Uitgerekend december 2014

01-04-2014 11:37 837 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wie is er ook uitgerekend in december?
quote:poekiemonsterrr schreef op woensdag 16 april 2014 09:14 Wat leuk dat er al zoveel dames meeschrijven hier!

Weten jullie al wanneer je het gaat vertellen? Ik wil als alles goed blijft gaan nog even wachten tot het heel prille voorbij is, maar vind het wel lastig hoor. Vooral met veel feestjes in het verschiet ben ik toch bang dat het gaat opvallen dat ik niets drink

Mijn vriend en ik gaan het onze ouders vertellen na de eerste echo (25 april), dan zijn we 8 weekjes en weten we dus of het hartje van het kindje het doet ..

Mijn beste vriendin keek me aan en die wist het meteen!
@steevast Natuurlijk mag dat, hoeveel zielen hoe meer vreugde lijkt mij.. Enne gefeliciteerd
Welkom nieuwe schrijvers. Leuk!

Bij ons weten alleen 3 beste vrienden het. Onze ouders hebben echt geen idee dat we nog een kinderwens hadden, dus we houden het stil tot na de eerste echo. Denk dat ze achterover van hun stoel vallen Kan niet wachten!
Hallo lieve mensen,

wat leuk dat hier een topic van is. Ik doe graag mee, ook al vind ik het erg spannend om iets te benoemen (dat maakt het zo echt). Ik ben 1,5 wk geleden achter gekomen dat ik zwanger ben (ahhhh!!). Volgens mijn berekeningen, ben ik vandaag 5 weken plus 1 dag. Dus als alles goed gaat, is de datum rond 16 december

Dit is voor mij en mn man de eerste keer, dus alles is nieuw voor mij. Ik vind het ongelooflijk spannend. Ik lees daarom graag jullie verhalen en ervaringen mee. Toen ik voor het eerst de positieve test zag, was ik geschrokken. Er ging van alles door mn hoofd, omdat het best snel is gegaan (vanaf medio jan heb ik spiraaltje eruit laten halen). Maar nu begin ik het steeds leuker en spannender te vinden. 9 mei heb ik mijn eerste intake gesprek met de vk. Dit lijkt nog erg ver weg..

Gelukkig voel ik me goed, nergens echt last van. Enige wat ik merk en moeite mee heb, is dat ik soms weinig energie heb. Hoe gaat dat bij jullie? X
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Dan lopen wij precies gelijk Oreos. Tenminste, tot de termijnecho het 'echt' bepaald. Bij mij ook tweede week van januari spiraal eruit, dus we hebben echt geboft! Heel snel!

Hier geen echte kwaaltjes. Ben wel vaker een beetje moe en hooguit af en toe licht misselijk. Alleen niet zoveel behoefte aan zoetigheid - heel fijn, want wil geen 30 kilo aankomen. Dus voorlopig ga ik op dezelfde voet door met trainen en werken. Lichaam geeft vanzelf wel een seintje (*ligt volgende week kotsend tegen de plint*)
Welkom steevast en oreon! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

Bij ons weten onze ouders en broers/zussen het, plus een aantal goede vrienden.

Ik ben heel erg ziek geweest na de ivf punctie, dus we konden weinig meer geheim houden van rond die tijd.

En tja, als men weet wanneer de punctie was, weet men ook ongeveer wanneer de terugplaatsing was. Dus een paar weken na de TP kregen we de eerste suggestieve opmerkingen al wel.

Ik heb wel net een nieuwe baan, daar weten ze nog niets.

Het is maar goed ook dat ze me nog niet zo goed kennen, want mijn buik is al vanaf begin af aan flink opgezet doordat m'n darmen dwars liggen. Als ze me op de afdeling beter zouden kennen zou dat echt al wel opgevallen zijn....

Ik vind het wel spannend om het daar te gaan vertellen, ik ben half maart begonnen daar, en toen was ik dus al zwanger....het voelt een beetje alsof ik het bij m'n sollicitatie al geheim heb gehouden, want toen stond de hele ivf al op touw....
Hi poekiemonsterrr,

Daar ben ik ook wel bang voor. Ik ben iemand die altijd in is voor een drankje, dus het valt bij mij wel op als ik niks drink. Ik moet nog even kijken hoe ik hiermee omga. Morgen heb ik een borrel waarbij het wel moeilijk gaat worden.

Niet vertellen vind ik ook lastig. Ik wil het liefst zsm tegen mn vriendinnen en zussen zeggen. Ik heb samen met mn man afgesproken dat we iig wachten tot de echo en dat het iets zekerder is. Maar dat is pas medio/eind mei. Weet jij wanneer je het gaat doen?

quote:poekiemonsterrr schreef op 16 april 2014 @ 09:14:

Wat leuk dat er al zoveel dames meeschrijven hier!

Weten jullie al wanneer je het gaat vertellen? Ik wil als alles goed blijft gaan nog even wachten tot het heel prille voorbij is, maar vind het wel lastig hoor. Vooral met veel feestjes in het verschiet ben ik toch bang dat het gaat opvallen dat ik niets drink
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Dank voor de leuk welkom! Jullie ook gefeliciteerd.

@Mem2b, altijd spannend met nieuw werk. Probeer je niet schuldig te voelen hoor. Volgens de statuten moet je het volgens mij officieel 3 mnd voor de uitgerekende datum aangeven. Maar natuurlijk zal dat in praktijk anders zijn. Ook gefeliciteerd met je nieuwe werk dus!

@Valentina82, was bijzonder dat we tegelijk lopen! Ik heb nu ook minder zoete trek, terwijl ik hiervoor echt alles kon schranzen. Trainen probeer ik ook nog vol te houden. Ik was een paar maanden geleden begonnen met trainen voor een halve marathon. Deze is nu al volgende week . Ook de 1e keer voor mij, dus moet maar even kijken hoe dat gaat. Merk wel dat ik sneller moe ben en minder hard kan dan 2 weken geleden.
Hallo iedereen

ik ben nu 7 weken zwanger en ons eerste kindje is voor 4 december uitgerekend. Hopelijk verloopt alles goed, ik ben zo bang dat er iets mis zal lopen. Maar we moeten positief blijven hé

P.S. gefeliciteerd aan iedereen die zwanger is hier!!
Oreos: ga je volgende week een halve lopen? In principe kan dat gewoon hoor, mits je goed getraind bent en goed voor jezelf zorgt. Dus (zeker als het warm is) goed drinken, de dag voor de wedstrijd, tijdens en erna. Vochttekort moet je echt voorkomen. En niet tot 'het gaatje' gaan. Gewoon lekker uitlopen en gaat t niet, dan niet. Mensen zijn vaak over voorzichtig, maar mits je in goede conditie bent, jezelf goed verzorgd en niet te diep gaat, kan je in deze fase best lekker trainen. Doe ik zelf ook. Ben je niet gewend om zoveel te trainen, dan kan je beter rustiger beginnen

En voor de feestjes: ik doe alcoholvrij bier in een bierglas, niemand die het merkt. En anders gewoon een wijntje bestellen en achteloos in de plant kieperen. Of glaasje omwisselen met partner. Mensen hebben niks door joh.
@oreos: lastig he? Ik denk dat we het over twee weken vertellen aan onze naaste familie. We zijn dan allemaal bij elkaar, dat is natuurlijk het leukste. Voor de rest wacht ik even af tot na mijn eerste afspraak bij de verloskundige op 7 mei. Toevallig heb ik het weekend daarna een vriendinnenweekend, dus dan vertel ik het iedereen tegelijk hoop ik!

@valentina82: goede tips. Ik heb ook al gehoord, een bierflesje (een groene of bruine) vullen met water. Dan wel opletten dat niemand anders het pakt natuurlijk
Klopt, Valentina82. Voor de eerste x zolang. Ben gewend om 5-10 te lopen. Je hebt gelijk, doel moet zijn uitlopen. Merk wel dat ik er iets tegenop kijk, nu ik meer moeite heb om lang vol te houden.

Aankomend weekend komen mn zussen langs en was het plan om o.a. veel scropinos te maken. Heb nu al aangegeven dat ik een AB kuurtje heb, dus dat komt hopelijk wel goed. Ook al kunnen ze elke uitdrukking op mn gezicht lezen

Spannend hoor Poekimonsterr. Is het voor jou ook de eerste keer? Ik heb 2 dagen na jou mn eerste gesprek. Zal aan je denken.

Ook gefeliciteerd Mini-me. Ik heb hetzelfde. Hoor veel verhalen over deze 'prille' tijd. Maar probeer er niet te veel aan te denken. Succes!
quote:mem2b schreef op 16 april 2014 @ 11:15:

Ik heb wel net een nieuwe baan, daar weten ze nog niets.

Het is maar goed ook dat ze me nog niet zo goed kennen, want mijn buik is al vanaf begin af aan flink opgezet doordat m'n darmen dwars liggen. Als ze me op de afdeling beter zouden kennen zou dat echt al wel opgevallen zijn....

Ik vind het wel spannend om het daar te gaan vertellen, ik ben half maart begonnen daar, en toen was ik dus al zwanger....het voelt een beetje alsof ik het bij m'n sollicitatie al geheim heb gehouden, want toen stond de hele ivf al op touw....

Lastig hè. Ik zit (nog) niet in t zelfde schuitje, maar ben wel aan t solliciteren. Ideaal is t niet, maarhey, soms lopen dingen anders dan je in een ideale wereld had gewild toch. Idd niet schuldig over voelen. Je proeftijd is voorbij denk ik? Zou ook niet te lang wachten met vertellen zodat ze tijd genoeg hebben om dingen voor je verlof te regelen.

Wij hebben het nog aan niemand verteld. We weten het zelf ook nog maar 1 dag... Met 6 weken krijgen we de eerste echo en dan wil ik het aan (schoon)ouders vertellen. Mijn ouders weten van ons icsi-traject, maar zijn nu gelukkig 2,5 week op vakantie, dus dat komt eigenlijk wel goed uit. Anders was het wel lastig om niks te zeggen.

De buitenwereld wil ik eigenlijk pas vertellen na drie maanden. Twijfel daarom wel een beetje of we het m'n schoonmoeder al eerder moeten vertellen. De vorige keer had ze alles al doorgekletst voordat wij dat eigenlijk wilden
Lola, ik ben zo benieuwd naar de reactie van jouw vriend...

Valentina, leuk als niemand het van jullie verwacht! Levert de mooiste (hopelijk) reacties op als je het vertelt.

Ik ga aan het werk nu. Al even in de tuin gewerkt vanmiddag, en merk eigenlijk dat ik nu even lekker rustig aan zou willen doen....gaaap, moe haha. Maar ja, het normale leven gaat ook door voor zwangere vrouwen!

Geniet van het zonnetje jullie!
Leuk dat jullie vragen naar de reactie van mijn vriend, haha. Ik had een rompertje gekocht en die had ik ingepakt. Ik gaf het hem en hij zag eerst nog niet echt wat het was, maar toen hij het openvouwde had hij het wel door. Hij vond het echt heel leuk, maar wel heel spannend natuurlijk, omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad. Hij had het ook totaal niet verwacht, omdat we er niet echt meer mee bezig waren.

@mem2b; die vermoeidheid ken ik, pff. Ik ben echt heel moe de laatste dagen.

@miepiestreepje; wat vervelend dat je schoonmoeder het de vorige keer al aan anderen had verteld, daar zit je natuurlijk niet op te wachten..
Lola89, gefeliciteerd!!! Ik schreef ook op het topic van uitgerekend in september. Helaas miskraam

Ik ben nu uitgerekend op 20 dec, hoe ver ben jij?
Wanneer hebben jullie eigenlijk je eerste echo? Ik heb mijn eerste afspraak op 9 mei (bij 8 weken, 3 dgn), maar volgens mij doen ze dan nog geen echo.
@oreos ik heb op 1 mei bezoek gynaecoloog. Ik ga ervan uit dat ik een echo krijg. Althans dat zei ze. En ik lees het hier ook wel hoor dat ze rond 8 weken een echo krijgen. Ik ben dan op 8 weken en 3dagen.....
@oreos ik heb 30 april mijn eerste echo dan ben ik 9 weken ver. Ging normaal al vanaf 8 weken mogen langsgaan bij de gynaecoloog maar was volzet. Dus is wel vrij normaal aan 8 à 9 weken voor eerste echo. Zal wel de eerste keer een inwendige echo zijn omdat ze dat in het begin van de eerste trimester nog niet uitwendig kunnen zien...
1e afspraak met bijna 9 weken. Hier wel een echo. Afhankelijk van hoe ver je bent, moet je met volle blaas komen. Bel ze anders even om het na te vragen.
quote:1983-ehv schreef op 16 april 2014 @ 21:22:

1e afspraak met bijna 9 weken. Hier wel een echo. Afhankelijk van hoe ver je bent, moet je met volle blaas komen. Bel ze anders even om het na te vragen.Ga ik morgen inderdaad doen! Ik las hier dat velen rond de 8-9 weken een echo hadden. Ik dacht dat ze tegen mij gezegd had dat ik deze pas rond 10 weken zou krijgen. Maar dit maakt het toch iets spannender
Ik kreeg ook een bericht om met volle blaas te komen. Ben dan ook acht weken. Is een volle blaas voor een in- of uitwendige echo?
Volle blaas is voor uitwendig.

Mocht het niet lukken dan vraagt de echoscopiste je te gaan plassen en gaat daarna alsnog een inwendige echo maken.

Ik hoop dat het bij mij met volle blaas wil. Vind ik toch prettiger dan inwendig.
Inwendig schijn je wel meer te kunnen zien dan uitwendig bij een zwangerschap van een paar weken.
Ik ben een stresskip.. Mijn jaarcontract wordt wegens bezuinigingen niet verlengd.. Wij zijn in januari gestopt met de pil, meer met het idee van "dit kan nog wel een jaar duren", niet te bedenken dat we een maand later zwanger waren.. Nu heb ik wel al een andere baan aangeboden gekregen, waar ik in juni kan beginnen.. Natuurlijk heb ik jaar gezegd, maar nu ik weet dat ik zwanger ben, voel ik mij wel een soort van verplicht om te melden dat ik dit ben (wil ik wel na onze eerste echo doen, 25 april).. Maarja stel dat ze nou zeggen dat ze me de baan dan niet kunnen geven, dan zit ik zonder werk met een baby op komst .. Moet er eigenlijk niet aan denken, maar wat ik al zei, ik stress nogal snel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven