (zo'n grappig idee dat die kleinste straks ook ineens 'groot' is) naar de speeltuin ga ofzo.
Soms helpt advies vragen ook wel om erachter te komen wat je eigenlijk zelf precies wil ;-)

Ik heb trouwens iets wat hierop lijkt: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0741040001.html en daar krijg ik mijn E/F-cup in een M.
Anders raad ik nog een keer Superbra (Rotterdam) aan, hebben mij vorige zwangerschap heel goed geholpen! Nee, ik heb geen aandelen ;-)
daar zou ik inderdaad nog eens naar kunnen kijken, maar ik ben er bang voor...
Rotterdam is vanaf waar ik woon meer dan 2 uur rijden helaas :@@:
@hollandaisesaus ik heb laatst reclame op instagram gezien voor iets wat je aan je bestaande kinderwagen kon bevestigen voor een tweede kind.. ik vind het alleen zo snel niet meer terug...
@wollenbol: ahja in Belgie is het idd anders! en fijn dat de organen al grotendeels bekeken zijn, is die 20 weken echo niet zo beladen.

@hollandaisesaus; mijn zoontje is straks net geen twee maar loopt ook al flinke stukken. Het kan soms snel gaan hoor. Hij wil vaak niet meer in de kinderwagen. Ik ga wel een meerijdplankje kopen, kan ie daarop staan als ie moe is of het te ver is en als de baby nog klein is zal ik ook de draagzak vaak gebruiken denk ik. Je hebt overigens ook zo’n stoeltjes voor achter de kinderwagen, zou je ook kunnen overwegen. Ik zou het persoonlijk nog een paar maandjes afwachten. Loopt je kindje al wel kleine stukjes los?

@mihoen; bhs en kleding is altijd zoeken denk ik. Ik heb normaliter maar een b cup maar met mijn zwangerschappen d. Dat kan ik prima af met niet-voorgevormde bh’s in die maat met een beetje rek erin en straks voedingsbhs zonder beugel. Hopelijk vind je snel iets comfortabels, we moeten nog even!
Even kort berichtje.
De 20 weken echo was goed. Wat bijzonder wat ze allemaal kunnen zien en we krijgen echt een meisje.
Fijn zeg kaartje!
ja ik moet nog maar eens kijken hoe het over een paar maanden gaat. kan ineens hard gaan hè. kleine loopt al wel hoor, stapt hier het hele huis door, maar buiten hebben we nog niet echt aangedurfd mede omdat het zo'n ongeleid projectiel is ;-) meerijdplankje hebben we al wel, dat vond ik wel een succes!

en fijn kaartje!!
Fijn kaartje ! 💕
Fijn kaartje, en wat leuk een meisje :heart:
Goed nieuws kaartje! De meisjes zijn at the moment in de meerderheid!

Hebben jullie ook last van verkoudheid of valt dat mee? Ik ben op oudjaarsdag verkouden geworden en het is nu nog steeds niet helemaal over. Waarschijnlijk neem ik ook iets te weinig rust, ben gewoon gaan werken. Vooral veel last van hoesten en daardoor slecht slapen, normaal pak ik dan 's avonds voor ik ga slapen hoestsiroop, maar ja, dat mag allemaal niet...
Livingontheedge en kaartje Gefeliciteerd met de goede echo's!

Succes aankomende week Mihoen en Kikikip

Grrrlstar Ik ben ook vrijdag aan de beurt, en ik voel de baby ook meer nu :heart:

Mijn buik begint 's nachts steeds meer in de weg te liggen, denk dat ik binnenkort toch maar een voedingskussen ga kopen. Iemand nog tips?

En heeft iemand al een naam?
@Mihoen62: Oh dat is vervelend...hmm misschien eens langsgaan bij van die BH-speciaalzaken voor grotere cups?

@Kaartje: Leuk!

@Wollenbol: Ja ik heb ook last van verkoudheid maar dat heb ik altijd al heel vaak, met name in de winter. Vorige week gevlogen (op babymoon geweest hihi) en sindsdien verstopte buis van Eustachius. En normaal ben ik altijd verslaafd aan neusspray maar dat kan nu niet. Uitdaging!

@Sneeuwwitje1993: Ja wij hebben al namen, voor zowel een jongen als een meisje. Hier waren we eigenlijk al snel over uit.

Ben weer enorm zenuwachtig voor de echo donderdag. Blijft toch elke keer weer spannend, de aanloop er naartoe.
Heyhey, ook even een update van mij,

Qua positie kleding draag ik sinds gisteren de positie broeken van Lidl-online deze zijn maar €12,50 en zitten bij mij perfect, behalve dat ze mij een stuk te kort zijn maar dat ben ik wel gewend, omdat ik nogal lange benen heb.
Ik heb een fijne trui bij de berska gekocht een licht grijze groote extra lange trui, verder draag ik nog meer truien en vesten en dat bevalt mij tot nu toe prima.

Nieuwe bhs hoef ik niet aan te schaffen want ondanks dat ik wel een cup ben gegroeid heb ik nog veel bh's die passen omdat ik daar toch niet zo groot ben.
Wel heb ik sinds een paar dagen dat ik al af en toe drupjes melk verlies 😱 heefd iemand van jullie dit ook al zo vroeg?

De 20 weken echo heb ik morgen,
Ik ben dan 19 en half week. Ik vind het erg spannend en wil graag horen dat mijn kindjes gezond zijn. 🙏❤ verder krijg ik ook te horen of het jongentjes of meisjes zijn, of een jongetje en een meisje.
Erg spannemd dus.

Verder vroeg ik mij af of iedereen al kraamzoeg heefd geregeld ?
En hoe jullie je keuze hebben gemaakt en hoe het werkt qua wat word er vergoed en wat niet. Vind het erg moeilijk kiezen.

@kikikip je mag wel neusspray hoor. Ik neem aan neusspray met ximatolazine bedoeld. (Of hoe je dat schrijft. ) Je moet je goed aan de dosering houden. En max 5 dagen. Zie bijsluiter.
Misschien geeft het verlichting.

@bh met borstvoeding. Nadeel van een beugel kan zijn dat er een melkkannaal afgekneld raakt en daardoor verstopt raakt en als die niet word opgelost kun je een borstontsteking krijgen. Persoonlijk hoe gevoelig je hiervoor bent. Ik kon na een week of 6 prima een goed passende voedings beugel bh aan. Dat is uit proberen t.z.t.

@kraamzorg mijn verloskundige praktijk heeft een eigen kraamzorg bureau. Echt ideaal. Heel goed bevallen vorige keer. Maar deze constructie is er maar weinig. (Of uniek) Dus echt tips heb ik niet.
@kikikip, wat lekker! waar zijn jullie naartoe geweest? Zoutoplossing neusspray mag ook gewoon en helpt normaal gesproken wel goed om alles los te krijgen.

Wij hebben ook een naam, maar ik ben nog niet helemaal 100% overtuigd, dus wie weet switchen we nog.

@Whattodo, spannend morgen. heel veel succes.
Wij hebben al wel kraamzorg geregeld, maar hebben gevraagd om dezelfde kraamverzorgster als vorige keer. Ik heb Zilveren Kruis 3 sterren in verband met fysio, dus ik heb sowieso alles al ongeveer vergoed.

@ kaartje, gaat het beter met je harde buiken sinds je minder bent gaan werken?

Hier gister bij de fysio niet zulk leuk nieuws gekregen. Behalve de bekkeninstabiliteit heb ik nu ook al een behoorlijke diastase (dat zijn je rechte buikspieren, waarvan de peesplaat daartussen uit elkaar wijkt en daarna een bult ontstaat. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar google werkt ook). Hiermee moet ik echt heel voorzichtig zijn en opletten, want anders is de kans groot dat je een navelbreuk krijgt. Donderdag bij de 20 weken echo ga ik met de verloskundige overleggen met hoe nu verder, en of werken nog wel verstandig is en zo ja of ik misschien minder moet gaan werken. De kans dat dit na de zwangerschap nog weer echt over gaat is klein helaas.
Hier nog geen namen, wij gaan hierover sparren wanneer we het geslacht weten! Hopelijk gaat het net zo snel als de vorige keer :-d

Kraamzorg is altijd lastig, voornamelijk op je gevoel afgaan maar ook in je omgeving vragen waar men goede ervaringen heeft. En bij je verloskundige wat hun ervaringen zijn. Wat handig kaartje, bij je eigen verloskundige. Hier hebben ze het daarvoor helaas veel te druk..

Ik heb me nu al bij 5 weken zwangerschap aangemeld bij een kraamzorg die heel hoog staat aangeschreven, die zit ook altijd vol, en moet je dus al uiterlijk bij 6 weken ingeschreven staan anders heb je pech. Ik had tijdens mijn vorige kraamweek een instantie die te weinig kraamhulp beschikbaar had en toen eind juni ook niemand van een andere instantie geregeld kon krijgen. Heel vervelend want heb dus 2,5 dag na mijn bevalling pas kraamhulp gekregen. Toen is mijn verloskundige wel dus een uurtje langsgeweest voor de belangrijkste info... zeker met een eerste kind is dat geen overbodige luxe. Uiteindelijk een hele lieve kraamhulp gehad helemaal uit Groningen (ik woon in zuidoost Brabant). Ze moest ook al snel gaan dubbelen dus heb wel pittige gesprekken gevoerd met haar werkgever en moeten ‘vechten’ voor wat hulp. Hopelijk hebben we hier aankomende zomer niet zo’n problemen mee, want je kraamweek hoort juist relax te zijn ipv extra strijd.
@mihoen echt balen van diastase. Ik weet wat het is. Goed dat je gaat overleggen op werk.

@harde buiken zijn echt afgenomen nu ik meer rust neem. Goed teken dus.

@grrllstar wat balen zeg van de kraamzorg. Dat wil je juist zo goed geregeld hebben. Vooral bij de eerste. Ik had in het begin niet echt een idee wat ik precies met een baby moest. Heel blij met kraamzorg. Vooral de eerste dagen.
@kaartje; ja kraamzorg is vooral met je eerste wel belangrijk. Ook toen had ik me met 8 weken al wel aangemeld en ik had een heel prettig intakegesprek bij iets van 24 weken. maarja, als ze dan vervolgens teveel zwangeren accepteren komen ze later in de problemen als ze het in de planning niet redden. Ik heb ook simpelweg wat pech toen gehad, zó erg had mijn verkoskundigepraktijk niet eerder meegemaakt, zelfs zij konden niets anders regelen omdat alles vol zat. maar dit maakt mij dus wel extra alert op het kraamzorgbureau waar ik nu voor aangemeld sta.
@grilstar nou dat snap ik zeker. Hopelijk deze keer geen planning problemen en een relaxte kraamweek.
@mihoen62
Wow wat vervelend die diastase.. maar nu je dit hebt gezegd gaat er bij mij wel een lampje branden... wanneer ik op sta of op een andere manier mijn buikspieren aanspsn komt er een langwerpige hoge bult op mijn buik de laatste 2 weken... zelfs mijn vriend en zus hebben mij gevraagd wat dit was, ik dacht dat het bij een zwangerschap hoorde en had geen idee. Nu je dit zegt ga ik dit vandaag wel met mijn verloskundige bespreken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven