Uitgerekend 1e helft december 2021

28-03-2021 13:35 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja ja superpril maar roept u maar! :-] Hier 1 december uitgerekend van de 2e. Wel in januari een miskraam gehad dus ik ben zeker nog gematigd blij maar hier anoniem kletsen is wel fijn.

N.b. het topic uitgerekend in de tweede helft van december 2021 is hier te vinden
zwanger/uitgerekend-tweede-helft-decemb ... ges/476278

Naam Leeftijden Hoeveelste UD Volgende echo Hartje/Geslacht
Computersaysno31/30 2e1-1214-4 :heart:
*Metta*38/422e1-12 23-4-
Paasei98739/392e1-12 23-4-
Garnet1234532/331e2-1223-4-
Katootje8337/362e3-1219-4-
Kiwimeisje31/313e5-1227-4-
_Amber_26/301e7-12?-
TheDoctor32/331e7-1228-4-
86Truus34/351e8-1226-4-
Candy10324/281e10-12?-
Daanstje28/34 2e10-1230-4-
Puizigenblauw29/291e12-1228-4-
DiHappy8634/362e13-124-5-
Viviette28/361e14-12?-
*metta* wijzigde dit bericht op 17-04-2021 09:33
79.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een hele vergelijkbare situatie en schrijf graag mee! Heb afgelopen donderdag positief getest en ben (volgens mijn eigen berekeningen :-D ) op 2 december uitgerekend.

Net als jij probeer ik optimistisch te blijven omdat ik in februari een miskraam gehad heb..en nu weer in een keer zwanger :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Oh wat toevallig zeg, heel vergelijkbaar. Ja ik ben ook erg blij dat m'n lichaam het zo snel weer oppakt, dat hoor je ook echt wel anders. Hoe ver was je de vorige keer? Ik was bijna 11 weken, dus al best op weg. Vind het daarom ook echt wel spannend.

Is het jouw eerste?
Alle reacties Link kopieren
Ai dat moet wel heel verdrietig geweest zijn na 11 weken :-( Ik was pas 6.5 weken en ik vond het al erg tegenvallen, zowel lichamelijk (2.5 week lang gebloed en flinke krampen) als qua teleurstelling.

Ik had regelmatig buikpijn de vorige keer en dat heb ik nu ook, dus ik ben er nog lang niet gerust op! Het is inderdaad mijn eerste dus ik weet ook niet wat ik kan verwachten. Heb vandaag een afspraak gemaakt met mijn gynaecoloog (dat is gebruikelijk hier in België), maar kan pas op 23 april terecht, dus dat wordt geduld hebben.

Is het ook jouw eerste? Mochten we trouwens een tabel maken zodra er meer mensen aansluiten, ik ben 32 en mijn vriend is 33.
Hai! Ik zou graag meeschrijven. Ik ben ook zwanger en uitgerekend eind November - begin December. Dit wordt ons tweede kindje :-)
Alle reacties Link kopieren
Hi!
Het is nog super pril maar ik heb gisteren positief getest.
Iets in mij zegt dat ik nog niet te blij moet zijn want hij moet maar net blijven plakken maar ik ben in ieder geval al blij dat we voor een bevruchting kunnen zorgen :proud:
Over mij: Ik ben 32, mijn man is 33, we zijn in september getrouwd en sindsdien aan het 'wachten' op ons eerste kindje.
Ik heb even gerekend en ik denk dat mijn uitgerekende datum rond 7 december zou komen te vallen.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic en wat zijn sommige verhalen helaas herkenbaar hier. Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik ben uitgerekend op 7 december en kwam er vandaag achter dat ik zwanger ben. Op 2 januari helaas ook een miskraam gehad met 11 weken na goede echo's met hartslag. Met de termijn echo bleek het hartje niet meer te kloppen. Omdat ik geen symptomen had en mijn lichaam het waarschijnlijk zelf niet zomaar op ging lossen hebben we gekozen om de bevalling met medicatie op te wekken. We hebben het kindje vastgehouden en begraven in de tuin.

We staan vrij positief in deze zwangerschap. Het zou fantastisch zijn om uiteindelijk een mooi gezond levend kindje vast te houden. Daar gaan we voor! :heart:

Ik ben trouwens 26, vriend is 30.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, het wordt al druk hier!

Amber, knap dat je positief blijft en fijn dat je ook weer snel zwanger bent.

Ik ben elke dag vanalles aan het googlen en aan het uitzoeken maar mijn vriend is nog wat afwachtender. Hij wil eerst eens zien of het wel goed gaat, terwijl ik van nature een enorme optimist ben :sun: Sowieso is het voor mannen een stuk minder concreet in het begin natuurlijk, dus ik vind het fijn als we hier kunnen kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig hier!
Wel confronterend dat er zoveel miskramen zijn geweest. Ik merk dat ik ook steeds de neiging heb om te kijken of ik niet alsnog ongesteld word.

Hebben jullie al ergens last van?
Ik heb sinds gisteravond echt geen eetlust. Ik heb normaal wel ook minder eetlust als het warm is maar ik verder ben echt een snaaierd. Nu heb ik nergens zin in en moet ik mezelf al de hele dag dwingen om wel te eten. Aan de ene kant fijn als het even zo blijft want er mogen wel wat kilo's af :proud: maar op de lange termijn niet goed natuurlijk.
Ik ben echt benieuwd of het door hormonen komt of dat ik het mezelf gewoon 'aan praat'.
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal, wat gezellig! Zo spannend nog dit prille begin. En ja, miskramen komen helaas best vaak voor. ..

Ik heb net als de vorige keren last van depressieve gevoelens en downheid, zo naar. Weet waardoor het komt maar blegh. En de misselijkheid zal straks ook wel weer starten. Nee tis niet m'n hobby! Maar na het eerste trimester zal het wel beter worden.
De buikpijn die genoemd wordt is ook herkenbaar.

Weet iemand zo waar ik de codes voor een tabel kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb, behalve regelmatig buikpijn, geen andere kwaaltjes. Ofja, ik moet wel duidelijk vaker plassen.

Metta, ik weet helaas ook niet hoe de tabellen werken, ik lees normaal gesproken vooral mee. Wat naar je depressieve gevoelens :-( - heb je normaal ook last van pms (als in, denk je dat het hormonaal is)?
Alle reacties Link kopieren
Als je dit quote, kan je dan kopiëren?

Naam Leeftijden Hoeveelste UD Volgende echo Hartje/Geslacht
TheDoctor32/331e7-12??-
En dan het stukje vanaf de tweede [ tr] t/m de laatste [ /tr] kopieren per persoon
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Yes, dank je! Volgens mij staat het zo goed. Willen jullie wijzigingen of toevoegingen dikgedrukt doorgeven?

Ja klopt, die gevoelens zijn hormonaal bij mij. Weet dus waardoor het komt maar blijft naar.

Oh ja veel plassen, check!
Leuk!

Onze leeftijden zijn 30 / 30, 2e kind, uitgerekend volgens vk rond 1-12 en eerste echo op 14-4


Gister wel al een afspraak gehad bij de vk, ik heb nu voor een andere gekozen en het was meer kennismaken. Ze heeft een echo gemaakt via de buikwand en zag duidelijk wel een zwangerschap. Ze zei alleen dat omdat het zo vroeg was het hartje waarschijnlijk nog niet klopt en dat we daarvoor wel nog 1,5 week/2 weken moeten wachten. Vandaar pas 14-4. Vind het wel weer een spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je al bij de vk was Computer!
Is er een reden dat je al zo vroeg langs bent geweest?
Ik moet nog even gaan uitzoeken welke vk ik wil, had eigenlijk al eerder aan mensen in mn omgeving moeten vragen welke fijn zijn.

Dit weekend gaan we vanwege Pasen bij mijn ouders en schoonouders eten (lange tafels met afstand natuurlijk) en ik ben nogal een bourgondiër. Dus als ik geen wijn drink en geen kaasplankje neem dan weten ze wel hoe laat het is. Dus toch maar alvast vertellen, ook al voelt het nog veel te vroeg...
Maar beter dan wanneer ze zelf al de conclusie trekken, dat zou toch jammer zijn.
thedoctor wijzigde dit bericht op 02-04-2021 09:33
0.41% gewijzigd
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Oh en hier ook buikpijn en gisteren ook steeds een opgeblazen gevoel.
Tot nu toe vanochtend een stuk beter.
En ik ben ook steeds heel vroeg wakker.
I'll be kept away
Ah dan gaan ze het misschien inderdaad wel merken! Heb je geen goede smoes? Niet lekker ofzo? Ik vind het zelf ook nog heel vroeg om te vertellen. Kan misschien ook wel fijn zijn hoor!

Er was gelukkig geen reden waarom ik zo vroeg al daar was. Er is wat twijfel over mijn uitgerekende datum. Met een regelmatige cyclus zou ik nu 6 weken en 2 dagen zijn, alleen mijn cyclus was de ene maand 38 dagen en de maand erna weer 26. Ze zei dat ze misschien wel even kon kijken maar gister toch besloten dat we het pas over 2 weken doen omdat ik anders steeds met die onzekerheid zit.

Ik ben trouwens ontzettend moe! Honger maar geen zin in eten en borsten heel gespannen. Ook vaak zo’n raar drukkend gevoel op mn maag, maar niet super misselijk ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Super de tabel! Mijn eerste echo is ook op 23/04

Fijn dat je al al bij de vk langs bent geweest computersaysno. Ik vind het zooo lang duren!

TheDoctor, ik ben ook nogal van de wijn en kaasjes en droge worst, dus bij mij zou het ook opvallen, maar nu met corona zien we bijna niemand. In februari had ik het wel aan mijn ouders en aan twee vriendinnen verteld maar nu wacht ik liever iets langer. Er komen over een week vrienden langs om ons nieuwe huis te bekijken en dan ga ik mezelf stiekem in de keuken alcohol-vrij bier inschenken ;)
Alle reacties Link kopieren
Ja als het bij ons thuis was had ik nog wel even geprobeerd om het te verbergen maar goed, mocht het mis gaan dan vind ik het ook wel fijn dat onze ouders dat ook weten. Nu maar hopen dat ze dan wel ook nog even hun mond kunnen houden.
Broers en zussen twijfelen we nog over, misschien dat we die er ook al bij betrekken, dan hebben de ouders ook iemand om erover mee te praten :proud:
I'll be kept away
Alle reacties Link kopieren
Garnet12345 dankjewel! En hihi optimisme is een goede eigenschap.

Thedoctor heel herkenbaar ik heb dat ook nog steeds dat ik controleer of ik echt niet ongesteld wordt.
Ik heb verder weinig symptomen eigenlijk. Alleen met vlagen een beetje misselijk, hardere ontlasting, vroeg wakker en psychisch stabiel en relaxed. Als ik jou was zou ik het denk ik gewoon tegen je familie vertellen. Ze merken het anders toch wel.

Metta: dankjewel voor de tabel! Wat heftig zeg dat je zo down bent zeg. Krijg je wel professionele hulp? Bij mij ging het na de miskraam opeens helemaal verkeerd. Gedachten die ik nog nooit eerder heb gehad. Ontzettend heftig, maar gelukkig vrij snel professionele hulp kunnen krijgen, dat hielp heel goed. En nu ik weer zwanger ben voel ik me juist helemaal in balans, relaxed en gaat alles eigenlijk heel goed.

Computersaysno Welkom!

Wij gaan het dus juist wel al snel vertellen. Mijn vorige zwangerschap hebben we het na de vitaliteitsecho vertelt. Bij de termijn echo was het hartje gestopt, dus het was fijn dat mijn ouders en werk het al wisten. We gaan het vandaag tegen mijn ouders vertellen. We kunnen wel wat steun gebruiken :-)
@Amber, ja snap ik wel! Fijn dat ze jullie kunnen steunen.

Wij hebben ook getwijfeld hoor! Mocht er nu gister al wat te zien zijn geweest hadden we het ook al met pasen verteld. Heb nu een trui besteld voor dochter met ‘grote zus’ op. Zo willen we het straks gaan onthullen :D

Nog een paar weken in spanning tot die eerste echo, ik merk dat ik vaker tussendoor ook nog ff een testje doe zodat ik zeker weet dat ik nog zwanger ben :facepalm: :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Ik sluit me ook graag aan!
Ik heb maandag positief getest. Volgens de vk ben ik 3 december uitgerekend, ik denk zelf eerder 7 september. Ik heb 19 april de eerste afspraak incl. echo.
Dit is ons tweede kindje, we hebben al een dochtertje van 2,5.
Ik ben 37 en mijn man is 36.
Welkom Katootje!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Katootje! Je bedoelt 7 december neem ik aan?

@Computersaysno, super lief zo'n trui! Hoe oud is je dochter?

Ik heb ook 7 dagen op een rij getest :facepalm: Komt ook omdat ik veeeel te veel ovulatie- en zwangerschapstesten had besteld met het idee dat het wel even ging duren ;-)
@garnet, haha ja het is ook wel een fijne bevestiging elke keer :$ mijn dochter is in maart 2 geworden! Ben erg benieuwd hoe zij het gaat vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven