Uitgerekend 2e helft oktober 2019 met tabel

19-02-2019 09:09 348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die uitgerekend in de tweede helft van oktober.
TABEL IS VOL

Naam Lfd (v/m) Kindje Ronde UD Afsprkn Bijz.heden
JoyeuxNoel 30/35 1 1 13 okt 16 april echo+nipt, 29 april gynaecoloog :heart:
Duna_2015 33/36 2 8 19 okt 27 maart termijnecho, 2 april afspraak verloskundige en gynaecoloog :heart:
Annemyn90 23/27 1 1 31 okt 9 april termijnecho :heart:
Pavo07 28/34 2 7 22 okt 5 april termijnecho :heart:
mk aug & ma nov
xx__Juffie 27/30 1 5 25 okt 30maart echo :heart:
Mutsie91 27/28 1 5 24 okt :heart:
CherryBlossom- 27/33 1 23 26 okt 10 april termijnecho :heart:
Saqua 35/35 2 5 26 okt 5 april echo :heart:
ma sept
Marina-87 31/40 2 2 27 okt :heart:
Manon 28/30 1 13 27 okt
Leasol 31/33 1 5 27 okt termijn echo 3 april :heart:
Borisdeporis 22/24 1 1 28 okt :heart:
Mariëlle2uit7 30/30 3 5 28 okt
Noriyuki 34/34 5 2 29 okt
Lavendel27 28/30 3 1 30 okt 21 maart echo
Yellow-89 30/32 2 3 31 okt :heart:
Lize1 28/32 1 5 29 okt
Extra plekje ?/? ? ? okt
Extra plekje ?/? ? ? okt
Lapapaya :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:16
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.69% gewijzigd
@ mutsie: dank voor de tip van die app!! Ik word echt gek van wat je nou wel of niet mag eten namelijk, de adviezen verschillen enorm per website dus dan ga ik gewoon nu die app aanhouden. Overigens is Nederland volgens mij wel heel erg strikt met al die regeltjes maar goed...

Bij mijn eerste etentje ben ik trouwens al door de mand gevallen haha dus nu weet 1 persoon het al. Geen idee hoe ik dit de komende weken kan voorkomen...

@ Saqua: fijn weer zo'n positieve test! Duurt nog lang he drie weken? Ik heb nog even gebeld en ik mag nu bij de intake alsnog een echo dus dat vind ik wel fijn!
Die app lijkt me fijn! Ga ik ook maar downloaden, heb inderdaad ook dat veel websites iets anders zeggen..

Ik kijk ook enorm uit naar de eerste echo, kan niet wachten!
Live your life with love and laughter
Hoi hoi,

Allereerst allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Mag ik met jullie meeschrijven?
Afgelopen woensdag een positieve test.
Vind het allemaal zo spannend! Zijn iets langer dan een jaar bezig geweest en 2 miskramen gehad.
Hoop zo dat dit een plakker is!
@yellow tuurlijk mag je meeschrijven!! Hoe meer hoe beter!

Wij waren al een tijdje bezig. Naaste weten ook hoe groot onze kinderwens is, en dat we begeleid werden in het ziekenhuis. Al deze mensen vertellen we nu dus al dat ik zwanger ben. Mocht het mis gaan, dan is het alleen maar fijn dat mensen me kunnen troosten en dat ik tegen mensen aan kan praten.

Hoe reageerde bij jullie de papa van de toekomstige kids? Mijne geloofde in eerste instantie niet dat een + positief is, en dat het betekend dat ik zwanger ben. Hij wilde het eerst zien, met de bijsluiter er naast! :whistle: hij is er natuurlijk wel erg blij mee! Maar wilde het eerst echt niet geloven.

Wat zijn er eigenlijk nog relatief veel dames die eerder een miskraam gehad hebben. Ik duim ontzettend hard voor ons allemaal dat het nu goed gaat bij iedereen. En dat we eind oktober/november een kindje in onze armen hebben!
Mijn vriend was super blij, zijn kinderwens is bijna groter dan de mijne, haha! Wij hebben het twee vrienden verteld die wisten dat we ermee bezig waren, verder wachten we in ieder geval tot de eerste echo om t aan de ouders te vertellen.
Live your life with love and laughter
Hoihoi,

wat een leuk groepje zo!

Vraagje.. ik vind het super moeilijk om mijn mond dicht te houden! Mijn zus weet het wel, verder nog niemand. Nu weet eigenlijk ook iedereen in mijn omgeving dat ik ermee bezig ben omdat ik hormonen moest prikken etc. Ze vragen nu ook geregeld: en hoe gaat het met de hormonen? Nu maar weer gezegd dat ik een nieuwe ronde bezig ben, maar wil het zo graag vertellen! Mijn vriend zegt dat ik iig stil moet zijn tot de echo haha. Hoe doen jullie dat?

Mijn vriend geloofde het niet, zei een paar keer: Echt??!! Ik geloof het nu nog steeds niet haha.

Ik heb zelf de app: zwangersschap en voeding van babybytes, ook handig.

Hoe is het met alle kwaaltjes van iedereen?

liefs
Ik teste voor nod dus waren de streepjes nog heel vaag. Zei mijn man en nu naar de winkel voor een digitale andere geloofde hij het niet. Haha en ik ook niet :)

Bij mij weet nog niemand het. Zit wel te twijfelen om het zo wel snel te vertellen. Door de miskramen die ik heb gehad en de nasleep daar elke keer van moest ik het toen vertellen. Dus miss nu eerst maar gelijk het goede nieuws.
We hebben ook een dochter van 2 dus wel fijn als mensen het weten anders moet ze mee naar de eerste echo. Ook niet heel handig.

Verder nog geen enkel kwaaltje. Behalve misschien wat vermoeidheid.
Zal later even proberen om mezelf aan de tabel toe te voegen. Net geprobeerd via telefoon maar dat lukt niet.
Aaah heb jullie weer gevonden. Ik ben zo onhandig met viva🤭.

Het lukt mij ook niet om de tabel aan te passen.

Leeftijd: 30
Kinderen: 3e kindje
Ronde: 5
Afspraak: 14 maart
Uitgerekend: denk rond 28 okt.

Ik ben verder erg moe! En met vlagen misselijk.
De hele week vliegen hier de ziekte kiemen al rond. En helaas vannacht ook bij mij beland. Bah bah.

Vinden jullie het misschien leuk om via fb een geheime groep op te starten? Ik vind dat zoveel makkelijker navigeren.

Liefs!
Hallo iedereen, wat leuk zo'n groep!

Mijn vriend en ik hebben samen de test gedaan, en waren beide heel erg geschrokken (want ongepland). Zijn ook nog geen jaar samen. Maar nu zijn we er super blij mee en willen we niks liever dan een gezinnetje starten. Ik had me dus ook nog 0,0 voorbereid op zwanger worden en wat je dan wel/niet mag eten enz. We hebben heeel toevallig al wel de namen haha. Willen het geslacht niet weten. Jullie wel?

Ik ben hartstikke vermoeid en duizelig, heb ook al een laag ijzer zag ik. De misselijkheid is er ook al. Maar het is allemaal voor een goed doel :-D

Verder vind ik het moeilijk om niet te blij te zijn, omdat ik bang ben dat de echo straks niet goed is of ik een miskraam krijg. Probeer de echte blijheid dus nog maar even niet toe te laten, hoe moeilijk ook. Volgende week donderdag hebben we weer een echo, dan ben ik 7,5 week, dus moet er een kloppend hartje te zien zijn :love:
Volgens mij is het gelukt inde tabel :hyper:

Hier mochten we het in januari na groen licht van de gynaecoloog weer proberen. Vorig jaar mei was de laatst ronde daarna baarmoederonderzoek gehad, daar kwam een cyste uit. En we hebben nog een bloed onderzoek laten doen op eigen verzoek. (je mag dan 3 maand niet zwanger zijn geweest en we waren al halver wege.) Daar kwam uit dat ik homocysteine heb. ( te laag folium en te laag b12) wat weer problemen kan veroorzaken tijdens de zwangerschap o.a. miskramen.
Heb er 4 achter elkaar gehad in 2017/2018.
Nu dus gelukkig weer groen licht en gelijk zwanger geraakt. (Dit was nooit het probleem).
Ik weet dus niet zo goed hoe ik mij moet voelen.

Hoop zo dat het goed groeit in de buik. :heart:
JoyeuxNoel schreef:
23-02-2019 08:20
We hebben heeel toevallig al wel de namen haha. Willen het geslacht niet weten. Jullie wel?
Bij de 1e wisten we het niet. Wouden wij beide niet. :cheer2: een meisje.
Bij de 2e had ik het wel willen weten maar mijn man niet. Dus uiteindelijk niet geweten tot aan de bevalling :cheer2: weer een meisje.
Nu bij de 3e hebben we het er nog niet over gehad. Mijn man zou het erg leuk vinden als er een jongentje komt.
We gaan het zien..
Ik denk dat we het wel weer willen weten. Ik vind het ook zo leuk om te shoppen, en dan is het ook zo handig om te weten wat het wordt :p
Maar we hebben het er nog niet over gehad maar zijn daar allebei vrij makkelijk in. Hoe het er uit ziet is al bijzonder genoeg.

Ik heb las 21 maart eerste echo, duurt nog ff. Maar ben zo bang, voor die eerste x....
Welkom nieuwe dames, altijd leuk als het een echt groepje wordt.

Miskramen zijn idd lastig, want hoewel ik heel blij wil zijn, ben ik vooral alleen maar bang. Voel vandaag weinig en word daardoor alleen maar extra onzeker. Terwijl het niks zegt want bij de misgegane zwangerschap had ik veel kwalen dus er is echt niks van te zeggen.

Deed net voor zekerheid nog digitale test en die gaf 3+ aan dus nu vat ik er helemaal niks meer van haha. Ik ben volgens mij nog niet eens 5 weken namelijk maar 3+ zou langer zijn geloof ik. Dit worden drie laaaange weken.

Wil iemand nog 15 maart voor mij in de tabel zetten voor afspraak?
Haha, 3+ al? Straks heb je een tweeling Saqua! ;-) Ik merk ook echt aan helemaal niets dat ik zwanger ben, maar geen nieuws is goed nieuws hou ik mezelf maar voor. Jij bent dan de eerste met een echo joyeux, spannend! Ik denk dat ik ook pas wat blijer wordt na die eerste echo, helaas nog wel een maand wachten!

@ Marielle: ik kan me voorstellen dat je het dan even extra spannend vindt. Moet je nu extra b12 en foliumzuur slikken, of denk ik dan te simpel?

Wij willen als alles goed gaat ook graag weten wat het wordt, inderdaad met het oog op winkelen!
Ik snap ook wel als je niks voelt dat je bang bent. Heb ik ook. Ook al is het vroeg ik ben gaan geloven dat het niet mis gaat, puur omdat ik anders heel gespannen ben. In mijn hoofd heb ik aan alles gedacht en uit gedacht over mijn gehele zwangerschap.
En ik heb het idee dat ik nu meer geniet om zo te denken dan blijven vast houden aan stel dat..

Iedereen staat er ook anders in, mag ook!
Ik heb sinds vandaag puistjes gekregen. Mijn schoonmoeder is altijd zo alert op dat ik bang ben dat mijn puisten het eerder gaan verraden. Ik zal ook wat meer foundation gaan smeren. Lijkt het net iets egaler.
Facebook groepje vind ik ook prima.
Lapapaya schreef:
23-02-2019 19:20

@ Marielle: ik kan me voorstellen dat je het dan even extra spannend vindt. Moet je nu extra b12 en foliumzuur slikken, of denk ik dan te simpel?
Ja klopt. In december moest ik al 5 mg foliumzuur en b12 zuigtabletten gebruiken. In januari waren die waardes weer oké. Alleen toen de ferritine te laag (ijzer in je bloed).
Dus na groen licht wel aantal tabletten.

Foliumzuur 5 mg
Vitamine b12
Ferrofumaraat
Mama compleet
Oh en ook nog omeprazol ter bescherming.

Hele hand vol haha.

Maar hopelijk zijn mijn waardes nu zo op peil dat dit kindje blijft zitten.
Bij ons weten alle naaste het al. We zijn de hele week al bij mensen langs aan het gaan. Veel wisten ook al dat de wens heel groot is bij ons, we liepen bij de fertiliteiten afdeling, en was daar ook open in.
Schoonfamilie wist nog niks, die hebben we het gister verteld. Ze reageerde leuk!

Ik vind het ook niet erg dat m’n naaste het al weten. Mocht het toch mis gaan, kunnen we wel wat schouders gebruiken om op uit te huilen. Zelfde geldt voor m’n werk.

@tabel: wil ieman mijn UD wijzigen naar 20-10?

Oh als laatste: ik heb de zandkorrel/appelpitje al ingeschreven voor het KDV. Ik hoorde van vrienden dat er flinke wachtrijen zijn.

Ik vind een Facebook groep ook goed, als het inderdaad maar zo’s secret groep is.
Zojuist even gekeken hoe dat moet, maar dag zie ik even niet.

Hier ook een aantal kwaaltjes: iedere ochtend strak om 6 uur wakker. Maar ook ‘s avonds moe, dus vroeg naar bed.
Misselijk met vlagen. Vooral als ik een grote portie eet.
En veel naar de wc voor nr 2.. soms meerdere keren per dag. Dat had ik nooit! (#sorryvoordedetails)
En pijnlijke borsten!
Goedemorgen dames!

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Ik had op 23 februari een positieve test in handen. Heb in de avond in een vlaag van verstandsverbijstering een test gedaan en ben daarna in shock naar beneden gelopen en mijn man verteld dat ie positief is haha.
We hebben al een zoon van 15 maanden. Daarbij duurde het 8 maanden om zwanger te worden, Ik had enorme lange en onregelmatige cyclussen. En nu in de tweede ronde al zwanger. Zo fijn!!
Onze zoon is geboren met een volledige enkelzijdige schisis. Dus dat wordt straks best wel even spannend met de 20 weken echo (Of waarschijnlijk een eerdere echo in het Radboud).
11 maart de eerste echo!

Kan iemand mij toevoegen aan de tabel? Ik zit eigenlijk nooit achter een vaste computer.
Welkom mellala! Wat spannend dan nu weer. Is de kans groot dat dit kindje dat ook krijgt?

Hier flink de buikgriep, loop helemaal leeg. De rest van het gezin was afgelopen week al ziek. Ik hobbel er nog achteraan.

Hier weten het 3 vriendinnen en mijn moeder het. Alleen dat ik een positieve test heb en afwachten op de echo of vroegtijdige bloedverlies. Na 4 miskramen is vertrouwen wel beetje weg.
Mellala, wat fijn dat het dan nu in ronde twee al raak is, welkom! En spannend idd van de schisis. Is dat erfelijk?

Marielle, vier miskramen, jeetje. Loop ik te miepen na 1 miskraam. Knuffel voor jou hoor! En fijn om het er dan idd hier over te kunnen hebben.

Ik twijfel of ik het een vriendin wil vertellen. De vorige keer wisten wel wat mensen het maar op de een of andere manier voelt het nu alsof ik lang in die cocon van 'alleen zelf weten' wil zitten. Alhoewel het wel handig is als íemand het weet (zeker met een wijnavond en feestavond op komst, ohoh). En ook om het er met iig íemand over te kunnen hebben. Bij voorkeur vrouw haha, mijn vriend is de liefste maar het is toch anders als met een vrouw erover praten.

Cherry, fijn dat het nu anders voelt dan. Ik zou ook heel graag al die positieve vibes willen hebben en mezelf een schop onder de kont willen geven ('blij zijn muts, niet zo veel piekeren, schiet je toch niks mee op'). Dat moet ik dus iedere dag maar doen denk ik. Ben normaal gesproken ook heel positief ingesteld maar die miskraam heeft er gewoon heel hard ingehakt. Wil zo graag dat dit een plakker is :hyper:
Marielle, vier miskramen, jeetje. Loop ik te miepen na 1 miskraam. Knuffel voor jou hoor! En fijn om het er dan idd hier over te kunnen hebben.
Ja elke miskraam is erg hoor en op welke manier dan ook.
In totaal eigenlijk 5 gehad.
De allereerst zwangerschap was een miskraam ( gecureteerd) en daarna volgden er 2 dames.
3 miskramen erna kwamen spontaan. De laatste miskraam moest opgewekt worden met medicatie.
Nu voelt het wel onwerkelijk geen bloedverlies tot nu toe. Plus gelijk zwanger na 8 maand niets mogen proberen.

Volgens mij kan je pas een pagina aanmaken op fb als je gelijk vrienden toevoegt.
Is er iemand die ik mag opzoeken voor een vriendschapsverzoek?
Poeh, heftig hoor, al die miskramen. Mijne is ook opgewekt met medicijnen omdat mijn lichaam stug volhield. Heb een week lang gekotst toen ik al wist dat het kindje niet meer leefde, nogal wrang. Medicijnen deden niet genoeg dus alsnog een curettage.

Ik wil later wel in de fb-groep maar omdat alles zo pril is vind ik de anonimiteit nog wel even fijn. Ik wil eerst meer zekerheid :)
Schisis kan erfelijk zijn maar hoeft niet. Wat dat betreft is er weinig over bekend. Waarschijnlijk in dit geval wel een erfelijke factor i.v.m. mijn moeder die ook een schisis had. En waarschijnlijk voor ons dus een iets verhoogde kans. Maar dat wil dus nog niets zeggen. Kans is alsnog heel klein.
Gewoon afwachten dus :-D!

Wat naar, een miskraam. Heb het godzijdank nog niet hoeven meemaken. :hug:
Wat vervelend dat zoveel mensen al een of meerdere miskramen hebben gehad. :( Ik hou het in mijn achterhoofd omdat het nog zo pril is (morgen 5 weken) maar probeer wel nu al te genieten.

De symptomen hier: snel honger, veel trek in chocola en salami (ben veganist :facepalm: ), constant dorst. En vandaag viel me opeens op dat ik een streepje naar mijn navel heb lopen! Moest even googlen maar blijkbaar kan de linea nigra al zo vroeg verschijnen. Ben benieuwd of hij donkerder wordt.

We hebben het trouwens ook aan mijn schoonouders en zwagers verteld gisteren, wat een anticlimax zeg. Mijn familie is vrij emotioneel en uitbundig dus dat was heel leuk, gister kondigde mijn vriend het aan en ze zeiden alleen "o, gefeliciteerd". En toen ging het gesprek weer ergens anders over. Later vroeg mijn schoonmoeder hoe mijn ouders reageerden en toen zei ze "oh.. ja, wij reageren nooit zo enthousiast maar we zijn wel blij hoor". O_o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven