UD november 2020

04-03-2020 21:11 631 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook uitgerekend in november 2020 en vindt het gezellig om mee te schrijven?

NicknameLeeftijdKindjeUitgerekend opJ/MBijzonderheden/aankomende echo's
Tealey311e 2 novemberMeisje
Chamaedorea281e3 novemberJongen zwanger na KID
Nokie331e3 novemberMeisje
Sha1988??7 novemberJongen 09-06 20weken echo
Babygroot281e 7 novemberMeisje
Rieta123332e7 novemberJongen
LenteGroen281e9 novemberJongen
Eendje-01281e12 novemberMeisje
Seaofdreams???Meisje
Poosje81383e 18 novemberMeisje
Salvabo271e18 novemberJongenzwanger na ICSI
Heytan32 en 332e22 november?? 11-06 volgende echo
Alanna311e23 november??zwanger na eiceldonatie
Karzou?2e25 novemberMeisje
Tisookwat352e 26 november??cryo van icsi


Helaas niet meer zwanger of al een tijd niets meer geschreven:
Vicky, Sneeuwwitje, Bloemmetje2, andijviestamppot, Gember1
anoniem_396232 wijzigde dit bericht op 24-10-2020 20:02
69.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat we al zoveel zijn! Hopelijk is het allemaal bij te houden :-) Spannend dat jullie de eerste echo’s al zo snel hebben!

Hier nog weinig symptomen behalve pijnlijke borsten, en misschien iets meer moe dan normaal. Verder voel ik me eigenlijk heel goed (wat me dan weer een beetje onzeker maakt!).
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Heel voorzichtig meld ik mij hier ook, gebaseerd op laatste menstruatie zou ik rond 8 november zijn uitgerekend (wel frappant, mijn moeders verjaardag), maar omdat ik in 2019 gehele jaar niet zwanger wilde worden en in 2018 wel (4x, 3x miskraam, 1x BBM) ben ik nog zeer sceptisch.
Zou zo maar kunnen dat ik dus over weekje hier weg ben, maar hoop het niet.

Ben overigens 38 jaar, dit wordt de 3e.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan jullie om met je omgeving?

Hebben jullie al moeten liegen of andere keuzes moeten maken ivm zwangerschap? Ik heb komend weekend een etentje staan in een restaurant wat niet heel zwanger-proof is. Ik twijfel nog een beetje wat ik ga doen, of ik een ander restaurant zal voorstellen, het zal proberen te verzetten (ik wil het in de week erna, mits de echo goed is, vertellen aan die personen) of gewoon vast goed ga nadenken over wat ik wel/niet kan eten.

Hebben jullie het ook al aan mensen verteld? Zo ja: hoe, en hoe reageerde ze? Zo niet, wanneer willen jullie het gaan vertellen?
@cha; Lastige situatie! Misschien is het inderdaad het fijnste om het te verzetten? Aangeven dat je je niet helemaal lekker voelt ofzo?
En dan inderdaad een moment plannen waarop je het eventueel kunt vertellen....

Wij hebben het hier nog tegen niemand verteld... Maar het voelt wel echt alsof je een heel groot geheim moet bewaren he? Ik heb ook het idee dat iedereen het aan me ziet.... Dat is natuurlijk niet zo!
Ik ben wel heel blij als straks wat meer mensen het weten en we iets verder in de zwangerschap zijn. 🙏🙏

Hoe is het met jullie? Hebben hullie al veel kwaaltjes?

24 maart hebben we de eerste echo. Ik kijk er stiekem heel erg naar uit en blijf duimen dat alles goed blijft gaan....
Alle reacties Link kopieren
Hier is mijn moeder wel op de hoogte en wat vriendinnen, maar die hebben ook alle ellende in verleden meegemaakt. Ik ben natuurlijk acuut gestopt met drinken, roken, sushi en biefstuk eten, geloof me, dat zien ze meteen :p
@ Chamaedorea lastige situatie inderdaad. Als je het door wilt laten gaan dan is een ander restaurant voorstellen zoals je zelf zegt een prima idee! Hier heb ik dat zelf ook gedaan voor aankomend weekend.

Wij hebben het wel al aan een aantal mensen verteld. Dit zijn dan wel de mensen die heel dicht bij ons staan, (schoon) ouders en een handjevol vrienden. Sowieso kan ik heel slecht mijn mond houden als ik zelf heel enthousiast over iets ben. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Tealey schreef:
11-03-2020 11:13
@ Chamaedorea lastige situatie inderdaad. Als je het door wilt laten gaan dan is een ander restaurant voorstellen zoals je zelf zegt een prima idee! Hier heb ik dat zelf ook gedaan voor aankomend weekend.

Wij hebben het wel al aan een aantal mensen verteld. Dit zijn dan wel de mensen die heel dicht bij ons staan, (schoon) ouders en een handjevol vrienden. Sowieso kan ik heel slecht mijn mond houden als ik zelf heel enthousiast over iets ben. :roll:
O dit is héél herkenbaar! Ik vind het ook echt bijzonder moeilijk om mijn mond te houden. Ik was afgelopen weekend een middag bij mijn zus, aan wie ik normaal gesproken álles vertel (zij was van begin af aan ook op de hoogte van ons vruchtbaarheidstraject) en hoewel het niet eens ter sprake kwam schreeuwde alles in me dat ik het moest vertellen. Maar vriend en ik willen hebben er zó veel moeite voor moeten doen, dat we echt eerst willen weten of het dit keer echt goed nieuws is. Niet dat je dat na een goede echo die garantie hebt, maar dan hebben we in ieder geval iets meer zekerheid. Nog een weekje wachten!
Alle reacties Link kopieren
@Chamaedorea gaan jullie het gelijk na de echo vertellen? Ik kan me voorstellen dat je in elk geval gezien wil hebben dat het voor nu goed zit.

Ik heb het alleen mijn beste vriendin verteld, verder wachten we tot na de eerste echo. Deze wordt wel pas in april, dus dat is nog even geduld hebben! Maar als het dan goed zit durf ik het in ieder geval aan meer mensen te vertellen..
Alle reacties Link kopieren
LenteGroen schreef:
12-03-2020 08:36
@Chamaedorea gaan jullie het gelijk na de echo vertellen? Ik kan me voorstellen dat je in elk geval gezien wil hebben dat het voor nu goed zit.

Ik heb het alleen mijn beste vriendin verteld, verder wachten we tot na de eerste echo. Deze wordt wel pas in april, dus dat is nog even geduld hebben! Maar als het dan goed zit durf ik het in ieder geval aan meer mensen te vertellen..
Na de echo gaan we het in ieder geval aan mijn zus en schoonmoeder vertellen. Daarna kijken we wel haha. De meeste mensen in onze omgeving weten wel dat we er mee bezig waren en leven allemaal heel erg met ons mee, dus die gaan we het vertellen een beetje afhankelijk van wanneer we ze toevallig zien. Misschien ook al vrij snel dus, misschien pas over een aantal weken.

Alleen mijn opa en oma krijgen het pas na de termijnecho te horen. Toen mijn nicht een kind verwachtte hadden ze het al heel vroeg verteld aan mijn opa en oma, met daarbij de mededeling dat het nog geheim was. Maar er was nog geen dag voorbij of mijn opa en oma hadden het aan iedereen verteld die ze maar kenden! Dus die krijgen het van ons pas te horen zodra we vinden dat iedereen het mag weten (na het eerste trimester dus) :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag een prachtig kloppend hartje gezien :heart:

Of ja, wij... Vriend mocht vanwege corona niet mee dus moest op de gang wachten. Hij heeft alles wel gevolgd via facetime, maar daar was dat hartje vrijwel niet op te zien helaas.

Alles zag er verder goed uit. Het zat op een goede plek in de baarmoeder, grootte kwam precies overeen met de verwachtte zwangerschapsduur dus de gynaecoloog was helemaal tevreden :)

We hadden het hierna graag persoonlijk aan de directe familie verteld, maar vanwege corona zit dat er ook niet in. De directe familie valt ofwel in de risicogroep, of zijn zelf ziekig. Straks maar even videobellen dus.
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea schreef:
17-03-2020 18:09
Wij hebben vandaag een prachtig kloppend hartje gezien :heart:

Of ja, wij... Vriend mocht vanwege corona niet mee dus moest op de gang wachten. Hij heeft alles wel gevolgd via facetime, maar daar was dat hartje vrijwel niet op te zien helaas.

Alles zag er verder goed uit. Het zat op een goede plek in de baarmoeder, grootte kwam precies overeen met de verwachtte zwangerschapsduur dus de gynaecoloog was helemaal tevreden :)

We hadden het hierna graag persoonlijk aan de directe familie verteld, maar vanwege corona zit dat er ook niet in. De directe familie valt ofwel in de risicogroep, of zijn zelf ziekig. Straks maar even videobellen dus.
'

Wat superfijn!!!!! Hopelijk alles over paar weken nog helemaal keurig en dan kijken of je eventueel een alternatieve methode kan verzinnen om het te vertellen.


Hier vandaag ook echo gehad, was al alleen gegaan (werd me op hart gedrukt)), hier zit idd ook keurig op zijn plek, maar duur kwam totaal niet overeen :@@: Nou heb ik daar toch wel een handje van, dat was met alle andere zwangerschappen ook het geval.
30 maart nieuwe echo!
Alle reacties Link kopieren
chamaedorea Wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen! 😍 Lijkt me een heerlijke geruststelling!


Hier maak ik mij wat zorgen. Op 1 april heb ik mijn eerste echo gepland, maar momenteel heb ik af en toe wat druppels (oud/bruin)Bloedverlies. Volgens de verloskundige niet direct iets om mij zorgen over te moeten maken, maar het kan wel het begin van een miskraam zijn..

Heeft 1 van jullie hier misschien ervaring mee, misschien bij een eerdere zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Chamaedorea, wat een fijn nieuws! Wat mooi om een kloppend hartje te zien!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik ook mee schrijven? Doen jullie trouwens allemaal 2 testen?
Ik heb er maar eentje gedaan, zit nu op 5 weken en 3 dagen. Ik ben trouwens 39 en dit wordt de eerste als alles goed mag gaan. Behalve een beetje kramp heb ik eigenlijk nergens last van dus hoop dat dat zo blijft. Heb nog geen contact gehad met een verloskundige die zal ik vandaag of morgen eens bellen... vind t maar spannend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Sorry dat ik het even in 2 berichten doe maar zit nog een beetje te tobben haha

@chamaedorea super, gefeliciteerd lijkt me toch een geruststelling als je de eerste echo hebt gehad. Wel balen dat je vriend er niet direct bij kon zijn.

@Eendje-01 kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar zou maar vertrouwen op de verloskundigen nu.
Alle reacties Link kopieren
@andijviestamppot

Ik heb wel 4 testen gedaan :$
De eerste had een heel licht streepje. Toen gelijk een digitale clearblue test gedaan voor de zekerheid. Een paar dagen later nog een (gewone) test gedaan om te kijken of het streepje dan wel wat donkerder zou zijn, maar amper verschil met streepje op de eerste test. Omdat het wel donkerder zou moeten worden een week later nog eens getest, en toen was het echt een knaller. Toen vond ik het wel goed haha.
Alle reacties Link kopieren
@Chamaedorea
Meen je dat nou, ik geloofde het wel na 1 test. Misschien nog maar eentje halen dan :A:
@ Chamaedorea super fijn dat je het kloppend hartje hebt gezien! Was het nog gelukt met een goed smoesje te verzinnen voor het etentje? 😊

@ Andijviestamppot ik heb 3 testen gedaan. Toch een soort van beetje zekerheid :bonk:

Vrijdag mag ik voor de eerste echo. Baal er wel enorm van dat ik alleen moet. Eerste kindje en eerste echo. Zeker gezien ik zelf een paramedisch beroep heb en wel met meerdere personen soms in een behandelkamer sta. Ik zal namelijk niemand weigeren. Ergens voelt het daarom ook wel enorm zuur, al snap ik het ook wel weer..
Alle reacties Link kopieren
Andijviestamppot schreef:
18-03-2020 11:37
@Chamaedorea
Meen je dat nou, ik geloofde het wel na 1 test. Misschien nog maar eentje halen dan :A:
Nou, wat misschien ook mee speelt is dat we 2 jaar geleden ook een keer een heel licht streepje hadden op een zwangerschapstest. Maar dat werd niks, en een jaar later bleek mijn vriend onvruchtbaar te zijn en was het volgens de artsen 200% onmogelijk dat ik toen zwanger ben geweest. Dus in mijn beleving zegt zo'n licht streepje niet per se iets. Ik had iets meer dan dat nodig om het te geloven :A:
Alle reacties Link kopieren
Tealey schreef:
18-03-2020 13:05
@ Chamaedorea super fijn dat je het kloppend hartje hebt gezien! Was het nog gelukt met een goed smoesje te verzinnen voor het etentje? 😊
Dat ging niet door! Alle horeca is dicht, en een van de personen met wie we zouden gaan voelde zich niet goed. Besloten om het maar af te zeggen dus.
Wel jammer, was de perfecte gelegenheid om het te vertellen. In plaats van leuke aankondigingen in persoon hebben we nu gisteren de directe familie en beste vrienden gebeld met het nieuws. Heel veel gegil, gelach en gehuil :-D
Alle reacties Link kopieren
Hier inmiddels al wel 6 testen gedaan, omdat ik uit ervaring weet dat HCG bij mij altijd afneemt vlak voor een miskraam, dus zo kan ik zien of er in ieder geval stijgende lijn in zit.

Overigens heb ik dat bij de 1e totaal niet gedaan hoor.

Eendje, het kan 'niets' zijn inderdaad, maar kan idd ook beginnende miskraam zijn (hoewel die bij mij altijd begonnen met vers bloed, geen oud bloed).
Rustig aan doen en afwachten, hoe lastig dan ook!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik kan nog niet helemaal geloven dat ik hier kan meeschrijven.. na 5 jaar ben ik zwanger! Dit dankzij eiceldonatie en icsi. Eind november uitgerekend, omwille van het fertiliteitstraject 31 maart eerst echo in het ziekenhuis, en als alles goed gaat erna overstap naar eigen gynaecoloog (België).

Ik heb nog niet veel kwaaltjes, alleen een vrij zeurende lage pijn, maar ik ga er maar vanuit dat dat normaal is :) ik ga zo even alles van de rest lezen!
Alle reacties Link kopieren
@Poosje81 Ik kan me idd voorstellen dat als je die ervaring hebt dat je meer testen doet.

@Alanna Gefeliciteerd! Ik heb verder ook weinig last hoor behalve die zeurende pijn waar jij het over hebt... En mn tieten zijn elke dag een maat groter naar mijn idee haha
@ Chamaedorea het is even anders dan anders, maar toch fijn om uiteindelijk het nieuws te kunnen vertellen :-)

@ Alanna gefeliciteerd! Na 5 jaar een positieve test vasthouden is toch wel een beetje ongelofelijk denk ik.. Super fijn dat het gelukt is! Geniet er van.

Vandaag dan eindelijk de eerste echo gehad. Naarmate het dichterbij kwam werd het toch wel spannender. Stel dat het toch niet goed is, zit je daar alleen. Maar gelukkig zagen we vrijwel direct het hartje kloppen. :love: Vriend meegekeken met videobellen. Super fijn dat alles goed is. Volgens de berekeningen zit ik op 7+5. Een dagje verder dan mijn eigen berekening.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend fijn Alanna! 5 jaar lijkt me best slopend.

Ik heb 3 testen gedaan, vooral omdat ik wou weten of de streep wel opliep zeg maar. En dat geeft toch wel wat extra vertrouwen.

Videobellen is een goed optie in deze tijden, om het wel samen mee te maken!

Ik vind het eerlijk gezegd wel fijn dat we niet met zo'n grote groep zijn in dit topic, dan kunnen we het ook nog een beetje volgen/bijhouden allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven