Uitgerekend december 2023

18-04-2023 20:32 121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ruime week geleden had ik een positieve zwangerschapstest in handen.
Bij mijn vorige zwangerschap heb ik hier in een topic hele leuke dames leren kennen die in dezelfde periode uitgerekend waren, vandaar dat ik dit keer zelf een topic heb aangemaakt.

Zijn er nog meer dames die zijn uitgerekend in december, die het leuk vinden om hier over te kletsen?
NaamLeeftijdUDKind J/MBijzonderheden
Switch3414-12-20232e (zoontje 5jr)J:heart: 6
Chloe_lb3026-12-20232e (9mnd)M:heart:
Helmutlotti348-12-20232e (zoon 3jr)J:heart:
Vamke3830-12-20231e?:heart:
Charlotte863501-12-20231eJ:heart:
Goudsie :hug:
switch wijzigde dit bericht op 14-07-2023 19:57
47.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf niet zwanger. Maar wilde je even feliciteren. Gefeliciteerd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Switch!
Hier 2 weken geleden positief getest, dus ook in december uitgerekend.
Ook ik heb aan mijn eerste zwangerschap een super lieve groep dames overgehouden met nog veel contact.

Hoeveelste kind/zwangerschap is het van jou?
Heb je al veel last van kwaaltjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha switch en goudsie, van harte gefeliciteerd allebei. Super leuk! Hier ook een positieve test in handen! Ook ik schrijf graag mee! Dit is ook voor mij mijn tweede kindje.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat leuk, jullie ook gefeliciteerd Goudsie en Ariekanarie!
Ik ben zwanger van de 2e, en mijn oudste is nu 5.
Hoe oud zijn jullie oudere kindjes?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn oudste is 1,5 jaar oud. Ik had vanmorgen wat bloedverlies. Ben nu 5 weken zwanger. Ben toch wel eeen beetje geschrokken.. afwachten of het allemaal goed blijft gaan hier..

Hoe is t daar bij jullie? Hoe voelen jullie je?🤗
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat lijkt me ook schrikken! Hoe gaat het nu?

Met mij is alles prima. Ik ben nu 6weken, en merk dat ik er langzaam wel iets meer vertrouwen in krijg maar er toch ook niet helemaal gerust op ben. Mijn eerste afspraak bij de verloskundige is over een kleine 3 weken op maandag 8mei.
Hebben jullie ook al een afspraak?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jij ook gefeliciteerd Ariekanarie!
Dat bloeden is echt schrikken, is het gestopt of zet het nog door?

Ik heb al 2 kinderen, een dochter van bijna 4 en zoon van 2. Heb daarvoor een keer een miskraam gehad dus mag al voor een vroege echo komen volgende week. Vind ik ook heel spannend!

Ik ben er namelijk ook nog niet echt gerust op omdat ik me nog zo goed voelde, maar inmiddels slaat de vermoeidheid heel hard toe O_o
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Goudsie, het was inderdaad even schrikken. Maar t is hij een eenmalige bloeding gebleven (tot nu toe.) Heb t nu maar los gelaten en heb vertrouwen dat het goedkomt!

Heftig dat je al een keer een miskraam(met hoeveel weken, als ik vragen mag?) hebt meegemaakt kan me voorstellen dat je je dan nu toch iets onzekerder voelt. Fijn dat je een vroege echo krijgt, hopelijk is alles goed! Ik zal voor je duimen:)

Vervelend dat je vermoeid bent. Ik heb t gevoel dat ik juist iets meer energie heb... heb wel last van mn rug. Ach ja, het hoort er bij, denk ik maar zo.

@ switch ik heb mn eerste echo op 16 mei, een weekje later dus..:)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hé allemaal,

Ik schrijf ook graag mee!
Ik heb al een zoontje van 9 maanden (gedragen door mijn vrouw) en heb net een positieve zwangerschapstest gehad van de voor mij eerste zwangerschap.
De eerste echo staat gepland op 15 mei.

Heel spannend!
chloe_lb wijzigde dit bericht op 20-04-2023 13:17
Reden: Spelfout
2.49% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai allemaal!
Ik vind het ook leuk om mee te schrijven, ben niet altijd de actiefste maar zal mijn best doen ;)

Ik ben zwanger en vind het ontzettend spannend. Ik heb een zoon van bijna 4. De wens voor een tweede is er al bijna 2 jaar. Afgelopen zomer was ik zwanger maar heb ik een missed abortion gehad, met een gigantisch lange nasleep.

Ik vind het dus ook nog meer spannend nu dan dat ik echt blij ben. Volgende week heb ik een eerste (vroegere) echo, en ben zo ontzettend benieuwd. Ga er echt met angst en beven heen door vorige ervaringen. Zo verradelijk dat vorige keer alles oke leek maar er gewoon geen groei meer was. Ik merk dat ik daardoor een stuk minder naief ben en echt er in sta van eerst zien dan geloven.
Maar gelukkig nog maar een kleine week tot meer zekerheid :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Chloe en helmutlotti, en gefeliciteerd met jullie zwangerschap!

@Chloe, wat leuk dat jouw oudste pas 9 maanden is. Twee kinderen kort op elkaar lijkt mij pittig, maar ook geel erg leuk.

@helmutlotti, heftige ervaring. Fijn dat je volgende week al een echo krijgt. Hopelijk kan die je wat meer gerust stellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi allemaal,
Ik zou graag meeschrijven hier. Had gisteren een positieve test en ben volgens de app 30 december uitgerekend. Ik ben zwanger van ons eerste kindje.

En iedereen natuurlijk gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Vamke! Zwanger van de eerste, dat is helemaal spannend natuurlijk.

Ik merk weinig van mijn zwangerschap, en de pijnlijke borsten die ik had zijn ook zo goed als weg. Dat maakt dat ik ontzettend twijfel of alles wel goed gaat. Kwaaltjes zeggen natuurlijk niets, maar toch. Ik heb er eigenlijk vanaf het begin al geen heel goed gevoel bij. Gek, want bij mn eerste heb ik dat helemaal niet zo ervaren.

Herkenbaar voor iemand?
Alle reacties Link kopieren Quote
@chloe, spannend hoor dat jij nu aan de beurt bent! Gefeliciteerd, geniet ervan!

@ Helmutlotti, wat een heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je nu erg spannend vindt. Heb je inmiddels de echo gehad? Hopelijk was alles goed. Ik wens je een fijne, zorgeloze zwangerschap toe!

@ Vamke, gefeliciteerd! Leuk dat je mee schrijft.

@ switch, vervelend dat het niet helemaal goed voelt. Gelukkig komt 8 mei dichterbij en krijg je na de echo meer vertrouwen.
Ik herken het ten dele. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap het gevoel dat ik de hele wereld aan kon. Dat heb ik nu niet. Ik ben heel blij met deze zwangerschap maar dat is meer verstandelijk, of zo.. Ik kijk dan ook uit naar de echo om te horen dat alles goed is. Ik denk aan je 8 mei!
Alle reacties Link kopieren Quote
@vamke , gefeliciteerd en spannend zo’n eerste! Wel zo leuk <3

@switch och ja ik snap je zo goed. Ik kan wel dertig keer per dag in m’n borst duwen en denken waarom doet dit nu geen pijn meer haha. Maar we maken onszelf gek.
Uit ervaring weet ik dat het idd niks zegt. Vorige keer had ik namelijk alle kwalen en bleek ik dus een MA te hebben. Je lichaam kan je zo voor de gek houden.
Dus probeer ze maar niet leidend te maken voor of je zwanger bent of niet.
Pas na een kloppend hartje (en als je net als ik ben na nog een echo met kloppend hartje omdat je het gewojn haast niet gelooft haha ) kun je pas die zekerheid hebben. Tot die tijd jezelf gek maken is zo slopend. Probeer lekker veel afleiding te vinden.
Wanneer heb je een eerste echo?

@ariekanarie ik heb overmorgen de echo, als ik er aan denk word ik stiekem zo zenuwachtig!
Alle reacties Link kopieren Quote
@ helmutlotti, ik denk dat je gelijk hebt eerste kwaaltjes zeggen niks. Ik ga morgen heel hard aan je denken! Laat je weten hoe de echo was? Dikke knuffel
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mij is het slecht nieuws helaas. Had vanmiddag echo en er was geen goede groei en geen hartactie te zien bij 7 weken.
Ik had al zo’n voorgevoel, m’n nachten werden weer beter en ik had vrijwel geen klachten behalve wat moeër en een kort lontje.
Ik heb nu besloten dat ik het even wil afwachten, tot m’n lichaam het zelf oppakt, bij m’n vorige miskraam bij 5,5 week kwam het bloeden snel op gang. Iemand ervaring?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach lieve Goudsie wat vervelend voor je. Rot is dit he.

Je vraagt om ervaring. Ik wil het niet gelijk zo lastig maken want denk niet dat ik het goede voorbeeld ben. Ik had met jouw zelfde termijn dezelfde situatie. Twee weken afgewacht en er gebeurde niks. Dosis misoprostol gehad om miskraam op te wekken. Die kwam toen op gang, maar niet volledig.
Twee weken later weer misoprostol. Na twee weken echo, nog steeds restweefsel. Dus uiteindelijk alsnog een operatie. Maar door mijn afwijkende stand baarmoeder werd een curretage afgeraden en heb ik een hysteroscopie gehad. Al met al een mega lang traject, met bijna 3 maanden tussen eerste verkeerde echo en eind operatie.

Als ik de keuze zou hebben zou ik, mocht het dus medisch verantwoord zijn, als het niet op gang komt voor een curretage gaan, dat elke keer keer wachten op een volgende echo en je miserabel voelen tussendoor was echt heel erg slopend.
Alle reacties Link kopieren Quote
O Goudse, wat ontzettend verdrietig! Ik merk dat ik het lastig vind om iets steunende te zeggen, want alles voelt misplaatst. Heel veel sterkte!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank Helmutlotti voor je ervaring! Wat een slepend traject inderdaad. Ik hoop zo dat me dat niet te wachten staat.
Ik duim dat jouw vroege echo een goed kloppend hartje laat zien en dat je durft te vertrouwen op een goede zwangerschap.

Lief Switch! Ook dat zijn lieve woorden, dankjewel!

Ik wens jullie allen een hele fijne en onbezorgde zwangerschap en lieve babies. Maak jezelf niet gek voor de echo’s maar durf echt te vertrouwen.
Bij mezelf heb ik ondanks dat ik zeer wisselende signalen kreeg van m’n lichaam wel vertrouwen gehouden en nog geen voorschot genomen op m’n verdriet en dat zorgde er wel voor dat ik kon ontspannen.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een vervelend nieuws Goudsie! :hug:
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het voelt wat lomp zo na Goudsie. Maar ik had zojuist een goede echo met een sterk snel kloppend hartje.
Ga nu pas echt beseffen dat het zo is <3
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk helmutlotti!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd helmutlotti! Lekker van genieten :cheer2:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven