Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Wat is hier weer veel geschreven, heerlijk!

Welkom nieuwe zwangeren!! Leuk dat jullie meeschrijven.

Hier begint het hoesten wat ik al 2,5 week doe echt uit te breken in een griepje, lig nu nog lekker in bed. Maar wel vervelend dat het juist nu gebeurt, aangezien ons zoontje vandaag weer thuis komt van een paar dagen logeren bij opa en oma. Eerste keer zolang en wat heb ik m gemist!

Die moeheid is hier ook echt een drama, en dan slaap ik s nachts ook super onrustig
Ook gefeliciteerd voor iedereen die zich weer heeft aangesloten.

Kan me met wat je hebt meegemaakt Shonan wel voorstellen dat je behoorlijk onzeker bent. Duimen op een positieve echo.

Over een week of 4 weten we wss allemaal meer en zijn we hopelijk wat meer gerust gesteld! Fijn als we samen die periode voorbij zijn he!

Lastig die vermoeidheid lijkt me zo en natuurlijk ook de misselijkheid, lees dit dus bij verschillende. En een inkakker in de middag op je werk is natuurlijk ook niet echt handig, mja wat doe je eraan!
Nou en die pijnlijke boobies... Daar kan ik dus wel over meepraten. OMG! Ik ben een fanatieke hardloper, en dus gisteravond 10km. Nou die eerste paar kilometers ik meen dat ik wat kreeg. So pijnlijk. Gelukkig zakte het wel wat weg, maar 'prettig' is anders en naderhand had ik ook zoiets van jeeeejj! Ik moet echt zsm op zoek naar een goede hardloop-bh! Ik doe ook aan krachttraining maar daar heb ik er niet echt last van maar dat hardlopen. Wowww.
Ik heb geen idee hoe ik die tabel kan aanvullen.
Zou iemand bij mij 1e echo op 6 september willen toevoegen?
Thanks!
Oh Shonan, kan me inderdaad voorstellen dat je onzeker bent. Hoop zo voor je dat het allemaal goed gaat!

Ik vind het echt knap hoe sommige mensen het zo lang verborgen kunnen houden, haha. Ik ben elke ochtend druk bezig m'n misselijkheid te verbergen, maar da's echt lastig... Heb op m'n werk maar gezegd dat de verhuizing voor stress zorgt en dat uitwerkingen heeft op m'n maag :') nu maar hopen dat het niet nog weken aanhoudt of erger wordt, dan weten zij ook genoeg.

Iets anders... Hebben jullie het al aan andere mensen verteld? Familie, vrienden? Ik was van plan mijn beste vriendin het direct na de test te vertellen, omdat ze dat een aantal weken geleden ook bij mij deed. Nu stuurde ze, vlak voor ik haar wilde berichten, dat haar eerste echo klote was en er alleen een leeg vruchtzakje was... zo naar :( Aan de andere kant wil ze het wel weten denk ik, voelt ook zo raar om het voor haar verborgen te houden!
Dutchgirl ahh snap dat dat lastig is zo op je werk. Op den duur gaan collega's idd wel denken van mmmm, zou ze zwanger zijn en als ze dat dan gaan vragen (die er natuurlijk altijd zijn die dat doen) tja sta je daar. Dan pokerface op. Of wss denk je nu zelf steeds iedereen ziet het aan me, terwijl helemaal niemand iets door heeft. Nu zie je zelf ook dingen ineens anders, haha en let je ook anders op dingen.

Van je vriendin is wel heel sneu zeg. He toch! Ik snap dat het raar voelt om het verborgen te houden. Mss even 2 dagen overheen laten gaan of in het weekend dat jij haar jouw nieuwtje verteld. Dan is het anders, dan nu direct vertellen. Maar goed, ik weet het ook niet hoor. Doen wat goed voelt denk ik.

Wij houden het voor ons zelf en tot nu toe gaat ons dat goed af. Toch grappig zo'n geheimpje samen hebben vind ik. De bedoeling is tot zeker 12 weken, mja dat is nu nog best ver weg. Ligt er natuurlijk ook aan hoe ik me de komende weken ga voelen. Ik snap bij allerlei kwaaltjes dat het echt lastig wordt.
Volgende week vertellen we het wel aan onze 2 beste vrienden ivm feestje/kermis en ik partners in crime nodig heb voor 0.0 bier, haha. Nu scheelt het ook dat we straks tussendoor 2,5 week op vakantie zijn, dusja. Dus daar tel ik naar af en dan vertellen we het wss een paar dagen/weekje later aan onze ouder(s).
Ik ben nooit1blijvenzitten maar omdat ik me al 3 dagen niet kan aanmelden op het forum (schijnbaar is het antwoord op de controlevraag: welke kleur heeft een paarse aubergine niet paars) doe ik het even zo. Hopelijk is het snel opgelost en kan ik het account aanmaken en onder die naam verder forummen.
Wel heb ik de tabel aangepast, dus die klopt alvast.

We waren op vakantie en ik zei al tegen vriend: als ik later ongesteld wordt dan is dat door de vakantie hoor (slecht slapen, raar eten) maar ik ben altijd stipt op dezelfde dag, om de 28 dagen ongesteld en nu was ik 3 dagen overtijd. Thuisgekomen direct getest en ja...da's dan geen verrassing meer maar we zijn natuurlijk wel ontzettend blij. Wij hebben het 5 maanden geprobeerd dus voor mijn leeftijd vind ik het alsnog best snel. Al moet ik wel zeggen dat, hoe verwend dat ook klinkt, na 3 maanden ik echt dacht: wat als we nou onvruchtbaar zijn?! Dan merken we dat pas echt na een jaar ofzo en dan ben ik ook weer een jaar ouder...En in mijn omgeving wordt iedereen blijkbaar in een vloek en een zucht zwanger.

We hebben de verloskundige nog niet gebeld, nog heel even geen kermis aan mijn kop in die zin: we zijn er vroeg genoeg bij om volgende week te bellen.
Wel heb ik me aangemeld voor het doneren van urine bij Moeders voor Moeders. Dan kun je stellen met vruchtbaarheidsproblemen helpen. Kan van 6-16 weken geloof ik, dan is de concentratie hCG hoog genoeg.

Ik merk er nog 0,0 van dus het is wel een raar idee. Ook ga ik dit weekend bij mijn broer bijkletsen, en ik drink normaal gesproken dan altijd dus dat gaat echt opvallen. Hoe doen jullie dat? Als je normaal gesproken altijd wel een biertje drinkt?
En hadden jullie ook dat je de dag(en) na je nod echt 60x per dag naar de wc gaat om te constateren: "ah...ja, nog steeds geen bloed"? Ik werd echt moe van mezelf.
Jetje34 schreef:
15-08-2018 10:16
Ik heb geen idee hoe ik die tabel kan aanvullen.
Zou iemand bij mij 1e echo op 6 september willen toevoegen?
Thanks!
gedaan!
Welkom alle nieuwe dames!

En Nioma wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte.

Ik merk wel dat ik extra zenuwachtig word van alle verhalen over miskramen... kan niet wachten tot de echo geweest is,,
@Jetje ik denk dat ik het haar na de eerste echo vertel. Het is dan al wat langer geleden en zoals gezegd wil ze het super graag weten mocht het zo zijn.

Met dat niet drinken is idd wel lastig, ja... ik slikte alleen wel vaker pijnstillers tijdens m’n menstruatie waarbij ik niet drink, dat zeg ik dan maar tegen vrienden :’) vast een beetje TMI maar kan zo slecht liegen. Snap wel dat het lastig is hoor, ik drink eigenlijk ook graag een biertje maarja, dat lukt nu ff niet ;-)

Moet ook nodig weer gaan sporten... heb vorig jaar een jaar Personal Body Plan gedaan en wil misschien nu met Personal Pregnancy Plan beginnen. Vind cardio zwaar ruk en ik vind het wel belangrijk dat het gewichtheffen ook veilig is tijdens m’n zwanger zijn! Wie van jullie doet aan yoga of is van plan met yoga te beginnen?
Ik doe pralaya yoga, die is spierversterkend en blessure preventief, maar die lessen vind je niet overal.

Hier wat lichte misselijkheid en ik heb mijn middagdutje weer ingevoerd. Als ik terugdenk was ik van de afgelopen 13 maanden er minimaal 6 zwanger.. Heerlijk excuus voor dutjes!

Heb maandag en dinsdag met kruidvat testen getest, maar was vandaag bij de action en heb ook die maar eens geprobeerd :) m'n vriend noemt me mallerd omdat ik elke dag test tot nu toe, maar hij snapt denk ik nog niet dat het onzekerheid is.
Dat drinken heb ik gelukkig geen last van, drink sowieso al niet dus niemand die het op valt. Haha.
Wij hebben het onze ouders wel verteld, vorige zwangerschap heb ik gewacht tot de eerste echo maar ik had toen door de hormonen zoveel psychische klachten dat ik toen heel erg de steun van familie heb gemist omdat ik het zo nodig geheim wilde houden.
Nu hebben we het gewoon bijna meteen verteld, nu kunnen we er gewoon over praten en mocht er wat gebeuren dan weten ze er van.
De buitenwereld vertellen we het wel pas later, eveneens als mijn werk.

Ik deed altijd aan yoga, tijdens mijn vorige zwangerschap overgestapt op zwangerschapsyoga maar daarna niks meer gedaan helaas. Ga mij deze zwangerschap wel weer aanmelden voor de yoga.
Verder ben ik een enorm slechte sporter, heb een abbo maar ga bijna nooit. Ben wel van plan nu weer regelmaat het zwembad van de sportschool op de zoeken ook omdat ik nog niet alle kilo’s van de vorige zwangerschap kwijt ben en ik dus niet teveel wil aankomen.

Wat goed, nooi1blijvenzitten, dat je aan moeders voor moeders mee doet!! Ik mag het helaas niet vanwege mijn medicatie maar anders had ik het zeker gedaan.

Hier nog steeds weinig kwaaltjes behalve dat ik ook graag een middag dutje doe.
Gister met werken had ik nergens last van maar als ik vrij ben en druk ben met de kleine merk ik dat ik wel even wil liggen.

Ik ga van het weekend er ook nog een testje tegen aan gooien hoor, heb er nu pas 2 gedaan dus mag wel van mezelf. 😂.
Man zegt zolang je niet ongesteld bent is het toch goed, maar ik wil ook nog even de bevestiging zien.
Qua vertellen: ik ga het alleen mijn ouders en beste vriendin vertellen. Morgen mijn ouders, zo veel zin in! Ze verwachten niets en het wordt als het goed gaat hun eerste kleinkind. Beste vriendin ga ik mee naar Lowlands dit weekend dus kan ik niet verbergen dat ik niet drink...maar is ook wel fijn te vertellen!

Wat betreft yoga: Ik doe 2-3 keer per week vinyasa, yin of hatha. Merk wel dat ik de intensievere hot yoga nu helemaal niet trek, heb het veel te warm en snel duizelig. Dus iets lager pitje! Ga wel zwangerschapsyoga ook proberen, ben benieuwd...

Wacht een beetje op de misselijkheid verder (ben over het algemeen héél snel misselijk dus had het direct verwacht) maar voel me wel ok! Grappig inderdaad om iedereens klachten of bijzonderheden hier te horen, verschilt veel!
Wat leuk om te lezen dat aardig veel aan yoga doen! Ben ook een slechte sporter hoor, een jaar PBP ging echt goed maar daarna is het ingepakt tien ik een nieuwe baan kreeg. Zo jammer, alle kilo’s ook weer terug...

Hoop trouwens dat de moeheid niet nóg erger wordt. Week 5 en kan de hele dag door slapen...
Misschien gek fames. Maar waarom zou je elke dag testen? Dit zegt toch niet zoveel. Ik testte ook nog de dag na mijn miskraam positief. Het HCG hormoon blijft altijd nog een tijdje in je lichaam, waardoor je positief scoort. Pas wanneer dat er weer uit is dan kan je pas weer opnieuw zwanger worden.

Ik heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan, maar aangezien ik zelf zwangerschapscursussen geef vond ik het voor mijzelf geen aanrader ;-).. maar alle info is bij een eerste wel heel handig ..

Hier als kwaaltjes: heel duizelig, in de ochtend misselijk maar gelukkig niet overgeven en erg moe.. En voel echt al rekpijn van mijn banden aan mijn ribben (bleg) hopenlijk dus een goed teken.. ja niet wachten tot 28 aug
Goedenavond dames!

Hier een fanatieke sporter. Ben van plan om dat weer lang te blijven doen deze zwangerschap en te zien hoe ver ik dit keer kom. Geen contactsport dus was vorige keer ideale sport.

#moeheid: check. Lag er gisteren 20.45 in en ga nu ook weer slapen. Ben kapot! Buik is ook flink opgezet nu. Van misselijkheid heb ik gelukkig weinig last.

Mijn moeder komt morgen onverwacht langs. Ga het wel vertellen morgen want anders weet ik niet wanneer ik haar snel weer ga zien (gaan binnenkort op vakantie).

Hebben jullie een goede smoes om niet te drinken? Ik drink normaal gesproken wel en heb zaterdag een cocktailparty. Niet gaan is geen optie (lees; organisatrice heeft het feest gepland zodat ik er bij kon zijn), maar drinken is ook geen optie en wil het nog niet vertellen. Blaasontsteking gaan ze niet geloven, die kaart heb ik bij de eerste al gespeeld :facepalm:
@saqua ik had bij de eerste antibiotica voor een ontsteking in mijn buik.. (smoes)
@Saqua Hoe lang is het geleden dat je deze smoes hebt verteld? Misschien kun je zeggen dat de blaasontsteking een staartje heeft gekregen en je nu antibiotica voor je nieren hebt? :P

Oh joe, verkeerd gelezen... eerste kind bedoelde je natuurlijk 😂
@saqua: kan je iets verzinnen met auto rijden? Dat je iemand moet ophalen van Schiphol oid, en er echt niemand anders kan?

En flowerlove: je hebt helemaal gelijk hoor, het is totaal niet zinnig om te blijven testen maar ik vind het zo fijn! Ik ben ermee begonnen omdat ik het HCG graag wilde zien oplopen in de dagen, maar misschien moet ik dat nu maar eens gaan stoppen en een andere bezigheid moet gaan zoeken tot echo op de 7e :jump:
@roover hoe zie je dan de hcg oplopen? Ik heb altijd direct zo'n knaltest. Nu ook bij 5 dagen overtijd binnen 5 seconden knalblauwe plusje? Ik ben daar toch vaak nog een soort van leek in ;-) haha

Maar antibiotica werkt dus goed, hier ben ik niet een constante drinker dus hoef gelukkig niet smoesjes te verzinnen. En anders komen ze er op die manier achter. Is moeilijk verborgen te houden na 2 miskramen (waarbij ik in het zh terecht kwam) Iedereen in de directe omgeving weet dan toch dat je er mee bezig bent
@ flowerlove; ik doe dat ook haha, maar ik had 3 dagen voor nod het gevoel van: ik ben zwanger en vervolgens elke ochtend een test doen om een steeds dikkere streep te krijgen.

Vandaag is min nod en nu is het overduidelijk een vette streep, begin nu eindelijk te geloven erin!

@ smoesjes: ik heb gisteren al de smoesjes gebruikt dat ik een beetje moe ben en niet zo lekker voel..

@ vertellen: wij gaan eerst onze ouiers vertellen, ergens in september. Ik zoek alleen nog een originele manier! Iemand ideeën?
Roover, veel plezier met vertellen vandaag! Ik vond de reactie van mijn moeder beide keren zo bijzonder en fijn!
Wat mooi dat jij zoveel aan yoga doet, je weet denk ik wel dat sommige bewegingen niet meer mogen met een zwangerschap hè? Maar denk dat ik jou dat niet hoef te vertellen. Haha.

Over het vertellen, de eerste zwangerschap had ik gebak gekocht, in de deksel had ik de echo gedaan en er bij geschreven, mijn moeder is niet de enige die een dikke buik wil.
Toevallig was het op een zondag dat zowel mijn familie als die van mijn man kwamen borrelen dus alles in 1 keer.
Dit keer hebben we bij de ouders 2 smurfen in folie gedaan met een briefje eraan, ik ben straks niet meer de enige smurf in huis, en dan hebben we onze dochter laten geven.

Wat je ook doet, de reactie is altijd zo leuk!

Over het testen, flowerlove, je hebt helemaal gelijk hoor! Maar het werkt zo lekker tegen de onzekerheid. Al moet ik zeggen dat het mij verbaast dat ik dit keer minder onzeker ben. Het op nod en 1 dag erna getest en tot op heden nog niet, heb helemaal geen kwaaltjes wat me normaal denk ik gek zou maken maar ben er redelijk relaxed onder.
Even een egopost:

Ik heb al vanaf eisprong opgeblazen gevoel en krampen. Was voor mij een duidelijke aanwijzing dat ik zwanger was. Sinds vanochtend voel ik me totaal anders: opgeblazen gevoel is weg, en krampen zijn anders geworden. Meer steekjes en menstruatiekrampen dan spierpijnachting zoals eerder. Iemand dit wel eens gehad, zo'n omslag in gevoel/symptomen? Gisterenavond en vannacht ineens enorm misselijk, had ik hiervoor niet. Dus misschien verandert mijn lijf gewoon, maar ben er niet echt gerust op. Ben bang dat het misgaat hier :cry:
@Lilly wat een leuke manieren!

@flower super dat je testen steeds duidelijker worden. Heerlijk om zo'n goede streep te zien.

Hier nog steeds last van verstopping en kan amper slapen.. dus de afspraak voor de huisarts is gemaakt en vanmiddag langs. Hopelijk een oplossing..
Leuk zoveel berichten weer bijlezen!

Ik ben ook een fanatieke sporter, zowel krachttraining als hardlopen. Ik sport nu zo'n 5 - 6 keer per week, geen idee hoe lang ik dat ga volhouden maar hoop lang. Maar goed dat is gewoon afwachten en kijken hoe mijn lichaam reageert.
Ik wil straks wel gaan kijken of er ergens in de buurt iets van (zwangerschaps)yoga of iets is. Iets met mijn ademhaling etc. lijkt me wel wat. Alleen nog wel even zsm een andere bh aanschaffen voor het hardlopen.

Spannend Roover dat je het vandaag gaat vertellen. Veel plezier en laat weten hoe de reacties waren. En natuurlijk veel plezier op Lowlands!

Saqua al iets bedacht hoe je dat zaterdag gaat doen? Mss zeggen dat je vrijdags een borrel hebt gehad en deze uit de hand is gelopen of totaal verkeerd gevallen is waardoor je een mega kater hebt en dus echt niet gaat drinken ... Of 1 glas neemt (en mss 1 slok daarvan) en op een subtiele manier wegdoen en aangeven dat ie echt niet smaakt en tussendoor een paar keer naar de wc gaan. Ik roep ook maar wat. Vandaar dat wij dus volgende week vrijdag naar onze beste vrienden gaan om het te vertellen ivm hun feestje op zaterdag. Als het een ander feestje was geweest was ik thuis gebleven, maar voelt goed om dit nu toch al aan hun te vertellen. En zo heb ik op zondag tijdens de kermis ook extra partners in crime om me aan 0.0 te helpen.

Klinkt heel leuk Lilly hoe je het aan jullie ouders hebt verteld!

Volgende week aan onze beste vrienden hebben we het volgende plan om het te vertellen. Ik heb 2 metalen mini doosjes gekocht bij de Hema, een roze en blauwe (die hadden ze toevallig, 1 euro!). Daar stoppen we een mini pinda in (6,5 week ben ik dan) en dan een briefje iets van psssttt kunnen jullie een geheimpje bewaren. Ik haal nog ergens een alcoholvrije roze & blauwe fles Hugo en heb nog plastic champagneglazen en proost, hahaha. Nja dat is een beetje het idee voor nu. Benieuwd naar de uitvoering, haha!
Fijn dat je vanmiddag terecht kunt bij de huisarts Lau. Hopelijk kan hij wat voor je betekenen.

Ik durf het niet te zeggen Zebrastrepen. Ik ben een behoorlijke leek. Kijk het heel even aan. Maar goed als je het niet vertrouwt mss toch even de vk bellen? Lastig die onzekerheid!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven