Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tozie: ja dat gevoel heb ik ook een beetje met mijn dochter! Ik merk regelmatig dat ze wakker wordt maar niet ontzettende honger heeft bijv. Als ze echt honger heeft dan stopt ze echt niet met huilen en nu kan ik het altijd nog rekken met een lampje of muziekje mja dat is ook zo een gedoe in de nacht. Ik weet dat ze echt wel 7 uur zonder voeding kan want dat deed ze voorheen ook alleen nu al een tijdje niet meer.

Ik worstel er echt mee met die bv. Ik zit nu op 5 voedingen gemiddeld maar dat betekent dat ze echt strikt om de 4 uur komt. Twijfel of ik overdag niet om de 3 uur moet gaan voeden zodat ze snachts niet zo snel honger heeft etc. Gister weer eens geprobeerd haar om 23.30 een voeding te geven in de hoop dat ze langer slaapt maar helaas, 4 uur later was ze weer wakker. En hoe meer ik er mee bezig ben hoe geirriteerder ik word, niet goed dus.
Gister ook een fles met of geprobeerd voor het eerst maar helaas pakt ze ook nog niet goed, ze drinkt niet maar speelt er mee.
Alle reacties Link kopieren
Dochter slaapt hier nu sinds een aantal weken op haar eigen kamer. Ze wordt meestal 1x wakker ‘s nachts. Dan ga ik naar haar kamer en voedt haar daar. Ze slaapt idd langer door op haar eigen kamer.

Cup, ik zou inderdaad overdags vaker voeden zodat ze wat meer kan bufferen voor de nacht.
Alle reacties Link kopieren
Cupcake1988 schreef:
09-12-2017 08:48
Ik worstel er echt mee met die bv. Ik zit nu op 5 voedingen gemiddeld maar dat betekent dat ze echt strikt om de 4 uur komt. Twijfel of ik overdag niet om de 3 uur moet gaan voeden zodat ze snachts niet zo snel honger heeft etc. Gister weer eens geprobeerd haar om 23.30 een voeding te geven in de hoop dat ze langer slaapt maar helaas, 4 uur later was ze weer wakker. En hoe meer ik er mee bezig ben hoe geirriteerder ik word, niet goed dus.
Hey Cup, de behoefte van je kindje kan ook veranderen he. Dus kan best dat ze een tijdje 7 uur zonder voeding kan en nu weer (even) niet i.v.m. groei en ontwikkeling. Ik begrijp dat ze dus 1 x keer komt in de nacht? Ik geloof dat het vrij normaal is dat ze nog 's nachts komen voor een voeding tot een half jaar/8 maanden. Ik zit nog op 8/9 voedingen trouwens, incl de nacht. Als jouw dochter de nachtvoeding laat zitten, drinkt ze maar 4 voedingen? Dat is wel vrij weinig met BV hoor. Wellicht kan je 's ochtends wat langer blijven liggen met haar en zo toch aan je slaap komen? En idd overdag toch wat vaker voeden?

Hier nu een aantal nachten maar 1 voeding gegeven, ze wordt wat ietsje vaker wakker maar dan is ze te troosten. Dus ik hoop dat dit doorzet, want 2 voedingen en de hele nacht spoken breekt me wel redelijk op i.c.m. werk. Ze is nog wel superverkouden en heeft ook veel slijm in d'r keel. Hebben jullie daar nog tips voor? :) Voor haar neusje gebruiken we zoutoplossing en zo'n neuspeer, dat werkt wel ok (ze háát het wel).

Hebben jullie lekker genoten van de sneeuw dit weekend? :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
San hier ook een heel verkouden meisje en ik heb alles maar weer uit de kast getrokken. Zoutoplossing pipetjes van otrivin werkt beter dan een verstuiver vind ik. Eucalyptus in het badje, stomen (in de badkamer zitten met haar met hete douche aan) hoofdeinde beetje omhoog met opgerolde handdoekjes en een halve uit op haar kamertje. Meer kunnen we niet doen denk ik.

Wat vonden de kleintjes van de sneeuw en evt kerstboom? Ik moest zo lachen om dat koppie van G.

Enne het sneeuw weekend was voor de oudste erg leuk. Ik ben vooral binnen geweest en vandaag baalde ik ervan haha ik kon vanaf werk niet meer naar huis.

Cup hoe gaat het nu met de bv alweer wat beter?
Alle reacties Link kopieren
Ow san dat is rot zeg dat ze zo verkouden is. Hier gaat het op en af. Ik doe er niet zoveel aan. Kinderarts zei dat er niet echt iets is wat echt werkt. Maar de huis/tuin/keukenideetjes die Just noemt kun je proberen.

Cup ik heb eigenlijk geen tips maar ik zou echt je gevoel volgens en go with the flow proberen. Dus niet teveel sleutelen aan de voedingen maar gewoon voeden als ze honger heeft.

Pff ik ben hier zelf nu zo verkouden dat ik geen stem meer heb. Echt super onhandig!

Ja de sneeuw echt zo gaaf man! We hebben lekker achter het huis gesleed zodat T in dr bedje kon blijven. Die heeft er toch nog niks aan. Gelukkig kan m'n man gisteren de oudste halen en brengen en is het vandaag staking.

Goh al 2 maanden geen kraamvisite gehad en nu in 1,5 week 6 mensen/stellen/gezinnen. Vind het wel erg laat hoor. Als ze savonds wat later komen zien ze T niet eens,..
Alle reacties Link kopieren
Oh san en just, zielig die verkoudheid he! Hier is ze niet echt verkouden maar soms wordt ze wakker met een verstopte neus en dan in een keer hangt er een groene klonter uit hahaha! Ziet niet uit maar ben blij dat ze dan weer kan ademen. Ik gebruik alleen zo een neuspeer om haar te laten ademen maar verder niets. Mijn dochter heeft dit al vanaf de geboorte die verstopte neusjes maar het was niets waar we ons zorgen over moeten maken.

Ja san ik ben overdag vaker gaan voeden, terug naar om de 3 uur. Soms meld ze zich al zelf en soms maar ik haar wakker. In de hoop dat als ze overdag vaker drinkt, ze in de nacht want minder komt. Tot nu toe weinig succes en de 3 uur overdag trekt ze nu door in de nacht, help! Erg pittig en vermoeiend en heb ik gelukkig nog geen baan! Heb met je te doen want het is echt zwaar. Gelukkig gaat het drinken wel sneller en is ze snachts binnen een kwartiertje klaar en overdag een half uurtje. Ik hou dit even vol want vannacht (2de dag geprobeerd met extra voeden) kwam ze om 1.30 , 3 en 6. Om 3 heb ik haar gewoon even laten jammeren met het licht aan en heb ik haar niet gevoed. Ze kan het dus wel. Ze wordt geloof ik ook echt vanuit ritme/gewoonte wakker. Wordt een pittige week maar hopelijk houden we het vol!

Just: de bv gaat wel beter maar ik heb me er bij neergelegd want het wordt anders echt een frustratie en dat werkt ook niet lekker. De ene dag/voeding gaat het heel goed en de andere voeding gaat het minder. Om de 3 uur ging het vorige keer mis mee en werd ze een slechte drinker, merk dat ze dat nu weer aan het doen is. Wat een achtbaan haha ik probeer zoveel mogelijk haar te volgen en af en toe een beetje te sturen, meer kunnen we niet doen.

Goed nieuws ofja het lijkt de goede kant op de gaan met een specifiek flesje! Ik heb nu een flesje met een platte speen en ze pakt hem in haar mond alleen het is echt nog oefenen met drinken. Maar halleluja ze krijst al niet meer dus we zijn hoopvol! Nu ben ik alleen bang ik wil natuurlijk graag dat ze die fles niet ook gaat afwijzen dus wat denken jullie, elke voeding even oefenen of 1 met per dag of zelfs 1x per 2 dagen? We zijn er gister mee begonnen.

Hier overigens geen sneeuw hoor! Echt balen want ik ben echt een sneeuw mens haha. Hadden we fijn met de familie naar buiten kunnen gaan maar helaas.

Ik twijfel of ik de kerstboom op zet dit jaar. Heb geen plek in de woonkamer want de box staat daar nu maar van de andere kant is het ook de eerste kerst van onze dochter.
Alle reacties Link kopieren
Hoi cup1988, ik zou bv geven als je dochter dat aangeeft. Ook in de nacht. Ik geef 5 bv per dag en 1 snachts. Mijn zoon heeft dus nog 6 voedingen. En heeft hij op de dag een beetje lopen stoeien met zijn voedingen ( bijv na 1 borst in slaap vallen) dan kan hij wel 2 of 3 x komen snachts :zzz: . Dat is echt ff niet anders. Ik heb ook nog een dochter van 3 dus ja dan zijn die nachten echt pittig erbij, maar je er bij neer leggen werkt het best. Doorslapen komt wel. Ze zijn nog zo klein. Ik zou niet gaan rommelen met muziek doosjes snachts zodat ze afgeleid word van de voeding. Lekker bij je leggen en bv geven. Ze moet toch aan haar voeding komen per 24 uur. Succes ermee!!!
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie al begonnen met hapjes? Wij mogen daar mee gaan starten. Is het echt zo ver? Tijd vliegt! Vraag me vooral af of ik er goed aan doe om daar nu mee te starten.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Cup, leuk weer een mijlpaal!
Ik weet nog niet of ik tot de 6 maanden wacht. Lees hier en daar dingen dat de darmpjes dan beter ontwikkeld zijn. Misschien dat we met 5 maanden starten of gewoon als ik merk dat dochter er aan toe is.

Kijkt N. het eten al uit je mond? Dat lijkt me zo grappig. Het schijnt een signaal te zijn dat de interesse in vast voedsel begint te komen.

Ik wacht sowieso de volgende afspraak op het cb af, want ik heb nogal wat vragen erover. Dochter is dan 4,5 maand.

Waar gaan jullie de hapjes in geven? Wij hebben geen wipstoel. Kinderstoel is ze nog te klein voor, maar op schoot lijkt het me een gebras. Ook al zijn het maar 1/2 lepeltjes in het begin.

En hoe maak je die hapjes? Moet er iets gemengd worden met water ofzo? Ik heb me er nog helemaal niet in verdiept haha. Zal tegen die tijd flink gaan googlen.
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen hapjes gegeven, maar ze is ook nog geen 4 maanden. Wij hebben op onze stokke zo’n newbornstoeltje, het lijkt een beetje op een maxi cosi. Daar zit ze in als we aan tafel zitten, zo zit ze er gezellig bij. Nu ik het zeg, zou je dus ook de maxi cosi op tafel kunnen zetten eventueel. Wat ik deed bij de oudste was gewoon de groente pureren, dus wortel koken en dan even met de staafmixer erdoor. Ik deed er geen water bij.

Vandaag heb ik onze baby (zo noem ik haar maar even hier) voor het eerst naar de Gastouder gebracht en ben ik een dagje met de oudste thuis. Ik moet zeggen dat ik er meer moeite mee heb dan ik had gedacht. Ze is in perfecte handen en toch vind ik het zo wennen, van maanden met haar te zijn naar nu een dag zonder haar.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Cup! Hoe bevalt het haar? Die eerste gezichten zijn priceless, wel vastleggen op foto hoor!

Net als borstvoeding/kunstvoeding is er over het juiste moment waarop de eerste hapjes gegeven worden geloof ik net zoveel discussie :hyper: Wij wachten tot 6 maanden (qua rijping darmstelsel en dan kan ze ook wat beter rechtop zitten).
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt het is inderdaad tussen 4 en 6 maanden. Ze is ook nog geen 4 maanden hoor, nog 1,5 week zoiets. Maar we mochten wel al starten, mede doordat de bv niet zo vlekkeloos gaat/is gegaan. Ik denk dat ik nog heel even wacht. Ik heb een folder gekregen van het voedingscentrum. Daarin staat vanaf 4 maanden mag en het zijn echt oefenhapjes. Een lepel per dag of 2 per dag maar meer hoeft ook niet. Vanaf 6 maanden ga je pas de melk vervangen door hapjes.
Opzich zeker leuk om je kindje te laten wennen aan nieuwe dingen. Ergens kan ik niet wachten deze nieuwe fase in te gaan en ergens hoeft het ook nog niet zo snel haha. Het cb zei elke dag mag je even oefenen maar denk dat ik dat sowieso niet ga doen nu. Misschien 1 of 2x per week als we gaan starten tenzij ze het echt heel leuk vind.

Wij hebben een wipstoel, kuipje op de stokke en een bumbo seat haha. Keuze genoeg. Ik denk dat ik de wipstoel of kuipje het meest ga gebruiken hoewel ze daar wel wat ver achterover liggen en ik dan altijd het idee heb dat dochter wat sneller zich verslikt. Merk ik vooral met de druppeltjes geven elke dag.

Tozie: ik heb een babycook maar je kunt gewoon de groente die je hebt even koken, prakken met een vork of blender oid. Als het te dik is dan doe je er wat kookvocht bij of bv of gewoon een klein beetje water. Ze zeggen in het begin doe je alles apart aanbieden dis wortel of broccoli etc. Pas na een paar maanden geloof ik kun je smaken gaan mengen omdat je baby eerst aan smaken moet wennen. Van de AH is er een kookboek, opperdepop heet het geloof ik, die hebben wij cadeau gekregen. Daar staan allerlei hapjes in voor nu en later.

Oh kip even wennen dan! Ik heb nu ook altijd dochter bij me maar soms heb ik echt de behoefte om even alleen weg te gaan. Dan ga ik gewoon even alleen boodschappen doen want altijd dat gesleep met kinderwagen, maxi cosi etc komt me soms de neus uit. Je tilt je een ongeluk! Vanaf januari gaat ze een middag naar het kdv, kijk er nu al niet naar uit :(. Mja zij zal het daar vast leuk hebben en er wordt goed voor haar gezorgd. Ondertussen heb ik dan even een paar uurtjes voor mezelf.

Waren jullie al gaan babyzwemmen? Ik wil zo graag gaan maar maak me er toch wel druk om! Is het water niet te koud, houd ze het wel vol, is het niet teveel voor haar etc etc. Mja daar komen we maar op 1 manier achter haha.
Alle reacties Link kopieren
Cup, klopt helemaal wat je schrijft over de hapjes!

Die bumbo Seat is nog niet geschikt nu (ik heb hem trouwens niet), maar daar mogen ze pas in als zr zelfstandig kunnen zitten.

Wat betreft zwemmen: ja dat kan echt al hoor! Ben zelf nu 2x geweest. Dochter vond het spannend en moest wel huilen, maar dan gewoon lekker tegen je aan houden. Het is al het goed is in lekker warm water en het duurt maar een kwartiertje. Daarna zal ze bekaf zijn. Bij mij sliep ze (en mijn oudste dochter destijds ook) nog voor we het zwembad uit waren in de maxi cosi.
Volgens mij ‘mag’ het al vanaf 8 weken. Ik heb zelf gewacht tot de eerste inentingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar cup dat ie al met hapjes mag beginnen terwijl ze nog geen 4 maanden is. Zou daar toch wel op wachten. Ik ben bij de oudste gestart met 4 maanden en bij de tweede met 5 maanden. Beide heren aten binnen een week een hele portie (ca 100 gram) oefenen deden ze niet aan dus haha.
Ik heb al wortels gekocht en ga volgende week beginnen (zaterdag 4 maanden) want deze dame lijkt er wel aan toe.

Precies wat cup zegt eerst groente (of fruit) van 1 soort en dat meerdere dagen achter elkaar. Soorten die te dik zijn kan je aanlengen met kookvocht of borstvoeding. Ik pureer in het begin helemaal tot een glad papje en doe wat porties in de vriezer.
Alle reacties Link kopieren
Cb kijkt er tegenwoordig niet meer zo naar heb ik het idee. Ik mocht ook eerder beginnen maar niet echt gedaan. Met 4 maanden wel wat hapjes geprobeerd af en toe maar ze snapt nog niet wat ze ermee aan moet dus ben er mee gestopt en probeer het met 5 maanden gewoon weer. Alles is eigenlijk al genoemd. Al moet ik zeggen dat ik de groentes stoom ipv kook maar dat is een persoonlijke keuze natuurlijk. De bumbo seat hebben ze ook vanaf 3 maanden die is speciaal voor kindjes die graag willen zitten maar die het nog niet zelfstandig kunnen. Dochter vind het geweldig in de bumbo.

Ja het zwemmen vond G ook erg vermoeiend. Ik vond de baden wel wat koud en ben toen met haar naar het bubbelbad gegaan met de swim trainer. Gewoon lekker omkleden bij het zwembad zelf en niet bij de kleedhokjes is mijn tip daar is het veel te koud. Dan lekker een flesje of borst en de maxi cosi in. G had erna de hele middag geslapen maar binnenkort gaan we weer.
Alle reacties Link kopieren
Ja qua hapjes haha dochter eet al van een lepel. We hebben een tijdje papje moeten geven met johannesbroodpitmeel omdat ze zoveel spuugde en omdat ze geen fles pakt moest dat met een lepel. Dat ging best goed. We hebben er geen haast bij om te starten maar het cb denkt met ons mee meer in de zin van dat dochter soms heel lastig drinkt en we hebben geen alternatief. Ze drinkt nog steeds alleen van de borst. Dat is op zich niet erg maar ik blijf toch een angst houden van stel ze gaat dalijk de borst niet meer willen, wat dan.. Ze lijkt er overigens wel aan toe die hapjes. Ohja wij gaan ook stomen in die babycook, duh.

Zwemmen duurt hier trouwens een half uurtje maar geloof dat je altijd gewoon eerder mag stoppen. Denk dat ik het komende week maar eens ga proberen. Ze hebben hier een speciaal babybad dat ook voor zwangeren en reuma etc gebruikt wordt. Geloof dat het water tegen de 30 graden aan is zoiets. Jullie ervaringen heb ik wel wat aan!
Ik zag op filmpjes dat de baby's geen zwembad oid om hebben, is dat bij jullie ook zo? Ik heb zo een swimtrainer maar ook zo een speciale nek zwemband (babyfloat).
Alle reacties Link kopieren
Nee bij het babyzwemmen hebben ze geen zwemband of iets aan. Eerlijk gezegd heb ik zoiets alleen in de zomervakantie gebruikt en toen was dochter al een jaar. Je kan haar gewoon vasthouden tijdens het babyzwemmen.

Ik begin ook niet aan de hapjes voor 4 maanden hoor.
Waarom denk je dat ze de borst opeens niet meer zou willen cup?
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

weer even niet gereageerd, sinds ik aan het werk ben heb ik er toch wat minder tijd voor haha. ik probeer nog even een beetje op alles te reageren.

cup: hier zit P in maat 62/68. ze was van de week 7 kilo!! en 64,5 cm.
de eerste weken na de bevalling dacht ik juist waar ben ik aan begonnen en dacht ik juist echt niet aan een 2e, maar dat kwam natuurlijk ook door dat kiss syndroom. nu denk ik; als ik weer zo'n makkelijke baby krijg, wil ik er nog wel 1 of 2 bij haha. ik denk dat ik er ongeveer 2,5 jaar tussen wil hebben, mocht dat zo lukken. maar eerst lekker genieten van de eerste.
die speelboog heeft ze nu echt ontdekt en vind ze helemaal geweldig. ze kan ook al echt goed grijpen etc.
wij zijn begonnen met hapjes! eerst wortel, daarna bloemkool, daarna broccoli en vandaag zoete aardappel. elke groente geven we dan 4 dagen achter elkaar.
het gaat nog niet super goed, maar dat hoeft ook niet. het zijn echt maar een paar klein oefenhapjes en er gaat meer uit dan in, al gaat het elke dag beter. zag gisteren in der poep wel echt groene stipjes van de broccoli haha
tozie: wij geven de hapjes in de stokke stoel of in wipstoel. ik kook de groente zacht en met een beetje van het kookvocht doe ik het in de blender. 1 potje voor de dag zelf en de rest in de vriezer en dat haal ik de avond ervoor er uit.

tozie: ik had dat ook ineens dat er een fles afging en op 800 ml kwam inderdaad. P doet het er wel goed op, want ze komt niet vaker en ook niet 's nachts. en ze is in een maand tijd gewoon goed aangekomen.
ze krijgt ze om 07:30 / 11:30 / 15:30 / 19:30

marly: tandjes waren het hier uiteindelijk niet. ze had wel koorts, rode wangen en veel kwijlen. betreft omrollen; sinds een aantal dagen is ze ineens heel druk aan het oefenen. het lukt der bijna, maar net dat armpje ervoor haha.
hier laat ik P ook al weken lang alleen spelen. ze kan zichzelf echt wel zeker 20/30 minuten alleen vermaken. ik ga dan uiteraard wel af en toe bij der kijken, even meezingen met een liedje als ik zelf bezig ben of soms is ze gewoon al bij mij in de buurt

san: jij voedt nog best wel vaak. weet je zeker dat het honger is? dochter is hier ook wel af en toe wakker 's nachts of wat zeurderig overdag. vaak met een beetje aandacht/troosten/afleiden is het wel over en dan is het gewoon geen honger.
hier slaapt dochter sinds dat ze 7 weken was op eigen kamer, ook toen ik nog bv gaf, maar had toen al wel maar 1 nachtvoeding. ik sliep zelf gelijk een stuk beter en P ook, zelfs beter denk ik.

just: ik heb geen last van vermoeidheid. P slaapt super goed 's nachts. gemiddeld van 20:00 tot 07:00 en ik ga zelf vaak vrij vroeg naar bed, dus dan kom ik zeker wel aan de 8 uur slaap.

verder gaat het hier super goed met P. ze lijkt wel met de week meer te gaan slapen, ik moet er overdag vaak voor de fles wakker maken (na 3 uur slapen) ze slaapt gemiddeld 18-20 u per dag. ik heb aan het CB gevraagd of een baby ook te veel kan slapen, maar ze vonden het gewoon prima.
verder zie ik echt dat ze steeds meer kan qua grijpen etc. ook het rollen begint nu. het 'babbelen' is trouwens een beetje afgenomen, herkennen jullie dat?
ze is verder echt super tevreden en ze sabbelt vaak lekker op der duim. bij de oppasoma's gaat het slapen ook goed en op het kdv ook.
Alle reacties Link kopieren
ohja wat ook grappig is, ongeveer een jaar geleden kwamen we er allemaal achter dat we zwanger waren.
ik weet nog dat ik de test op 12 december deed en toen was ik 4-5 weken zwanger.
Alle reacties Link kopieren
diene10 schreef:
17-12-2017 14:19
ohja wat ook grappig is, ongeveer een jaar geleden kwamen we er allemaal achter dat we zwanger waren.
ik weet nog dat ik de test op 12 december deed en toen was ik 4-5 weken zwanger.
Jaaaa leuk he? Was precies deze periode. Super spannend! :)

Fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk toch! En die ontwikkeling is super leuk he :) Wat goed voor jullie dat het na het Kiss Syndroom nu zo lekker loopt.

Qua voedingen: ze komt niet echt denderend aan (curve buigt af) en ze drinkt ook echt elke keer goed. Dus minder voedingen is denk ik geen mogelijkheid bij onze dochter. Ze heeft het echt nodig en er behoefte aan. Ik maak mij best zorgen over het feit dat ze niet zoveel aankomt en LK adviseert ook nu niet te “korten” op de voedingen zeg maar. Ik vind 8-9 ook niet super veel hoor, ervaar het niet als zwaar, alleen die 2 nachtvoedingen. Maar het wisselt, soms komt ze 1 keer. Ik vind de voeding niet erg, het is wel irritant dat ze soms daarna slecht weer in slaap valt (terwijl ik haar slaperig aanleg). Voeden en meteen doortukken ervaar ik niet als zwaar, maar nog een uur jengelen en troosten wel. Ga er vanavond ook weer vroeg in :)
Alle reacties Link kopieren
SanPellegrino schreef:
17-12-2017 20:24
Jaaaa leuk he? Was precies deze periode. Super spannend! :)

Fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk toch! En die ontwikkeling is super leuk he :) Wat goed voor jullie dat het na het Kiss Syndroom nu zo lekker loopt. En qua veel slapen: als ze het verder goed doet en niet duf is, prima toch? Groeien kost energie! Die van ons doet dutjes van 30-60 minuten max, zo’n 4 x per dag, dus ben lichtelijk jaloers ;-)

Qua voedingen: ze komt niet echt denderend aan (curve buigt af) en ze drinkt ook echt elke keer goed. Dus minder voedingen is denk ik geen mogelijkheid bij onze dochter. Ze heeft het echt nodig en er behoefte aan. Ik maak mij best zorgen over het feit dat ze niet zoveel aankomt en LK adviseert ook nu niet te “korten” op de voedingen zeg maar. Ik vind 8-9 ook niet super veel hoor, ervaar het niet als zwaar, alleen die 2 nachtvoedingen. Maar het wisselt, soms komt ze 1 keer. Ik vind de voeding niet erg, het is wel irritant dat ze soms daarna slecht weer in slaap valt (terwijl ik haar slaperig aanleg). Voeden en meteen doortukken ervaar ik niet als zwaar, maar nog een uur jengelen en troosten wel. Ga er vanavond ook weer vroeg in :)
Alle reacties Link kopieren
Ja ik moest er toevallig gister aan denken. Morgen, 18 december testte ik met nog niet eens 4 weken omdat ik zeker wist dat ik zwanger was, en dat klopte dus ook. Wat was het spannend daarna! Zeker door de bloedingen en eerdere miskramen. Pfff ben blij dat ik die spanning nooit meer hoef te hebben.

Wat leuk diene die ontwikkelingen en al aan de hapjes! Hele nieuwe fase weer. Hier de tripptrapp newborn, zo'n fijne stoel! Morgen gaan we denk ik beginnen met de worteltjes.

Maar cup waarom zou de borst niet meer willen? Als die van mij de fles niet meer wil heb ik toch ook een probleem? Maar dat lijkt me een rare ontwikkeling dus dat zal wel niet.

Gister is T (samen met haar broers) voor het eerst wezen logeren. Ging super, net als thuis. En ik weer aan de drank, dat ging minder goed, haha!

San echt goed hoe positief jij alles bekijkt en accepteert dat ze nou eenmaal snachts nog komt. Scheelt zo veel die positieve gemakkelijke instelling!
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had gister een heel verhaal geschreven maar is iets mis gegaan!

Diene: inderdaad onze test was afgelopen weekend haha. Wat fijn dat het zo goed gaat ge, nu is het echt genieten!

San: inderdaad, als je er bij neerlegt is het allemaal makkelijker te verdragen. Onze dochter komt ook nog 1x in de nacht en ik vind dat niet erg. Toen ze opeens twee keer kwam vond ik dat wel even vervelend en pittig want je bent het even niet gewend. Mijn dochter groeide overigens soms ook niet heel goed (20 gram in een week maar!). Ben wel altijd eigenlijk op haar verzoek blijven voeden dus om de 3 uur zoiets. Ze liet er een tijdje 4 uur tussen maar nu weer terug naar 3 uur.

Marly: oh wat goed, al gaan logeren! Ja ik ben er gewoon bang voor. Soms heeft ze er helemaal geen zin in. Drinkt ze maar een borst 2/3 minuutjes en begint te huilen als ik haar opnieuw mijn borst aanbied. Ik probeer het meestal 1 of 2 keer of ze nog wilt drinken en dan stop ik. Ben toch wel bang voor mijn productie.

Onze dochter heeft gister iets nieuws geleerd haha nu is het gedaan met de stilte in huis! Ze lijkt wel een kat hihi. Zo leuk om te zien hoe ze echt haar best doet om geluid te produceren en ze heeft het nu ook echt goed door. De hele tijd als ze wakker is maakt ze dus die geluiden. Maken jullie meisjes al van die harde geluiden? Ik zal zo een filmpje op Facebook zetten van gister toen ik met haar aan het oefenen was.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was de eerste kerst met jullie babies? En nog leuke plannen voor oudejaarsavond? Hier erg gezellig gehad, wel een baby met griep, maar extra knuffelen met kerst is natuurlijk niet erg :)
Alle reacties Link kopieren
Hier erg gezellig met kerst maar ook hier een ziek babietje. Nu helaas nogsteeds dus de plannen om het bij vrienden te vieren kan heel misschien niet doorgaan. Wat zielig voor de kleine meid had ze ook diarree?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven