Uitgerekend 15 mei-15 juni 2021
zondag 20 september 2020 om 10:04
Hoi allemaal,
Een groepje voor (nu nog pril) zwangere vrouwen die zijn uitgerekend tussen 15 mei en 15 juni 2021.
Mijn poging tot een tabel is nog niet zo goed gelukt zie ik. Als iemand hem netjes kan maken: graag!
Inlog: UDmeijuni2021
Wachtwoord: Meijuni2021
Een groepje voor (nu nog pril) zwangere vrouwen die zijn uitgerekend tussen 15 mei en 15 juni 2021.
| Naam | Leeftijd | Hoeveelste kindje | UD | Geslacht | Volgende afspraak/echo | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Miriammm | 30/32 | 1e | 29 mei | ? | ? | |
Inlog: UDmeijuni2021
Wachtwoord: Meijuni2021
anoniem_400875 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 10:04
Reden: Origineel bericht
Reden: Origineel bericht
0.00% gewijzigd
donderdag 15 oktober 2020 om 14:27
Hi allemaal, ik lees een tijdje mee al in dit topic omdat ik vorige week een positieve test had (drie dagen na NOD). Heb enorm meegeleefd met jullie Cosmo en Mirrie... Bij mijzelf weet ik natuurlijk ook nog niet zeker hoe het gaat aflopen, zo pril als het is. Maar ik vroeg me dus af, is er nog plaats in dit topic, voor een UD 15 juni?
donderdag 15 oktober 2020 om 15:26
Welkom Aloe Vera! Gezellig dat je mee komt schrijven.
Naast slecht slapen zijn de vreemde dromen ook begonnen bij mij. Meerdere per nacht en de meest bizarre situaties. Soms moet ik er heel erg om lachen. Het irritante is wel dat ik na zo'n droom slecht in slaap val en dan begin te piekeren over zaken.
Vannacht ging dat over bemoeienis van (schoon-) ouders. We gaan het hen dit weekend vertellen en dat vind leuk, maar zie wel op tegen alle adviezen en bemoeienis die er gaat komen
Ik eet bijvoorbeeld veganistisch en dat gaat zeker een gespreksonderwerp worden. En dus ben ik alvast aan het oefenen op de mantra "Mijn lijf, mijn leven, mijn keuzes". Met de toevoeging van man "Het is ons kind dus wij zijn de enigen die er iets over te zeggen hebben!". Ik ben benieuwd hoe het zal gaan
Naast slecht slapen zijn de vreemde dromen ook begonnen bij mij. Meerdere per nacht en de meest bizarre situaties. Soms moet ik er heel erg om lachen. Het irritante is wel dat ik na zo'n droom slecht in slaap val en dan begin te piekeren over zaken.
Vannacht ging dat over bemoeienis van (schoon-) ouders. We gaan het hen dit weekend vertellen en dat vind leuk, maar zie wel op tegen alle adviezen en bemoeienis die er gaat komen
Ik eet bijvoorbeeld veganistisch en dat gaat zeker een gespreksonderwerp worden. En dus ben ik alvast aan het oefenen op de mantra "Mijn lijf, mijn leven, mijn keuzes". Met de toevoeging van man "Het is ons kind dus wij zijn de enigen die er iets over te zeggen hebben!". Ik ben benieuwd hoe het zal gaan
donderdag 15 oktober 2020 om 15:42
Gefeliciteerd en welkom Aloe_vera!
Oh Miriammm heb jij dan nu nog bepaalde dingen aangepast in je voeding? Ik eet vegetarisch en voor mijn zwangerschap grotendeels plantaardig. Wel af en toe kaas en ei. Nu maak ik mijn havermout toch maar weer met melk en eet ik soms kwark. Ik heb mij er nog niet goed genoeg om verdiept en was bang dat ik misschien toch tekorten zou krijgen.
Ik snap dat je bang bent voor bemoeienis. Ik ben benieuwd of mijn schoonouders nog iets erover gaan zeggen dat ik geen vlees eet. Zij hebben een slagerij en begrijpen niet echt dat ik geen vlees eet haha. Al reageren ze er verder wel prima op hoor en ze houden ook rekening met mij. Maar ik denk toch wel dat ze vinden dat vlees nodig is nu
.
Oh Miriammm heb jij dan nu nog bepaalde dingen aangepast in je voeding? Ik eet vegetarisch en voor mijn zwangerschap grotendeels plantaardig. Wel af en toe kaas en ei. Nu maak ik mijn havermout toch maar weer met melk en eet ik soms kwark. Ik heb mij er nog niet goed genoeg om verdiept en was bang dat ik misschien toch tekorten zou krijgen.
Ik snap dat je bang bent voor bemoeienis. Ik ben benieuwd of mijn schoonouders nog iets erover gaan zeggen dat ik geen vlees eet. Zij hebben een slagerij en begrijpen niet echt dat ik geen vlees eet haha. Al reageren ze er verder wel prima op hoor en ze houden ook rekening met mij. Maar ik denk toch wel dat ze vinden dat vlees nodig is nu
donderdag 15 oktober 2020 om 16:03
Oh herkenbaar Miriammm, ik heb ook écht de vreemdste dromen. Vannacht ging het over een gijzeling. Heel normaal.
Die bemoeienis zie ik ook vreselijk tegenop. Mijn schoonmoeder heeft een hele sterke mening en vindt alles wat ik doe niet goed genoeg. Komt ook te pas en te onpas hier bij ons thuis binnen
Die bemoeienis zie ik ook vreselijk tegenop. Mijn schoonmoeder heeft een hele sterke mening en vindt alles wat ik doe niet goed genoeg. Komt ook te pas en te onpas hier bij ons thuis binnen
donderdag 15 oktober 2020 om 16:15
Ja heb ik inderdaad wel gedaan! Ik heb er veel over gelezen online en mijn voeding iets aangepast. Gelukkig zijn veel dingen die op mijn eetlijst staan ook dingen waar ik echt enorm veel zin in heb de laatste tijd. Bijvoorbeeld brood, notenboter, kikkererwten ect. Ik ben wel bewust wat meer vleesvervangers en soja yoghurt en chocolademelk gaan gebruiken, omdat daar goede toevoegingen in zitten. Dat deed ik voor de zwangerschap niet.curlynan schreef: ↑15-10-2020 15:42Gefeliciteerd en welkom Aloe_vera!
Ik snap dat je bang bent voor bemoeienis. Ik ben benieuwd of mijn schoonouders nog iets erover gaan zeggen dat ik geen vlees eet. Zij hebben een slagerij en begrijpen niet echt dat ik geen vlees eet haha. Al reageren ze er verder wel prima op hoor en ze houden ook rekening met mij. Maar ik denk toch wel dat ze vinden dat vlees nodig is nu.
Heb het telefonisch al kort even besproken met de verloskundige en zij gaf aan dat veganistisch prima kan, "wij hebben de ervaring dat vegetarische en veganistische dames vaak heel bewust bezig zijn met voeding en dus de juiste dingen binnen krijgen".
Het enige wat ik wel gebruik, is een zwanger - vitamine met visolie erin. Ik was te lui om daar de veganistische variant van te scoren en vind het wel prima zo.
Wel grappig dat jouw ouders een slagerij hebben! Dan is het inderdaad ook wat moeilijk snappen voor ze, kan ik me wel indenken. Ver van bed show
Sanne Leuk, een gijzeling
donderdag 15 oktober 2020 om 16:28
Dank jullie wel! Leuk!
Ik zal wat meer vertellen: het is het eerste kindje van mij en mijn vriend, we hebben maar relatief kort hoeven proberen dus ik was wel een beetje overdonderd toen het echt gelukt bleek. Voelen ons er wel klaar voor, hoor! Smelt weg als ik een baby zie haha. Maar ik heb sommige dagen ook wel koudwatervrees hoor. sommige vriendinnen hebben wel kinderen, andere nog niet en die zijn blij dat ik ze ook nog niet heb... ik ben bijna 30, dus dan zit je op zo'n leeftijd dat het nog allebei de kanten op kan, en ik zit ook een beetje in een carrière bubbel.
Ik eet trouwens vega, bijna vegan, wat leuk om hier meer over te lezen! Ik heb net vandaag omega-3 algenolie capsules besteld omdat ik geen vette vis eet. Het liefst ga ik helemaal vegan eten, maar de paar pogingen die ik heb gedaan zijn toch steeds gesneuveld op kaas, dus nu heb ik besloten dit te bewaren tot na de geboorte.
Miriammm, lastig dat je de adviezen van je schoonouders aan zult moeten horen hierover! Dit maakt mij ook wat geïrriteerd soms, bijvoorbeeld met kerst: "En kijk, dit hebben we speciaal voor de vegetariër gemaakt hoor!" (Dan vraag ik me dus altijd af hoe dat gaat zijn als ik vegan ga eten...)
Wat trouwens wel belangrijk is om te weten als vegan voor rond de bevalling, is of je geen B12 tekort hebt (ik neem aan van niet hoor!). Het is een contraindicatie voor het gebruik van lachgas. Maar daar denkt de verloskundige hopelijk aan.
Curlynan, wij zijn denk ik bijna tegelijk uitgerekend! Ik heb 2 november mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Ik had een lange cyclus dus ben erg benieuwd naar termijn.
Ik zal wat meer vertellen: het is het eerste kindje van mij en mijn vriend, we hebben maar relatief kort hoeven proberen dus ik was wel een beetje overdonderd toen het echt gelukt bleek. Voelen ons er wel klaar voor, hoor! Smelt weg als ik een baby zie haha. Maar ik heb sommige dagen ook wel koudwatervrees hoor. sommige vriendinnen hebben wel kinderen, andere nog niet en die zijn blij dat ik ze ook nog niet heb... ik ben bijna 30, dus dan zit je op zo'n leeftijd dat het nog allebei de kanten op kan, en ik zit ook een beetje in een carrière bubbel.
Ik eet trouwens vega, bijna vegan, wat leuk om hier meer over te lezen! Ik heb net vandaag omega-3 algenolie capsules besteld omdat ik geen vette vis eet. Het liefst ga ik helemaal vegan eten, maar de paar pogingen die ik heb gedaan zijn toch steeds gesneuveld op kaas, dus nu heb ik besloten dit te bewaren tot na de geboorte.
Miriammm, lastig dat je de adviezen van je schoonouders aan zult moeten horen hierover! Dit maakt mij ook wat geïrriteerd soms, bijvoorbeeld met kerst: "En kijk, dit hebben we speciaal voor de vegetariër gemaakt hoor!" (Dan vraag ik me dus altijd af hoe dat gaat zijn als ik vegan ga eten...)
Wat trouwens wel belangrijk is om te weten als vegan voor rond de bevalling, is of je geen B12 tekort hebt (ik neem aan van niet hoor!). Het is een contraindicatie voor het gebruik van lachgas. Maar daar denkt de verloskundige hopelijk aan.
Curlynan, wij zijn denk ik bijna tegelijk uitgerekend! Ik heb 2 november mijn eerste afspraak bij de verloskundige. Ik had een lange cyclus dus ben erg benieuwd naar termijn.
donderdag 15 oktober 2020 om 16:34
@Neliba: mijn schoonouders wonen >100 km bij ons vandaan en komen hooguit 1 x per 2 jaar op bezoek bij ons (dat was nog in de tijd dat ik nog contact met ze had). Ze zijn halverwege de 70 dus ze zullen ook niet de vloer gaan plat lopen. In de eerste kraamweken zijn ze niet welkom. Gelukkig begrijpt mijn man dat heel goed. Ze praten namelijk altijd erg slecht over mij en er kan niets positiefs vanaf. Als we onze draai hebben gevonden in de nieuwe samenstelling zijn ze welkom. Maar ik vermoed dat zij er ook alles aan zullen doen om dat te gaan vermijden, ondanks dat mijn man hun zoon is. Zegt al genoeg denk ik 
Die dromen herken ik ook! Grappig dat jullie dat ook ervaren.
Echo vanochtend bij 7+2 was goed en we mochten afscheid nemen van het ziekenhuis. Over 2 weken weer echo bij de vlos. De roze wolk begint voorzichtig te komen!
Die dromen herken ik ook! Grappig dat jullie dat ook ervaren.
Echo vanochtend bij 7+2 was goed en we mochten afscheid nemen van het ziekenhuis. Over 2 weken weer echo bij de vlos. De roze wolk begint voorzichtig te komen!
donderdag 15 oktober 2020 om 18:03
Fijn dat de echo goed was Pingewingel!
Aloe_vera, ik moet binnenkort bloedprikken voor de verloskundige en ik zag toevallig dat ze ook kijken naar vitamine B12. Ook gaf ze aan dat ik vaker bloed moet prikken omdat ik vegetarisch eet. Dus komt wel goed denk ik
. Ik ben 1 juni uitgerekend, jij iets later denk ik?
Ik las trouwens dat in lijnzaad ook omega 3 zit dus dat doe ik nu door mijn havermout. Maar misschien wel handig inderdaad om straks vitamines te kopen waar dat in zit. Ik ben nu nog foliumzuur aan het opmaken. Daarna koop ik andere.
Wel fijn Miriammm dat jij nu ook zin hebt in al die dingen! Dat is bij mij helaas veranderd haha. Ik at altijd salades voor de lunch met kikkererwten en verder veel groente etc. Nu staat dat mij zo tegen
Doe mij maar gewoon een boterham met kaas of pindakaas... Havermout gaat ook lastig in de ochtend, maar ik wil niet alleen maar brood eten. Hopelijk krijg ik na de 12 weken ofzo weer zin in andere dingen haha.
Aloe_vera, ik moet binnenkort bloedprikken voor de verloskundige en ik zag toevallig dat ze ook kijken naar vitamine B12. Ook gaf ze aan dat ik vaker bloed moet prikken omdat ik vegetarisch eet. Dus komt wel goed denk ik
Ik las trouwens dat in lijnzaad ook omega 3 zit dus dat doe ik nu door mijn havermout. Maar misschien wel handig inderdaad om straks vitamines te kopen waar dat in zit. Ik ben nu nog foliumzuur aan het opmaken. Daarna koop ik andere.
Wel fijn Miriammm dat jij nu ook zin hebt in al die dingen! Dat is bij mij helaas veranderd haha. Ik at altijd salades voor de lunch met kikkererwten en verder veel groente etc. Nu staat dat mij zo tegen
vrijdag 16 oktober 2020 om 06:53
Pingewingel, wat jammer dat je zo'n slechte band hebt met je schoonouders. Begrijpelijk dat je geen contact meer met ze hebt als ze zo negatief over je praten. Ik vind het altijd zo moeilijk te begrijpen als mensen zo in elkaar zitten.
Sannee, bedoel je dan dat ze zelf met sleutel te pas en te onpas binnenkomt?
Sannee, bedoel je dan dat ze zelf met sleutel te pas en te onpas binnenkomt?
vrijdag 16 oktober 2020 om 11:44
Ik ben al een aantal weken met jullie aan het meelezen maar tot nu toe nog niet durven aanmelden. Vanochtend hebben wij een goede echo gehad. 7 weken zwanger met een goed kloppend hartje. Na 3 miskramen is dit een enorme opluchting voor ons. We zijn nog niet eerder tot een kloppend hartje gekomen. Ik durf dus nu mee te schrijven!
Ik ben 36 jaar oud en mijn vriend is 35. In juni en november vorig jaar heb ik miskramen gehad. Ook juli dit jaar ging het mis. Allerlei onderzoeken gehad waar niks uit is gekomen. Mijn uitgerekende datum is rond 2 juni. Ik voel me verder prima. Wel meer moe en pijnlijke borsten. Af en toe zomaar uit het niets kokhalzen en soms een blegh gevoel maar niet misselijk te noemen. Over 4 weken mogen we weer voor een echo. Ik mag ook wel iedere week zei de gyn maar wil graag een beetje vertrouwen opbouwen en niet steeds bevestiging zoeken.
Ik ben 36 jaar oud en mijn vriend is 35. In juni en november vorig jaar heb ik miskramen gehad. Ook juli dit jaar ging het mis. Allerlei onderzoeken gehad waar niks uit is gekomen. Mijn uitgerekende datum is rond 2 juni. Ik voel me verder prima. Wel meer moe en pijnlijke borsten. Af en toe zomaar uit het niets kokhalzen en soms een blegh gevoel maar niet misselijk te noemen. Over 4 weken mogen we weer voor een echo. Ik mag ook wel iedere week zei de gyn maar wil graag een beetje vertrouwen opbouwen en niet steeds bevestiging zoeken.
vrijdag 16 oktober 2020 om 13:41
Welkom Aloë Vera en Zwembad, gefeliciteerd met jullie zwangerschap.
Ik heb ook de meest rare, levensechte dromen
Contact met mijn ouders en schoonouders is gelukkig gewoon normaal.
Hier heb ik woensdagavond een klein beetje bloed verloren na seks te hebben gehad dat was wel even schrikken. Verder geen krampen of iets dergelijks gehad en is bij dat kleine beetje gebleven. Vanmorgen bij het afvegen kwam er een beetje bruin bloed mee. Als het hier bij blijft en ik geen krampen krijg, dan wacht ik wel gewoon af tot volgende week donderdag. Hopelijk wordt het niet erger en blijkt donderdag alles goed te zijn
Ik heb ook de meest rare, levensechte dromen
Contact met mijn ouders en schoonouders is gelukkig gewoon normaal.
Hier heb ik woensdagavond een klein beetje bloed verloren na seks te hebben gehad dat was wel even schrikken. Verder geen krampen of iets dergelijks gehad en is bij dat kleine beetje gebleven. Vanmorgen bij het afvegen kwam er een beetje bruin bloed mee. Als het hier bij blijft en ik geen krampen krijg, dan wacht ik wel gewoon af tot volgende week donderdag. Hopelijk wordt het niet erger en blijkt donderdag alles goed te zijn
zaterdag 17 oktober 2020 om 10:34
Vervelend miesje bloedverlies! Maar het kan heel goed komen door de seks! Bij mijn vorige zwangerschap ook vaak last
Gehad van bloedverlies...
Aloe vera en zwembad gefeliciteerd en welkom!
Hoe gaat het met iedereen?
Hier nog steeds weinig last van kwaaltjes.. ben wel wat eerder moe maar niet extreem moe zoals bij mijn vorige zwangerschap.. enigste wat k wel heb sinds dat k zwanger ben is dat k s avonds ontzettend koud heb.. ik lig met een badjas in bed omdat k het dan niet warm kan krijgen..oja dromen kan k ook afstrepen... hier heb k idd ook wel last van.. maar verder helemaal niks.. merk wel dat k erg onzeker hierdoor word. Ook al heb k een kloppend hartje gezien.. k blijf in mijn hoofd meest verschrikkelijke scenario’s afspelen..
K ben blij dat wij maandag weer heen mogen..
Hier nog steeds weinig last van kwaaltjes.. ben wel wat eerder moe maar niet extreem moe zoals bij mijn vorige zwangerschap.. enigste wat k wel heb sinds dat k zwanger ben is dat k s avonds ontzettend koud heb.. ik lig met een badjas in bed omdat k het dan niet warm kan krijgen..oja dromen kan k ook afstrepen... hier heb k idd ook wel last van.. maar verder helemaal niks.. merk wel dat k erg onzeker hierdoor word. Ook al heb k een kloppend hartje gezien.. k blijf in mijn hoofd meest verschrikkelijke scenario’s afspelen..
zaterdag 17 oktober 2020 om 20:48
Hier is het niet goed.
Sinds gisteren avond bloedverlies. Konden vanmiddag bij de verloskundige terecht en daar bleek dat het hartje te traag klopte voor de termijn. Nu sinds een aantal uur ook buikpijn dus denk (/hoop) dat mijn lichaam het al zelf aan het opruimen is.
De afspraak van donderdag gaat vooralsnog gewoon door. Als het niet doorzet bespreken wat we gaan doen. Mocht het doorzetten dan hoop ik dat ze kunnen kijken of het schoon is.
Sinds gisteren avond bloedverlies. Konden vanmiddag bij de verloskundige terecht en daar bleek dat het hartje te traag klopte voor de termijn. Nu sinds een aantal uur ook buikpijn dus denk (/hoop) dat mijn lichaam het al zelf aan het opruimen is.
De afspraak van donderdag gaat vooralsnog gewoon door. Als het niet doorzet bespreken wat we gaan doen. Mocht het doorzetten dan hoop ik dat ze kunnen kijken of het schoon is.
zaterdag 17 oktober 2020 om 20:54
Ach nee, Miesje, wat een ellendeMiesje93 schreef: ↑17-10-2020 20:48Hier is het niet goed.
zaterdag 17 oktober 2020 om 21:00
Ik herken je onzekerheid. Voel me eigenlijk best wel goed. Alleen soms wat meer moe, menstruatiegevoel, wat beter ruiken en mn borsten maar 0,0 misselijk. Gelukkig een goede echo gehad maar als dit zo blijft maak ik me denk ik over 2 weken weer enorme zorgen pfff. Bij mijn eerste miskraam was ik ook zo goed als symptoomloos en dat wat ik had viel op de dag dat de miskraam begon allemaal weg. Mijn gyn zegt dat kwaaltjes helemaal niks zeggen. Dat heb ik nu als mantra haha. Gelukkig mag je maandag weer even spieken.Nellie89 schreef: ↑17-10-2020 10:34Vervelend miesje bloedverlies! Maar het kan heel goed komen door de seks! Bij mijn vorige zwangerschap ook vaak last
zaterdag 17 oktober 2020 om 21:01
Hey meiden, hier helaas ook niet goed. Had sinds maandag bruin bloedverlies. Sinds gister een stuk erger. Inmiddels stolsels en net ook iets van weefsel. Omdat vriend en ik corona hebben ben ik niet naar de vk gegaan. Ik ga maandag bellen of ze kunnen checken of alles schoon is/of nog wat gebeuren. Heb geen coronaklachten meer. Ik haal mezelf uit de tabel, een engeltje is niet nodig. Snap dat het lief bedoeld is en andere meiden dat misschien wel fijn vinden.
Miesje, mirriemirrie en cosmo, heel veel sterkte met alles.
En alle andere meiden: heel veel geluk en succes gewenst
Miesje, mirriemirrie en cosmo, heel veel sterkte met alles.
En alle andere meiden: heel veel geluk en succes gewenst
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
zaterdag 17 oktober 2020 om 21:10
VK zei 97% kans dat is niet goed is. Omdat we bij ruim 6 weken wel duidelijk hartje hebben gehoord en 4 weken geleden al positief hebben getest.
Nu met de buikpijn erbij voelt het voor mij een beetje alsof mijn lichaam zegt "je hebt gezien dat het niet goed is, dus nu kan ik het opruimen".
zaterdag 17 oktober 2020 om 21:34
Ach, dan is het idd wel een beetje anders als je al een kloppend hartje hebt gezien en de data zo scherp hebt. SterkteMiesje93 schreef: ↑17-10-2020 21:10VK zei 97% kans dat is niet goed is. Omdat we bij ruim 6 weken wel duidelijk hartje hebben gehoord en 4 weken geleden al positief hebben getest.
Nu met de buikpijn erbij voelt het voor mij een beetje alsof mijn lichaam zegt "je hebt gezien dat het niet goed is, dus nu kan ik het opruimen".
zaterdag 17 oktober 2020 om 21:35
Jij ook veel sterkteAviendha schreef: ↑17-10-2020 21:01Hey meiden, hier helaas ook niet goed. Had sinds maandag bruin bloedverlies. Sinds gister een stuk erger. Inmiddels stolsels en net ook iets van weefsel. Omdat vriend en ik corona hebben ben ik niet naar de vk gegaan. Ik ga maandag bellen of ze kunnen checken of alles schoon is/of nog wat gebeuren. Heb geen coronaklachten meer. Ik haal mezelf uit de tabel, een engeltje is niet nodig. Snap dat het lief bedoeld is en andere meiden dat misschien wel fijn vinden.
Miesje, mirriemirrie en cosmo, heel veel sterkte met alles.![]()
En alle andere meiden: heel veel geluk en succes gewenst![]()