Uitgerekend 15 t/m 31 dec 2012

16-04-2012 20:25 2575 berichten
Wie is er nog meer uitgerekend eind december 2012? Praat hier lekker mee!

Opmerkingen voor in de tabel graag dikgedrukt.

Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 32 7 dec1e en 2e jongen en meisje verkorte bmh Chloe84 28 15 dec1e jongen Sproet 32 15 dec2e jongen Esther-1984 26 16 dec1e jongen Nysyma 27 19 dec1e Welhello 28 19 dec1e meisje 29 okt groeiecho Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje verkorte bmh, 23 okt gyn, Famke1984 27 21 dec 1e xxxFamke 31 21 dec1e meisje Namaste2 34 21 dec1e meisje Uggla 30 21 dec2e jongen Mommy123 27 24 dec1e verrassing Italiagirl 28 24 dec 1e jongen Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje rust nemen Drzttrtje 35 25 dec1e jongen Max6 35 28 dec1e meisje 25 okt vk, 26 okt 2e pretecho Sasssa 29 28 dec 1ejongen Rasoptimist 38 29 dec1e jongen 26 okt vk Ginger 30 29 dec 1e jongen Julia76 36 30 dec1e jongen Kuzu 24 31 dec1e jongen Elinaa 37 1 jan 2e verrassing 22 okt gyn
@ Chloe. Er is mij verteld dat dat wetsvoorstel geldt voor volwassenen die een dubbele nationaliteits aanvraag doen. Ik kan bv volgend jaar een aanvraag indienen om de Italiaanse nationaliteit te verkrijgen. Maar als dat wetsvoorstel er door komt verlies ik de NL'se en dat wil ik niet. Volgens mij geldt dat dus niet voor kinderen die geboren worden met een dubbele nationaliteit.

Zo krijgt onze zoon automatisch de NL'se nationaliteit omdat hij geboren wordt uit een Nederlandse moeder. En de Italiaanse wet zegt dat een kind geboren uit ten minste 1 Italiaanse ouder automatisch de Italiaanse nationaliteit heeft. Voor de nationaliteits aanvraag hoeven wij dus niets te doen, alleen voor het aanvragen van zijn eerste paspoort. Hoe dan ook, moet ik vlak na de geboorte weer contact met ze opnemen voor een lijst met documenten die ik nodig heb van de gemeente.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ff een egopost: de 20 weken echo was goed! Alles zit erop en eraan bij ons kleintje en we zijn helemaal happy! Voor mijn gevoel kan ik nu pas echt gaan genieten!

Ik lees straks bij en reageer dan ook op jullie, maar moet zo weg dus dat haal ik nu niet....
@ chloe. Hier wat extra info over dubbele nationaliteit http://nederlanderblijven.com/

@ mommy. Wat fijn!!!! Yeah! Nu echt gaan genieten!
@wellhello: ik ben ook heel benieuwd met wat voor tactiek voor de bevalling je schoonmoeder zal komen...

Ik merk ook dat op mijn rug liggen niet fijn is. Het wordt ook aangeraden om op je zij te slapen, dat is beter voor de doorbloeding. Ik merk sowieso dat ik veel meer draai in bed de laatste weken, waardoor ik vaker per nacht wakker ben...helaas...

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige! En succes op het uitzendbureau. Hoop op goed nieuws voor je!

@sproet: baby voelt zich erg relaxed in mijn buik denk ik...haha. Toch veel beweging te zien vanmorgen op de echo, dus het zal niet lang meer duren....

@rasoptimist: wat heerlijk dat je weer leven voelt in je buik!

@sasssa: ik ben ook geen op en top happy zwangere. Het verschilt heel erg per dag, hoe ik heb geslapen, etc. Geloof ook niet dat er veel vrouwen zijn die 9 maanden lang met een big smile rondlopen. En die weegschaal....zo herkenbaar wat je schrijft. Ik heb altijd op mijn gewicht moeten letten en ben tussen januari 2011 en januari 2012 8 kilo afgevallen en nu krijg ik het er 'gratis en voor niks' bij. Moet dat echt los gaan laten, maar ook dat gaat de ene dag beter dan de andere....Enne groot gelijk dat je lekker een zonvakantie wilt gaan boeken. Lekker van gaan genieten zou ik zeggen!

@miranda: wat raar van die positieve tests en dan toch ongesteld worden...:hug: wat lief van je dat je zo met ons meeleeft en af en toe nog eens langskomt!

@frutje: wat gaaf dat je de baby''s voelt en zo lekker tegen ze kunt kletsen! Geniet ervan!

En bijna op vakantie he?

@chloe: baby lag er mooi voor en alles is goed bekeken kunnen worden. Wat heerlijk dat je (bijna) elke dag leven voelt in je buik, lijkt me echt geweldig. Hoe voel jij je verder?

Ik voel me prima, op het kwaaltje van de infectie na maar dat is hopelijk snel voorbij.

@italia: 4 kilo is niks mis mee. En fruit toffees....jammie! Af en toe mag dat best!

@baby voelen: mijn placenta ligt wel aan de achterkant, dus ik zou de baby nu snel kunnen gaan voelen zei de echoscopiste. Nog even geduld dus...

@hier: ik voel me prima en nog helemaal happy en opgelucht van de goede echo. Het echte genieten kan beginnen! Nu hopelijk snel wat leven in mijn buik wat ik kan voelen en binnenkort nog wat gerichter op zoek naar de babykamer etc. Voor mijn gevoel mogen we nu echt 'los' met spulletjes!
Even een korte ego update. Ben lekker een weekje vrij geweest en heb leuke dingen gedaan met vriend en zoon. Totaal geen zin gehad om te forummen met het warme weer.

Zaterdag de echo gehad. Alles was goed met ukkepuk. Het is een jongen. Straks naar de vk.
@mommy123, wat fijn dat alles goed is bij de 20 weken echo! Hebben ze ook kunnen zien wat het wordt. Of willen jullie een verrassing?

@Uggla, weer een jongetje bij de groep!

Eindelijk heb ik sinds een weekje het gevoel dat ik weer wat meer energie heb. Ik hoop dat dat blijft.
Wat een jongens allemaal zeg! leuk!!

Ik heb inmiddels mijn 20 weken echo gehad, en net als met de pretecho lag hij onderste boven. Dat is opzich niet erg natuurlijk, maar nu lag hij zo diep met zijn hoofdje dat zn hoofdje niet eens te zien was op de echo

De gyneacoloog zei al: "dat gebeurt niet vaak dat het hoofdje niet te zien is".

Hij wilde maar al te graag laten zien dat hij een jongetje was. Daar is echt geen twijfel over mogelijk :-)

Maar nu moet ik dus nog een keer terug komen om te kijken naar het hoofdje. Dus ik hoop dat meneer dan heeft besloten zichzelf een keertje om te keren.

Ook keek de gyn heel erg lang naar het hartje.. iets te lang naar mijn idee Hij zei dat hij het allemaal niet zo goed kon zien, en daarna zei hij dat het wel in orde was, maar ik moest dus nog terug voor het hoofdje. Ik haal me dan gelijk in mijn hoofd dat het hartje misschien ook wel niet goed was, en dat hij, om mij rustig te houden maar niet gezegd heeft dat hij dat ook nog eens wil bekijken Het zal wel niet, maar toch spookt het door mijn hoofd.

Aanstaande vrijdag 3 augustus heb ik dus mijn 2de 20 weken echo, en een uurtje daarna mag ik ook nog naar de vk, nog een keer hartje luisteren :-)
Uggla, jij ook twee jongens in huis dus straks!

Miranda, wat jammer zeg dat het deze maand niet gelukt is. Wel leuk dat je af en toe nog even langs komt hier!

Esther, bij ons werd ook heeeeel lang naar het hartje gekeken, echt vanuit alle hoeken. Ik heb het maar opgevat als dat de echoscopiste zeker wilde weten dat ze niets over het hoofd zag. En als er echt iets niet in orde zou zijn, dan moet je er maar op vertrouwen dat ze je dat eerlijk vertellen, het niet alsof zij er baad bij hebben om iets voor je te verzwijgen.

Mommy, fijn dat je een goede echo had!

Welhello, hoe ging je gesprek?

En Rasoptimist, al geboekt?

Hier alles prima. Wat meer last van m'n bekken, maar ik heb m'n oefeningen afgelopen week ook een beetje verwaarloosd door bezoek en korte vakantie. Verder gelukkig geen kwaaltjes. Heb wel wat meer trek intussen, merk dat ik wat meer nodig heb nu.

Nog een maand en dan verhuizen we al, dus we moeten nu wel echt hard aan de slag met de voorbereidingen. Spullen uitzoeken, verkopen, weggeven etc. En natuurlijk van alles voor NL uitzoeken: zorgverzekering, mobiel abonnement etc. en afspraken om huizen te bezichtigen! Veel gedoe en het lastige dat het één vaak pas geregeld kan worden als het andere gedaan is, maar dat is dan weer van het ene afhankelijk
quote:Sproet1979 schreef op 30 juli 2012 @ 19:59:

Welhello, hoe ging je gesprek?

Ging goed! Kan misschien deze week al aan het werk! Maar morgenochtend nog een 'echt' sollicitatiegesprek, mijn eerste, spannend! (kon vannacht al niet slapen, ben benieuwd hoe deze nacht zal gaan!)

Nog een maand en dan verhuizen we al, dus we moeten nu wel echt hard aan de slag met de voorbereidingen. Spullen uitzoeken, verkopen, weggeven etc. En natuurlijk van alles voor NL uitzoeken: zorgverzekering, mobiel abonnement etc. en afspraken om huizen te bezichtigen! Veel gedoe en het lastige dat het één vaak pas geregeld kan worden als het andere gedaan is, maar dat is dan weer van het ene afhankelijk Succes, je kunt het!!!!
This is not kosher!
@ Sproet: Yep, geboekt! Donderdag weer lekker 8 dagen naar Spanje. In mijn eentje deze keer, ontzettende behoefte aan! En helemaal alleen ben ik natuurlijk niet, haha. Voor de gezelligheid heb ik een Angelsound besteld, zo'n doppler waarmee je zelf naar het hartje kunt luisteren. Die neem ik mee!

Heb je last van je bekken? Wat voel je dan? ik ben er heel erg beducht op, heb alleen soms last van mijn stuitje, verder niet. Of is dat het begin van de ellende? Hoor graag jouw ervaringen.

@ Ugla: Weer een jongen, nou jaaaaaa, wat gezellig!
Thnx allemaal voor de vakantie tips. Net met vriend besproken, we gaan niet kamperen! Weer een zorg minder! Denk dat het uiteindelijk een grieks eiland wordt. Ff deze week de aanbiedingen in d gaten houden.

Rasoptimist heerlijk dat je weer gaat en alleen ben je zeker niet nee

Mommy fijn dat de echo goed was! En herkenbaar dat het per dag verschilt hoe je je voelt. Het is ook niet dat ik nooit geniet hoor gelukkig en ja die weegschaal... Lastig! Moeten we maar niet teveel bij stil staan! En die 8 kilo zijn over een paar maanden weer verdwenen!

Miranda knuffel terug!!

Uggla ook al een jongen wat leuk!! Lekker genieten!

Famke fijn dat je energie terug komt! Merk het zelf ook. Echt een verademing vergeleken met paar weken terug!

Esther ook een jongen! Veel iplezier vrijdag met nog een keer gluren! Alles is vast goed hoor!

Sproet wat een uitdaging nu nog even verhuizen! En vervelend dat je voor het een afhankelijk bent van het ander. Succes met alles regelen!

Welhello wat goed! Succes morgen met je gesprek! spannend!

Ik ben ook wel benieuwd naar de bekkenklachten. Ik heb ook last van mijn stuitje als ik een tijdje zit en krijg echt een houten kont gevoel. Vk zei dat het komt omdat alles aan het verweken is en als het erger wordt je ermee naar de fysio moet. Maar voor nu helpt het werk in regelmatig

we
Pffff irritant posten via telefoon! Iig helpt het voor nu wel om regelmatig even te lopen. Even van mijn stoel af. Hopen dat het niet erger wordt!

Iedereen fijne avond nog!!
Ik had vorige week ook ineens een dag wat last van mijn stuitje. Pijn deed het niet echt hoor, maar meer dat ik het voelde als ik ging zitten.

Vandaag geen last van.. misschien hangt dat ook af van wat je doet die dag.

Ook heb ik weleens flinke pijnscheuten in mijn bil als ik opsta uit bed. Bepaalde bewegingen doen echt flink zeer. Maar ook dat is niet elke dag.

En als ik wat druk geweest ben heb ik een zeurend gevoel in mijn onderbuik, ter hoogte van mijn blaas denk ik. Zou dat dan bandenpijn zijn?

Nou lijkt het net alsof ik overal last van heb, maar eigenlijk voel ik me prima hoor :-) het zijn 'af en toe' pijntjes, maar ik hoef er nog niets voor te laten. Ik doe nog wat ik altijd deed.
Dank voor de aanmoediging Welhello Het zal wel goed komen allemaal, als dingen moeten dan lukt het ook altijd wel. t Is alleen rete-veel om te regelen.

Rasoptimist, ik vind dat je goed bezig bent met je extra vakantie én een doppler Zie het al voor me dat je tijdens je siësta met dat ding op je buik gaat liggen! Waar ga je heen in Spanje? Ik Spanje!

Esther, die pijnscheuten in je bil, daar zou ik mee oppassen. Daar zijn mijn bekkenklachten mee begonnen (SI gewricht zit in je bil en de banden daaromheen worden week). Goed eerst op je zij rollen bij t opstaan, nooit vanaf je rug recht omhoog. Een bekkentherapeut kan je meer tips geven, echt naartoe gaan hoor, als het erger wordt! (of misschien liever voordat het erger wordt , al was het maar voor een adviesconsult).

Ja, die stomme bekkenklachten, het is moeilijk om er iets algemeens over te zeggen. De pijn verschilt van dag tot dag in hevigheid en locatie en komt soms van lopen, dan weer van te lang staan en meestal van te lang zitten. Valt echt geen pijl op te trekken. Enige waar je nu alvast goed op kunt letten, is dat je niet te zware dingen sjouwt, bewegingen afwisselt (af en toe een rondje lopen als je de hele dag zit) en bij het 'starten' van een actie (zoals traplopen, opstaan vanuit een stoel etc) je buikspieren (de onderste, 'dwarse') aan te spannen. En als ik op de bank lig, heb ik graag een kussentje tussen m'n bovenbenen. Veel vrouwen krijgen er vroeg of laat last van, maar de meeste gelukkig in mindere mate en het schijnt doorgaans binnen 6 weken na de bevalling wel over te zijn. Ik heb gewoon de pech dat het bij mij nooit helemaal over is gegaan.
@ Sproet: Ik ga naar Pineda de Mar, hotel aan het strand via een aanbieding, uurtje vanaf Barcelona met de trein. Dus daar ga ik ook zeker 1 of 2 dagen vertoeven. Ik vind het heerlijk om alleen te gaan, kijk daar nog het meeste naar uit, haha. Lekker doen waar ik zin in heb. En af en toe het hartje horen

Dank voor de uitgebreide bekken-omschrijving. Ik zal het goed in de gaten houden. De pijn in mijn stuitje heb ik al sinds week 7, maar is gelukkig niet erger geworden. Sterkte met je klachten, lijkt me geen pretje.

Ik zat net even mee te gluren op het Uitgerekend in Augustus Topic. Daar hoorde ik met mijn eerste zwangerschap bij tot ik de miskraam kreeg. Er zijn er momenteel 3 aan het bevallen. Echt heel bijzonder om mee te lezen hoe ze de nacht doorkomen en wat ze meemaken en hoe ze daar over schrijven.
@uggla: wat leuk, een jongetje! Gefeliciteerd!

@famke: wij willen een verrassing

@esther: ga inderdaad maar uit van de zorgvuldigheid van de echoscopiste, als er iets niet goed was hadden ze je dat echt wel verteld. Vrijdag dus nog een keer extra kijken, leuk! Hopelijk laat ie zich dan wel helemaal goed zien.

@sproet: succes met alle verhuisperikelen en denk goed om je zelf, zeker met je bekkenklachten!

@rasoptimist: wat heerlijk dat je nog een weekje weggaat. Veel plezier alvast!

@sasssa: inderdaad, de weegschaal moeten we voorlopig maar nemen zoals het is....we doen na de bevalling wel weer ons best...

@klachten: hier sinds gisteren wat last van mijn onderrug. Wil binnenkort gaan starten met zwangerschapsyoga en heb me ook voor 2 info-avonden opgegeven, voor borstvoeding en voor goede houding en ademhaling dus hopelijk steek ik daar ook nog wat van op. Denk dat ik te vaak met een niet rechte rug sta en zit....Zijn er meer die last hebebn van (onder)rug?
@rasoptimist: wat bijzonder dat er 3 aan het bevallen zijn in het augustus topic. Over een paar maandjes zijn wij aan de beurt....raar idee eigenlijk....
Hoi allemaal!

Net bij de VK geweest, hartje weer gehoord. Was wel leuk, ze liet het hartje horen en ineens hoorde je een zoeffff... Dus zij weer zoeken, weer het hartje, en weer een zoefffff.

Ik vroeg wat dat gezoef was, was hij zich druk aan het bewegen.

Ze zei al 'Nouuu wat een druktemaker'.. Haha net zijn vader, die heb ik toen we net samen waren de bijnaam Woelmuis gegeven, omdat hij zeker in bed niet stil kan liggen. Draaikont.

Dus dat gaat lekker, vooral savonds voel ik hem.

Man en ik maken er grapjes over, man is ook een nachtmens..

Kind van zijn vader dus, als een malle bewegen en liggen te vreten, zoals we op de echo konden zien.

Ik zei nog, normale baby's liggen gewoon lief te dobberen maar die van ons ligt met zijn benen omhoog, met zijn armen in de lucht te vreten, begint al vroeg.

Over 5 weken weer terug en de 22e heb ik de 20 weken echo (dan zit ik op 21 weken). Spannend.

Verder is mijn overgeven voorbij! Jippie!

Mijn vader komt hier deze week elke middag klussen. Gister was hij alleen en heeft hij een aansluiting gemaakt zodat we straks boven ook water kunnen gebruiken. Heb alleen beneden een badkamer maar handige papa wist wel een oplossing zodat ik boven de baby ook kan wassen enz.

Morgen gaat hij samen met mijn man gipsplaten zetten in het houten frame wat nu al een tijdje staat. Daar komt een raam in, voor het daglicht en frisse lucht enzo.

Als die gipsplaten eenmaal staan begint het ergens op te lijken, fijn!

Wellhello hoe is je gesprek gegaan?

Ik moest erg lachen om je schoonmoeder..Ben benieuwd wat ze je te vertellen heeft.

Sproet sterkte met al het regelen!!

Ras veel plezier op vakantie!

Miranda voor jou ook een knuffel.

Danielle en Italia, hoe is het met jullie?

Sasssa rustig aan doen he!
Wat jammer Miranda! Denk nog regelmatig aan je en vind het leuk dat je soms nog eens een update geeft! Ik hoop dat het snel weer raak is!

Ik had vandaag mijn tweede 20 weken echo. Alles nogmaals uitgebreid gecheckt en de uitslag was hetzelfde. Twee gezonde kinderen waarvan er eentje twee aders ipv drie heeft. Komt 1 op de 100 zwangerschappen voor dus best wel veel. Ik maak me er (nog) niet druk om. Voor hetzelfde geld groeit de baby gewoon prima!

Tot nu toe zijn ze nog steeds zelfs groter dan gemiddeld, dat vind ik wel fijn want tweelingen zijn bijna altijd aan de kleine kant, dus laat ze maar lekker groeien!

Kuzu: die van mij waren ook heel druk aan het doen, leuk om te zien hè?

Nu hoef ik pas over een maand weer naar de gyn en echoscopist. Prima!

Welhello: ben je aangenomen? Hoop het voor je!!

Hoop met alle dames alles goed!
EGO ALERT

Niet aangenomen; wel heel leuk gesprek gehad, waarbij ik volgens hen een goede indruk heb achtergelaten en ze me graag erbij hadden gehad. Maar om als invaller nog maar 8 weken te kunnen werken was gewoon niet haalbaar, dat begrijp ik ook. Vandaag belde uitzendbureau; kan de komende drie dagen aan de slag! 1 normale en 2 korte diensten, ben erg blij!

Verder heerlijke dag met vriend en hij heeft eindelijk de baby kunnen voelen! Goede gesprekken en wellicht weer een change of plans...we zijn echt de ergste twijfelkonten ooit

Goldmember gelukkg is alles goed met jullie!
This is not kosher!
Hier weer eens een berichtje van mij....ik ben geloof ik niet zo trouw aan het forum

Ik moet nog 1 dag werken en dan begint mijn vakantie, heerlijk 2 weken vrij en kamperen in Oostenrijk!

Deze week heeft mijn vriend voor het eerst de baby gevoeld! Leuk zeg, dat gefrutsel in je buik! Ik vind het zo gezellig voelen

Voor de tabel: 23 aug 20 weken echo , 29 aug gyn en geslacht willen we niet weten
Boehoe, ik wil mijn zoon ook voelen... Het plop is weer gestopt en van de buitenkant voel ik al helemaal geen geschop. Gelukkig morgen de doppler binnen, kan ik in ieder geval zijn hartje horen. Ben ik echt heel laat met het voelen van mijn kind? Of zijn jullie gewoon wat vroeg?
Sproet wat naar die klachten! Worden ze nu weer erger dan na je vorige zwangerschap? Sterkte ermee!

Mommy, rugklachten heb ik niet. Ja heeeel soms. Doe je rustig aan?

Kuzu lief zon druktemakertje en leuk dat heet klussen zo lekker door gaat! Ben wel benieuwd naar het eindresultaat straks!

Goldmember, fijn dat alles goed was!!

Welhello wat jammer! Wel iig 3 dagen nu, dat is toch fijn! En wat leuk dat je vriend de baby heeft gevoeld! Die van mij kan niet wachten tot ie ook wat voelt!

Elinaa fijne vakantie, geniet ervan!

Rasoptimist ik voel ook niks van buiten en binnenin soms. Maar nog niet regelmatig ofzo. Af en toe een plopje. Vorige lag ik op t strand op mijn buik en toen voelde ik t wel heel duidelijk! Alsof ie even wilde laten weten dat ik m aan t pletten was ofzo ;) denk dat we gewoon geduld moeten hebben, dat wordt dan vanzelf beloond! Veel plezier met je doppler iig!

@hier: vakantie geboekt! We gaan naar rhodos. Lekker 2 weken relaxen! Kan niet wachten! Maar eerst nog even 2,5 week bikkelen op werk! Voor de vliegvakantie gangers: hebben jullie een fit to fly verklaring van de vk? las dat t wel handig is om die bij je te hebben, vooral in het buitenland. Ook alkan je tot week 34 gewoon vliegen. Morgen maar eens de vk bellen.

Nu maar eens slapen. Veel te laat alweer!

Slaap lekker allemaal!
@ Sasssa: Je hoeft volgens mij pas een Fit to Fly verklaring te hebben vanaf week 27. Ik heb wel standaard een echo-foto in mijn handbagage voor het geval ze op het vliegveld je door een röntgen-scan willen doen om te checken of je bolletjes hebt geslikt. Daar mag je absoluut niet doorheen namelijk. En dan is het noodnummer van je verloskundige ook handige om bij je te hebben, zij kan dan telefonisch verklaren dat je echt zwanger bent (echo-foto's zijn namelijk te vervalsen).
@ rasoptimist en sassa. Een fit to fly is afhankelijk van de maatschappij geloof ik. Maar als het personeel twijfelt en denkt dat jij verder bent kunnen ze je wel weigeren.

Wat doen jullie trouwens met de normale controle poortjes. Daar hoor ik namelijk tegenstrijdige verhalen over. Sommigen zeggen dat het wel kwaad kan en je je handmatig moet laten controleren en anderen zeggen weer dat je daar wel gerust doorheen kan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven