Uitgerekend 14 - 20 augustus 2017
maandag 19 december 2016 om 10:30
Dag dames,
Samen gaan we een spannende tijd tegemoet!
Leuk dat we dit met elkaar kunnen delen
Het maximum aantal deelnemers voor deze groep werd vastgeklikt op 10.
NaamLeeftijdkindUDgynBijzonderhedenBeetjevreemd38/233(13jr & 11jr)20/89/1sleepingbeauty29/31120/812/1Estrella32/342 (4jr)17/8?Woont in buitenlandBloempie28/29119/825/1Stjerna8333119/820/12 Papa's pure rijkdomGeluksboompje30/34116/816/1kleinedingen28/31119/812/1Jyla26/25120/8?IUISkopje30/41115/824/1partner 3 kids
Samen gaan we een spannende tijd tegemoet!
Leuk dat we dit met elkaar kunnen delen
Het maximum aantal deelnemers voor deze groep werd vastgeklikt op 10.
NaamLeeftijdkindUDgynBijzonderhedenBeetjevreemd38/233(13jr & 11jr)20/89/1sleepingbeauty29/31120/812/1Estrella32/342 (4jr)17/8?Woont in buitenlandBloempie28/29119/825/1Stjerna8333119/820/12 Papa's pure rijkdomGeluksboompje30/34116/816/1kleinedingen28/31119/812/1Jyla26/25120/8?IUISkopje30/41115/824/1partner 3 kids
maandag 19 december 2016 om 13:57
maandag 19 december 2016 om 14:28
Hoi
Ik schrijf graag mee, want merk dat ik de andere groep waar we in zitten veel te groot vind worden.
Mijn hoop is dat we dit groepje op max 10 meiden kunnen houden.
Ik ben 38 mijn lief 23
Ik heb eem dochter van 12 en een zoon van 11, samen ons eerste kindje, ben uitgerekend rond 20 aug.
9 jan hebben we de eerste echo!!
Ik kan niet wachten.....
Ik schrijf graag mee, want merk dat ik de andere groep waar we in zitten veel te groot vind worden.
Mijn hoop is dat we dit groepje op max 10 meiden kunnen houden.
Ik ben 38 mijn lief 23
Ik heb eem dochter van 12 en een zoon van 11, samen ons eerste kindje, ben uitgerekend rond 20 aug.
9 jan hebben we de eerste echo!!
Ik kan niet wachten.....
maandag 19 december 2016 om 14:38
Dank je Eva! Ik ben alleen ontzettend moe en de hele dag misselijk. Gelukkig niet hoeven overgeven maar een fijn gevoel is het ook niet. Ik vind het vooral spannend omdat het nog zo pril is en onwerkelijk, maar ook omdat ik echt geen idee heb wat me te wachten staat. Wanneer bel je de dokter voor een afspraak bijvoorbeeld, en hoe zit het met de zorgverzekering.
Voor jullie de derde, elke keer is vast bijzonder! Heb je zoons of dochters?
Beetje-vreemd, is het voor jou vriend het eerste kindje?
Voor jullie de derde, elke keer is vast bijzonder! Heb je zoons of dochters?
Beetje-vreemd, is het voor jou vriend het eerste kindje?
maandag 19 december 2016 om 14:55
maandag 19 december 2016 om 15:03
Phlee@ het is idd elke keer weer bijzonder en spannend.
Ik merk wel dat je heel erg veel vergeet van je zwangerschap na verloop van tijd.
Zwanger worden gaat bij mij niet vanzelf en dat ik nu op 38ste weer zwanger mag zijn is wel heel bijzonder en van elk vervelend dingetje geniet ik zelfs, hihi
Ik hoop dan ook uit alle macht dat het blijft zitten en dat het een mooi kindje gaat worden.
Ik merk wel dat je heel erg veel vergeet van je zwangerschap na verloop van tijd.
Zwanger worden gaat bij mij niet vanzelf en dat ik nu op 38ste weer zwanger mag zijn is wel heel bijzonder en van elk vervelend dingetje geniet ik zelfs, hihi
Ik hoop dan ook uit alle macht dat het blijft zitten en dat het een mooi kindje gaat worden.
maandag 19 december 2016 om 15:07
Hoi meiden,
Ik zou het ook heel erg leuk vinden om mee te schrijven in dit groepje. Ik lees al langer mee op het viva forum, maar post ook nooit wat en daar moet nu maar eens verandering in komen. Het lijkt me erg gezellig om elkaar te volgen en ervaringen te delen.
Ik ben 32 en mijn vriend 34. Ik ben zwanger van ons tweede kindje en ben 17 augustus uitgerekend. Ik woon in het buitenland, dus de dingen gaan hier soms net even anders. Zo ben ik vorige week al bij de verloskundige geweest, maar heb ik mijn eerste echo pas met 12 weken. Een oefening voor mijn geduld! Leuk en spannend dat jullie de eerste echo's al begin januari hebben.
Beetje-vreemd en Eva777, hebben jullie kinderen eerder af en toe gevraagd om nog een broertje of zusje of gaat dit een grote verrassing worden voor ze?
Phlee87, sterkte met de misselijkheid en de vermoeidheid. Hier ben ik ook bij vlagen misselijk. Nu ook heel moe, maar dat komt ook omdat ik net langer dan een week ziek ben geweest.
Ik zou het ook heel erg leuk vinden om mee te schrijven in dit groepje. Ik lees al langer mee op het viva forum, maar post ook nooit wat en daar moet nu maar eens verandering in komen. Het lijkt me erg gezellig om elkaar te volgen en ervaringen te delen.
Ik ben 32 en mijn vriend 34. Ik ben zwanger van ons tweede kindje en ben 17 augustus uitgerekend. Ik woon in het buitenland, dus de dingen gaan hier soms net even anders. Zo ben ik vorige week al bij de verloskundige geweest, maar heb ik mijn eerste echo pas met 12 weken. Een oefening voor mijn geduld! Leuk en spannend dat jullie de eerste echo's al begin januari hebben.
Beetje-vreemd en Eva777, hebben jullie kinderen eerder af en toe gevraagd om nog een broertje of zusje of gaat dit een grote verrassing worden voor ze?
Phlee87, sterkte met de misselijkheid en de vermoeidheid. Hier ben ik ook bij vlagen misselijk. Nu ook heel moe, maar dat komt ook omdat ik net langer dan een week ziek ben geweest.
maandag 19 december 2016 om 15:09
Beetje vreemd
Ik zou inderdaad maar max 10 leden toelaten in het groepje.
Ik kan vaak pas s avonds alle berichtjes beantwoorden en kan het dan echt niet allemaal onthouden. T is ook gezelliger zo
Bij jou ook je 3de kindje.
Wanneer zou jij het zeggen aan de 2 oudste?
Phlee
Je hebt het zwaar te pakken.
Het klinkt misschien vreemd maar wat heel goed helpt bij ochtendmisselijkheid is een cracker eten wanneer je nog in bed ligt en dan pas rechtop gaan staan.
Ik vond het absurd. Maar beide gynaecologen hebben me dit aangeraden en het bleek nog te kloppen ook!
In België bel je direct de gyn van zodra je een positieve test hebt. Ook schrijf je je best direct in bij het kinderdagverblijf dat je wenst. Er zijn vaak hele lang wachtrijen.
Zijn jullie van België of Nederland?
Ik zou inderdaad maar max 10 leden toelaten in het groepje.
Ik kan vaak pas s avonds alle berichtjes beantwoorden en kan het dan echt niet allemaal onthouden. T is ook gezelliger zo
Bij jou ook je 3de kindje.
Wanneer zou jij het zeggen aan de 2 oudste?
Phlee
Je hebt het zwaar te pakken.
Het klinkt misschien vreemd maar wat heel goed helpt bij ochtendmisselijkheid is een cracker eten wanneer je nog in bed ligt en dan pas rechtop gaan staan.
Ik vond het absurd. Maar beide gynaecologen hebben me dit aangeraden en het bleek nog te kloppen ook!
In België bel je direct de gyn van zodra je een positieve test hebt. Ook schrijf je je best direct in bij het kinderdagverblijf dat je wenst. Er zijn vaak hele lang wachtrijen.
Zijn jullie van België of Nederland?
maandag 19 december 2016 om 15:29
Phlee
Mijn dochter is net 7 en zoon is 5.
Ik zal er nu meer van genieten denk ik. Ik weet wat me te wachten staat. Ik weet ook dat het de allerlaatste keer is.
Maar ook dat ik het kan delen met mijn andere kids maakt het wel bijzonder denk ik.
T is echte elke keer anders. Maar altijd spannend
Sleepingbeauty welkom terug
Hier ook soms rare trekjes aan de lies. Is heel normaal
Esterella
Welkom in het groepje!!
Wat hebben ze vorige week bij jou kunnen zien dan bij de controle? Is inderdaad anders
En nog lang wachten nu is dat zeg!
Mijn kinderen weten helemaal van niets.
Ze gaan echt heel erg verschieten
Beetje vreemd
Ik hoop dat alles vanaf nu dan wel vlot mag verlopen!
We zijn al met 5!
5 plaatsjes te gaan
Mijn dochter is net 7 en zoon is 5.
Ik zal er nu meer van genieten denk ik. Ik weet wat me te wachten staat. Ik weet ook dat het de allerlaatste keer is.
Maar ook dat ik het kan delen met mijn andere kids maakt het wel bijzonder denk ik.
T is echte elke keer anders. Maar altijd spannend
Sleepingbeauty welkom terug
Hier ook soms rare trekjes aan de lies. Is heel normaal
Esterella
Welkom in het groepje!!
Wat hebben ze vorige week bij jou kunnen zien dan bij de controle? Is inderdaad anders
En nog lang wachten nu is dat zeg!
Mijn kinderen weten helemaal van niets.
Ze gaan echt heel erg verschieten
Beetje vreemd
Ik hoop dat alles vanaf nu dan wel vlot mag verlopen!
We zijn al met 5!
5 plaatsjes te gaan
maandag 19 december 2016 om 16:31
Mijn kinderen wisten al vanaf mei dat er een kindje van ons samen zou gaan komen als het lukt.
Aangezien ik veel naar de gyn moest kregen ze dat ook mee, ze zijn tenslotte al ouder.
Wat ik bij mijn kids nooit heb gehad en nu wel, is dat ik heel misselijk ben.
Toen we een dag het wisten hebben we het aan ze verteld, ik had een speciaal toetje zei ik en toen kwam er een bord met langervingers in witte chocolade en blauwe en roze muisjes.
Mijn zoon had het niet door maar mijn dochter vloog me om mijn nek.
Ik kusjes mijn buik kusjes en mijn lief kusjes.
Ze zijn er nu ook erg bij betrokken enj veel mee bezig, maar ja dat kan ook niet anders ze zijn tenslotte 11 en bijna 13 en ook nog eens hoogbegaafd.
Vind het heel erg leuk hoe het nu gaat en ook de risico's zijn ze zich van bewust.
Leuk zo met zijn allen dit beleven.
Aangezien ik veel naar de gyn moest kregen ze dat ook mee, ze zijn tenslotte al ouder.
Wat ik bij mijn kids nooit heb gehad en nu wel, is dat ik heel misselijk ben.
Toen we een dag het wisten hebben we het aan ze verteld, ik had een speciaal toetje zei ik en toen kwam er een bord met langervingers in witte chocolade en blauwe en roze muisjes.
Mijn zoon had het niet door maar mijn dochter vloog me om mijn nek.
Ik kusjes mijn buik kusjes en mijn lief kusjes.
Ze zijn er nu ook erg bij betrokken enj veel mee bezig, maar ja dat kan ook niet anders ze zijn tenslotte 11 en bijna 13 en ook nog eens hoogbegaafd.
Vind het heel erg leuk hoe het nu gaat en ook de risico's zijn ze zich van bewust.
Leuk zo met zijn allen dit beleven.
maandag 19 december 2016 om 17:31
Wow beetje vreemd, mooi dat jullie de oudsten er zo bij betrekken. Vind je dat niet spannend toch, aangezien het zo pril is nog en het ook nog mis kan gaan? Daar ben ik me erg van bewust en kan ook nog niet zo goed te wennen dat ik zwanger ben. Volgens de berekening moet ik nu 4,5 week zijn, maar ik heb vandaag en gisteren ook een klein beetje bruin bloedverlies gehad bij het plassen, dus ik durf er nog niet helemaal aan. Ik lees overal verschillende verhalen er over, wacht het maar gewoon af denk ik.
maandag 19 december 2016 om 17:33
Hoi allemaal,
Ik vind de andere groep ook te groot. Kan het niet goed volgen, ook door mijn drukke baan. Kan alleen 's avonds bijlezen. Dus vind het leuk om een kleiner groepje te hebben.
Ik ben 28 vriendlief 29. Dit wordt ons eerste kindje. Mijn UD staat op dit moment op 19 december 2017. Eerste echo gepland op 4 januari. Super spannend.
Ik herken de klachten van sleepingbeauty heel goed. Steken in liezen, weeig gevoel. Maar ik heb ook erg last van mijn darmen. Heel vervelend, maar heb er alles voor over
Ik vind de andere groep ook te groot. Kan het niet goed volgen, ook door mijn drukke baan. Kan alleen 's avonds bijlezen. Dus vind het leuk om een kleiner groepje te hebben.
Ik ben 28 vriendlief 29. Dit wordt ons eerste kindje. Mijn UD staat op dit moment op 19 december 2017. Eerste echo gepland op 4 januari. Super spannend.
Ik herken de klachten van sleepingbeauty heel goed. Steken in liezen, weeig gevoel. Maar ik heb ook erg last van mijn darmen. Heel vervelend, maar heb er alles voor over
maandag 19 december 2016 om 17:51
Bloempje; Haha dacht al olifantendracht
Ik heb ook last van mijn darmen...mja niet klagen wij zijn ook heel blij!
Phlee; spannend. Ik heb 1x beetje brui verlies gehad vorige week. Zolang het geen bloed Is!
Beetje vreemd; Wauw bijzonder om dit zo samen te mogen beleven.
Eva; leuk dat je kinderen ook al wat ouder zijn!
Hier is alles de eerste keer haha
Ik heb ook last van mijn darmen...mja niet klagen wij zijn ook heel blij!
Phlee; spannend. Ik heb 1x beetje brui verlies gehad vorige week. Zolang het geen bloed Is!
Beetje vreemd; Wauw bijzonder om dit zo samen te mogen beleven.
Eva; leuk dat je kinderen ook al wat ouder zijn!
Hier is alles de eerste keer haha
maandag 19 december 2016 om 18:14
Ha allemaal, ik kom dan ook graag hier meeschrijven. Of wordt het nu hier ook te vol? Mijn uitgerekende datum is de 19e. Ik sta al in de andere tabel van het andere topic. Kan je dat makkelijk copy pasten, Eva?
Ik had vandaag een eindelijk een echt donkere positieve test. En o ja, ik krijg een kindje van twee mannen in co-ouderschap. (Verhaal staat in het andere topic)
Ik had vandaag een eindelijk een echt donkere positieve test. En o ja, ik krijg een kindje van twee mannen in co-ouderschap. (Verhaal staat in het andere topic)
maandag 19 december 2016 om 18:28
Mag ik hier ook meeschrijven? Omdat ik een UD van 16 augustus heb hoor ik hier. de meesten van jullie herken ik uit het andere topic.
Wij zijn 30 & 34 en verwachten ons eerste kindje. Na ruim 1,5 jaar eindelijk spontaan zwanger. 16 januari eerste echo.
Phlee, herkenbaar. Ik verlies ook bruin bloed al een paar dagen. Vind het maar vervelend maar het lijkt weer minder te worden.
Wij zijn 30 & 34 en verwachten ons eerste kindje. Na ruim 1,5 jaar eindelijk spontaan zwanger. 16 januari eerste echo.
Phlee, herkenbaar. Ik verlies ook bruin bloed al een paar dagen. Vind het maar vervelend maar het lijkt weer minder te worden.
maandag 19 december 2016 om 18:50
@ stjerna83 ik ben erg benieuwd naar je verhaal, ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden. Zo zie je maar dat gezinnen er in alle vormen zijn, mooi dat dat kan!
@ geluksboompje wow wat moet dat fantastisch nieuws zijn geweest na anderhalf jaar! Wat fijn en ook spannend voor jullie! Ook goed om te horen dat ik niet de enige ben met bruin bloedverlies klachten. Misschien moet ik me minder druk gaan maken.
Hebben jullie direct een gynaecoloog gebeld of de huisarts?
@ geluksboompje wow wat moet dat fantastisch nieuws zijn geweest na anderhalf jaar! Wat fijn en ook spannend voor jullie! Ook goed om te horen dat ik niet de enige ben met bruin bloedverlies klachten. Misschien moet ik me minder druk gaan maken.
Hebben jullie direct een gynaecoloog gebeld of de huisarts?
maandag 19 december 2016 om 20:07
Beetjevreemd
Wel leuk dat je kinderen alles hebben kunnen meevolgen.
Daarvoor zijn de mijne nog wat te jong.
En wat een leuke reactie hadden ze zeg!
Hier ook eentje hoog begaafd. Niet altijd even gemakkelijk vind ik wel.
Phlee
Ik heb ook getwijfeld om het pas te zeggen aan de kinderen als we wat meer zekerheid hebben. Maar uiteindelijk kan er later ook iets mislopen en dag ik het hen ook moeten uitleggen.
Dus wij hebben beslist om het tussen Kerstavond en nieuwjaar ergens te zeggen.
Bloempie welkom hier!
Hier ook eentje dat niet elke dag even aanwezig kan zijn.
Tjerna jij ook welkom terug!
Copy pasten was niet echt aan de orde. Heb nog nooit zo'n tabel gemaakt dus heb zonet even de handleiding van het forum er bijgenomen. Maar het is toch gelukt lijkt me.
Je mag de rest van je info nog doorgeven. Dan zet ik die er ook nog bij in.
Geluksboompje ook jij weer welcome back!
Wel leuk dat je kinderen alles hebben kunnen meevolgen.
Daarvoor zijn de mijne nog wat te jong.
En wat een leuke reactie hadden ze zeg!
Hier ook eentje hoog begaafd. Niet altijd even gemakkelijk vind ik wel.
Phlee
Ik heb ook getwijfeld om het pas te zeggen aan de kinderen als we wat meer zekerheid hebben. Maar uiteindelijk kan er later ook iets mislopen en dag ik het hen ook moeten uitleggen.
Dus wij hebben beslist om het tussen Kerstavond en nieuwjaar ergens te zeggen.
Bloempie welkom hier!
Hier ook eentje dat niet elke dag even aanwezig kan zijn.
Tjerna jij ook welkom terug!
Copy pasten was niet echt aan de orde. Heb nog nooit zo'n tabel gemaakt dus heb zonet even de handleiding van het forum er bijgenomen. Maar het is toch gelukt lijkt me.
Je mag de rest van je info nog doorgeven. Dan zet ik die er ook nog bij in.
Geluksboompje ook jij weer welcome back!
maandag 19 december 2016 om 20:13
Eva@ mooi tabel.
Ik snap echt geen snars van die dingen, dus mocht er ooit iets in gewijzigd moeten worden vraag ik het aan jou hoor
Ik hen sinds zaterdag avond heel veel buikpijn, mijn exman doet heel moeilijk momenteel, dus hoop dat het stres is.
Het lijkt op spierpijn, maar dan net onder je haargrens......
Zou ik de verloskundige of de gyn moeten bellen??
Lastig zeg, ben ook misselijk, dat heb ik toch liever weet tenmiste dat dat erbij hoort.
Maakt me wel onzeker dit zeg, getsie
Ik snap echt geen snars van die dingen, dus mocht er ooit iets in gewijzigd moeten worden vraag ik het aan jou hoor
Ik hen sinds zaterdag avond heel veel buikpijn, mijn exman doet heel moeilijk momenteel, dus hoop dat het stres is.
Het lijkt op spierpijn, maar dan net onder je haargrens......
Zou ik de verloskundige of de gyn moeten bellen??
Lastig zeg, ben ook misselijk, dat heb ik toch liever weet tenmiste dat dat erbij hoort.
Maakt me wel onzeker dit zeg, getsie
maandag 19 december 2016 om 21:00
Aaah mooi gemaakt Eva, en wat lief op geschreven, ik kreeg er tranen van in m'n ogen (Hihi denk dat de hormonen echt beginnen). Maar echt heel fijn en bijzonder dat jullie zo leuk reageren.
Al met al is het soms best moeilijk geweest om een alternatief pad te kiezen en ook de zwangerschap is natuurlijk amders dan met een man naast je op de bank. Fijn om me zo welkom te voelen in deze groep.
De m'n leeftijd is 33 en 20e afspraak by gyn.
Phlee, ik heb de verloskunde praktijk gebeld. Heb geen band met m'n huisarts, dus geen behoefte om haar te bellen. Haha. Maar weer niet echt wat hoort. Ze reageerden iig niet gek.
Beetje-vreemd. wat onrustig voor je, gedoe met je ex en die buikpijn. Weet je hoe je het beste ontspant? Een warm vad? Of lekker met muziek op in bed gaan liggen? Of iets ter afleiding doen?
Volgens mij kan je trouwens altijd even bellen. Zij kunnen je vast adviseren of geruststellen.
Heel cool trouwens dat jullie de kinderen er zo bij betrekken. Volgens mij echt goed om te kijken wat bij je kinderen past.
Bruin bloed lijkt me ook niet fijn. Al hoort er volgens mij soms echt bij. Ik heb soms heel erge steken onder in m'n liezen. Net weer. Moet dan misschien heel rustig doen. Wil me er niet te druk over maken. Maar soms is dat lastig.
Nu ga ik lekker vroeg naar bed.
Slaap lekker alvast allemaal!
Al met al is het soms best moeilijk geweest om een alternatief pad te kiezen en ook de zwangerschap is natuurlijk amders dan met een man naast je op de bank. Fijn om me zo welkom te voelen in deze groep.
De m'n leeftijd is 33 en 20e afspraak by gyn.
Phlee, ik heb de verloskunde praktijk gebeld. Heb geen band met m'n huisarts, dus geen behoefte om haar te bellen. Haha. Maar weer niet echt wat hoort. Ze reageerden iig niet gek.
Beetje-vreemd. wat onrustig voor je, gedoe met je ex en die buikpijn. Weet je hoe je het beste ontspant? Een warm vad? Of lekker met muziek op in bed gaan liggen? Of iets ter afleiding doen?
Volgens mij kan je trouwens altijd even bellen. Zij kunnen je vast adviseren of geruststellen.
Heel cool trouwens dat jullie de kinderen er zo bij betrekken. Volgens mij echt goed om te kijken wat bij je kinderen past.
Bruin bloed lijkt me ook niet fijn. Al hoort er volgens mij soms echt bij. Ik heb soms heel erge steken onder in m'n liezen. Net weer. Moet dan misschien heel rustig doen. Wil me er niet te druk over maken. Maar soms is dat lastig.
Nu ga ik lekker vroeg naar bed.
Slaap lekker alvast allemaal!