Uitgerekend 23-31 augustus 2017! Deel2

18-12-2016 20:01 2160 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger en uitgerekend zijn tussen 23 en 31 augustus 2017!

Jullie kunnen zelf de tabel bewerken met deze gegevens:


Als het niet lukt, kun je ook de wijzigingen dik gedrukt doorgeven dan doet iemand anders het voor je!
Naam
(leeftijd)
Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
Diene10
(23/26)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 1 augustus! :love:
Justmsd
(?/?)
Tweede 21 augustus Meisje :heart: Bevallen op 6 augustus! :love:
Marly89
(28/34)
Derde 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 16 augustus! :love:
Renske023
(26/33)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 17 augustus! :love:
Cupcake1988
(28/28)
Eerste 19 augustus Meisje :heart: Bevallen op 25 augustus! :love:
Kipkerrie
(32/32)
Tweede 31 augustus Meisje :heart: Bevallen op 29 augustus! :love:
Tozie
(28/28)
Eerste 27 augustus Meisje :heart: Bevallen op 30 augustus! :love:
Yelley
(37/38)
Tweede 24 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
SanPellegrino
(31/40)
Eerste 25 augustus Meisje :heart: Bevallen op 4 september! :love:
Wiennie
(25/27)
Tweede 2 september Meisje :heart: Bevallen op 5 september! :love:
Ikjuh
(27/27)
Tweede 24 augustus Meisje :heart:
Johma23
(29/27)
Tweede 28 augustus Jongen :heart:
Snowy89
(27/31)
Eerste 26 augustus Jongen :angel: Eind april 2017, in eeuwige herinnering :hug:
:redrose: Maisnon3, Pianella2016, Summermom, kerstcadeautje, Skippybal10
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:54
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
68.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
San: wat fijn dat het slapen zo goed gaat! Qua hapjes hebben wij nu wel een nieuw ritme gevonden maar ik vind het oude ritme wel fijner. Mja helaas, ze slaapt niet meer zo veel. Ze doet eigenlijk elk slaapje in 2 delen dus tussen die delen in geef ik haar smorgens fruit, smiddags pap en savonds groente. Ik zit op ongeveer 6/7 voedingen nog per 24 uur dus ze laat voorlopig nog niets weg. Gister op de opvang heeft ze een heel potje groente opgegeten voor het eerst, ze gaat echt met sprongen!

Hier wel al 1 tandje maar jeetje ben maar blij. Ik denk dat het tweede tandje eraan komt en dus zit ze me de hele tijd te bijten. Doet echt heel zeer, hoe klein dat ene tandje nu ook nog is. Ik voelde ook geen tandje aankomen en opeens zat hij er. Ze had 3/4 weken daarvoor wel enorm veel luiers, zeker 5/8 poepluiers per dag. Kwijlen heeft ze heel even maar gedaan en pas 2/3 weken later zat het tandje er Maar toen was die al door haha.

Ik maak pap van nutrilon maar soms ook van mijn melk en dan doe ik er alleen wat extra rijstebloem in voor het wat dikker te maken.

Potjes vind ze niet zo lekker, wat ik zelf maak gaat altijd goed.

Rollen kan ze al een tijd en zitten gaat ook prima al blijf ik er dan wel bij. Sinds kort staat ze veel steviger met hulp en kan ik haar bijv de broek staand over de billen trekken. Vind ik het even wat makkelijker dan met mijn handen in haar rug porren om die broek aan te krijgen. Wandelwagenzitje vind ze fantastisch en die voetenzak is echt heerlijk! Wel nog een beetje groot ofja zij is wat klein haha.

Welke maat dragen jullie kleintjes? Hier net over naar 68 sinds een week. Ze is 7,5 kilo en 65,5 cm lang.
Alle reacties Link kopieren
Haha ja dat staan bij broek aantrekken is handig he. Ze wil ook niet meer zo lang blijven liggen hoor, zitten vindt ze veel leuker, of op haar zij draaien. Ze slaapt nu ook op haar zij, zo zoet :)

Ik heb geen idee hoe lang en zwaar ze precies is, maar denk zo’n 7kg en 70cm. Ze draagt 68/74. Vooral qua broeken is 68 kort aan het worden en doe ik haar steeds vaker 74 aan. 10/3 weer consultatiebureau.
Alle reacties Link kopieren
nog even een wat late reactie op jullie vorige berichten..

san: ja ineens is het gewoon niet echt meer een baby meer... maar het heeft natuurlijk heel veel leuke kanten. je zult zien dat het bij jou ook ineens hard gaat straks als ze van alles gaat eten en drinken.
daarin tegen kan P nog helemaal niet goed recht op zitten.. ze zit nog steeds in de newborn set van de stokke. wel sinds afgelopen weekend in de wandelwagen.
rollen kan ze al wel een heel tijdje.
wat fijn dat het slapen nu zo goed gaat. het kost even wat moeite, maar je hebt er dan uiteindelijk zoveel meer aan.
ze zeggen ook dat het sowieso beter gaat vanaf 6 maanden, omdat de meeste baby's dan echt hun ritme gevonde hebben.
je schrijft dat je het lastig vind om een ritme te vinden met de hapjes etc. je moet inderdaad echt een soort van ritme er in krijgen.
wij geven de fruithap voor de ochtend slaap, als ze na de ochtend slaap wakker is, krijgt ze tussen 11.30 en 12.30 een boterham met halvarine en een fles. daarna gaat ze weer voor een middagdut.. als ze dan wakker is krijgt ze weer wat te eten, bv broodkorstje met wat water of thee. rond half 5 krijgt ze dan de warme hap en yoghurt toe. het kost inderdaad wat meer tijd allemaal, maar op een gegeven moment moet je toch meer eetmomenten creëren en uiteindelijk een voeding afbouwen. bij ons is de fles van 15:30 eraf.
hier 2 ondertanden met 5,5 maand, maar volgens mij is het gemiddeld met 6-8 maanden, dus tijd zat.

cup: ik merk inderdaad ook dat het ritme weer veranderd. P sliep voor kort ook de ochtend slaap in 2 delen, maar op het KDV sliep ze wel altijd 2 uur achter elkaar.
wat zij anders doen: ze houden er net wat langer op. ze gaat daar meestal rond 9 u /half 10 naar bed (ze is dan ong 2 uur op geweest) ik ben dit dus zelf ook gaan doen, het laatste half uur is dan echt wel een beetje rekken, maar dan geef ik dus de fruithap. en nu slaapt ze dus wel zo 2 a 2,5 u achter elkaar ipv 2 etappes. misschien kan je dat ook proberen.
P draagt maat 68/74 en is ruim 8 kilo. volgens mij is ze aan de lange kant. binnenkort weer naar het cb, dus dan weet ik het precies.

hier een ziek kindje, ja alweer... ze gaat de afgelopen weken echt van het 1 in het ander en volgens mij heeft ze nu ook meerdere dingen tegelijk.. ontlasting is nog steeds niet helemaal 'normaal'. ze poept heeeel veel. zo'n 5 tot 8 keer per dag. eten wil ze de hele week niet echt, wel de fles. afgelopen maandag van het kdv opgehaald omdat ze 2 keer had overgegeven en der hele rug onder had gepoept. de afgelopen 2 nachten waren hels. ze werd steeds krijsend wakker en afgelopen nacht is ze bijna non stop wakker geweest tussen 23:00 en 04:00. vanochtend bij de huisarts geweest; oorontsteking. ze heeft een AB kuur gekregen. hopelijk gaat het nu snel beter. ze slaapt nu wel gelukkig lekker sinds 10:00 u..
Alle reacties Link kopieren
Phoe diene, pittig!

Ja onze dochter is hier op vakantie haar ritme helemaal kwijt geloof ik. Snachts om de drie uur, soms ter ze dat nog niet eens. Ben dus echt heel moe, maar ook overdag slaapt ze amper. Ze doet 2/3 dutjes van 20-60 minuten. Vind ik echt heel weinig. En dan valt ze me altijd net in de auto in slaap en dan moet ik haar er weer uit halen en in bed wil ze niet slapen. Achja nog 1 dagje haha. Fruit is ze nog steeds echt niet dol op.

Even een andere vraag. Ik heb een joolz kinderwagen maar ben er echt niet tevreden over. Bij het kleinste stootje is de verf eraf en de wielen lopen met een bobbel erin. Het zitje klikt niet goed omhoog. Al met al teveel gedoe en ik kan er echt niet van genieten. Hij is nu hier op vakantie natuurlijk gigantisch beschadigd van die liften allemaal. Ik twijfel wat te doen. Joolz geeft niet thuis dus ik moet er mee terug naar de winkel. Of wat ik nog kan doen is de schade aan de reisverzekering opgeven maar ik weet niet hoe dat werkt. Overigens dat de wielen niet goed lopen en het frame was al voor het eerste gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Snowy, hoe gaat het nu? :)
Hier alles goed met ons! Ben met 40+4 bevallen van ons meisje! Een goede en snelle bevalling gehad! Ze is alweer 3 weken oud de tijd vliegt echt voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn snowy! Gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
Heel fijn een mooi bericht, van harte gefeliciteerd met dit grote geluk en veel liefs gewenst
Alle reacties Link kopieren
Wauw snowy wat fijn om te lezen! En zelfs over de 40 weken heen.
Hoe oud is je meisje nu? Hoe gaat het?

En hoe gaat het met de rest? En alle dametjes en (ik geloof maar 1 toch) heertje? Hier alles goed. Een heel lief makkelijk meisje van alweer 10,5 maand. Wat gaat het snel zeg! Babyspullen zijn hier de deur uit en wij genieten van het steeds groter worden van de jongens en ons kleine meisje.
Hey Marly!
Echt niemand had verwacht dat ik over de 40 zou gaan! Ik zei het zelf wel al weken. Ze is nu bijna 7 weken alweer, de tijd vliegt echt voorbij. Ze doet het goed, alleen wat onrust van moe zijn als ze overdag niet wilt slapen.

Fijn dat bij jullie alles goed gaat en ook alweer bijna 11 maanden! De kleine meid zal ondertussen al wel aan het kruipen zijn en miss al proberen te staan ofniet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven