Uitgerekend eerste helft november 2018

24-02-2018 01:18 668 berichten
Alle reacties Link kopieren
UPDATE: tabel gesloten i.v.m. overzichtelijkheid van het topic. Er is een topic 'Uitgerekend 10-20 november 2018'.

Hallo allemaal!

Eerder 'vandaag' er achter gekomen dat ik weer zwanger ben. Weliswaar nog een lichte streep, dus ik ben nog wat op mijn hoede. Toch wil ik hier graag van me afschrijven, zoals ik dit 2 jaar geleden ook gedaan heb tijdens de zwangerschap van mijn zoon (nu 1,5). Tot op de dag van vandaag nog steeds een erg leuk contact met de meiden uit die groep.

Het lijkt me leuk wanneer meerdere zwangeren - die in de eerste helft van november 2018 uitgerekend zijn - zich hier aansluiten en gezellig meeschrijven!

Hieronder een tabel, die je zelf aan kunt passen.


Kom je er niet uit met de tabel, geef me dan een seintje!

Hopelijk tot snel & op naar november ;)
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
AMommyToBe 28/31 Eerste 29 oktober
PaarseRuitjes 35/30 Tweede 1 november 03-04 eerste echo/intake
Stephanie26 33/36 Derde 1 november
Zoraa 25/28 Eerste 1 november :heart: 12-04 termijnecho
Chica-1983 34 Tweede 1 november :heart: 31-03 intake vk
Kaasplankje 33/28 Tweede 2 november :heart: 20-4 12wk echo
RainIsJustConfetti 26/31 Eerste 2/3 november :heart: 22/3 intake VK 5/4 termijnecho
Ella91 26/28 Tweede 2 november :heart: 26-5 echo geslachtbepaling
Buurvrouw93 25 Eerste 3 november :heart: 12-03 eerste echo
Ragdoll1991 26/27 Eerste 5 november
Charlie87 31/33 Eerste 5 november :heart: 14-03 eerste echo
S17 25/27 Tweede 5 November :heart: 23/4 echo+ gyn
Domninoz 28/28 Tweede 5 november :heart: 15 mei controle + geslachtsbep.
EveSP 34/35 Eerste 6 november :heart: 9-05 volgende echo MA juni 2017
Do-mi-ni-qu-e 31/35 Eerste 6 november :heart:
Vinootje 30/40 Eerste 9 november :heart: 31 mei Geslachtsbep.
Lany 30/31 Eerste 10 november :heart: 4/4 1e echo
Spraakwater :hug:, Thisisme1980 :hug:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
52.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is wel erg stil op het forum hier!

Vriend zag hem net ook voor het eerst schoppen! Zalig!

Fijn dat gyn goed was en erg geen erge oorzaak aan gekoppeld was. Intussen nog steeds bloedverlies? Hoop dat het snel stopt.. moet echt niet leuk zijn!

Aftellen naar donderdag.
Ik heb vrijdag controle gyn: ik wil ook eens op echo zien dat het een jongetje is!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Haa ladies!
Sorry, ik heb al weer even niets van me laten horen. Het was even megadruk. Afgelopen week zijn we verhuisd en dat was best heftig met die warmte!
We zitten nu in een tijdelijk huis en we hopen 1 sept in onze nieuwe woning te kunnen gaan wonen.

Het verhuizen, al het geregel daaromheen en de zorg voor peuterdochter heeft ook wel even z’n tol geeist. Enkele weken geleden had ik last van duizelingen en veel hoofdpijn en nu weer 😢

Mijn waardes zijn allemaal laag dus ik ben nu vooral veel rust aan het houden.
Alle reacties Link kopieren
Kaasplankje: begrijpelijk dat je even andere prioriteiten had!
Ik kan me goed voorstellen dat zwanger/peuter/ verhuizen en dan nog eens deze warmte een slechte combi zijn!

1september dan terug verhuizen? Sterkte! Al zal het dan minder warm zijn! (Hopelijk)
Pak je dan nu een groot deel niet uit?

Hoofdpijn is erg herkenbaar!
Duizelingen soms ook maar dat enkel als ik heel erg warm heb (vaak opt werk) zelf neiging om flauw te vallen!

Kan je nu voldoende rust nemen? Bedoel je je bloeddruk met je waardes?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Super fijn dat je weer een echo hebt S17! Wij mogen vanmiddag, hopelijk kunnen ze het geslacht zien! Zo nieuwsgierig! :$

Inmiddels al 2,5 week geen bloedverlies gehad, dus dat is heel erg fijn! Het wordt gelukkig naarmate de zwangerschap vordert wel wat minder onzeker, maar fijn is het natuurlijk niet.

Poehh Kaasplankje! Wat knap van je dat je het allemaal maar doet met een zwangere buik! Goed dat je rust houdt, je lijf heeft het al druk genoeg! Goed aan jezelf denken hoor, de kleine heeft het nodig!

Ik merkte het twee weken geleden toen ik te lang op een feestje ben gebleven. Was ontzettend moe, maar wilde graag blijven om de rest naar huis te brengen. Al met al de volgende dag de hele dag knock out op de bank gelegen.. Doen we dus ook niet nog een keer :|
Alle reacties Link kopieren
En hoe was de echo, Vinootje? Weet je al wat het wordt? 😍

Ja, het was wel echt even pittig hoor, om te verhuizen. Al hadden we heel veel hulp en heb ik alleen maar gedelegeerd en broodjes gesmeerd/koffie verzorgd.

Ja, alles is laag. Ik weet niet eens meer exact wat allemaal. Lage bloeddruk, lage hartslag, laag ijzergehalte. Alles was te laag. Gelukkig nu ik rust houd, gaat het wel beter.

We verhuizen dan idd na 1 sept ergens naar ons nieuwe huis. Het grootste deel van onze spullen staat nu in de opslag. Het zal tzt ook vast weer pittig worden, maar ik leg me er ook een beetje bij neer. We woonden met z’n drieën op 50 m2 dus ik ben ergens ook heel blij met de verhuizing; we zaten echt op elkaars lip. Verder hebben we veel hulp en met bv mijn werk heb ik heel erg de instelling: wat niet gaat, dat gaat niet. Gelukkig heb ik ook wel een relaxte werkgever die begrijpt dat ik tijdelijk wat minder kan.

Over 1,5 week weet ik ook of we een jongen of een meisje krijgen!
Alle reacties Link kopieren
Het was even zoeken, maar uiteindelijk wisten ze het zeker.. :applause: Het is een meisje! Super leuk! Hoe gek ook, het lijkt nu ineens een stukje "echter?!" geworden te zijn.. Tot op heden bijvoorbeeld nog niets gekocht, voelde niet goed ofzo? Dat gevoel is nu volledig weg, dus laat die voorbereidingen maar beginnen!

Poehhh, heftig hoor Kaasplankje! Maar het is voor een goed doel, straks zullen jullie een heerlijk plekje hebben om met z'n viertjes verder te gaan! Ah in september neem ik aan dat alle mensen om je heen, je zo veel mogelijk proberen te ontlasten.. Dus gewoon enkel wijzen waar wat moet, lijkt me dan een mooie taak ;-D ..

S17, heel veel succes en plezier morgen! Heb je een reguliere controle?
Alle reacties Link kopieren
Aaah wat leuk Vinootje! Gefeliciteerd met je meid! 😍
Ja, bijzonder hè, dat het nu concreter wordt ofzo. Dat heb ik ook. We hebben nu al een dochter en nu denk ik dus af en toe: best bepalend voor de toekomst ofzo. Worden we een echt meidengezin of zal er een jongen komen?
Nu lekker uitgebreid spullen gaan kopen!

Succes morgen weer S17!
Alle reacties Link kopieren
Vinoo: fijn dat het bloedverlies even gestopt is! Ik hoop dat het deze zwangerschap niet meer terug komt. Toch veel rustiger als alles normaal verloopt! Ook al weet je dat het niets ernstig is.

Soms is het ect recuperen he! In het weekend slaap ik soms terwijl dochter ook haar dutje doet!
Slapen jullie ook zo slecht door de warmte?

Oh vinoo een meisje! Super leuk! Maakt het idd echter omdat je nu weer wat meer info hebt en gerichter te werk kan gaan!


Kaasplankje: fijn dat jullie zoveel hulp krijgen! Goed dat je nu de nodige rust kan nemen.. die kleine ik is veeel te belangrijk!
Vanaf september zitten jullie lekker ruim! Aftellen en ondertussen even jullie wat behelpen met wat er is!

Morgen gwn een normale controle inderdaad. Maar ik ben blij even te kunnen spieken na 6weken. Ik weet al een 5tal weken dat we een zoon verwachten(via nipt). Maar heb het nog niet zelf gezien! Zou ik dus morgen even willen zien. Om zeker te zijn. Haha. Eeuwige twijfelaar ook al weet ik dat het echt wel zeker is met de nipt.
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Echo was snel maar goed!
En het is echt een jongen :heart:

Ik wil vandaag gaan babyshoppen! Hopelijk heeft mn partner ook zin in babyshoppen! Haha!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Hallo allemaal, afgelopen donderdag 20 weken echo gehad en deze was niet helemaal goed. Er is een verdenking op een hartafwijking. Een ader die met een boogje liep ipv van recht naar hart toe. Zoiets had ze nog nooit gezien en wist ook niet wat het betekende. Verder zag wel alles er goed uit. Maandag krijg ik vervolg onderzoek in het ziekenhuis en vrijdag staat een echo met een kindercardioloog gepland. Wat een schrik! Onze wereld stond even stil. Ik zei al steeds, als het maar goed is.. Als mensen vroegen of we de 20 weken al bijna hadden. Nu is het afwachten, erg spannend allemaal. Sor
Alle reacties Link kopieren
Ah Jaylee, wat schrikken! Ik hoop voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen straks. Gelukkig kan je snel terecht voor de GUO!

Wij hebben maandag ook de 20 weken echo, vind het al spannend maar na jouw berichtje helemaal. Sterkte deze week meid!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Jaylee, dat is inderdaad behoorlijk schrikken! Wat ontzettend naar. Hopelijk brengt vervolgonderzoek positievere berichten. Ik duim voor je!

Hier ook maandag de 20 weken echo. Ik was er eerst niet zo mee bezig maar nu het dichterbij komt wordt het toch wel weer spannend.

Ik voel mini steeds vaker!
Alle reacties Link kopieren
Ah Jaylee, wat een spannende tijd dan nu zo voor jullie. Succes met de verdere onderzoeken en het wachten op de uitslag. Ik duim ook mee!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Jaylee, heel veel sterkte voor jullie :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzekerheid JayLee, sterkte! :rose:
Alle reacties Link kopieren
Oh Jaylee deze onzekere dagen zijn helemaal niet leuk! Gelukkig heb je morgen al een vervolg onderzoek!

Hopelijk enkel positief nieuws! Alvast heel veel succes!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
JayLee: al meer nieuws?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat een schrik Jaylee! Heel veel sterkte en succes bij de vervolgonderzoeken :hug:
Gister was er geen plek. Vandaag kon ik in UMCG terecht. Hartje is samen met gynacoloog en kindercarioloog bekeken en zag er goed uit. Nekplooi was wel verdikt en in combinatie met vergrote nieren was dat aanleiding tot een vruchtwaterpunctie. Deze is ook vanmiddag direct gedaan. Vrijdag krijgen we uitslag van de eerste 3 chromosoom afwijkingen en 1,5 week later van eventuele andere afwijkingen. Emotionele en vermoeiende dag. Ik ga lekker op de bank. Bedankt voor jullie lieve berichten en ik hoop dat ieder
een goede 20 weken echo heeft! Want deze onzekerheid gun ik niemand. Toitoi dames
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Jaylee! Wat een hel om te moeten wachten tot vrijdag. Word je gebeld?
Heb je de NIPT laten doen eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Wat een spannende tijd JayLee :hug: Ik hoop op goed nieuws voor jullie.
Vandaag uitslag. Syndroom van down. We overwegen zwangerschap af te breken. Morgen weer gesprek in zieknhuis.
Zo getwijfeld, wel of niet nipt doen. En eigenlijk na gesprek met vk besloten niet te doen. Dit spookt nu ook steeds door mijn hoofd..
Dit is wel heel moeilijk, welke keuze nemen we, er gaat zoveel door mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Oh Jaylee, wat een rollercoaster en wat een onmogelijke keuze. Ik weet niet zo goed wat ik je wil zeggen... Kan me voorstellen dat er nu vanalles door je hoofd gaat. Wat moeilijk dat het gesprek met de vk uiteindelijk de doorslag gaf om geen NIPT te doen! Wij hadden diezelfde twijfel en de vk beïnvloedde ons voor ons gevoel ook naar niet doen. Uiteindelijk wel voor gekozen, op het allerlaatste moment. Kan me indenken dat het 'prettiger' was geweest om het eerder te weten. Het maakt de situatie niet anders en de keuze niet makkelijker, maar toch. Je bent al zo gehecht aan dat kleine kindje in je buik...
Welke keuze jullie ook maken, ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een heftige periode maken jullie door!
Ik denk aan je...

Liefs :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ach JayLee, wat naar! Kan me voorstellen dat je nu steeds die keuzes en gesprekken weer voor de geest haalt en 'wat als' gaat denken. Hopelijk kun je dat wat loslaten en de focus verleggen naar het maken van de moeilijke keuzes die nu nodig zijn. Wat moet het zwaar zijn om dit nieuws nu te moeten dragen. Sterkte met het gesprek vandaag en de komende tijd :hug:
Alle reacties Link kopieren
Tjee, dat had ik niet zien aankomen! Ik wil jullie heel veel sterkte en wijsheid wensen nu jullie zo’n moeilijke beslissing moeten nemen. :hug: :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven