Uitgerekend 2e helft juli 2021

16-11-2020 21:10 363 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is er voor de iedereen die in de 2e helft van juli is uitgerekend!
Laat weten of je mee wil schrijven, dan zet ik je in de tabel :-) :jump:
Wil je iets aanpassen? Laat dat dikgedrukt aan mij weten!

Naam Leeftijd Uitgerekende
datum
Hoeveelste
kindje
Echo
Mirriemirrie 34 22 juli :heart: 2e
Bizarre 34 19 juli :heart: 1e 29-12
Hybris 31 20 juli 1e 9-12
SingleQueen 37 20 juli :heart: 1e 6-1
Nalala 31 21 juli :heart: 3e 23-12
Olijfje 29 21 juli :heart: 1e 30-12
Puzzelstuk 21 juli :heart: 2e 30-12
Cela 34 22 juli :heart: 1e
Lapjeskat 28 22 juli 1e 15-12
Neweve 30 22 juli 1e
Fietsertje89 30 23 juli :heart: 1e 21-12
lapetiteprincesse 30 23 juli 1e
Plukje83 36 23 juli :heart: 2e 31-12
Amber 26 24 juli :heart: 1e
Nolatjeee90 28 25 juli :heart: 1e 11-12
Lisedor 35 27 juli :heart: 3e 5-1
Phloxx 29 27 juli 1e 14-12
Aviendha 28 28 juli 1e 15-12
Vivavette 29 28 juli :heart: 1e 7-1
Lampje279 32 29 juli :heart: 1e 23-12
Janeway103 30 juli 2e 16-12
_mathilde_ wijzigde dit bericht op 15-12-2020 10:21
65.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
misselijkheid is bij mij nog steeds het weeïge gevoel. Ik kan alles eten, zolang het niet teveel is en ik iedere 1.5 uur iets eet. Heb wel al een aantal dagen zin in gesmolten kaas...

naam man wilde all in. Dus of ik volledig over of hij. Kortom we hebben nu beide zijn naam en sinds mijn laatste baanwissel gebruik ik die ook op werk. Kind zal dan ook zijn naam krijgen.
Ik vond het als student wel vervelend, daar kreeg de oudste mannelijke huisgenoot de post van de gemeente, zelfs al woonde ik er langer...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Even een :hello:
Ik ben er nog en lees mee, maar weinig te melden. Te moe daarvoor, lig al dagen voor negenen op bed.... Hoop dat dit snel weer bijtrekt O_o
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, hier nog zo een die haar eigen naam gehouden heeft. Tot verbazing van mijn Engelse schoonfamilie, haha. Ik snap jullie frustratie. Ik heb nog niet zo nagedacht over achternaam voor eventuele kinderen, alhoewel man al heeft geopperd om een dubbele achternaam te nemen. Ik weet niet eens of dat mag in NL, maar volgens mij zijn er uitzonderingen voor buitenlanders (en dat is mijn man!).

Hier goed nieuws op het verhuizingsfront, mijn man heeft een aanbod voor een baan in NL gekregen (net op tijd voor de Brexit). Ik heb mijn zaakjes nog niet rond, maar had vandaag een heel positief interview met een bedrijf. Ja, timing technisch is dit allemaal echt stom, maar goed ook leuk en spannend.

Hopelijk hebben jullie niet teveel last van kwaaltjes. Hier geen trek en ik val zelfs af (maar ik hield dan ook erg van lekker eten en een wijntje, en ongezond snacken en alcohol zijn allebei uit mijn dieet geschreven natuurlijk).

Hoe gaan jullie om met de onzekerheid dat het nog zo ontzettend pril is? Ik heb wel echt zoiets van 'als dit maar goed gaat'. Tot nu troost ik me maar met het feit dat ik kwaaltjes heb (vooral moe, geen trek, hoofdpijn en kramp) en dat dat betekent dat mijn lijf het goed doet en alles helemaal oke maakt in mijn buik.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig merkte ik gisteren dat m'n borsten eigenlijk niet meer gevoelig zijn, dus daar maak ik me wel druk om.. Weet van mijn vorige zwangerschap dat die echt constant pijn bleven doen toen. En de buikkrampjes zijn juist weer terug, terwijl die eerst weg waren. Nouja afwachten maar... Word er wel onzeker van! Geen bloed gelukkig tot nu toe, nog 2 weken wachten tot de echo.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbare dingen!

SingleQueen ik heb idd ook nog regelmatig moeite met geloven dat er uberhaupt wat zit en met vertrouwen dat het vervolgens goed blijft gaan. Maar ja, meer dat afwachten kan niet. En ik merk de het veel helpt die aanhoudende twijfels ook gewoon regelmatig

Dat de klachten daardoor ook geruststellend werken herken ik ook, al zijn er ook momenten dat ik denk 'mag echt wel ietsje minder...' vooral wanneer moeheid en misselijkheid zich volop bundelen. Ach ja.

Hebben jullie ook dat je 'elders eten' uit de weg gaat? Normaal als we naar mn schoonmoeder gaan voor een bezoek blijven we daar eten, maar ik wilde dat nu perse niet omdat het eten me sowieso vaak tegenstaat en max een halve portie eten toch echt gaat opvallen... Aan nu vertellen zijn we nog niet toe.
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@Fietsertje, Ik kan nog alles eten zolang het niet teveel is (en het niet verboden is voor een zwangere ;-) ). Al heb ik tot nu toe alleen een etentje bij een zwangere vriendin gehad dus daar was het geen probleem. Schoonouders wordt al wel iets meer een uitdaging (schoonmoeder kookt goed maar ook vaak met rood vlees/vis/tonijn)

@Puzzelstukje, lijkt me lastig, maar geen bloed is een goed teken. Iedere dag lijkt hier toch weer anders dus hoop dat het bij jou ook gewoon weer een verandering van de klachten is.

onzekerheid Ik probeer van dag tot dag te leven. Iedere dag dat het goed gaat is er weer 1. Daarnaast benoem ik regelmatig voor mezelf dat het grootste deel goed gaat (vanaf 6 weken is dat ongeveer 90%). Het is wel echt aftellen tot de echo, dan durf ik er pas echt in te vertrouwen. Nog minder dan 2 weken te gaan.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
SingleQueen ik vind de onzekerheid ook echt killing. Bij mijn eerste was ik er veel minder mee bezig tot dat we (achteraf onterecht) een slechte echo kregen. Sinds die tijd ook veel bekenden gesproken die een mk hebben gehad, dus vind het nu veel spannender. De tijd gaat voor mijn gevoel nu ook vreselijk langzaam die eerste weken.. ik tel echt af tot 16 december.

@Fietsertje: het scheelt nu met corona dat er weinig buiten de deur gegeten wordt. Bij ouder/schoonouders is het vaak hollandse pot, dus dat geeft weinig problemen. In restaurants ben ik wel een groot carpaccio liefhebber dus dat zou eerder opvallen!

Verder gelukkig weinig problemen met eten. ik ben 's middags wel echt weeïg in mijn maag, alsof ik een flinke kater heb maar als ik dan een cracker oid eet trekt het wel bij. Het enige wat ik momenteel echt niet weg kan krijgen is een banaan. Zo raar.
Alle reacties Link kopieren
Ben het zo eens met die onzekerheid! Ik dacht dat het aan mij lag, maar zo te lezen hebben veel vrouwen hier mee te maken. Wat Jane zegt, ik hoor ook zoveel over miskramen.. maar aan de andere kant ook zo veel kinderen om mij heen, dat is allemaal goed gegaan! Laten we daar met z’n alleen maar op vertrouwen. Ik tik vandaag de 6 weken aan (eigen berekening). Daar zitten de meesten nu wel op toch? Spannend!

Fietsertje ik herken het eten wel. Ouders en schoonouders zijn hier op de hoogte dus dat gaat goed, maar heb vorige week bij vriendinnen moeten verzinnen dat ik alfalfa echt zo smerig vond dus of dat er uitgelaten kon worden :lol: mijn vriend is hier vooral degene die het spannend vindt als ik ergens anders eet en of dat allemaal wel goed gaat, best schattig. Ik mis carpaccio en broodjes rosbief trouwens wel vreselijk erg. Nu al :rolling:

Singlequeen wat een fijn nieuws!! Ik ben blij voor je. Wat zou het lekker zijn als alle puzzelstukjes op tijd in elkaar vallen.
Alle reacties Link kopieren
Net toch nog een test gedaan (5w5d nu), en die was gewoon positief. Probeer het nu los te laten, want kan er toch niks aan veranderen. Ik hou me maar vast aan het idee dat er iig nog iets gebeurd aangezien ik af en aan krampen heb, dat herken ik wel heel erg van de vorige keer.

Ik heb vooral weinig eetlust op het moment, en bijvoorbeeld totaal geen zin in koffie meer, terwijl ik dat normaal heel lekker vind.

Heb me trouwens toch weer aangemeld voor moeders voor moeders.
Alle reacties Link kopieren
kan mijn echo datum nog in de tabel? 16-12
Alle reacties Link kopieren
Puzzelstuk: klachten kunnen inderdaad wel wat op en neer gaan heb ik ergens gelezen. Dus wat dat betreft is het niet een verkeerd signaal ofzo, maar ik begrijp heel goed dat je duidelijkheid wilt hebben...

Singleqeen: wat ontzettend goed nieuws! Gefeliciteerd!

Sorry ik wil steeds iedereen bijwerken, maar het lukt me even niet. Ik zag iets voorbij komen over etentjes, dat is hier gelukkig niet zo'n probleem want wij eten niet vaak bij iemand anders.

Verder kan ik niet meer zeggen dat ik geen klachten heb. Jemig die misselijk is zo ontzettend heftig... Ik heb echt moeite met eten. Kleine hoeveelheden blijven er aardig inzitten, maar als ik te laat ga eten of net te veel dan is het helemaal mis. Ik eet iedere half uur iets een manderijntje of een stukje appel en dan gaat het redelijk. Ik heb nog nooit een kater gehad maar volgens mij voelt dat precies hetzelfde als wat ik nu voel. ...

Ik drink heel veel verse gember thee en verder rustig aan doen. Is het bij jullie ook zo heftig? Ik ben nog maar 6 weken...
Alle reacties Link kopieren
Etentjes heb ik ook niet zo'n trek in nu. Onder het mom van Corona kun je gelukkig onder veel uitkomen dus een probleem is het gelukkig niet hier.

Amber rottig dat je misselijkheid al zo erg is. Bij mij is het nog niet zo erg al vind ik het ook al erg vervelend worden. Als je het te erg vindt worden, echt aan de bel trekken bij de VK/huisarts. Ik heb een HG zwangerschap in mijn omgeving gezien en dat is echt volkomen ruk (baby is overigens zeer gezond geboren, ondanks dat de moeder maandenlang op pannenkoeken heeft geleefd omdat dat het enige is wat ze soms kon binnenhouden).

Ik zie in de tabel dat er komende week al wat echo's aankomen. Spannend hoor! Mijn man kijkt er ook al erg naar uit, want tot nu toe is het voor zijn beleving een beetje abstract allemaal. Tsja, hij hoeft niet te dealen met alle kwaaltjes natuurlijk (alleen maar rekening te houden met wat hij kookt) dus dat snap ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend van die misselijkheid zeg! Hier vooral geen trek, en misselijk als ik niet snel genoeg iets eet. Ik eet dus om de paar uur tegen m'n zin in kleine beetjes.

Toevallig hebben wij over een week een etentje staan, zie er wel tegenop want als het bv rood vlees is valt het meteen op natuurlijk.. We willen het pas na de echo vertellen, en die is de week erop.
Alle reacties Link kopieren
@amber, balen van de misselijkheid. Eens met lapjeskat trek optijd aan de bel wat er zijn genoeg mogelijkheden om te ondersteunen.

@puzzelstuk, kan jij misschien zelf een gang maken? Of zeggen dat je graag vega eet ofzo? Lastig.

Hier gaat eten nog steeds goed, het weeïge gevoel is er ook nog steeds maar met kleine porties goed op te lossen. Ik zit wel snel vol dus bij het avondeten schep ik nog steeds teveel op. Later op de avond dan wel weer honger.

Overdag zijn mijn borsten niet zo gevoelig maar 's nachts kan ik er niet op slapen omdat dat pijn doet. Meestal ben ik een zijslaper maar kan bijslapen ook erg waarderen...

Verder is vandaag de onzekerheid weer toegeslagen. Wat als het toch mis is, en mijn lijf dat gewoon niet door heeft. Maar elke dag is er een dus beetje bij beetje... Nog 1.5 week tot de echo te gaan.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer even alles bijgelezen!
Ik reageer even per onderwerp dat me is bijgebleven anders wordt t too much haha.

Naamvoering ons kind krijgt papa's naam en na het coronagedoe gaan we trouwen. Dan zal ik ook zijn naam aannemen. Ik vind het mooi om als gezin 1 achternaam te hebben. En heb mijn naam zelf ook van mn vader gekregen dus het was voor mij geen lastige keuze welke we dan gaan voeren.

Eten bij mensen ik ga nog wel gewoon overal heen maar het is soms wel lastig inderdaad. Laatst was ik bij iemand thuis die rookte constant en ik durfde niks te zeggen. Mijn zusje is nu de enige die het weet want anders wordt het echt te lastig met eten. We houden allebei van vis.

Hier nog steeds niet echt klachten behalve iets gevoeliger borsten en wat emotioneler.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Amber, ik herken de misselijkheid die je beschrijft heel erg (en ook al bij 6 wk ja)... De tactiek van vaak kleine beetje eten en gember thee ook.
Verder heb ik sinds een paar dagen van de bandjes tegen wagen-/zeeziekte om, en heb wel het idee dat dat íets doet om het verder draaglijk te houden. Misschien voor jou ook een poging waard? Verder kan overleg met de VK heel fijn zijn hierover idd!

Neweve het niet meer kunnen buikslapen ivm gevoelige borsten is ook heel herkenbaar.

Hier komt de echo snel naderbij... Erg spannend want de onzekerheid is niet perse minder geworden. Gelukkig veel afleiding in de tussentijd!

Verder merk ik dat ik bij draaibewegingen al vrij snel klagende spiertjes aan de zijkant van mijn onderbuik heb. Is dat ook iets herkenbaar wat er wellicht maar weer gewoon bijhoort?
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Alle reacties Link kopieren
@fietsertje nu je het zegt... dat heb ik ook! Die spiertjes aan de zijkant vd onderbuik. Als ik te snel op sta oid en daarbij draai inderdaad.
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Alle reacties Link kopieren
Spannend, de naderende echo's!!
Hier nog ruim 2 weken wachten, maar gelukkig veel afleiding.

De kwaaltjes herken ik dan weer niet. Heb kleine dingetjes. De weeïgheid in de ochtend is minder, al is mijn eetlust nog steeds minder in de ochtend. Maar misselijk en extreem moe ben ik echt niet.
Aan de ene kant prettig, want dan kan ik volop bezig zijn met dozen inpakken, kasten uit elkaar halen en naar de stort. Aan de andere kant maakt het me toch wat onzeker. Maar goed, niets aan te doen totdat de echo duidelijkheid biedt ;-).

Ik had een etentje, maar mijn zwager kreeg verkoudheidsklachten, dus dat loste zichzelf op ;-). We hadden al bedacht dat als ze iets hadden gemaakt wat niet kon we het gewoon gingen vertellen. Het is familie, dus als het misgaat horen ze het ook.

Aviendha hier ook een visliefhebber!
Allebei de kwaamperiodes mezelf volgestopt met heerlijke broodjes gerookte zalm haha.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Fijn om te horen dat het met jullie allemaal goed gaat. Althans, ondanks de zwangerschapsklachten. Of juist vanwege de zwangerschapsklachten. Een collega van mij die nu zwanger is heeft hele verdrietige miskramen gehad en zegt dat ze heel blij is met de zwangerschapsklachten, omdat ze dan in ieder geval weet dat het er nog zit. Ik weet niet of het zo werkt, maar ik hoop het maar. @Mathilde, je hebt misschien weinig klachten, maar toch nog steeds een beetje! En ik ken verschillende (!!!) vrouwen die niet eens wisten dat ze zwanger waren tot de dag vd bevalling, dus alles kan natuurlijk!

Ik vind de moeheid het ergste. Kan mijn bed echt niet uitkomen. En dan ben ik uit bed, heb ik ook nog best last v hoofdpijn. Maar nu ik gelezen heb dat juist wat meer beweging kan helpen, zal ik dat ook echt proberen. In lockdown doe ik weinig, dus dat mag sowieso.

Misselijkheid heb ik ook, maar gelukkig niet spugen. Verse gemberthee helpt bij mij helaas niet, en ik heb er nog geen pijl op kunnen trekken wat wel of niet helpt. Kleine porties ook nog niet. Ik ben nog steeds een beetje aan het afvallen, was geen kunst, ik had wat overgewicht (blame the first lockdown). Ik was vd zomer al begonnen gezonder te eten en zit nu voor het eerst weer op een gezond gewicht.

Ik heb nog niet eens een huisarts gesproken. Toen ik ze maandag na de positieve test belde, kon ik pas as woensdag (1.5 week later) terecht voor het eerste telefonische consult. Ondanks dat ik vertelde dat er een aantal dingen zijn die ik wil laten testen. De gezondheidszorg in het VK laat wat dat betreft echt te wensen over. Ik heb nu wel ergens gelezen dat ik mezelf kan door verwijzen naar een ziekenhuis in de buurt voor antenatal care. Ik denk dat ik dat maar ga doen, want dit duurt me te lang.

Daarnaast, wat kan ik wel en niet eten. Dat verschilt lichtelijk tussen het officiele Engelse (NHS) en officiele Nederlandse (Voedingscentrum) advies. In Engeland mogen zwangere vrouwens sinds 2017 bepaalde eieren (met een vrij gangbare stempel) WEL rauw eten (dus ook zelfgemaakte mayo/hollandaise saus, zachte dooier etc), en in Nederland wordt het falikant afgeraden. Gerookte zalm/forel
en bijna elke vorm v tonijn mag ik hier ook eten (niet perse verhit), maar ook dat kan in NL niet. Wel blij dat ik er deze week pas achterkwam - mocht ik weer trek hebben - dat ik dus wel bijna al die lekkere vleeswaren en kaasjes mag MITS goed verhit :cheer: .

Nu ik in Engeland ben volg ik het Engelse advies maar ;). Zeker nu ik al zo weinig trek heb in dingen en de geur van - of soms gedachte alleen aan bepaalde etenswaren me spontaan misselijk maken. Wie had ooit gedacht dat ik speculaas te zout zou vinden?

Veel succes dames, de volgende dagen. Ik hoop dat er snel goed nieuws komt van echos ed!
Alle reacties Link kopieren
Klote SingleQueen! Dan ben ik toch wel blij met mijn minimale kwaaltjes... En lief, maar ik weet het: mijn 1e zwangerschap had ik ook minimale kwaaltjes. Daar heb ik me toen (onterecht) onwijs druk over gemaakt terwijl een vriendin met alle kwalen van de wereld een missed abortion had. Soms knaagt het wel, maar ik ben er nog best rustig onder. Kan er toch niets aan doen. Mijn lichaam kan een zwangerschap voldragen, en de kans op een miskraam is nog altijd kleiner dan een baby, dus daar hou ik me aan vast...

En bizar hè, die verschillen in adviezen! Vind het trouwens ook bizar hoe slecht het blijkbaar in Engeland is gesteld met de zorg.
Hoi allemaal,

Net als iedereen vind ik het nog erg spannend, maar wel leuk om al mee te schrijven. Ik ben 24 juli ''uitgerekend'', als ik alles goed heb berekend tenminste, en na drie jaar van alles proberen dus eindelijk zwanger. 10 dec is de eerste echo, ben zoo benieuwd!
Alle zwangerschapskwaaltjes van misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid en vergeetachtigheid zijn al een week volop aanwezig. Het voelt alsof ik elke ochtend (vroeg) wakker word met een enorme kater. Gelukkig zonder overgeven. De eerste dag had ik mij gelijk ziek gemeld van werk, maar realiseerde mij al gauw dat dit mogelijk nog wel even gaat duren :D Nu ga ik met veel tegenzin, gewapend met beschuiten en gemberthee naar werk. Ik heb komende weken veel vrije dagen tussendoor ingepland, zodat ik voldoende tijd heb om bij te komen. Want hoewel ik normaal heel actief ben lig ik alleen maar op de bank.
Ergens ben ik natuurlijk ook heel blij met de kwaaltjes, omdat ze bewijzen dat ik eindelijk zwanger ben en mijn lichaam hormonen aanmaakt, anderzijds hoop ik toch dat ik een modus vind om hier goed mee om te gaan en mijn dagelijks leven een beetje voort te kunnen zetten. Behalve mijn vriend weet niemand nog van dit goede nieuws. Vind het toch te spannend om teveel te delen. Ben wel benieuwd hoe anderen dit doen :)

Veel succes en geluk toegewenst, ik hoor graag hoe het jullie allemaal vergaat!

Liefs Cela, 34
Alle reacties Link kopieren
Ha Cela! Gefeliciteerd! Jeetje, 3 jaar! Wat ongelooflijk frustrerend... Is er een oorzaak gevonden? Mijn 1e duurde 2,5 jaar, geen oorzaak gevonden.
Natuurlijk is dat (extra) spannend... Wij vertellen het onze familie na de 8 wekenecho; of het nu goed is of niet. :)

Ik zet je in de tabel!
Hoi Mathilde,

Bij ons is de oorzaak is gevonden en tevens verholpen. Daarna was het vrij snel raak. Mijn vriend had een varicocele, een spatader kluwen op zijn ballen die de zaadcellen beschadigde. Het duurde lang voordat dit duidelijk was en werd besloten om het weg te halen. De afgelopen drie jaar waren inderdaad vaak frustrerend en stressvol! Maar mocht dit goed aflopen dan was het het natuurlijk waard :)

Bedankt voor het toevoegen!

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Mathilde: wil jij mij uit de tabel halen ? Bloedverlies zet helaas door, met flinke krampen, dus een miskraam zit er aan te komen. Zo verliepen de vorige 2 ook.

Veel succes verder in jullie zwangerschappen! :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven