Uitgerekend 1 t/m 10 juli 2018!
dinsdag 24 oktober 2017 om 14:47
Voor iedereen die is uitgerekend tussen 1 en 10 juli 2018! 
.
.
= hartje gezien
= goede 20-weken echo
--
grapjasje,
flipje2,
konijnhangoor -- 
ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!
J
.
.
| Naam (leeftijd) |
Kindje | Uitgerekend/ Geboren |
Afspraken | Geslacht | |
Bijzonderheden |
| M10e (27) | eerste | 29 juni | Verrassing | | ||
| 003liesje (27/31) | tweede | 30 juni | Jongen | | ]||
| Kellster (26) |
Tweede | 1 juli | Jongen | | ||
| Nikkie1984 (?) | tweede | 2 juli | Jongen | | mk jul '17 | |
| Fl4urtje29 (?) | eerste | 2 juli | Verrassing | | NIPT was goed! | |
| suusjee (27/28) | eerste | 3 juli | ? | | ||
| Morgenstond (28/29) |
tweede | 3 juli | 13-mrt: controle | Jongen | |
|
| Mayajama (29/33) | eerste | 6 juli | Jongen | |||
| winterbaby (23/26) | tweede | 7 juli | Meisje | | ||
| snowgirl1 (32/30) | tweede & derde | 7 juli/ 21 februari | Jongens | | Te vroeg bevallen van twee prachtige jongens | |
| LaTimo (33/35) | tweede | 8 juli | 20 weken echo datum nog niet bekend | Meisje | |
zwanger via IUI na 1 jaar mmm |
| engeltje86 (31) | derde | 8 juli | Meisje | | ||
| Energy08 (30/38) | tweede | 4 juli | Meisje | | ||
| Konijntje999 (29/34) | eerste | 9 juli | 25-feb: 20 weken echo | Jongen | | vmk aug '17 |
| Ineedyourlove (29/37) | tweede | 11 juli | Jongen | | ||
| Blue_Yoshi (32) | tweede | 11 juli | ? | | ||
| _butter_fly (30) | tweede | 11 juli | 28-feb: 20-wkn echo | ? | | NIPT was goed! |
| Mieremuis | eerste | 16 juli/ 10 februari | Jongen | | Vroegtijdig bevallen ivm trisomie 22 |
ZomerBloemetje86, jjennyy89 en Tweetje2018, Mojo79 - omdat we jullie al een tijdje niet meer hebben gezien, hebben we jullie (tijdelijk) uit de tabel gehaald. Je bent natuurlijk altijd welkom terug te komen!
J
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:24
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
74.88% gewijzigd
zondag 28 januari 2018 om 15:43
Hoi meiden,
Wij hebben gister voor de tweede keer een echo gehad om het geslacht te bepalen. Weer lag de navelstreng tussen de benen. Wat een toeval zeg!
Het vermoeden gaat wel heel erg uit naar een jongetje want er lijkt zo af en toe een plassertje zichtbaar! Dit zou dus alleen maar een bevestiging van mijn gevoel zijn.
Nu wachten tot 13 februari op de 20 weken echo. Hopelijk dan 100% duidelijkheid.
Wij hebben gister voor de tweede keer een echo gehad om het geslacht te bepalen. Weer lag de navelstreng tussen de benen. Wat een toeval zeg!
Het vermoeden gaat wel heel erg uit naar een jongetje want er lijkt zo af en toe een plassertje zichtbaar! Dit zou dus alleen maar een bevestiging van mijn gevoel zijn.
Nu wachten tot 13 februari op de 20 weken echo. Hopelijk dan 100% duidelijkheid.
maandag 29 januari 2018 om 08:40
maandag 29 januari 2018 om 12:12
Bedankt Morgenstond 
De gyn in het UMC was voorzichtig positief vanochtend... De groei zag er namelijk normaal uit, structuren allemaal aanwezig voorzover nu al te beoordelen, en de placenta zag er ook helemaal normaal uit!
Hij zei dat de kans dat de vruchtwaterpunctie niet goed is toch wel erg klein is nu... Natuurlijk blijft het spannend maar toch is er een enorme last van ons afgevallen, ik voel me gewoon een stuk lichter. M'n vriend was ook erg emotioneel en opgelucht
We weten ook wat het wordt, ik dacht het zelf te kunnen zien en het klopte
, maar ik zeg nog even niks 
Punctie viel echt mee, klein beetje kramperig. Wel spannend dat je je kleintje naar de naald toe ziet bewegen, ik denk dat de baby er gewoon echt heen gezogen werd
en de baarmoeder kromp ook natuurlijk door het afzuigen van vocht dus volgens mij is de baby in de voetjes geprikt maar dat kon volgens de gyn allemaal geen kwaad ....
Nu hopen dat de uitslag snel binnen is en dat ie goed is
De gyn in het UMC was voorzichtig positief vanochtend... De groei zag er namelijk normaal uit, structuren allemaal aanwezig voorzover nu al te beoordelen, en de placenta zag er ook helemaal normaal uit!
Hij zei dat de kans dat de vruchtwaterpunctie niet goed is toch wel erg klein is nu... Natuurlijk blijft het spannend maar toch is er een enorme last van ons afgevallen, ik voel me gewoon een stuk lichter. M'n vriend was ook erg emotioneel en opgelucht
We weten ook wat het wordt, ik dacht het zelf te kunnen zien en het klopte
Punctie viel echt mee, klein beetje kramperig. Wel spannend dat je je kleintje naar de naald toe ziet bewegen, ik denk dat de baby er gewoon echt heen gezogen werd
Nu hopen dat de uitslag snel binnen is en dat ie goed is
donderdag 1 februari 2018 om 22:30
Beste allemaal,
Helaas hebben wij vanavond van de klinisch geneticus het bericht gekregen dat uit de vruchtwaterpunctie een mozaïek trisomie 22 is gekomen, met als gevolg hoge kans op microcefalie en mentale retardatie, groeiachterstand, hartafwijking, nier afwijking, afwijking aan de ledematen, gehoor, verhemelte en noem maar op. De mate waarin is niet in te schatten, je zou vervolg echo's kunnen maken om de hart en nier afwijking in te schatten, maar de mentale retardatie is niet te zien op een echo , daar kom je pas veel later achter.
We hebben besloten dat we het risico op een ernstig moeizaam leven voor het kindje en onszelf te groot vinden, en hebben dan ook besloten de zwangerschap af te breken.
Heel veel gehuild samen vanavond. We zijn bang om kinderloos te blijven samen , maar het is nu nog veel te vroeg om zover vooruit te denken. Eerst moet ik nog bevallen van ons kindje. Morgen de gynaecoloog bellen hoe het komende traject er uit gaat zien, hoewel ik door verhalen hier op het forum en elders wel kan inschatten wat ik moet verwachten.
Manlief slaapt gelukkig nu, ik heb een pil genomen (maakt nu toch niet meer uit) maar merk er nog niet veel van . De komende weken zullen slopend zijn denk ik maar we komen er vast doorheen. Werken ga ik voorlopig niet doen, ik kan in deze toestand geen patiënten onder ogen komen, de kraan blijft maar lopen zeg maar. Maar ik neem aan dat de Arbo dat wel gaat begrijpen.
Ik heb me deze week 2 dagen na de echo heerlijk gevoeld, begon te geloven dat het goed zou komen. We hebben maandag zelfs nog een taartje gegeten omdat de gyn zo positief was. Ik zag toch al een lief klein frummeltje voor me waar we ongelofelijk van zouden gaan houden, ik vond t op de echo al zo lief
maar die droom moet voorlopig weer in de kast.
Ik zal hier niet blijven meeschrijven natuurlijk, veels te pijnlijk. Maar meelezen zal ik af en toe misschien wel doen. Ik wens iedereen het allerbeste en hopelijk een ongecompliceerde zwangerschap en een heerlijk gezond kindje. Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven .
Helaas hebben wij vanavond van de klinisch geneticus het bericht gekregen dat uit de vruchtwaterpunctie een mozaïek trisomie 22 is gekomen, met als gevolg hoge kans op microcefalie en mentale retardatie, groeiachterstand, hartafwijking, nier afwijking, afwijking aan de ledematen, gehoor, verhemelte en noem maar op. De mate waarin is niet in te schatten, je zou vervolg echo's kunnen maken om de hart en nier afwijking in te schatten, maar de mentale retardatie is niet te zien op een echo , daar kom je pas veel later achter.
We hebben besloten dat we het risico op een ernstig moeizaam leven voor het kindje en onszelf te groot vinden, en hebben dan ook besloten de zwangerschap af te breken.
Heel veel gehuild samen vanavond. We zijn bang om kinderloos te blijven samen , maar het is nu nog veel te vroeg om zover vooruit te denken. Eerst moet ik nog bevallen van ons kindje. Morgen de gynaecoloog bellen hoe het komende traject er uit gaat zien, hoewel ik door verhalen hier op het forum en elders wel kan inschatten wat ik moet verwachten.
Manlief slaapt gelukkig nu, ik heb een pil genomen (maakt nu toch niet meer uit) maar merk er nog niet veel van . De komende weken zullen slopend zijn denk ik maar we komen er vast doorheen. Werken ga ik voorlopig niet doen, ik kan in deze toestand geen patiënten onder ogen komen, de kraan blijft maar lopen zeg maar. Maar ik neem aan dat de Arbo dat wel gaat begrijpen.
Ik heb me deze week 2 dagen na de echo heerlijk gevoeld, begon te geloven dat het goed zou komen. We hebben maandag zelfs nog een taartje gegeten omdat de gyn zo positief was. Ik zag toch al een lief klein frummeltje voor me waar we ongelofelijk van zouden gaan houden, ik vond t op de echo al zo lief
Ik zal hier niet blijven meeschrijven natuurlijk, veels te pijnlijk. Maar meelezen zal ik af en toe misschien wel doen. Ik wens iedereen het allerbeste en hopelijk een ongecompliceerde zwangerschap en een heerlijk gezond kindje. Iedereen heel erg bedankt voor het meeleven .
vrijdag 2 februari 2018 om 09:30
Lieve Mieremuis, ik vind het zo verschrikkelijk erg voor jullie. Ook hier wil ik je veel sterkte toewensen. En als je na de geboorte van de kleine nog wel kwijt wilt hoe je dat hebt ervaren en hoe mooi hij/zij was, is je verhaal hier natuurlijk welkom. Ik hoop jullie toch al een mooie naam hebben voor de kleine, en dat het een mooi afscheid gaat worden.
zaterdag 3 februari 2018 om 12:10
Jeetje mierenmuis het was jullie zo ontzettend gegund. Wat een super verdrietig nieuws. En wat een heftige beslissing om te maken. En wat zijn jullie sterk samen. Heel veel sterkte de komende tijd. Afscheid nemen is vreselijk maar hopelijk word het voor jullie wel een mooi afscheid. Zo ontzettend verdrietig
zaterdag 3 februari 2018 om 13:56
zondag 4 februari 2018 om 16:20
Tranen in mijn ogen, ook via hier nog een keer ontzettend veel sterkte voor jullie gewenst!
Ik hoop in de toekomst je nog ergens voorbij te zien komen met kindje!
Positief blijven als klinkt dat nu natuurlijk heel erg verkeerd!
Eerst deze zware tijd verwerken.
Neem er jullie tijd voor....
Heel veel liefs
Ik hoop in de toekomst je nog ergens voorbij te zien komen met kindje!
Positief blijven als klinkt dat nu natuurlijk heel erg verkeerd!
Eerst deze zware tijd verwerken.
Neem er jullie tijd voor....
Heel veel liefs
maandag 5 februari 2018 om 21:05
maandag 12 februari 2018 om 10:21
Jammer dat alles nu via Facebook gaat. Hier vorige week maandag een goede 20 weken echo gehad. Kleine man is ontzettend druk voel hem bijna elk half uur. Mijn man heeft hem paar dagen geleden voor het eerst gevoeld zo magisch. Heerlijk die schopjes. Hier afgelopen week ontzettend moe echt helemaal geen energie heel frustrerend. Natuurlijk is het voor een goed doel dat is het aller belangrijkste maar in mijn hoofd heb ik een lijstje wat ik wil doen. En dan kom ik maar op de helft Haha dus beetje in de knoop met mezelf. Hopelijk binnenkort weer wat meer energie. Hoe gaat het met jullie?
maandag 12 februari 2018 om 10:47
Ja, veel gaat wel via facebook Kellster (waar je natuurlijk ook welkom bent als je wilt). Maar ik voelde me ook bezwaard om hier leuke dingen te posten na het nieuws van Mieremuis. Dat speelde voor mij meer.
Fijn dat jullie een goede 20-weken echo hebben gehad! Wij mogen woensdag. Ik kijk er wel naar uit!
Ik voel de baby ook dagelijks en ook steeds harder. Erg leuk en bijzonder is dat
Ik heb ook nog steeds geen energie hoor. Zeker met een peuter ben ik blij dat we verder alle spullen al hebben en geen (groot) kluswerk willen gaan doen.
Fijn dat jullie een goede 20-weken echo hebben gehad! Wij mogen woensdag. Ik kijk er wel naar uit!
Ik voel de baby ook dagelijks en ook steeds harder. Erg leuk en bijzonder is dat
maandag 12 februari 2018 om 20:27
Ik heb ook een beweeglijke baby in mijn buik. Heerlijk
ook al 1x een zacht schopje tegen m'n hand gevoeld maar ben verder telkens steeds te laat haha of ze schopt weer ergens anders waar ik net niet mn hand heb liggen.
Wij hebben komende zaterdag de 20 weken echo. Dit weekend alweer op de helft, het gaat bizar hard. Ook geen tijd om er bij stil te staan als je er al 2 hebt rondlopen
Wij hebben komende zaterdag de 20 weken echo. Dit weekend alweer op de helft, het gaat bizar hard. Ook geen tijd om er bij stil te staan als je er al 2 hebt rondlopen
dinsdag 13 februari 2018 om 10:26
Hoi allemaal.
Wij hebben zojuist de 20 weken echo gehad en alles gaat goed met de kleine MAN
Mijn gevoel heeft dus altijd goed gezeten
Het enige nadeel is dat mijn placenta voor de uitgang ligt. Als deze niet meer gaat verschuiven dan moet ik sowieso een keizersnede krijgen. Krijg hiervoor met 32 weken nog een extra echo en dan wordt er verder gekeken. Ik ga dus nog even heel hard duimen!
Wij hebben zojuist de 20 weken echo gehad en alles gaat goed met de kleine MAN
Mijn gevoel heeft dus altijd goed gezeten
Het enige nadeel is dat mijn placenta voor de uitgang ligt. Als deze niet meer gaat verschuiven dan moet ik sowieso een keizersnede krijgen. Krijg hiervoor met 32 weken nog een extra echo en dan wordt er verder gekeken. Ik ga dus nog even heel hard duimen!
dinsdag 13 februari 2018 om 13:35
Nikkie, wat fijn dat de 20-weken echo goed was! En gefeliciteerd met de kleine man op komst. Wat leuk dat je gevoel goed zat.
Wel naar van je placenta. Ik ken nog iemand die dat had, en die heeft uiteindelijk om die reden inderdaad een keizersnede gehad. Zelf heb ik een keizersnede gehad vanwege stuitligging van mijn zoontje. Mocht je er vragen over hebben moet je maar roepen
Ik vind het ook zo hard gaan! Misschien gaat het met elk kind extra dat je al hebt nog wel harder
En ik ga elke avond op de bank er gewoon even voor liggen om de baby te voelen, hij schopt ook nog wel redelijk vaak tegen mijn hand dan
Mijn man heeft hem nog niet kunnen voelen, want zo consequent is baby 2 dan nog weer niet, haha.
Wel naar van je placenta. Ik ken nog iemand die dat had, en die heeft uiteindelijk om die reden inderdaad een keizersnede gehad. Zelf heb ik een keizersnede gehad vanwege stuitligging van mijn zoontje. Mocht je er vragen over hebben moet je maar roepen
Ik vind het ook zo hard gaan! Misschien gaat het met elk kind extra dat je al hebt nog wel harder
En ik ga elke avond op de bank er gewoon even voor liggen om de baby te voelen, hij schopt ook nog wel redelijk vaak tegen mijn hand dan
dinsdag 13 februari 2018 om 14:42
Komt vast goed Nikkie! Bij mijn zoontje lag de placenta ook voor de uitgang bij de 20 weken echo. Meestal schuift ie nog omhoog. Was bij mij gelukkig ook het geval. Het leverde me wel weer een extra echo op
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
woensdag 14 februari 2018 om 08:27
Wij hebben gisteren ook een goede 20 weken echo gehad! Alleen lag beebje met zijn hoofd naar beneden en kon deze dus niet goed opgemeten worden (ook niet na wandelen, springen, buigen etc) dus moet ik donderdag nog even terug komen. Ik twijfel alleen heel erg of hij dan anders ligt, want volgens mij is dit zijn favo houding (konden zijn hoofd ook niet zien op de 16 weken echo).
En vanmorgen voelde ik hem schoppen! Niet alleen vanbinnen, maar ook aan de buitenkant. Super leuk
Fijn trouwens dat het goed gaat met iedereen! Hoop dat jullie allemaal een fijne Valentijn (of gewoon een prachtig zonnige dag) hebben.
En vanmorgen voelde ik hem schoppen! Niet alleen vanbinnen, maar ook aan de buitenkant. Super leuk
Fijn trouwens dat het goed gaat met iedereen! Hoop dat jullie allemaal een fijne Valentijn (of gewoon een prachtig zonnige dag) hebben.
woensdag 14 februari 2018 om 08:36
Fijn dat de 20 weken echo goed was nikkie!
En konijntje dan maar zo bekijken dat je donderdag de kleine nog een keer mag zien!
Hier zijn de jongens regelmatig druk aan het bewegen/schoppen.
Straks nog een keer bloedprikken want ze zijn mijn bloed kwijtgeraakt. Heb er niet zo veel zin in (hopelijk prikken ze dit keer in 1x raak) en gaat het nu wel goed, want die 24 weken komen nu toch snel dichterbij.
En konijntje dan maar zo bekijken dat je donderdag de kleine nog een keer mag zien!
Hier zijn de jongens regelmatig druk aan het bewegen/schoppen.
Straks nog een keer bloedprikken want ze zijn mijn bloed kwijtgeraakt. Heb er niet zo veel zin in (hopelijk prikken ze dit keer in 1x raak) en gaat het nu wel goed, want die 24 weken komen nu toch snel dichterbij.